Graag info Delphi
#1
Beste leden,

Wij hebben in mei de tempel van Apollo in Delphi bezocht.
Van de meeste bezienswaardigheden hebben wij foto's genomen.
Op een van die foto's genomen op de "heilige weg" staat een achter de zuilen een steen met daarop een "speciaal" kruis. Hoewel onze gids verteld heeft wat de betekenis hiervan is weten mijn vrouw en ik niet meer wat dit was. Wij zouden dit graag te weten komen om dit in onze fotoalbum te kunnen noteren.
Weet iemand wat de naam of hoe het symbool noemt (blauwe pijl op de bijgevoegde foto)? Zonder naam kan ik het zelfs op internet niet terugvinden.
Bedankt voor jullie antwoord.
Prettig eindejaarsfeest en een voorspoedig 2012.
groeten
Chris


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#2
Chris ik wil je best wel helpen maar de foto is te klein ik kan het niet goed zien. En kun je op een plattegrondje van Delphi aangeven waar het precies t.o.v. de andere monumenten staat?
Ik dacht dat ik er zelf een foto van had maar daar staat die schrijn niet op. Het kan trouwens wel een Maltezer kruis oid zijn want bijvoorbeeld de kruisvaarders lieten overal kruizen achter waar ze geweest waren. Net als onze graffiti-spuiters bijna.
Quote
#3
Deze foto:

[Afbeelding: cross-revetment-cc-show621.jpg]

vond ik op een website van Delphi/Apollo
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Misschien helpt dat je weer een stukje verder op weg?
Quote
#4
Bedankt voor jullie reactie.
Het is inderdaad naar deze afbeelding dat ik zocht.
Ik heb op de vermelde site gekeken maar wat ik niet terug gevonden heb is in welke periode dat deze "tekens (kruisen)" geplaatst zijn.
Is dit voor of na de tijdrekening (V.Chr of N.Chr).
Ik heb naar info m.b.t. deze gezocht maar niet gevonden.
Kan iemand hierover info of bronvermelding geven?

Bedankt en vele groeten.
Chris
Quote
#5
Chris
In het artikel staat ergens dat rond 400 na Christus het katholicisme de staatsgodsdienst werd in het hele Romeinse rijk inclusief Griekenland dus. Dus het zal erna zijn geweest.
Ik heb er nog eens naar gekeken en het lijkt sterk op een Maltezer Kruis. Google eens voor wat afbeeldingen en Google ook eens wanneer de Maltezers op kruistocht gingen. Volgens mij ben je dan een end in de buurt.
Quote
#6
Het kruis is van 289 n. Chr, zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)