Negen dagen Athene!!
#1
ALLEMAAL HELE FIJNE FEESTDAGEN VANUIT ATHENE....

He he eindelijk ik ben in Greece en voelt fijn om weer "thuis" te zijn.
Ben gisteren via Munich door gevlogen naar Athene, waar ik ben opgehaald door mijn vriend.
Ik zie nu met eigen ogen hoe of de situatie hier is en dat is werkelijk schrijnend, veel winkels compleet voorgoed gesloten, de straten geven een armoedige indruk en dat doet me meer dan pijn.
Het hotel Aristotles is een prima hotel, eenvoudig maar keurig netjes en zeer vriendelijk. Wat is het dan ook een voordeel als je de taal spreekt, zoals vele van jullie doen. Hoef maar de kikken en ze vliegen al voor me. Dat hoeft niet, maar al snel maak je dan ff een praatje in het grieks en dat is weer goed om de taal op te halen. Wellicht straks ff de stad in, beetje verkennen zeg maar, aangezien ik vandaag alleen ben door omstangheid, helaas. Morgen zal dat anders zijn, althans dat is wel gezegd dus ben benieuwd......

Hoop voor een ieder voor jullie een prachtige kerst, met veel liefde en gezongheid en natuurlijk een dosis geluk. Dat de situatie hier in GR maar heel snel mag veranderen, want nu ik hier ben, ondanks de moeilijke situatie wil ik er het liefst blijven. Hier ben ik thuis.....

Imogen :ZW
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#2
Imogen, ik hoop echt voor jou dat Griekenland weer jouw onbezorgde thuis mag worden. En dat binnen een zekere tijd de economische problemen opgelost zullen geraken.

°.★**Καλά Χριστούγεννα *★* *˛.
˛ °_██_*。*./ ♥ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。* φιλακια πολλα!!*
˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ♥ ˛*Merry christmas!*!
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛* ˛. *。
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Dat hoop ik ook, want ook nu ziet het er nog steeds niet goed uit. Heb begrepen van mijn vriend dat ook Papademos niet veel anders is dan Papadreaou. Zal het hem in de naam zitten. Begint allebei met Papa maar dan wel een hele foute Hypocrite
Voorals nog zal er voorlopig geen of weinig verandering komen in de situatie zoals die nu is. Vele jongener trekken naar het buitenland, zoals ook al vermeld werd op ander topic, en dat komt het land ook niet echt ten goede, want wie helpt het dan weer opbouwen. Mijn vriend heeft ook grote geld zorgen, heeft nog wel zijn job, maar voor hoe lang nog. Zijn kids (19 & 22) werken geen van beide, dus daar komt het ook geld niet van binnen om het hoofd boven water te houden, het frustreerd dan als ik me bedenk dat ik het zo slecht nog niet heb, maar zij beduidend minder hebben. Zijn family woont in UK, maar de kids spreken geen Engels. Voor alles is een prijs hier, dus ook wat je wilt leren. Betalen zeker per vak of iets dergelijks, althans dat heb ik eruit begrepen. Je moet goed in het geld zwemmen wil je het hier voor het zeggen hebben.

Maar ja hoe verander je nu dit systeem. Zo gaat het niet langer, weten we allemaal en ben bang dat als het hier nog erger gaat worden, de berovingen niet van de lucht zullen zijn, GR gaat opdeze manier heel ver beneden basic komen, en dat is lijkt mij niet de bedoeling. Het land behoord opgebouwd te worden tot een welvaart voor een iedere inwoner, en niet om elkaar de shit in te helpen.

S'avonds kom ik hier niet buiten, het stikt er van de Pakistani en Albanesen en ik wordt soms lastig gevallen op de dag zelf, dus dat doen we maar ff niet. Voel me dan niet echt op het gemak....... De waarschuwingen van FB-vrienden neem ik dus zeer ten harte.


Imogen :-(
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#4
        Inmiddels weer terug in NL Confused , met heel veel moeite afscheid moeten nemen van mijn vriend, die ik het liefst had meegenomen, en met pijn in het hart weer vertrokken uit GR. Hier voel ik me zo thuis, en een met de bevolking. Had van vrienden al gehoord en in het hotel ook waar ik verbleef, "jij bent geen vreemde jij ben er een van ons, voor ons ben jij een Griekse die thuis moet komen", en dat voelt heel erg goed. Heb het een en ander gezien, Pireues gezien waar ik persoonlijk niet veel aan vond. Met de metro en vervolgens met de electriki. Je bent er zo en heel goed te doen en kost je erg weinig om er te komen. In de stations hal was een optreden van een dansgroep echt heel leuk om te zien, en de passie die ze erin leggen. Acropoli Museum gezien, maar lang niet alles, ik ben door de voet gegaan, hoe weet ik nog niet, maar heb 2 dagen niet normaal kunnen lopen. dit ga ik dus volgende keer opnieuw zien. En natuurlijk naar Monastirion en Plaka. Ik kom er erg graag en geeft me een rust gevoel met name op de terasjes naast het spoor (Pireues) met uitzicht op de Acropolis. Zon overgoten zijn de dagen geweest dat ik zelfs met korte mouwen kon zitten. In een bezoek aan GR mag voor mij nooit ontbreken een bezoek aan de GR-Orthodoxe kerk. Ditmaal gezien de Metropoli Ekklisia en het kleine kerkje op Platia Monastirion. Nu wil ik al jaren GR-Ortodox gedoopt worden net zoals mijn kids dat zijn, maar daar had een aantal papieren voor nodig en aangezien ik maar heel kort daar kon zijn, was dit niet te realiseren. In Rotterdam zou ik het ook kunnen laten doen, dus daar de nodige info maar eens gaan ophalen, want nog dit jaar wil ik dat doen. Het liefst zou ik dat in Athene zelf doen in de grote Metropoli Ekklisia, maar deze staat in de steigers. Het is wel mogelijk daar, maar wat ik zeg ik heb daar een aatal papieren voor nodig. Welke weet ik nog niet zo goed. Iemand die dit toevallig wel weet.
OP Syntagma heb ik enkelt de metro gezien, ik verdwaal er, is er echt een labyrint aan in-uitgangen naar lager gelegen sporen. Heel ingenieus allemaal.
Heb het er al met al heel goed naar me zin gehad, maar zou zelf niet per direct in het centrum, zoals omgeving Platia Omonia willen wonen. Echt Amsterdam is erg maar dit is nog erger en ik geloof zelfs dat Amsterdam hier wel 5 x in kan zo'n mega poli is dit.

Ik mis Griekenland weer eens heel erg, maar het meeste mis ik me vriend nog Loveys , ik hoop echt dat ik spoedig weer terug kan. Een woning vinden is er niet moeilijk, maar een baan des te meer, en die heb ik echt nodig om er voorgoed te kunnen blijven greeksmiley2

Σ'ΑΓΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ groet

Imogen zwaaivlag


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#5
(04 January 2012, 14:01)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Imogen zwaaivlag

Beste Imogen,

Ik ken een mevrouw Tsatsos die heel veel met de Griekse kerk in Rotterdam te maken heeft zij kan je beslist verder helpen.
Je kunt haar het beste bereiken via de zaak van do t/m zo zo rond 16:30 uur op telefoonnummer 015-2136579.

Veel succes,

Dick
Quote
#6
(04 January 2012, 14:30)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 January 2012, 14:01)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Imogen zwaaivlag

Beste Imogen,

Ik ken een mevrouw Tsatsos die heel veel met de Griekse kerk in Rotterdam te maken heeft zij kan je beslist verder helpen.
Je kunt haar het beste bereiken via de zaak van do t/m zo zo rond 16:30 uur op telefoonnummer 015-2136579.

Veel succes,

Dick

efcharisto zal ik zeker contact mee gaan opnemen donderdag

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Luchthaven Heraklion voor 6 dagen gesloten SuWe21 0 426 17 February 2024, 11:17
Laatste bericht: SuWe21
  100 dagen, 100 daken, 1 Acropolis Aleko 0 1.664 02 May 2014, 16:32
Laatste bericht: Aleko
  1000 dagen Arthur 16 9.684 08 February 2012, 10:43
Laatste bericht: Frank

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)