Grieksegids nieuws     
Hoe waardeer ik een GR prepaid telefooncard op!!
#1
Hallo allemaal in NL en GR.

heb vanmiddag een prepaid gekocht voor de telefoon, wel zo makkelijk als je je vreidfen hier wilt bellen toch. Mooi, nu heb ik een simkaart van Vodafoon, en vervolgens dus nu een opwaardeer kaart gehaald, maar wordt er totaal geen wijs uit om het op te waarderen.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee en kan me hier mee helpen.


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#2
Imogen, misschien heb je iets aan deze link van Vodafone....

Hoe kan ik opwaarderen met een buitenlandse opwaardeerkaart?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&p_lva=&p_sp=&p_li=&p_next_page=&p_faqid=1580&p_created=&p_accessibility=
Quote
#3
(30 December 2011, 20:05)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Imogen, misschien heb je iets aan deze link van Vodafone....

Hoe kan ik opwaarderen met een buitenlandse opwaardeerkaart?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&p_lva=&p_sp=&p_li=&p_next_page=&p_faqid=1580&p_created=&p_accessibility=

dank je wel. Er staat wel een nr op om te bellen maar dan hoor je eenbandje en dat gaat so snel dat kan ik (nog) niet goed volgen.
Ik leer de taal steeds beter, door natuurlijk zo veel mogelijk grieks hier te spreken, maar soms is het echt moeilijk. Het komt allemaal vanzelf wel.

Iig bedankt Wilma

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#4
Wanneer je het nummer belt moet je meestal het 16 (geloof ik) cijferige nummer invoeren en afsluiten met een #.

Lukt dat niet, kun je het ook altijd de mensen in je hotel of je vrienden vragen lijkt mij. Zeker als het Grieken zijn zullen zij het wel weten.

Vreemd overig dat Vodafone je alleen maar in het Grieks "te woord" wil staan. Bij andere providers krijg je vaak de optie Engels.
Quote
#5
het is het gelukt, een van mijn vrienden heeft het voor me gedaan, en wel op afstand. Top gewoon. Ik werd er echt egeen wijs meer uit. Ik kan wel wat begrijpen maar dit ging me echt ff te snel.

Bedankt voor jullie reactie

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#6
Da's mooi...de volgende keer zal het nu wel beter gaan ...
Maar..(ff nieuwschierig) gaat het nu op hetzelfde manier als in Nederland? de volgorde enz.. (achteraf gezien dan).. ;)

Quote
#7
volgende keer gewoon de peripteras vragen. hij weet het ook. of je kom gegarandeert langs een Germanos of een vodafone winkel, die doen het ook zo voor jou.
Quote
#8
Bij Cosmote loop ik even binnen, betaal €10 geef mijn nr en klaar, er gaat wel dik 10% naar de staat, netto hou je €8.86 over of zo.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
dat is denk ik bij allemaal zo. een tijd geleden is dat verandert. de btw gaat van de beltegoed af.
Quote
#10
Vodafone GR opwaarderen doe je door 1252 te bellen (werkt ook vanuit NL, echter alleen als je de opwaardeertegoed bij Vodafone GR hebt gekocht, een Vodafone NL kaart doet het niet)). Je krijgt een Engels sprekende computerdame dame aan de lijn die keurig de opties opnoemt.

Als je een account bij vodafone.gr aanmaakt kan je ook met creditcard opwaarderen. Dat account aanmaken moet je vanaf een pc *in* Gr doen (ze doen denk ik een check op je IP adres), daarna kan je overal ter wereld je tegoed opwaarderen.

De manier die Arthur beschrijft werkt bij Vodafone GR natuurlijk ook. Ik doe dat ook meestal omdat dan meteen de databundel voor mijn smartphone laat opwaarderen.
Quote
#11
Ik doe het net zo als Arthur. Gezellig, zie ik die aardige mensen van de Vodaphone in Karlovassi ook weer. Die doen ook onze draadloze internet-aansluiting, we hebben al heel wat uurtjes tussen de Grieken daar op onze beurt staan te wachten. Soms raak je aan de praat met Grieken die naar bv. Australië zijn geëmigreerd en u na hun pensioen het oude huisje van giagia aan het opknappen zijn. Het kan via dectelefoon in het Engels maar ik heb dat nooit goed uitgeprobeerd omdat ik het via de winkel dus leuker vind.
Quote
#12
(31 December 2011, 10:48)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je krijgt een Engels sprekende computerdame dame aan de lijn die keurig de opties opnoemt.

Volgens Vodafone.Gr krijg je geen Engels sprekende Voice Response
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&menuId=3114
Quote
#13
hartstikke top zoveel reacties. ben jullie dankbaarBig Grin voor alle info.

Op het prepaid kaartje staat idd 1252, en daarna is het voor mij moeilijk te begrijpen. Deze voice-over gaat voor mij Grieks-kennis ff te ver. En Engels hoor ik niet als optie.

Toen ik de simcart van Vodofone-GR kocht wilde ze wel van alles van me weten, waar ik verbleef en wat de voornaam van me vader is. Ga er niet vanuit dat dit te maken heeft met het aanmaken van een account bij Vodofone-GR.

Ben er wel heel erg blij mee lovegreece (heb ook de begeerde auto sticker gekocht greeksmiley2 )

Kom regelmatig op Monastirion en Plaka en natuurlijk niet te vergeten de Metropoli Eklesia en vindt het er reuze gezellig. Dit ga ik echt heel erg missen van Athene. Maandag al weer terug naar NL, hoeft voor mij niet zo, maar veel keus heb ik niet momenteel. Veranderd me vlaggetje ook gelijk weer Confused
hartstikke top zoveel reacties. ben jullie dankbaarBig Grin voor alle info.

Op het prepaid kaartje staat idd 1252, en daarna is het voor mij moeilijk te begrijpen. Deze voice-over gaat voor mij Grieks-kennis ff te ver. En Engels hoor ik niet als optie.

Toen ik de simcart van Vodofone-GR kocht wilde ze wel van alles van me weten, waar ik verbleef en wat de voornaam van me vader is. Ga er niet vanuit dat dit te maken heeft met het aanmaken van een account bij Vodofone-GR.

Ben er wel heel erg blij mee lovegreece (heb ook de begeerde auto sticker gekocht greeksmiley2 )

Kom regelmatig op Monastirion en Plaka en natuurlijk niet te vergeten de Metropoli Eklisia en vindt het er reuze gezellig. Dit en mijn vriend ga ik echt heel erg missen van Athene. Maandag al weer terug naar NL, hoeft voor mij niet zo, maar veel keus heb ik niet momenteel. Veranderd me vlaggetje ook gelijk weer Confused

(Op de een of andere manier staat het er 2 x in ????)
(31 December 2011, 01:33)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Da's mooi...de volgende keer zal het nu wel beter gaan ...
Maar..(ff nieuwschierig) gaat het nu op hetzelfde manier als in Nederland? de volgorde enz.. (achteraf gezien dan).. ;)

Ik zou het niet weten Wilma, een vriend heeft het voor me gedaan op afstand. Dus volgende keer heb ik dat probleem weer. Ik leer het nog wel een keertje Tongue

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#14
@Imogen de voornaam van je vader staat op alle documenten in Griekenland, dus ook voor een account bij Vodafone, je moet je registreren om misbruik te voorkomen, denk er wel aan als je een prepaid kaart hebt deze om de 6 maanden op te waarderen anders vervalt je nr.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
(31 December 2011, 20:22)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Imogen de voornaam van je vader staat op alle documenten in Griekenland, dus ook voor een account bij Vodafone, je moet je registreren om misbruik te voorkomen, denk er wel aan als je een prepaid kaart hebt deze om de 6 maanden op te waarderen anders vervalt je nr.

Goed om te weten Arthur, dat wist ik niet. Het is idd een prepaid, en eigenlijk enkelt om te gebruiken als ik in GR ben. Hij is gisteren opgewaardeerd dus zal er een agandapunt van maken op de phone zodat ik het niet vergeet.

efxaristo

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#16
(31 December 2011, 11:53)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 December 2011, 10:48)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je krijgt een Engels sprekende computerdame dame aan de lijn die keurig de opties opnoemt.

Volgens Vodafone.Gr krijg je geen Engels sprekende Voice Response
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&menuId=3114

Dan weet Vodafone zelf niet eens wat ze aanbieden.
Ik bel dit nummer regelmatig om mijn tegoed op te vragen: een Engelssprekende dame dus.

Het zou overigens kunnen dat ze de Engelse taal in de Vodafone winkel voor me hebben ingesteld, dat weet ik niet meer, want dat is al een jaar of 8 geleden. Maar als ik 1252 bel wordt er dus Engels gesproken !

Quote
#17
Volgens mij zit dat bij het keuze menu dat je krijgt als je dat belt. Eerst een aantal keuzes in het Grieks en dan bij nummer 5 of zo: "For English choose 5" ofzo naar ik me herinner.
Quote
#18
Het enige wat ik doe is 1252 bellen, en dan begint de Engels sprekende (computer)dame te praten.
Het is dus niet zo dat ik eerst een optie moet kiezen om in een Engelstalig menu te komen.

Geloof me nou maar, het werkt al jaren niet anders !!!!!
Quote
#19
(01 January 2012, 14:45)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 December 2011, 11:53)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 December 2011, 10:48)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je krijgt een Engels sprekende computerdame dame aan de lijn die keurig de opties opnoemt.

Volgens Vodafone.Gr krijg je geen Engels sprekende Voice Response
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&menuId=3114

Dan weet Vodafone zelf niet eens wat ze aanbieden.
Ik bel dit nummer regelmatig om mijn tegoed op te vragen: een Engelssprekende dame dus.

Het zou overigens kunnen dat ze de Engelse taal in de Vodafone winkel voor me hebben ingesteld, dat weet ik niet meer, want dat is al een jaar of 8 geleden. Maar als ik 1252 bel wordt er dus Engels gesproken !


(01 January 2012, 23:21)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 January 2012, 14:45)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 December 2011, 11:53)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens Vodafone.Gr krijg je geen Engels sprekende Voice Response
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&menuId=3114

Dan weet Vodafone zelf niet eens wat ze aanbieden.
Ik bel dit nummer regelmatig om mijn tegoed op te vragen: een Engelssprekende dame dus.

Het zou overigens kunnen dat ze de Engelse taal in de Vodafone winkel voor me hebben ingesteld, dat weet ik niet meer, want dat is al een jaar of 8 geleden. Maar als ik 1252 bel wordt er dus Engels gesproken !

Oeps! vorige bijdrage ging fout.
Ik denk dat je gelijk hebt Xander. Bij Vodafone, maar ook Cosmote heb je gelegenheid om menu in Engels in te stellen. Heb het ook de eerste keer door kennis laten doen en zou het nu niet weten. Dacht dat het niet bij het oploadnummer was, maar bij ander klantenservice nummer. Wat ik wel jammer vind is dat ik de SMS-jes met aanbiedingen nog steeds in het Grieks krijg. En hoe ik het ook probeer, dat soort Grieks heb ik nog niet onder de knie :) (Net als reageren hier hier ...)
Quote
#20
Multiquote:Wat ik wel jammer vind is dat ik de SMS-jes met aanbiedingen nog steeds in het Grieks krijg. En hoe ik het ook probeer, dat soort Grieks heb ik nog niet onder de knie :)

Dat heb ik nu ook !

Handiger vind ik om voor opwaarderen even de telefoonwinkel binnen te lopen en meteen even de aanbiedingen te checken. Die vertellen ze je meestal uit zichzelf, en stellen het ook voor je in op je telefoontje.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Telefoneren prepaid jansas 29 12.311 14 April 2017, 12:27
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)