Raadseltje tussen de oliebollen
#1
Dit leuke filmpje trof ik aan op een Duits forum. Veel herkenbare plaatjes afgewisseld door (voor mij) onbekende beelden (die ongetwijfeld juist weer herkenbaar zijn voor anderen). Samen zullen we waarschijnlijk wel alles weten te plaatsen. (Tip: zet ook even het geluid aan; schitterende muziek zit erbij)



Veel plezier tijdens deze virtuele vlucht over Griekenland up

Quote
#2
Zo! Mooi zeg!
Quote
#3
Ger bedankt voor de mooie film. maar de muziek is zeker zo mooi weet je wie het is? Wie zijn de uitvoerenden?
Quote
#4
Dit staat bij de omschrijving op YouTube:
Music (here) is by Vangelis Papathanasiou, Stavros Xarhakos, Giannis Markopoulos, Evanthia Reboutsika and Kyriakos Kalaitzidis.
Quote
#5
Mooie film! en inderdaad mooie muziek erbij :)

@Albert de muziek is van: (zie de beschrijving van youtube)

De muziek (hier) is door Vangelis Papathanassiou, Stavros Xarchakos, Yannis Markopoulos, Evanthia Reboutsika Kyriakos Kalaitzidis. Music (hier) is door Vangelis Papathanasiou, Stavros Xarhakos, Giannis Markopoulos, Evanthia Reboutsika en Kyriakos
Quote
#6
Leuk om te doen, dit raadseltje Ger!
Ik doe een poging: ik denk dat van 4.40 tot 6.21 Naxos stad te zien is met eerst de Portara en daarna het Castro
en van 7.57 tot 8.10 zie ik het kapelletje gewijd aan de H. Nicolaas in zee bij Georgiopolis in noord Kreta.
Antoinette.
Quote
#7
Ger,

Bedankt dat je deze film hebt gevonden en met ons deelt.

Wat een prachtige beelden fotosmiley die zeker veelvuldige een o ja moment van herkenning geven.

Wat zou ik graag eens zo'n helicoptervlucht over Griekenland willen maken.

Op deze manier kan je helemaal de verscheidenheid van dit prachtig land zien.

Groetjes,
Cynthia
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#8
Wat een prachtig filmpje en wat een mooie muziek.
Het filmpje heb ik een paar keer bekeken en tjonge,jonge wat is het toch een mooi land!!
Ik zie van 14.42-14.49 Zakynthos stad en meteen daarna tot 14.53 het shipwreck op Navagio Beach.
animated flag
Quote
#9
Ik heb heimweelovegreece
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#10
Een heel mooi filmpje. De beelden gaan vrij vlug, om van bovenuit alles te kunnen herkennen. Maar deze mooie lokaties vielen mij op:
Eerst de Akropolis (knap gefilmd!), Piraeus, en de brug Rio-Antirio. Van 01.08 tot 01.28: tempel op Kaap Sounion. Van 01.53 tot 02.15: Mykonos. Van 03.50 tot 04.05: Delos. Van 04.40 tot 05.03: Naxos. Van 06.54 tot 07.42: Santorini. Van 07.45 tot 07.57: Knossos op Kreta. Van 08.29 tot 08.43: Lindos op Rhodos. Van 08.56 tot 09.14: Petra en fort van Molivos op Lesbos. Van 10.13 tot 10.30: Athos. Van 10.33 tot 10.44: Thessaloniki. Van 12.09 tot 12.20: Meteora. Van 12.22 tot 12.55: kanaal van Korinthe. Van 14.04 tot 14.17: Mykene. Van 14.18 tot 14.30: Epidauros. Van 14.49 tot 14.53: Zakynthos. Van 14.58 tot 15.00: Delphi.

Hehe, allemaal plaatsen die ik reeds bezocht heb. Knap om ze nu eens terug te zien vanuit vogelperspectief.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#11
knap filmpje, ik wil zo vertrekken
Quote
#12
En anders ik wel. In één woord: adembenemend
Quote
#13
Heel mooi.

Nog enkele aanvullingen:
White Tower in Saloniki - Treintje van Diakopto naar Kalavryta - Tempel van Aphaia op Aegina - Olympia
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
En ik meen de Edessa watervallen en de Prespa meren te herkennen
Quote
#15
Volgens mij is dit voornamelijk in het filmpje te zien:

Athene, Piraeus, de brug bij Chalkis (Evia) en dus niet wat misschien andere denken de brug bij Rio, Tempel van Poseidon op Sounion, Mykonos, Delos, Naxos (Portaria + kastro), Amorgos, Santorini vulkaan krater, Santorini Ia, Kreta Knossos, Rhodos Lindos, Lesbos Panagia Glykofiloussa in Petra, Lesbos Molivos vesting, Thracië de paarden in de rivier??, Kavala aquaduct, Archeologische site van Philippi, Heilige berg Athos, Thessaloniki Witte Toren, Edessa watervallen, Prespa meer ??, Vikos kloof, de zgn. "Papingo zigzag" na deze haarspeld weg kom je in de Zagoriadorpen Megalo Papingo (voor mij thuiskomen bij goede vrienden Giorgos & Markela Papaevangelou) en Mikro Papingo, in de buurt bij Kozani de brug over het Aliakmonas meer (ooit de langste brug in Europa), Ioannina het meer met daarin Nissi, Meteora, Kanaal van Korinthe, Vouraikos kloof met het oude tadradtreintje (inmiddels vervangen door gloednieuwe prachtige wagons met panorama achtige ramen) van Diakofto naar Kalavryta, Monemvasia (prachtig weergegeven), Pylos haven + kastro, Methoni Bourtzi, de tempel van Aphaia in Aegina, Mycene, Epidaurus Theater, het oude stadion van Olympia, Zakynthos scheepswrak, Delphi, Athene

zwaaivlag
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#16
Ger, Bedankt voor de mooie beelden
groet
will
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)