Toerisme Griekenland 2012
#41
ik vind dat iedereen moet zelf weten wat hij ook voor soort vakantie kiest. iedereen heeft zijn eigen reden ,waarvoor op vakantie naar een besteming gaat. ik heb klanten gehad die 2 weken lang dronken waren, dus die hebben ook weinig gezien van griekenland en de grieken, al waren ze in een appartament en zelf naar de restaurants in de buurt voor eten gingen.
als iemand altijd naar Parga of naar Kreta wil ,wie zijn wij om te zeggen dat is niet goed.dat zulke groot hotels met AI weinig achter laten in griekenland en aleen goedkoop buitenlaandse personeel gebruiken moet op een andere manier opgelost worden. heb een keer op zo een hotel gezeten in Chalkidiki waar alle personeel van alles was behalve grieken.
Quote
#42
(03 January 2012, 16:18)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dat zulke groot hotels met AI weinig achter laten in griekenland en aleen goedkoop buitenlaandse personeel gebruiken moet op een andere manier opgelost worden. heb een keer op zo een hotel gezeten in Chalkidiki waar alle personeel van alles was behalve grieken.

Beste Tzimis,

Of je nu op Thassos komt of Nea Peramos overal kom je buitenlands personeel tegen. Ook aan de weskust komen ze in het begin van het seizoen met busladingen aan en aan het einde van het seizoen gaan ze weer om in een andere branche te werken. Goedkoop personeel uit de aangrenzende landen die voor hun doen veel verdienen. In Nederland is dat zeker niet anders. Gelukkig voor deze medewerksters verdienen zij hun geld met serveren of in de keuken dan dat ze voor ander "werk" worden geronseld. En dat alles om nog enigzins winst te maken zodat de toeristen een "goedkope" vakantie hebben.
In Nederland zeggen we, het moet uit de lengte of de breedte komen.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#43
[quote='Wilma' pid='9772' dateline='1325550171']
Ik heb het even bekeken,maar wat is het ontzettend duur allemaal..
Veel mensen denken dat all in veel goedkoper is , maar dat is niet helemaal waar... ik heb er een paar bekeken en de verschillende bekeken en vergeleken .en even zitten rekenen (Met onze boeking ).. met verschil van het goedkoopste van die hele rij:
Voor 1 week ,,all in,, kunnen wij c.a voor hetzelfde geld dikke 2 weken een app huren ,,alleen logies,, dus zelf je ontbijtje verzorgen (lekker rustig)en verder lekker in verschillende tavernes uit eten gaan! en zo nu en dan een terrasje pikken .... en 2 weken een autoTje huren (welliswaar een Kleine) als het ff kan;)
Hihi inclusief de Souvenirs,,
(Maarja dat is dan wel alleen die van Neckerman)die is over het algemeen al de duurste!! heb ik al ontdekt!!

Bij ons, in België, is Neckermann niet de duurste, maar wel bij de goedkoopste touroperators. Thomas Cook en JetAir zijn meestal nog duurder.
Daar komt dan nog bij dat het aanbod van reizen naar Griekenland, vanuit België, nogal beperkt is tegenover het aanbod vanuit Nederland. Vanuit België kunnen we voor een tiental verschillende Griekse bestemmingen kiezen, terwijl dit vanuit Nederland gemakkelijk maal twee geteld mag worden.
Als ik de prijzen van Neckermann (dus bij ons bij de goedkoopste) vergelijk met de prijzen bij Nederlandse touroperators, dan is het in Nederland veeeel goedkoper.
Je zou dan kunnen zeggen: kom naar Schiphol. Ja, anderhalf jaar geleden hebben we dat gedaan: een autorit van 250 km heen en nog eens 250 km terug + hotelovernachting want vroege ochtendvlucht + parkeerkosten... dit is helaas voor ons, Vlamingen, ook niet echt een optie.

Met andere woorden: Nederland is 'gezegend' met een uitgebreid én goedkoop aanbod... we zijn een beetje jaloers Smile
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#44
(03 January 2012, 16:18)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dat zulke groot hotels met AI weinig achter laten in griekenland en aleen goedkoop buitenlaandse personeel gebruiken

Het zijn niet enkel de grote Ai-hotels die zo te werk gaan. 7-8 jaren terug was ik in een (kleinschalig) hotel in Nea Makri waar slechts een handvol personeel was. Wel, stuk voor stuk waren het ook niet-Grieken.
Zo zie je maar. Vanaf dan heb ik resoluut gekozen voor de huur van een appartementje bij de lokale bevolking en regel ik alles rechtstreeks met de (Griekse) eigenaar. En zijn centen krijgt hij handje contantje.

vlagreco schreef:we zijn een beetje jaloers Smile
Inderdaad, en nog geen klein beetje. ;)

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#45
dat zeg ik ,dat probleem hadden wij anders moeten oplossen. ik zou niet vergelijken met nederland aangezien dat het werk meer is in nederland dan in griekenland.hellas dat is in griekenland niet uit de lengte of de breedte gekomen maar van een droom die meer dan 20 jaar heeft plaats genomen.
Quote
#46
(03 January 2012, 20:54)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zie je maar. Vanaf dan heb ik resoluut gekozen voor de huur van een appartementje bij de lokale bevolking en regel ik alles rechtstreeks met de (Griekse) eigenaar. En zijn centen krijgt hij handje contantje.

Kreeg je ook een bonnetje, of was je je er terdege van bewust dat je zwart betaalde?
Ik ben niet tegen zwart werkers en ook ík zal iemand zwart inhuren voor mijn schilderwerkjes etc etc als ik de mogelijkheid krijg en zie, Maar in NL is slechts 5% van de beroepsbevolking ZZP-er en in Griekenland 20% waarvan velen nog eens personeel zwart in dienst hebben of beter gezegd hadden die nu allemaal op straat staan zonder verzekeringen etc. etc. kortom zonder eten.
Quote
#47
Ondanks alle negatieve berichten over Griekenland gaan wij TOCH!!! Gewoon zelf tickets geboekt, appartement bij particulier. Dan weet je zeker dat het geld bij de mensen zelf terecht komt.
Voor rond 200 euro retour met of Ryanair vanaf Brussel of Transavia vanaf Maastricht naar Kreta en via internet appartement gezocht.
Verheugen ons er nu al op.
Greece, here we come
Quote
#48
(04 January 2012, 13:40)Gertie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondanks alle negatieve berichten over Griekenland gaan wij TOCH!!! Gewoon zelf tickets geboekt, appartement bij particulier. Dan weet je zeker dat het geld bij de mensen zelf terecht komt.
Voor rond 200 euro retour met of Ryanair vanaf Brussel of Transavia vanaf Maastricht naar Kreta en via internet appartement gezocht.
Verheugen ons er nu al op.
Greece, here we come

De tickets zijn idd niet duur, betaalde onlangs ook €209 voor een vliegreis van Amsterdam naar Athene via Munic. En dat voor de periode van 24-12-11 t/m 02-01-2012 Was trouwens een prima aansluiting en zal ik de volgende keer weer net zo doen.

Geniet vast van jullie vooruitzicht weer naar GR te kunnen.....

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#49
Voor 200 euro retour met Transavia naar Kreta? Dat gaat bij Transavia echt niet lukken. Goedkoopste tickets naar Kreta kosten bijna 300 euro p.p. zonder koffers.
Quote
#50
(04 January 2012, 14:18)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor 200 euro retour met Transavia naar Kreta? Dat gaat bij Transavia echt niet lukken. Goedkoopste tickets naar Kreta kosten bijna 300 euro p.p. zonder koffers.

Εn als je er een transfer in meeneemt bv via Athene of welke stad dan ook. (heb zelf gevlogen met Aegaen en Lufthansa, zeer goede service en koffers tot 20kg inbegrepen;) )

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#51
(04 January 2012, 14:18)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor 200 euro retour met Transavia naar Kreta? Dat gaat bij Transavia echt niet lukken. Goedkoopste tickets naar Kreta kosten bijna 300 euro p.p. zonder koffers.

Maar als je bereid bent te reizen naar België of Duitsland vind je wel goedkope tickets. Er zijn zat aanbiedingen.

Sleepy Iedere keer denk ik er weer over, maar ik ben enerzijds te lui om eerst urenlang te moeten reizen met NS, of de bus Amsterdam Weeze (heb nl geen auto) en te zuinig met mijn verlofdagen om extra dagen op te moeten nemen voor overnachtingen - bij ongunstige vluchttijden - voordat ik naar Rhodos ga of als ik terug kom. Al dat gesleep met al die bagage. Anderzijds blijkt dan dat als ik alles bij elkaar optel minimaal of niet goedkoper uit ben dan met een ticket vanaf Schiphol. Big Grin
Quote
#52
Wij wonen bijna op het parkeerterrein van Schiphol, maar gaan nu vliegen vanaf Charleroi. De tickets van Transavia kosten 335 euro p.p zónder koffers. Wij hebben nu 142 euro p.p betaald bij Jetairfly inclusief koffers en 121 euro voor een overnachting, waarbij de auto 3 maximaal 3 weken gratis mag blijven staan. Ik geef toe dat het apart is als je zo vlak bij Schiphol woont, maar wij gaan eens kijken hoe het bevalt. Het is in ieder geval véél goedkoper.
Quote
#53
deze tijd zijn de prijzen Dusseldorf athene als je goed zoekt bij Aegean tussen de 60 en 70 euros. retour dusseldorf of dortmunt van uit Thessaloniki rond de 60 -70 euros. en voor 19 euro kun je van elke nederlandse station naar dusseldorf of dortmunt .
Quote
#54
Toen wij nog regelmatig vlogen was het altijd met Jetairfly van Brussel, Charleroi of Luik, moet er wel bij zeggen dat we om de hoek woonden/wonen dus niet meer als anderhalf uur reistijd bij de eerste 2.
En dan natuurlijk de vriendelijke stewardessen, daar kunnen die die arrogante serveersters in NL nog wat van leren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#55
(04 January 2012, 17:19)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




deze tijd zijn de prijzen Dusseldorf athene als je goed zoekt bij Aegean tussen de 60 en 70 euros. retour dusseldorf of dortmunt van uit Thessaloniki rond de 60 -70 euros. en voor 19 euro kun je van elke nederlandse station naar dusseldorf of dortmunt .

Klopt, maar de meeste toeristen gaan in het seizoen en naar de eilanden en dan liggen de prijzen bij Aegean va Dusseldorf toch snel op zo'n EUR 300 en een giga reistijd van minimaal 7 uur, afhankelijk of je via Thessaloniki of Athene reist. Niet echt goedkoper dus. Helaas, want ik vind het een fijne maatschappij. Maar dan doet zelfs TUI fly in Duitsland betere aanbiedingen in de zomerperiode.
Quote
#56
Wat we ons afvragen zakken de prijzen bij de hotels erg hard op Kreta.
Het valt ons op dat Sunweb zijn prijzen veel minder zijn dan toen wij gingen boekken in ockt.2011.
Net iemand gesproken heeft drie weken geleden geboek nu is zijn reis 400,00 euro goedkoper.
Nu zie ik op het internet dat dit veel meer voorkomt bij Sunweb.
Mischien heeft iemand een verklaring hier voor.
Quote
#57
Ik heb even bekeken en vergeleken van een paar acco's die we in zicht hadden op Lesbos (in nov geboekt)..Die waren niet goedkoper geworden,hihi maar wel duurder..en sommige 2 kamerappartementen van verschillende app.waren nu al volgeboekt voor die tijd wanneer wij heen willen gaan..en kon je daar alleen maar nog in terecht in een studio.
Dus wij zijn natuurlijk blij dat we al in nov.geboekt hadden :)
Maar het is en blijft wel raar dat die prijzen niet vast staan en steeds blijven veranderen..


Quote
#58
Vroeger had je een reisgids met een prijs erin en dat was de prijs die je moest betalen, maar dat is al jaren niet meer zo. De prijzen gaan op en neer.
Quote
#59
Ik heb eens gelezen in de Consumentengids dat als je iets koopt en vlak daarna gaat de prijs omlaag dat je het verschil kunt terugvragen ...... Maar ja zul je wel je rechtsbijstandsverzekering moeten inschakelen ben ik bang en die hebben soms een eigen risico ..... Iemand meer informatie?
Quote
#60
Wij hebben één keer gehad, dat de dag na boeking bij Sunweb de nieuwe reisgids met een kortingsbon in de bus viel. Ik heb toen een e-mail gestuurd en toen hebben wij, heel netjes, ook de korting gekregen. Ik denk niet dat het verschil terug te halen is. Andersom ga je ook niet bijbetalen als je reis een aantal dagen later duurder is geworden, toch?
Quote
#61
Ik heb gisteren zitten kijken naar tickets in de zomer (hoogseizoen) Kreta, Chania, vanaf AMS.
Je komt op tegen de 500 euro per retourtje uit, en bij HV moet je dan nog de bagage bij betalen zodat je over de 500 schiet.

Vorig jaar vlogen we nog op en neer voor rond de 400 per ticket in de zomer.

@ElsR
Je geld terugvragen omdat het nu goedkoper is ?
Daar geloof ik niets van. Je bent een wilsovereenkomst aangegaan voor een product tegen een bepaalde prijs. Het lijkt me niet dat je daar zomaar op terug kan komen. Je bent immers niet opgelicht of iets dergelijks.

Ik heb ook wel eens een trui gekocht en zag die de volgende dag bij dezelfde winkel in de aanbieding liggen. Gewoon een kwestie van pech gehad.
Ik heb eens een mooie deal voor een nieuwe flatscreen TV gemaakt bij een winkel, terwijl een vriend van ons voor precies dezelfde TV in dezelfde winkel veel meer had betaald, namelijk het bedrag dat op het prijskaartje stond. Onze vriend baalde daar goed van. Tja, dan had die vriend ook maar een mooi dealtje moeten maken, hij kon niet meer terug gaan om het verschil op te eisen!
Quote
#62
ik vind dat het alles te maken heeft met fatsoenlijk handelen. Zelf heb ik nooit geboekt bij Sunweb, maar na dit verhaal zal ik het ook nooit doen, als zij zo handelen dan kan je ook geen goede service verwachten. Ook houd ik niet van afdingen, ik krijg dan het idee dat je bij voorbaat al bedonderd wordt.
Zelf boek ik nooit via een reisorganisatie, maar een los vliegticket (transavia tot volle tevredenheid) en de accomodatie los. Een tip, struin eens het internet af, zo ben ik jaren geleden aan mijn fantastisch mooie plekje gekomen in Makrigialos.
Quote
#63
Ik wil toch even reageren op het bericht hiervoor,wij hebben al vele malen een reis geboekt bij Sunweb en dit iedere keer tot tevredenheid. Sunweb,Sudtours en Jiba behoren bij de Sundio Groep en alleen via internet te boeken. Soms bieden ze dezelfde accomodaties aan met onderlinge prijsverschillen,even zoeken dus. Op het land van aankomst word je altijd opgevangen door een hostess die werkt voor sunweb/sudtours/jiba. Natuurlijk is er overal wel eens wat,maar het woord ''bedonderen'' gaat mij te ver.
O ja,ik zeg het maar vast ik heb geen enkele band met deze reis organisaties.
Allemaal alvast een fijne vakantie, waar en wie geboekt dan ook!
Quote
#64
Vorige zomer was Sunweb goedkoper dan Air Berlin met charters naar Samos vanaf Amsterdam resp. Düsseldorf (wij wonen in het diepe zuiden op een anderhalf uur rijden van Düsseldorf, Charleroi en Brussel maar met een goede treinverbinding naar Amsterdam dus voor ons maken die vier luchthavens weinig verschil).
Verder stond er vandaag op de NL teletekst dat de reisagenten geen verbod (meer) hebben van de ANVR om kortingen toe te passen (het verhaal is iets ingewikkelder maar daar komt het in het kort op neer). Dat zou dus betekenen dat de concurrentie gaat toenemen??
Quote
#65
(05 January 2012, 10:05)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb eens gelezen in de Consumentengids dat als je iets koopt en vlak daarna gaat de prijs omlaag dat je het verschil kunt terugvragen ...... Maar ja zul je wel je rechtsbijstandsverzekering moeten inschakelen ben ik bang en die hebben soms een eigen risico ..... Iemand meer informatie?

Je hebt er recht op als je aan kunt tonen dat de medewerker er van op de hoogte was dat het artikel in de aanbieding kwam. Anders is het misleiding volgens het BW, maar bewijs het maar eens.

Als je in een winkel iets koopt heb je vaak terugbreng periode van 1 week tot 30 dagen. Komt het in die periode in de aanbieding breng je het terug en koop je een nieuwe in de aanbieding, of je vraagt er alsnog om. Vele grote zaken zullen je het teveel vergoeden. Sommige zijn zelfs zo goed dat ze het vooraf aangeven dat iets in de aanbieding komt.

Bij reizen zal dit wel weer anders liggen, hoewel ik uit het "verre" verleden me kan herinneren dat vroegboekingen (voorboekingen was de term) nog nauwelijks bestonden en de prijsafspraken blijkbaar later werden gemaakt, je wel geld terug kreeg wanneer het in de gids goedkoper stond (internetboekingen bestonden toen nog niet). Het is dus maar net hoe men het internet richting de burgers vertaald. Is het een reisgids of niet.
Quote
#66
En dan kijk je bijv. bij Aegean, leuke prijzen maar dan komt de tax er nog eens bovenop, dus toch nog duurder als je dacht op jou datum.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#67
Antwoord op de vraag als een reis duurder wordt kan volgens Sunweb een bij betaling worden gevraagd
dit is volgens hun geregeld in de ANVR voorwaarden.
Quote
#68
(05 January 2012, 20:07)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dan kijk je bijv. bij Aegean, leuke prijzen maar dan komt de tax er nog eens bovenop, dus toch nog duurder als je dacht op jou datum.

Arthur, wij komen in April naar je geliefde Kreta via Brussel.
Doorreis met Aegaen 117.- pp. inclusief alle kosten, terug met
Jet Air 129.- pp. wel al geboekt in december.
Allebei direkte vluchten.

Quote
#69
Gerd en Marianne, wij hadden niet 2 of 3 weken geleden geboekt, maar vorige week, in exact 1 week bijna 400 euri winst voor Sunweb, zo snel kan ik mijn extraatjes niet verdienen.
Heb nog geen reactie van ze, zouden ze binnen 2 dagen doen.
Al eens eerder met ze gevlogen en geen klachten hoor.
Er wordt ws weinig geboekt naar GR vandaar die verlaging, maar voortaan wachten we dus wel even!
Quote
#70
Ter info:
Via Jetairfly.com (school)herfstvakantie 2012 (13-20 okt.) van Charleroi naar Athene: 49,99 enkele reis, dus 99,98 retour.

Goedkoper heb ik nergens kunnen vinden. Inclusief koffers en alle belastingen, alleen nog 15 euro boekingskosten per boeking komt erbij.
Er zijn nog 6 plaatsen voor deze prijs beschikbaar volgens de site.

Groeten Marieke
Quote
#71
Onderstaand de reactie van Sunweb, wel verwacht, maar toch ook wel teleurgesteld, 1 week na boeking. We zullen dit niet snel meer doen.

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan niet helemaal tevreden te zijn met onze prijsstrategie. Graag lichten wij het één en ander toe.

Wij vinden het jammer dat u hierin teleurgesteld bent. Op het moment dat u alle gegevens heeft doorgegeven en een reserveringsnummer heeft gekregen, beschouwen wij dit als een definitieve reservering. Wanneer de prijs voor dezelfde reis na uw boeking verandert kunt u niet meer tegen de nieuwe reissom boeken.

Wij werken met fluctuerende prijzen. Op basis van vraag en aanbod kunnen onze prijzen op elk moment van de dag worden aangepast. Daarnaast werken wij vaak met aanbiedingen. Hierdoor kan het voorkomen dat de reis welke u boekt later goedkoper of duurder wordt aangeboden. Wij blijven op zoek naar de beste aanbiedingen en de onderhandelingen met onze accommodatieverschaffers over de prijzen continueren. Wanneer de vraag naar een bepaalde accommodatie groot is, proberen wij uiteraard meer kamers te contracteren. De mogelijkheid bestaat dat deze kamers tegen andere voorwaarden en prijzen worden ingekocht, waardoor de reissom zowel hoger als lager kan uitvallen.

Met bovenstaande toelichting vertrouwen wij u meer duidelijkheid te hebben gegeven.

Ik ga ervan uit dat ik uw vraag duidelijk heb beantwoord. Heeft u nog een vraag, dan kunt u ons natuurlijk bellen of opnieuw een e-mail sturen.

Met vriendelijke groet,

Laura van Middelkoop
Contact Center

Sunweb Vakanties
Postbus 1439, 3000 BK Rotterdam
t 0900-0290 (15 cpm)
f 010-2802169
e info@sunweb.nl


Teruggemaild met dat ik dit wel wrang vindt, dat we op 26/12 boeken en zo'n 6 dgn later is e.e.a. 400 euro goedkoper, dat als ik kleding bij div. modewinkels koop het verschil binnen 1 maand wel terugkrijg en dat ik wel een tegemoetkoming van Sunweb verwacht. Zal wel niet gebeuren, maar wilde toch wat terugschrijven.
Quote
#72
Ik heb exact dezelfde mail ontvangen als LucyBig Grin Ik heb echter in mijn klacht opgenomen dat ik de door ons geboekte studio wel zou willen wijzigen naar een 2 kamerappartement met zeezicht omdat deze nu goedkoper wordt aangeboden dan een studio. Wij hadden eind november al geboekt. Ik had aangegeven dat ik dit zonder verrekening zou willen. Maar ik kreeg het 2 kamer app. aangeboden voor de huidige prijs op de site:) Dus meer ruimte voor minder geld, kijk daar hebben we wat aan. Ik vond het een goede oplossing en ben dus tevreden.
groetjes Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#73
oh wat ben ik toch blij dat ik niet afhankelijk ben van (dit soort) touroperators (en dan te bedenken dat de eigenaren van appartementen/hoteltjes een schijntje krijgen). ik betaal liever iets meer, hoewel dat nog valt te bezien. het vliegen is misschien duurder, maar als je eenmaal het traject van boeken doorlopen hebt, zijn er boven op de aangeboden prijs toch kleine bedragen bijgekomen. en omdat ik alleen reis, betaal ik altijd de hoofdprijs en stoppen ze je in het slechtste appartement of hotelkamer. in april ga ik 6 weken naar makrigialos, heb een appartement aan zee en ben voor reis en verblijf ongeveer 1800 kwijt. voor dat bedrag zou me dat niet lukken bij een touroperator.
Quote
#74
@connie, dat mag natuurlijk altijd. Net zoals anderen het fijner vinden om via een touroperator boeken. Bovendien maken wij ook een keuze in veiligheid en denk hierbij aan ANVR, SGR. Ik moet hard werken voor mijn euro'tjes dus als er iets gebeurd (een faillisement) dan wil ik dit geld toch graag weer terug.
Bovendien naast een drukke fulltime baan vinden wij het dan wel weer makkelijk dat je niet alles zelf hoeft uit te zoeken en nemen daarom gewoon een pakketreis af. Maar ja, dat is ieder zijn eigen ding en beslissing.
Wel heerlijk 6 weken, mijn werkgever zal geen akkoord geven voor een vakantie van 6 wekenBig Grin Zou het erg lekker vinden maar zal dan nog even zo'n 20 jaar moeten wachten tot mijn pensioen;)
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#75
Blij verrast, werd vanmiddag gebeld door Sunweb, ze vonden de situatie toch ook wel zuur voor ons, zo kort geleden geboekt. We krijgen hem niet meer voor de huidige doorgehaalde, volgeboekte prijs, maar we krijgen de helft van het verschil terug. Daar zijn we tevreden mee!

Ja Connie, als wij niet meer afhankelijk zijn van ons schoolgaande kind, is nu 17, zal ws voor de laatste keer meegaan, boeken wij ws ook op een andere manier, alleen een ticket en lekker rondreizen en blijven waar het leuk is, hopelijk komen die tijden nog! Heerlijk 6 weken lijkt me ook wel of langer later en dan leuk met een camper of zo. We blijven dromen, maar hopen ook dat het allemaal wat beter gaat worden voor de Grieken!
Quote
#76
Wat goed Lucy,
Misschien leest Sunweb ook wel mee op deze site en het KP ;) en vonden ze al die negatieve reactie's over hun toch tiet zo geweldig ...
Quote
#77
Ik heb het in ieder geval bij mijn klacht/opmerking aangegeven dat dit onderwerp op verschillende forums is gezet en dat dit aanleiding was dat ik ben gaan vergelijken. Ik denk dat je gelijk hebt dat ze deze publiciteit niet willen. Zo zie je maar waar een forum goed voor is. efxaristo
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#78
hoezo veiligheid @greece67? het enige wat ik tot nu betaald heb is mijn vliegticket, ga er niet vanuit dat transavia failliet gaat. mijn familie van de appartementen gaat zeker niet failliet. ze hebben boven hun woonhuis 4 studio's en naast hun huis nog 4 2-kamerappartementen, daarbij zitten ze bijna het hele seizoen vol. de eerste keer dat ik daar naar toe ging, ben ik 8 dagen gegaan om te kijken hoe het was. sindsdien ga ik 2 x per jaar. vooruitbetalen willen ze niet. dus nee ik ben niet bang dat het niet doorgaat of dat ik mijn (ook zuur verdiende) geld kwijt ben. sinds een aantal maanden ben ik met pre pensioen, vandaar dat ik 6 weken kan.
ook een nadeel van een pakketreis vind ik, dat je altijd met nederlanders om je heen zit en vaak in het meest toeristisch gedeelte zit. waar ik naar toe ga is het nogal kneuterig met nauwelijks nederlanders. ik ben er bijna van overtuigd dat wanneer je 1 x de andere manier probeert, je niet anders meer wilt.
Quote
#79
klopt niet teveel bekende,en heerlijk met de grieken optrekken,mee helpen wijn maken,zout schrapen uit de rots kommen,voor het halve dorp
mee helpen druiven plukken,en persen.gewoon heerlijk,niet te veel in de buurt van het touristische gedeelte
ik verheug me er weer op april juni en september
Quote
#80
@Connie. Nooit heeft iemand gedacht dat banken failliet zouden gaan, maar wat niet was gaf geen garantie. Pensioenen waren altijd veilig, maar nu ook niet meer. We zijn in deze wereld wel wat (negatieve)ervaringen rijker inmiddels. Een aantal buitenlandse luchtvaartmaatschappijen zitten al in zwaar weer. Dus zeg nooit nooit.
Nu is het met een pakketreis ook niet zo dat we allemaal in Chersonissos zitten. En ook dat moet iemand vooral zelf weten. Als je dat leuk vind, lekker doen. Wil je in een AI resort zitten ook doen als je dat leuk vind. Wil je rust, ook dat lukt bij pakketreizen, weet ik uit ervaring. Ross Holidays is daar zeer goed in en hebben unieke plekjes en accommodaties. Onze keus voor een vakantie was Agia Galini en laat Sunweb één van de weinigen zijn die dit in zijn aanbod heeft. Wij zitten daar ook in een klein familiecomplex (15 app.) met een een eigen taverne waar moeders in de keuken staat. Dus om nu te zeggen dat dit niet kneuterig kan zijn, ben ik niet met je eens. Bovendien is de prijs van vliegtickets afhankelijk van wanneer je op vakantie gaat (en kan!). Bovendien moet je bij een los vliegticket bij Transavia nog extra betalen voor je ruimbagage. Laten we het erop houden dat een ieder zijn vakantie moet vieren hoe hij of zij het zelf wil. Mij lukt dit al tientallen jaren prima!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Teruglopend toerisme: cijfers en gevolgen. Erwin 21 12.683 21 July 2012, 13:49
Laatste bericht: Erwin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)