Winter in Zagoria
#1
Ik kreeg vandaag een paar foto's gemaild van de sneeuw die in de Zagori is gevallen. Een prachtig gezicht, er ligt zo'n 60 cm sneeuw! Maar dan te weten dat de prijs van de stookolie daar nu zo rond de € 1,50 de liter ligt....Confused

[Afbeelding: 10dfoe9.jpg] [Afbeelding: nqwdnk.jpg]
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
Hoi Angelique,

Wat een super foto op een prachtige plek die ik alleen ken van de zomer maar o zo graag eens een keer in de winter zou willen bezoeken!

Gr. Liesbeth
Quote
#3
prachtige foto's angeliki, bedankt dat je ze met ons wilde delen!

Petra
Quote
#4
@Angelique, mooie foto,s we verwachten op Kreta deze week ook weer meer sneeuw in de bergen, zal kijken als ik in de buurt ben om wat van Katharo te maken. Wat ik wel raar vind hier betaal ik €0.99 voor de liter stookolie, lijkt me toch sterk dat ze op het vaste land meer betalen als op een eiland, mocht het wel zo zijn dan is er iemand die over de rug van anderen zijn kas spekt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Wat een mooie plaatjes Angeliki. Sprookjesachtig tafereeltje.
Alleen sneu dat ze nu zoveel moeten stoken met deze hoge prijzen.
Quote
#6
Ik betaal 0,95 de liter voor stookolie op de Pelop, dus die 1,50 vind ik ook een raar verhaal.
Quote
#7
(30 December 2011, 10:37)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Angelique, mooie foto,s we verwachten op Kreta deze week ook weer meer sneeuw in de bergen, zal kijken als ik in de buurt ben om wat van Katharo te maken. Wat ik wel raar vind hier betaal ik €0.99 voor de liter stookolie, lijkt me toch sterk dat ze op het vaste land meer betalen als op een eiland, mocht het wel zo zijn dan is er iemand die over de rug van anderen zijn kas spekt.

Zal waarschijnlijk de prijs van diesel voor autos hebben afgelezen. Hier is het ook rond de € 0,99 gaat echter in de loop van 2012 nar de € 1,40.
Reden waarom de mensen hier massaal over gestapt zijn op hout. De winkels in Bulgarije kunnen de Levitas, Sobas en tzakis niet aanleveren zoveel worden er verkocht. Je ziet ook hier een gemiste kans voor de Griekse regering. I.p.v. olie te verkopen met een normale prijs denkt men exra geld binnen te halen met het verhogen van de belasting, gevolg een enorme daling van de verkoop van huisbrandolie.
Ook wij zijn overgestapt op een Pellet cv ketel met zonneboiler + buffer. De stookkosten zijn hiermee terug gebracht tot 1/5 van wat we met olie kwijt waren geweest. De buffer wordt ook verwarmd door de ketel dus geen elektra voor de boiler en altijd heerlijk lekker heet water.

Kali Mera,

Dick
Quote
#8
Ik denk dat de Griek niet zit te wachten op sneeuw, hoe mooi het er ook uitziet. Er zijn toch veel Grieken die geen stookolie meer kunnen betalen. Triest.
Quote
#9
Maar het blijven toch mooie foto's @Angelique ook al gaat de topic richting stookolie, het is toch van de gekke dat de regering de belasting op stookhout wil verhogen omdat ze te weinig aan de olie verdienen, nu al slopen heel veel mensen hun houten pergola's, vloeren balken en dergelijke om het huis te verwarmen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Even off-topic: Ik had gehoopt dat Papadimos de kerk en de multinationals eens zou aanpakken. Maar tot nu toe heeft hij de b...... er niet voor. Of werkt het parlement tegen want beide grote partijen hebben wat dat betreft kilo's boter op hun hoofd.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zagoria Angeliki 32 28.768 22 February 2018, 13:57
Laatste bericht: Viviane
  Zagoria op Wereld Erfgoedlijst? Erwin 1 6.810 22 December 2014, 11:33
Laatste bericht: christien
  Winter in Zagoria Angeliki 1 7.592 09 November 2014, 17:44
Laatste bericht: Erwin
  nieuwe website Zagoria Erwin 3 8.118 29 October 2014, 23:12
Laatste bericht: marietta
  Zagoria- Kipi Viviane 2 5.328 01 April 2012, 15:20
Laatste bericht: Viviane
  Navigatie in het Zagoria gebied Greek-Music 6 6.762 09 January 2012, 22:10
Laatste bericht: Greek-Music

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)