Griekenland en de vakantiebeurs 2012
#1
Question 
Zoals vele van jullie wel zullen weten is vanaf morgen 10 januari 2012 (vakpersdag) t/m zondag 15 januari 2012 de jaarlijkse Vakantiebeurs in Jaarbeurs Utrecht.

Griekenland wordt dit jaar ook weer vertegenwoordigt door een aantal deelnemers die in hal 7 te vinden zijn. spandoek

Ikzelf ga pas vrijdag naar de beurs en ben eigenlijk ook wel benieuwd wat andere Griekenlandliefhebbers/bezoekers van de beurs vonden.

* Is de crisis die er in Griekenland heerst op de beurs merkbaar (bijvoorbeeld minder stands/weinig brochures etc.)?
* Op welke verschillende manieren wordt Griekenland aangeprezen?
* Zijn er bepaalde gebieden die meer onder de aandacht gebracht worden dan andere gebieden?
* Heeft de beurs de doorslag gegeven voor een eventuele vakantiekeuze?
* Heb je mischien iets gemist op de beurs?
* Etc. etc. etc.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en na vrijdag zal ik ook mijn bevindingen met jullie delen.

efxaristo
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#2
Vorig jaar heeft Ineke op de vakantiebeurs gestaan voor het Griekse verkeersburo en een bedrag per dag afgesproken. Na 2 maanden werd ze opgebeld dat ze 20 euro minder per dag kreeg.
Ging ze daar niet mee akkoord dan kreeg ze niets. Na een half jaar werd het geld overgemaakt. Kwalijk maar waar.
Quote
#3
Helaas staan niet alle touroperators er dus twee kaartjes voor niets gekocht wilde wel eens even langs gaan op de beurs
bij Sunweb en vragen waarom hun prijzen erg snel wisselen als je vroeg geboekt hebt.
Maar gaan er toch even heen kijken bij de griekenland pavaljoens mischien kunnen we nog iets leuks daar opdoen.
Quote
#4
Ik ben vandaag geweest. Ik vond het best druk. Ik vond het dit jaar erg druk bij Duitsland. Ik vond Griekenland beter dan vorig jaar. Wij hebben al een vakantie geboekt naar Zuid-Kreta dus heb ik gericht informatie over gehaald. En natuurlijk bij de Griekse Gids hun eerste Glossy (vakantie)magazine gehaald, ga ik lekker vanavond op de bank eens even lezen. verder vond ik Epirus ook goed vertegenwoordigd. Wat ik mis bij Griekenland is dat er geen (TV)schermen staan met filmpjes of foto's. Dat zie bij andere landen wel. @Cynthia Misschien een idee voor Polyplan volgend jaar om jullie filmpjes af te spelen;) Zij hebben een vrij grote stand maar niet echt levendig. Ik zou het Griekse paviljoen echt wel wat meer levendig willen zien. Dit vond ik, op de muziek van het Griekse terras na, niet. Mogelijk omdat het de eerste dag was of een moment opname. Maar heb er wel een tijdje rond gelopen. De pita giros was in ieder geval lekker:)

Ik heb overigens nog een FOX kortingskaart over. Met de kortingscode kun je online 2 kaartjes bestellen voor 7 euro per stuk + 1euro administratiekosten. Wie geïnteresseerd is, stuur mij even een mailtje dan stuur ik je de code.
Groetjes Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
Anoushka,

Ben benieuwd wat je van het glossy magazine van de Griekse Gids vindt. Wij staan er ook in met onze bruiloft :) We hebben het resultaat nog niet gezien, maar wij gaan morgen naar de vakantiebeurs.
Quote
#6
Hoi Nikos,

Ik heb het blad nog niet gelezen, maar.....
Ik ben natuurlijk gelijk jullie artikel gaan lezen. Ik vond het een leuk artikel. Leuk om te zien hoe jullie huwelijksdag is verlopen. Jullie zagen er prachtig uit! Wie weet rijden wij misschien deze zomer wel langs jullie dorpje:) als wij op Kreta zijn.

Groetjes Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#7
(11 January 2012, 18:25)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik mis bij Griekenland is dat er geen (TV)schermen staan met filmpjes of foto's. Dat zie bij andere landen wel. @Cynthia Misschien een idee voor Polyplan volgend jaar om jullie filmpjes af te spelen;)

Hoi Greece67/Anoushka,

Als het goed is heeft de stand van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




een TV scherm waarop de door jouw aangekaarte films vertoond zouden worden.

Ben je nieuwsgierig geworden, bekijk dan de filmpjes welke in hoge resolutie (HD) al op het
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van Polyplan staan.

De filmpjes van Skopelos & Zagoria zijn ook al klaar en zijn dus (als het goed is) wel op de vakantiebeurs te zien en worden ongetwijfeld binnenkort ook op Youtube geupload.

Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#8
@Cynthia, ik heb het scherm en/of de filmpjes niet gezienHuh En ik heb nog enige tijd gezeten op het Grieks terras Big Grin aan de zijde van de Polyplan stand. Vandaar dat dit als idee bij mij op kwam. Misschien dat het de komende dagen wel te zien is............... Ik hoor het nog wel;)
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#9
Gisteren op de vakantiebeurs in Utrecht geweest en vond het bij Griekenland redelijk druk.

De stand zelf is modern opgezet met witte kubussen waar per regio/eiland etc. allerlei informatie/posters/dvd's e.d. aanwezig is om mee te nemen.

Het terras met een pita gyros incl. live music werd door de beursbezoeker goed bezocht.

Echter t.o.v. andere stands (zoals bijvoorbeeld de overburen van de Griekenland stand het gastland van dit jaar voor de vakantiebeurs => Kroatië) mist de stand van Griekenland zeker wat levendigheid.

Zoals Greece67 al aangaf het gemis van een TV scherm op een duidelijke / prominente plek (bijvoorbeeld goed zichtbaar vanaf het gezelling terras) zou al gauw wat meer levendigheid op de stand brengen.

Bij de stands van Griekse Gids.nl en Polyplan reizen staan TV schermen waar verschillende filmpjes getoond worden.

TIP: Haal zeker de Glossy bij GriekseGids.nl (veel infomatie over verschillende gebieden van Griekenland) en de reisgids van Polyplan Reizen (heel anders dan andere brochure van reisorganisaties).


Hieronder een kleine foto-impressie:

[Afbeelding: 2ecpthl.jpg]

[Afbeelding: 69orw5.jpg]

[Afbeelding: 347d2qh.jpg]

[Afbeelding: 2qm16h0.jpg]

[Afbeelding: 2m29dlg.jpg]

[Afbeelding: 14w6jgn.jpg]

[Afbeelding: 2m5cykg.jpg]

Foto-presentatie voor de Nederlandse pers over Mount Athos door de Griekse Maria Papa (Mount Athos Organisation) en Paul Robert (journalist) en Jorgos Nikolidakis (GriekseGids.nl) op de stand van Polyplan Reizen:
[Afbeelding: 2r55mdk.jpg]

[Afbeelding: 1zdcg1e.jpg]

[Afbeelding: id9gcg.jpg]










Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#10
Is wel leuk dat ze op deze manier Griekenland weer promoten, maar op de een of andere manier moet de toerist deze hele show zelf betalen, het wordt toch in de prijs door berekend, ga je met alleen een ticket en verblijf je bij de Griekse bevolking wordt je geld beter besteed en komt het niet in de zakken van de wurgoperators
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Helaas konden wij dit jaar niet naar de vakantiebeurs, maar zojuist heb ik toch de glossy griekse gids gekregen (met dank aan mijn schoonzus Rolleyes ). Vanavond lekker op de bank en de gids maar eens bekijken. Ben erg benieuwd.....
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#12
De vakantiebeurs was druk bezocht en helaas veel lawaai van o.a. Zoover en Egypte. Als iedereen zijn eigen geluid gaat maken wordt het een kermis, dat is jammer. Ik vond Griekenland niet ondervertegenwoordigd maar inderdaad was de 'sfeer' voorgaande jaren wat meer voelbaar. Maar om eerlijk te zijn, het terras leek ook minder druk dan vorig jaar en ook hier vond ik de sfeer minder ondanks de live muziek. Wij vonden overigens de pita giros een vreemd samenraapsel van wat vlees en koolsalade in een broodje, goedkope ingredienten waar je wel 6 euro voor neertelt. Geef mij maar de echte (voor nog steeds 1,80 !!!!) met tomaat, ui, patates en echte tzatziki. Dat kon ik nu niet proeven en wat moet doorgaan voor pita giros was daarmee geen goede reclame voor Griekenland! Wie het trouwens goed deden was de Griekse gids en Kos eiland, maar ja voor laatste ben ik wel wat teveel bevooroordeeld!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vakantiebeurs Utrecht van 12 t/m 15 januari 2022 Ger 5 1.982 02 December 2022, 23:54
Laatste bericht: lucy
  11 t/m 15 januari 2017: Vakantiebeurs Utrecht Ger 43 16.265 15 January 2017, 14:52
Laatste bericht: Marian55
  Creatieve vakantiebeurs Breda metaxa 0 1.293 07 January 2017, 14:12
Laatste bericht: metaxa
  Vakantiebeurs 2015 van 14 t/m 18 januari 2015 Ger 1 2.128 08 December 2014, 16:45
Laatste bericht: JohanV
  Vakantiebeurs van 9 t/m 13 januari 2013 Ger 0 1.714 18 November 2012, 14:14
Laatste bericht: Ger
  Griekenland op de vakantiebeurs 2011 Ger 0 1.928 12 January 2011, 18:18
Laatste bericht: Ger
  Vakantiebeurs van 12 t/m 16 januari 2011 Ger 0 1.986 05 December 2010, 15:09
Laatste bericht: Ger
  Wie gaat er naar de vakantiebeurs 2010? oriste 8 8.716 16 January 2010, 17:26
Laatste bericht: Gerda

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)