Ferry 2012
#1
Beste Mensen,

Minoan heeft het schema en de prijzen voor 2012 vrij gegeven.
Eerste indrukAngry, gaat aardig de prijzen van ANEK achterna.
Zal het dan toch gebeuren dat we de landroute gaan nemen?


Hierbij de link

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Kali Nigta,

Dick
Quote
#2
(21 December 2011, 23:14)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Mensen,

Minoan heeft het schema en de prijzen voor 2012 vrij gegeven.
Eerste indrukAngry, gaat aardig de prijzen van ANEK achterna.
Zal het dan toch gebeuren dat we de landroute gaan nemen?

BEETJE LASTIG ALS JE NAAR KRETA WIL Big Grin
Hierbij de link

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Kali Nigta,

Dick

Quote
#3
Volgens mij was Minoan toch duurder dan Anek en Superfast? Dat heb ik hier ergens gelezen en dat klopt ook als je de websites opzoekt. De prijzen waren begin dec. al bekend hoor alleen kan/kon je nog niet boeken. Wellicht nu wel.
Het klopt dat de prijzen niet kinderachtig zijn maar a. Het is wel zo relaxed en b. Er is weer onrust tussen Servië en Kosovo dus kans dat de pleuris daar weer uitbreekt.....
Quote
#4
@Dick voor jou is de landroute toch makkelijker neem ik aan, jij komt van boven via Sofia binnen, of prefereer je toch sinds de nieuwe autoweg klaar is de ferry, ik zelf ga liever met de ferry, vroeger en nu ook, ben toch denk de enige hier ben die deze route het meeste gereden heeft over land wat toen de nodige φακέλους koste op de Joego autoput.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
ik wens veel plezier aan de mensen die de mafia betalen van Minoan en Anek. niet aleen de prijzen van hun tickets is belachelijk hoog maar de kosten op de boot, dan?? koffie en eten . ik zie de nut niet van deze route.
Problemen in Kosovo?? daar heb je toch nieks te zoeken. bij NIS links af richting Sofia, als je bang ben voor onrust. maar geloof mij iedereen wil graag dat je daar langs rijdt dus ,ze doen echt nieks.
als ik vandaag vetrek ,en ik overnacht in hongarije ben de volgende avond in Thessaloniki. als ik vandaag vetrek en haal de boot morgen ben pas de dag daarna in thessaloniki. dus waar de leukheid van de route via Italie is ,zie ik niet. Ok wij moesten het doen en wij hebben lang genoeg de bedrijven op de adriatica route gespekt maar waarom nu ook??
relax, prachtige routes je kan alle kanten op, via Tsechie, via Slovenie, via Macedonie,via Bulgarije, je zie ook wat.
en zelfs naar athene ,ik denk gevgelije athene 5 uurtjes mischien nu met de nieuw wegen.
Zelfs als je van al de drukte af wil, je zou rustig door Roemenie naar Bulgarije en dan naar griekenland kunnen rijden met je europeese id kart, zonder het verplichte passport in Servie.
Quote
#6
(22 December 2011, 09:39)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Dick voor jou is de landroute toch makkelijker neem ik aan, jij komt van boven via Sofia binnen, of prefereer je toch sinds de nieuwe autoweg klaar is de ferry, ik zelf ga liever met de ferry, vroeger en nu ook, ben toch denk de enige hier ben die deze route het meeste gereden heeft over land wat toen de nodige φακέλους koste op de Joego autoput.

Hoi Arthur,

Voor ons was de ferry de kortste route omdat wij in de buurt van Freiburg altijd een paar dagen blijven. Tegenwoordig ga ik dan via Strasbourg en Brussel naar Delft.
Ook bezoeken we onze vrienden in Kanalaki Prevezas op de heen en terugweg zo vangen we twee vliegen in een klap.
Drama - Igoumenitsa 480 KM
Venetie - Freibourg 650 KM
Freiburg - Delft 690 KM
Reizen met de ferry is voor ons een aardige ontspanning.
Mijn vrouw is voor het laatst via de landroute gegaan en had onderweg slechte ervaringen met de lasergun boys en afzetten bij het tanken.
Maar dat schijnt de laatste jaren allemaal verbeterd te zijn.

Waait en regent het bij jou ook zo? Hier is de sneeuwgrens gezakt naar 500 meter.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#7
Ik heb even gekeken op de site van Superfast. Als je de "andere" kant op gaat dan de grote stroom toeristen kun je ook in het hoogseizoen laagseizoenprijzen krijgen
Quote
#8
(22 December 2011, 02:11)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij was Minoan toch duurder dan Anek en Superfast? Dat heb ik hier ergens gelezen en dat klopt ook als je de websites opzoekt. De prijzen waren begin dec. al bekend hoor alleen kan/kon je nog niet boeken. Wellicht nu wel.
Het klopt dat de prijzen niet kinderachtig zijn maar a. Het is wel zo relaxed en b. Er is weer onrust tussen Servië en Kosovo dus kans dat de pleuris daar weer uitbreekt.....

Beste ElsR,

Anek & Superfast = zijn samen gegaan en haddden afgelopen zomer reeds de prijzen scherp verhoogd.
Wij zijn 28 juli van dit jaar met Minoan gegaan Igoumenitsa - Venetie voor € 337,00 inclusief de ANWB korting. Bij ANEK zou ik € 610,00 hebben moeten betalen voor 2 personen DECK + auto.
Daarbij komt ook nog een indirecte korting van Minoan met de clubkaart, daarmee spaar je voor bv gratis cabine of auto overtocht. Heb daar twee jaar geleden van geprofiteerd. Met de clubkaart krijg je 10 procent korting bij aankopen tijdens de reis, scheeld toch op de best dure prijzen.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#9
@Dick we hebben al een paar dagen een stevige wind uit het zuiden, vandaag begon het iets te regenen, de weersvoorspelling dit weekend ziet ook niet lekker uit, dan de ferry prijzen die jij betaald hebt, dat was wel enkele reis, als je de volle mep betaald en ook nog terug moet kun je bijna beter een boot kopen en zelf overvaren.
Zo zag het vorig jaar op 24 december uit.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
(22 December 2011, 17:53)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Dick dan de ferry prijzen die jij betaald hebt, dat was wel enkele reis, als je de volle mep betaald en ook nog terug moet kun je bijna beter een boot kopen en zelf overvaren.
Zo zag het vorig jaar op 24 december uit.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








@Arthur,
Nee dat was retour 2 personen deck + auto. Vorig jaar oktober betaalde ik voor Venetie - Igoumenitsa enkele reis 2 personen + auto + cabine € 250,00.

Ja Kerst vorig jaar hier 25 graden we hebben met de familie heerlijk buiten gezeten Ziet er nu niet naar uit als ik zo de verwachtingen hoor.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#11
dan denk ik dat ,als met deze prijzen in de winter ,welke als nog winst makend zijn , waarom zijn in de zomer zo hoog?? ok omdat meer vraag is en dan moeten ze wat extra hun rekening spekken, maar ik doe niet aan mee.ze zuigen toch de griekse transport bedrijven leeg,een combinatie is nu meer dan 1000 euro enkel in de winter tijd.
nooit problemen gehad al sinds 2004 ,met plezier door de oude Jugo wegen naar griekenland te gaan. dat een briefje van 5 euro voor de Fyromeze politie , doe ik met plezier weg. dat is een frappe op de boot.ik hoop aleen dat de Serbiers en de Fyromezen overgaan tot het accepteren van eu Id carten ipv passporten.
Quote
#12
(22 December 2011, 20:26)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fyromezen

Tzimis,

Wat is Fyromezen?

Groet,

Dick
Quote
#13
Vroeger was het allemaal makkelijk, er was een Joegoslavie met als meest irritante volk de serviers, de rest kan mijn vriend K...... Tzimis dus(zijn echte naam geef ik niet prijs) je wel uitleggen.@Dick dat was voor jou tijd denk ik, we gaan dus even terug in de autoput tijd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
(22 December 2011, 20:52)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vroeger was het allemaal makkelijk, er was een Joegoslavie met als meest irritante volk de serviers, de rest kan mijn vriend K...... Tzimis dus(zijn echte naam geef ik niet prijs) je wel uitleggen.@Dick dat was voor jou tijd denk ik, we gaan dus even terug in de autoput tijd.

Tja, de autoput tijd... inderdaad. Geen put, maar autoput = autoweg. Sretan put = goede reis. Die plakkaten zag je daar onderweg. Met de Servische 'milicija' die zich her en der durfde te verstoppen achter een struik, om je daarna te achtervolgen en een boete aan je been te lappen voor een reden die je zelfs niet begreep. Ze spraken immers alleen Servisch, om je te koeioneren. Ik heb daar ooit een boete gekregen (onmiddellijk op te hoesten) omdat ik zogezegd een bepaald verkeersbord genegeerd had. Nadat de milicija weg was, ben ik op zoek gegaan naar dat bord, maar er was langs geen kanten zo 'n bord te vinden.
En neen, de autoput was niet de naam autoweg waard. Wel een weg vol... putten (!).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
(22 December 2011, 20:38)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 December 2011, 20:26)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fyromezen

Tzimis,

Wat is Fyromezen?

Groet,

Dick

Bewoners van de Former Yugoslav Republic of Macedonia zijn Fyromezen, bewoners van Skopje maar nooit Makedonia.
Quote
#16
Ja. Fyromezen zijn de Macedoniers maar omdat ik ook Makedonier ben ,dacht dan maar hun Fyromezen gaan noemen. Skopiannen is een beetje te kort. ze zijn immers van alles door elkaar. Ik heb niet zo veel moeite met de naam van deze land, dit is immers ook een geval van slechte griekse polietiek. als ik zeg dat griek ben ,wordt altijd daar netjes behandelt. ok ze vragen ,ook netjes, 5 euro per auto, maar dat zie ik als een donatie,en het wordt heel zielig naar gevraagt.

dat was een mooi tijd, in yugoslavie ,Arthur. visum kopen op Gevgelije en rij maar. ook nog benzine bonnen . ik kwam een keer aan bij de tol voor Belgrado en had een briegje van 1000 dinnars voor de tol in de handen om te betalen. maar goed de politie was mij voor. binnen no time hij maakte een gebaar dat ik de gordel niet aan had, en trok de 1000 dinnars uit mijn hand. wel kreg ik een briefje ,de bekeuring dus, maar daar op stond 500 dinnar op. maar goed zo veel warde had dat geld niet, en zo duur kom je uiteeindelijk ook niet uit. ik geef de Fyromezen 2 euros ipv 1 bij hun tol, en de laaste jaaren ben ze niet meer zo vaak tegen gekomen. voor een paar tientjes ,ben je klaar met hun. eten en drinken op de Italianse autostrada kost veel meer.
ik kwam altid binnen op de terug reis via Villach. maar dan de berg pas op, ik vergeet de naam. en op de top van de pas was de grens controle. altijd moest de politie en de douane uit de cafe naast halen om de visa te kopen, ze waren aande slibovice.
tegenwordig rij je niet meer door Jesenice, er is een autoweg en een tunnel waar je naar oostenrijk uit komt.
zelfs op de grens via Maribor zie je weinig van vroeger. Slovenie is het meest vernadert in oude yugoslavie.
ik heb geen slechte ervaringen met de autoput van toen. aleen in de winter was vaak veel mist zelfs de hele rit Belgrado Zagreb in de mist gereden. werd altijd in mijn leilijk eend ingehaalt door allemaal snelle Zastavas. aleen hun oude vrachtautos waren trager dan mijn.
over mijn naam geen probleem,hoor, als een echte pontios mijn naam is Kyriakos. Tzimis bazoukas is mijn favoriete radio reporter alias Tzimis Panousis.
Quote
#17
We gaan nu wel offtopic Kyriakos maar deze route reed ik soms 2 keer in de maand,ik ging altijd via Hongarije, stuk vlakker en gezelliger, de ene keer naar Istanbul de andere keer naar Pireus, de ergste grensovergang was altijd die tussen Gr en Tr in Kipoi/ Ipsala,ik ging hier over als ik een combi rit had, stuk niemandsland van 5 km over die oude brug, koste altijd een halve dag, soms kwam ik eraan en haden ze weer een akkefietje en moest helemaal naar boven om via Kastanies/Edirne naar Istanbul te rijden. Moet nog eens een boek schrijven over die tijd vol met anekdotes en belevenissen.
Oké een kleine, komen met 2 auto's in Polikastro aan bij het wegrestaurant, gaan wat eten en drinken laat naar bed dus, heb toen s'nachts de auto's omgedraaid en weer richting Gevgelia gezet, ik even gewacht s'morgens hij stapt in rijd weg in de verkeerde richting, na een half kwam hij breed lachend terug, had het pas voor de grens in de gaten. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
off topic!! hoop ik dat het mag. ik mis het wel. ik ben met mijn 2cvtje overla geweest.Ipsala, Kastanies ,edirne ben vaker geweest toen een oom van mij in de griekse consulat daar werkte. ik ging graag, nergens anders lekkere brood en baklava dan in Turkije. de rit Istanbul edirne sofia pirot nis, allemaal mooi.
dat laste stukje in Jugoslavie ,voor de griekse grens met die gebroken platen weg,alsof je in een trein aan het rijden was.
maar goed de draad gaat over de prijzen ,het feit is dat ze belachelijk duur zijn wie dat willen betalen prima, ze zullen niet naar beneden gaan omdat ze dik verdienen en de boten vol krijgen met de griekse turkse en andere vrachtautos.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)