Grieksegids nieuws     
Toerisme Griekenland 2012
#1
Om maar eens een nieuwe discussie te starten in de rustige dagen tussen Kerst en Oudjaar.
De meeste touroperators en vliegmaatschappijen hebben hun aanbod voor 2012 klaar. De vakantiebeurs komt eraan zowel in NL als in België en ik vermoed ook in Duitsland.
Dus hoog tijd om eens lekker met zijn allen van gedachten te wisselen over hoeveel toeristen er naar Griekenland gaan komen in 2012. Want dat de Grieken hun geld hard kunnen gebruiken zal duidelijk zijn.
Afgelopen zomer viel het ons op dat er in september nog veel toeristen op ons geliefde Samos rondliepen. De slechte zomer was er de oorzaak van dat veel mensen een last minute naar de zon geboekt hadden. De Arabische lente had er ook al toe bijgedragen.
De Arabische lente lijkt over te gaan in een Arabische Revolte. Dus daar zullen de toeristen niet een-twee-drie naar toe gaan (ofschoon de gewone Ali met de tulband daar het geld van de toeristen ook heel hard kan gebruiken .....) Maar wat nou als we een heel lekker voorjaar gaan krijgen? Moeten we voor de Grieken haast niet gaan wensen dat het hier het hele voorjaar koud en nat is?
Ik heb afgetrapt. Wie volgt?
Quote
#2
Ik hoop toch wel dat wij hier ook een betere zomer zullen krijgen dan vorig jaar. Als was het alleen al voor de Nederlander die niet de mogelijkheid heeft om naar het buitenland (en zon) op vakantie te gaan. We moeten ook de realiteit zien dat het hier in NL ook allemaal niet over rozen zal gaan het komende jaar (jaren). We worden dagelijks geconfronteerd met meer werklozen en meerdere kostenstijgingen (ziektekosten, energie etc etc) de pensioenuitkering die in 2012 wellicht met 5% naar beneden gaat. Dit zijn geen goede ontwikkelingen.
Goed nieuws is dat in onderstaande link op plaats 4 Costa Navarino, Griekenland, is opgenomen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Buiten dat ik natuurlijk ;) zelf de vakantie ga vieren in Griekenland, blijf ik Griekenland zeker promoten als vakantieland. En recent weer een succesje geboekt want een collega heeft een zeilvakantie geboekt op Lefkas.
PS de Arabische lente (of winter) heb ik ook in een ander topic genoemd en die viel niet bij iedereen goedBlush Maar ja, het is nu eenmaal zo; de een zijn dood is de ander zijn brood.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#3
Denk er niet aan om Griekenland te laten vallen,wij hebben het altijd naar ons zin gehad,we komen al twintig jaar de Griekse eilanden bezoeken,en nu gaan we weer voor de zevende maal achtereen heerlijk voor 4 weken naar het mooie eiland Kreta(agia galini).
Laat een ding duidelijk zijn,wij laten onze vrienden nooit vallen op Kreta want daar zijn vrienden voor,toch?
lovegreece Groetjes van Sonja en Leo.groet
Quote
#4
Niet alleen moeten er meer toeristen komen, maar die moeten ook langer blijven en meer besteden. Een beetje utopie in deze tijd.

Het Grieks toerisme is de laatste 10 jaar nl. al onderhavig aan een terugval. In mijn dorp heb ik de terugloop compleet meegemaakt. Begin 2000 nog vol toeristen nu 0,01% van de 100% destijds. Alle pensions, appartementencomplexjes en hotelletjes staan nagenoeg leeg, tenzij er Bulgaren, Albanezen, Chinezen etc etc wonen.
Wat cijfertjes in de link.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#5
Dit jaar waren wij in juni bijna 3 weken op Lesbos. Hier vonden wij het niet zo druk, maar wel gezellig. En (half) september nog een weekje Parga gedaan en hier was het nog echt druk. Dat deed mij goed.

@Leo en Sonja, Wij gaan dit jaar (voor de 1e keer) naar Agia Galini. Wij zullen er 3 weken zijn!:)

Ik wens Griekenland echt alle goeds toe voor 2012.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
Over meer besteden gesproken .... dan kom je in die vicieuze cirkel terecht waarbij de Grieken de prijs van de cappuccino gaan verhogen omdat ze denken dat ze dan beter uit de kosten komen .... waardoor de toerist geen 2 aar 1 cappuccino bestelt ..... waardoor de omzet nog verder daalt ..... waardoor enzovoorts. Die discussie heb ik al eerder proberen aan te zwengelen.
Durft er nu geen enkele uitbater te investeren in wat lagere prijzen waardoor de klant meer afneemt?
Quote
#7
(30 December 2011, 12:48)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Over meer besteden gesproken .... dan kom je in die vicieuze cirkel terecht waarbij de Grieken de prijs van de cappuccino gaan verhogen omdat ze denken dat ze dan beter uit de kosten komen .... waardoor de toerist geen 2 aar 1 cappuccino bestelt ..... waardoor de omzet nog verder daalt ..... waardoor enzovoorts. Die discussie heb ik al eerder proberen aan te zwengelen.
Durft er nu geen enkele uitbater te investeren in wat lagere prijzen waardoor de klant meer afneemt?

Beste ElsR,

Het verhogen van de prijzen is typisch korte termijn politiek met een dodelijk einde. Ook ik ben er van overtuigd dat met een kleine winstmarge je veel meer omzet behaald en door de lagere prijzen veel klanten trekt.

Kali Mera,

Dick
Quote
#8
@Beems
Wat zijn we het toch weer met elkaar eens he. We zouden zo een adviesbureautje voor Griekenland kunnen beginnen hahaha.
Quote
#9
(30 December 2011, 13:24)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Beems
Wat zijn we het toch weer met elkaar eens he. We zouden zo een adviesbureautje voor Griekenland kunnen beginnen hahaha.

Beste ElsR,

Daar waar ik kan zal ik het zeker niet laten, maar ook een van de Griekse eigenschappen is: "Zoveel Grieken Zoveel meningen".
Ik probeer nu om mijn Griekse zwager aan werk te helpen met het maken van offertes eindelijk zie ik een beetje licht voor hem. Crisis is niet altijd slecht en bied weer nieuwe kansen voor hen die willen.

Groet,

Dick
Quote
#10
Dat toerisme belangrijk is voor griekenland weten we allen.En ik hoop voor de griekse bevolking dat volgend seizoen een goed seizoen word.
Ik maak soms ook volgende bedenking: alsmaar meer mensen gaan all in op vakantie, volgens mij komt dit de plaatselijke handelaars,restaurants niet ten goede. Buiten hun hotel doen zulke gasten niet veel op, die hotels zijn dan nog meestal grote ketens die hun winst met boekhoudkundige trucs op papier zo laag mogelijk houden om minder belastingen te betalen.
Nee volgens mij zijn de grieken beter af met mensen die gewoon een appartementje huren en bij de plaatselijke bevolking gaan eten,winkelen...
Quote
#11
helemaal mee eens,wij huren appartement ,van onze vrienden op kreta,wij doen het omdat we er ons thuis voelen bij hun
het kost vaak meer dan gewoon een vakantie boeken bij reisburo,maar we vinden het altijd weer heerlijk als we weer terug zijn in ons appartement
het is bijna familie van ons geworden.zo kunnen we ze 7 weken per jaar steunen.En wij hebben een mooie vakantie er voor terug
gr ger en jose
Quote
#12
Wij hebben afgelopen week ook geboekt, Kreta, Sissi na vorige jaar 1x niet op een van de Griekse eilanden geweest te zijn (FR en SP 2011). Heb er erg veel zin in, alhoewel we voor 1 keer nu all. incl hebben geboekt, beetje tegen mijn principes in Gr, maar toch. Gaan evengoed wel lekker elders onderweg eten en drinken om een bijdrage te leveren aan de griekse economie.
Fijne jaarwisseling allemaal!
Quote
#13
Helemaal eens met Roefke, zo zonde om op dit mooie eiland te zitten en dan All incl. te boeken.
Dan mis je juist de gezellige momenten in de taverna,s.
Er sluiten steeds meer kafenions en taverna,s, door de All incl resorts.
Dus steun de Grieken en ga juist NIET in die ongezellige vreet schuren op vakantie.


famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(30 December 2011, 20:08)Sabine schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helemaal eens met Roefke, zo zonde om op dit mooie eiland te zitten en dan All incl. te boeken.
Dan mis je juist de gezellige momenten in de taverna,s.
Er sluiten steeds meer kafenions en taverna,s, door de All incl resorts.
Dus steun de Grieken en ga juist NIET in die ongezellige vreet schuren op vakantie.

Beste mensen,

Het is een mooi streven niet naar de All incusive resorts te gaan maar het blijkt dat de "Toeristen" dat willen. Dit soort vakanties is over komen waaien vanuit Turkije juist omdat het daar zo'n succes is/was. Om de toeristen industrie in Griekenland weer nieuw leven in te blazen hebben ze ook hier deze vorm van "Toerisme" geintroduceerd.

Dat kafinios sluiten is meer het gevolg van de plaatselijke bevolking die of weg trekt of geen geld meer heeft. DE spoeling wordt dan voor de uitbater dun en wat dan over blijft is sluiten.
Als ik hier in het dorp kijk is het alleen in de zomervakantie wat drukker maar daarna keert de stilte weer terug.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#15
Vaak zijn all-inclusive resorten in handen van buitenlandse toeroperators, dus jouw geld gaat daar dus ook naar toe. Daarbij is het eten vaak aangepast en heeft weinig meer met grieks te maken.
Ik ben heel erg tegen dit soort resorten. Waar ik naar toe ga, Makrigialos, is er één zo'n resort en de middenstand klaagt (terecht) steen en been. Wat mij betreft mogen die all-inclusive verboden worden. Als ergens in de rimboe zit, kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar in Griekenland, bah.
Quote
#16
Mijn mening is dat niet zozeer de prijs belangrijk is, maar de kwaliteit en de service.
Een taverne met goede en eerlijke gerechten en welke het liefst gerund wordt door een aardige Griekse familie kan altijd op mijn bezoek rekenen.
Voor de accommodatie geld hetzelfde. Vriendelijke eigenaren, liefst een familie, en een mooie kleinschalige accommodatie heeft mijn voorkeur.
Bedenk dat de meeste grote hotels en de all-inclusive formules hun producten niet plaatselijk kopen!hmmm Meestal wordt het voordelig geïmporteerd. Bovendien werken er vooral allochtonen ipv Grieken! Je kunt hier een fijne vakantie genieten maar je steunt daarmee nauwelijks de (plaatselijke) Grieken.Angel
Ik maak me vooral zorgen over mijn Griekse vrienden voor welke het ondernemerschap steeds moeilijker wordt. Men leeft van dag tot dag in spanning afwachtend welke rekeningen de overheden morgen weer bij hen neer leggen. Angry
Maar ik ben er zeker weer bij komend jaar. Naar Karpathos in het najaar en in het voorjaar laat ik me nog verrassen.
Groet,
John;)

Quote
#17
Of een bekend fenomeen tenminste dit seizoen in Agos Nikolaos, diverse taverena's zijn 20/30% goedkoper met het zelfde menu als hun buurman, de truc is om de porties kleiner te maken,10% minder vragen voor de drankjes en kijk de toeristen stromen binnen terwijl de buurman niks te doen heeft. Omdat ik elke dag vlak erbij zit viel me dat meteen op.
Wat ook opvalt, het is druk met bouwen, veel bijna klaar huizen/appartementen worden afgebouwd in de hoop dat ze verhuurd/verkocht worden omdat er een DEH meter hangt en ze moeten betalen voor hun m2. Het is nu ook een trieste aanblik als je ziet wat al met kranten is dichtgeplakt met een bord te huur erop.Ik geef van hier wel een update april/mei, dan zien we echt hoeveel er niet meer opengaat en te huur staat van taverna's en winkeltjes.
En dan sluit ik af met een restaurant wat de prijzen niet verhoogt volgend jaar, altijd lekker eten heeft en een vriendelijke bediening.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Leuk dat er veel reacties komen. Over allochtonen in Griekenland wil ik nog zeggen dat die in het verleden wel binnenhehaald werden (Albanezen, Bulgaren) omdat sommige Grieken de neus ophaalden voor vies en zwaar werk. En, hoe herkenbaar, nu klagen sommigen dat die hun baantjes inpikken ..... Blijkbaar zijn er altijd mensen, overal, die zo reageren.
Ik denk dat de all-in formules, hoe fout ook, toch nog wel wat werkgelegenheid opleveren voor de Griek.
@Arthur: leuk dat je meldt dat men nu door krijgt dat je met lagere prijzen meer mensen trekt .....
Quote
#19
Ben het niet helemaal met je eens ElsR. In Griekenland zal het net zo gaan als in andere landen. Over het algemeen liggen de salarissen voor dit soort baantjes laag en de zg. allochtonen werken voor een nog lager loon en als ze dan ook nog illegaal zijn, zit je als werkgever op rozen. wel bedragen inhouden, maar niets afdragen voor ziektekostenverzekering en etc. En vooral niet klagen want voor jou 10 andere. Tel daarbij op dat alle winst onmiddellijk naar het buitenland verdwijnt, hoe blij moet je dan zijn met die resorten.
Verbieden die hap en voor de toeristen boycotten! Je moet daar gewoon niet naar toe willen naar zo'n megastal.
Quote
#20
Helaas ziet het er nog niet zo goed uit voor ons favoriete vakantielandSad
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=556064

Laten we hopen dat het toerisme nog wat zal aantrekken!

greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#21
KAN je all inclusive formules wel verbieden (wettelijk)? En kan je het de hoteleigenaar het wel kwalijk nemen als hij ten einde raad er maar mee akkoord gaat?
Ik bedoel, laten we de realiteit, hoe onaangenaam soms ook, niet uit het oog verliezen.
Dat het niet echt goed voor de Grieken is, daar zijn we het allemaal wel over eens dacht ik.
Ik ben meer iemand van de praktische oplossingen zoals jullie ondertussen misschien wel begrepen hebben.
Zonder mijn principes trouwens overboord te gooien hoor.
Quote
#22
(31 December 2011, 14:22)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




KAN je all inclusive formules wel verbieden (wettelijk)? En kan je het de hoteleigenaar het wel kwalijk nemen als hij ten einde raad er maar mee akkoord gaat?

Beste ElsR,

Het was de Griekse regering zelf die dit program ten uitvoer heeft gebracht.

Kali Mera,

Dick
Quote
#23
Er moet helemaal niets verboden worden. Wat je ook vind van all-inclusive, er is blijkbaar een markt voor. Degenen die daarvan gebruik maken zouden anders wellicht niet voor griekenland kiezen, maar bijv. naar Turkije gaan.
Aan de andere kant , de kleinere appartementhouders mogen ook wel eens wat meer uit de stoel komen. Teveel zitten nog steeds op de klant te wachten ipv dat ze de klant actief benaderen. Velen hebben nog niet eens een website noch presenteren ze zich op andere wijze.
Quote
#24
Helemaal met Chris eens. De tijd dat de tourist vanzelf kwam is voorbij. Als je het als land moet hebben van het tourisme dan is een pro actieve houding nodig van zowel de staat als hotel/appartement eigenaren. Promotie kan niet alleen van ons Griekofielen komen (alhoewel ik heel erg mijn best doe;) ). Wat betreft de AI, het is ook niet mijn ding, maar laten we iedereen in zijn waarde laten. Als iemand geniet van de AI formule dan moet je dat gewoon kunnen doen, het is tenslotte zijn/haar vakantie. Zoveel mensen zoveel wensen!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#25
Ik denk dat PRO AKTIVITEIT een eerste vereiste is voor iedere ondernemer. De tijd dat alles kwam aanwaaien is al heel lang voorbij.

Gezellige oudejaarsavond en een goed begin,

Dick
Quote
#26
Er zijn veel van die grote hotels de laatste jaren gebouwd met meer dan 60% subsidie van de overheid (lees Europa). Ze zijn luxer en vaak mooier als de bestaande accommodaties welke eerder met eigen geld zijn gebouwd. Die Grieken zien nu met lede ogen hun toeristen vaak kiezen voor die nieuwe hotels. Deze accommodaties zijn alleen maar goed voor de aandeelhouders maar Griekenland of de gemeenschap rond het hotel wordt daar echter niet beter van.
Maar voor menig toerist is het blijkbaar goed want die dingen zitten vol. Ik kan me daar weinig bij voorstellen want vlgs mij krijg je er niet echt het "Griekenlandgevoel". Ieder zijn meug. Vrijheid blijheid. Maar wel jammer voor de ondernemers in de omgeving van die kolossen.
Groet,
John ;)
Quote
#27
Voelde me toch wel wat aangevallen dat wij aankomend jaar voor het eerst op de eilanden, in dit geval Kreta voor all.incl kiezen. dit heeft zo zijn praktische redenen. Vanaf mijn 17e kom ik in Gr (ben nu 52), weliswaar met tussenpozen, dit is de eerste keer deze formule, eerder waren wij vrijwel altijd in kleinschalige en kneuterige app. complexjes of kleine hotelletjes. Heb begrepen dat het aparthotel wat wij geboekt hebben niet zo groot is, van een Grieks echtpaar die ook allemaal grieks, kretens personeel heeft. Ben erg benieuwd, en ondanks alle ellende in Gr heb ik al reuze voorpret!
Wens jullie allemaal een goede en veilige jaarwisseling toe en een mooi 2012!
Quote
#28
@Lucy, ik vind dat je je niet hoeft te verontschuldigen voor je eigen keuze. Het is jouw vakantie en die vul je zelf in. Wie betaald, bepaaldBig Grin Geniet van je vakantie op Kreta. Ga ik ook doen in juni:) Ook ik heb er weer zin in!

groetjes Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#29
Nooit schuldig voelen over je vakantie, Lucy. Maar genieten.
Die opmerkingen zijn ook niet zo bedoelt!
Groet,
John ;)
Quote
#30
Nog even teruglezend besef ik dat ik voor mezelf even iets recht te zetten heb. hmmm
Er zijn twee types Griekenland liefhebbers welke beiden vanuit hun gevoel op dit topic reageren.
Degene die er lekker op vakantie gaan omdat het er zo mooi, zonnig en gezellig is. zonneschijn
En degene welke er om diezelfde reden heen gaan maar inmiddels ook meer persoonlijk betrokken zijn geraakt bij het land en vooral zijn inwoners door vriendschappen welke ze er hebben opgebouwd. Tot deze laatste groep behoor ik (en ik ben duidelijk niet de enige hierBig Grin).
Dit is, mijns inziens, ook de reden dat er zo verschillend, soms haast emotioneel, gereageerd wordt waardoor sommigen zich weer onjuist bejegend voelen.
Griekenland als vakantieland is er natuurlijk voor iedereen, hoe je er ook over denkt, waar je ook gaat logeren!
Ieder probeert op zijn/haar manier een steentje bij te dragen en er een leuke tijd te hebben.
Quote
#31
klopt, iedereen maakt zijn vakantie zo als hij het zelf wenst, voor de ene is dat AI, voor de andere een pensionetje, sommigen trekken graag actief te voet over berg en dal, terwijl anderen liever genieten van een strandvakantie,of cultuur. En is dit nu net niet het geweldige aan griekenland waar je dit alles vind.
Het komt er op aan dat je jezelf goed voelt, dus laat je zeker geen schuldgevoel aanpraten omdat je AI gaat, of omdat je elk jaar naar hetzelfde land gaat, een reactie die ik dikwijls te horen krijg in mijn omgeving.
Quote
#32
Maarr ... Terug on-topic: komen de toeristen nog, denken jullie? Wat horen jullie bij de koffie-automaat of op verjaardagen? En wie gaat er op de Vakantiebeurs NL/B eens in het Griekse hoekje kijken?
Quote
#33
Wat ik hoor bij de "koffiemachine" is wat Roefke ook te horen krijgt. Ga je alweer naar Griekenland of jij gaat zeker weer naar Griekenland of tegenwoordig Griekenland zou je dat wel doen..........Angry
Ach ja, dat mensen al 20 jaar naar de camping in Frankrijk gaan dat lijkt vrij normaal te zijn. Kan ook leuk zijn maar dit zijn vaak de mensen die jouw zeggen ga je alweer...........
Nou ja, wij gaan gewoon lekker naar het mooie Griekenland en ik sta op het werk wel bekend dat men altijd voor info bij mij terecht kan. Ik blijf promotenlovegreece
Ga ook naar de vakantiebeurs. Kijken of ik info kan krijgen voor de komende vakantie maar ook voor evt. volgende vakanties! Ben wel benieuwd hoe Griekenland vertegenwoordigd is dit jaar.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#34
haha herkenbaar, ik ben ook het infopunt op mijn werk en bij familie en vrienden als het op Griekenland, nou ja, de eilanden aankomt.
En ik ga of ik nu wel of niet geboekt heb, jaarlijks naar de vakantiebeurs, sfeer proeven, andere taal spreken, altijd kijken naar het Griekse gebeuren daar, maar ook bij de Italianen hoor en andere landen. En voor wat mensen, i.i.g. voor mijn zus die dit jaar naar Kythera wil, info meenemen.
Hoop dat er flink geboekt wordt!
Quote
#35
Ze vragen ons ook altijd ,weer naar Griekenland,ga eens ergens anders heen,na 31 jaar griekenland,zeggen we de laatste 11 jaar gewoon we gaan naar kreta
ons tweede home
ger&jose
Quote
#36
Inderdaad zeer herkenbaar, ook bij mij: ik ben ook het infopunt bij buren, vrienden, collega's, als er vragen gesteld worden over Griekse bestemmingen. En dan help ik hen heel graag verder met zo veel mogelijk informatie.
Ook ik zal naar het vakantiesalon gaan, en ik zal zeker en vast kijken naar de stand van Griekenland (en Cyprus) om te kijken wat ze aanbieden. (De meeste brochures heb ik wel al in mijn kast liggen Wink)

Om nog eventjes terug te komen op voorgaande reacties (en sorry dat nu ik terug van dit topic afdwaal): het valt me danig op dat de grote touroperators veel meer all inclusive aanbieden dan ooit tevoren. Zo heb ik bij wijze van voorbeeld gekeken hoe veel all inclusive aangeboden wordt op de bestemming Rhodos, voor een willekeurige week einde mei, bij een van de grootste touroperators: maar liefst 3/4 van het aanbod is all inclusive! Kijk maar:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&fh_view=lister&fh_location=//packages/nl_BE/pr_earlybookable%3E{0}/pk_active=1/pk_siteswitch%3E{nvb}/pk_vacationchannel%3E{flight}/pk_hotelonly=0/pk_country%3E{iso_gr}/pk_region%3E{geo_9943}/pr_month%3E{201205}/pr_period%3E{20120528_06}/pr_duration%3E{0508}&fh_sort_by=pr_commercialpriority_0&fh_refview=summary&fh_reffacet=pr_duration&fh_refpath=facet_80403403&em=0&a=2
Ik ben er zo goed als zeker van dat dit voordien niet het geval was.
Ik wil maar zeggen: het ligt niet altijd aan een bewuste keuze door 'de' toerist, maar zeer zeker ook aan wat die toerist voorgeschoteld wordt.
Het andere kwart van het aanbod is in half pension. Je moet echt al naar een naald in de hooiberg zoeken om een aanbod met enkel logies te vinden, zodat je op eigen houtje zelf naar plaatselijke restaurantjes kan gaan. Nogal wat toeristen boeken namelijk liever via een gekende touroperator, dan alles (vervoer, logies, huurwagen,...) zelf in mekaar te flansen. Wat wij overigens wel al heel dikwijls deden, en wat ons steeds goed bevallen is. Zoals wellicht bij velen op dit forum.

vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#37
Ook ik krijg steeds te horen waarom toch steeds weer Griekenland. Ik ga dat nog niet eens meer proberen uit te leggen.
Soms worden er ook denigrerende opmerkingen gemaakt maar dat is door lui die nog nooit in Griekenland zijn geweest.

Overigens, toen ik bij D-Reizen boekte werd geadviseerd om er een omboekverzekering bij te nemen. Ze adviseerden dit ivm "de huidige situatie in Griekenland".
Ik heb aangegeven zo'n verzekering niet nodig te hebben omdat ik hoe dan ook, sowieso ga.
Dat vonden ze raar???
Ook daar wordt al geld mee verdient.
Quote
#38
Ik heb het even bekeken,maar wat is het ontzettend duur allemaal..
Veel mensen denken dat all in veel goedkoper is , maar dat is niet helemaal waar... ik heb er een paar bekeken en de verschillende bekeken en vergeleken .en even zitten rekenen (Met onze boeking ).. met verschil van het goedkoopste van die hele rij:

Voor 1 week ,,all in,, kunnen wij c.a voor hetzelfde geld dikke 2 weken een app huren ,,alleen logies,, dus zelf je ontbijtje verzorgen (lekker rustig)en verder lekker in verschillende tavernes uit eten gaan! en zo nu en dan een terrasje pikken .... en 2 weken een autoTje huren (welliswaar een Kleine) als het ff kan;)
Hihi inclusief de Souvenirs,,
(Maarja dat is dan wel alleen die van Neckerman)die is over het algemeen al de duurste!! heb ik al ontdekt!!
Zo hebben wij het al jaren gedaan..en ok de ENTOURAGE zal wel ietsje minder zijn, maar je leeft toch voornamelijk buiten en het is ,,gelukkig,, is het nog nooit echt tegen gevallen :) zoals je wel eens op TV ziet van ,,Redt mijn vakantie<<

Maar ik ook vind ,,ieder zij meug,, !!

All inclusief klinkt lekker, je kunt de hele dag van alles pakken en nuttigen..maar je kan niet meer eten en drinken dan dat je op kan..Na 1 week knap je uit elkaar !;)
En als je er dan met een auto er vele dagen er op uit ,,wil,,,, gaan trekken om dingen te gaan bekijken ,dan kan je er ook geen gebruik van gaan maken (waar je wel al voor betaald hebt)! ..en ben je er ook daarom nog extra duurder uit..

Het is maar net wat je wilt EN hoe je alles bereken en Bekijkt..
En inderdaad..iedereen moet lekkr bekijken hoe hij/zij hun vakantie willen gaan vieren











Quote
#39
Afgelopen jaar zijn wij met onze kinderen en kleinkinderen naar Kreta geweest waar wij al meer dan 20 jaar komen, ook hebben wij gekeken na AI vonden het ontzettend duur, en zijn daarom toch maar weer lekker naar ons eigen vertrouwde adresje gegaan, een klein appartementencomplex zonder zwembad in Stalis. Onze kleinkinderen vonden het daar geweldig, hebben het zwembad niet gemist, hebben ook heerlijk met de kleinkinderen van hen gespeeld. Ook dit jaar gaan wij weer in september en hoogstwaarschijnlijk ook nog in mei, voor ons is het daar gewoon thuiskomen en zoals blijkt voor heel veel mensen op dit forum die toch ieder jaar weer naar Griekenland gaan.

Wij gaan ook nog even op de vakantiebeurs kijken voor Kythera en Epirus want daar willen wij ook nog graag een keer naar toe. En zo zijn er nog zoveel mooie plekken die wij nog niet gezien hebben en toch een keer willen bezoeken.

Voor de mensen die AI geboekt hebben zou ik willen zeggen, geniet ervan maar ga ook even bij de plaatselijke tavernes aan en geniet van hun gastvrijheid.

Quote
#40
Wij gaan ook iedere keer naar dezelfde accommodatie (gelukkig hoef ik mij daarvoor niet te verdedigen!). Het voelt als thuiskomen. Het is gewoon ons tweede thuis op Rhodos. Ik ben geen fan van AI en zal dat zelf ook nooit doen, maar ieder zijn meug. Het idee, dat het goedkoper is, waag ik echter wel te betwijfelen. Ook wij gaan in september en mei.
Een ieder die Griekenland en de Grieken een warm hart toedraagt, wens ik heel veel plezier waar dan ook in Griekenland.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Teruglopend toerisme: cijfers en gevolgen. Erwin 21 12.681 21 July 2012, 13:49
Laatste bericht: Erwin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)