Grieksegids nieuws
Ingeborg Beugel bij Pauw & Witteman
#1
Vanavond 24 januari 2012
Nederland 1
23:00-23:50
Pauw en Witteman
met o.a.Ingeborg Beugel
Oud-Griekenland correspondent over Griekse belastingontduikers.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
nee verdorie toch niet weer. kan niemand haar vertelen dat zij niet over griekenland moet spreken?? wij weten het al, de turken de dictatuur ,haar ex die vriend was van Gap. omdat griekenland weer aan de nieuws is ,omdat haar lot wordt beslist ,gaat Ingeborg weer zielig doen. nee ,dat verdienen wij niet, genoeg gehad van haar.
dat zij nog geen Gyros 555 heeft opgestart, om griekenland te redden!!!
Quote
#3
(24 January 2012, 21:59)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dat zij nog geen Gyros 555 heeft opgestart, om griekenland te redden!!!

Gyros 555, hoe verzin je 't Tzimis?

Quote
#4
ik moet eerlijk zijn ,ergens gejaat.maar let op ik wil dat iedereen even goed naar haar luister en denk voor dat je gaat aannemen wat zij zegt.
Quote
#5
Waarom mogen niet-Grieken toch geen kritiek op Griekenland leveren? Ik vind dat Ingeborg heel zinnige dingen over Griekenland zegt. Pijnlijk voor de Grieken ja. Dat is niet leuk om te horen. Maar ik zal wel weer afgeschoten worden omdat ik geen Griekse ben. Niet-Grieken moeten blijkbaar hun mond houden. Ofschoon ik er wel geruime tijd per jaar woon - tussen de Grieken.
Quote
#6
ben het met je eens els. ingeborg heeft in eerdere uitzendingen, als één van de weinigen, de grieken verdedigd en de dubieuze rol van de eu aangehaald. ik vind haar inbreng verfrissend en onorthodoks, een stuk beter dat al die haantjes, die zichzelf zo belangrijk vinden.
Quote
#7
Net even gekeken naar het stukje over het Griekse,ik vond haar uitspraken nou niet echt anti grieks.Ze maakte duidelijk dat de belasting ontdoken word door mensen uit alle lagen van de bevolking zowel links als rechts..........dus niks bijzonders eigenlijk. Het gebeurd namelijk ook ons kleine betweterige landje.
Quote
#8
Niemand beweert dat ze anti Grieks is, volgens mij wordt juist het tegendeel beweerd. 't Is af en toe de manier waaropze het doet en de dingen waarmee ze zich profileert. Gister was ze redelijk ingetogen en vertelde niets dat we al niet wisten.
Quote
#9
ik hoef dus nieks uit te leggen,omdat Maria heeft het begrepen en de rest niet.omdat zij better voor de story kan schrijven dan serious over griekenland spreken. zij rodelt, meer niet ,omdat wij in een situatie zitten dat wij nieks meer moeten vertelen. ze moeten ons aleen vertelen waneer wij dan dood gaan,zo als Aggelos dat heeft gezegt. om vaarwel aan hem te zeggen, even goed luisteren aan de boodschap.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=related
nog iets anders,ze kennen bij de NOS immidels Jannis Barouvakis en die kan in vijn engels vertelen precies hoe het zit zonder dat zielige gerodel van haar.
Quote
#10
Tzimis zei:"omdat wij in een situatie zitten dat wij nieks meer moeten vertelen. ze moeten ons aleen vertelen waneer wij dan dood gaan,zo als Aggelos dat heeft gezegt. om vaarwel aan hem te zeggen"

Als ik je goed begrijp moeten Grieken dus maar massaal monddood worden gemaakt. Verder is jouw boodschap daarbij dat mensen als bijvoorbeeld ik met mijn gezin dus onze figuurlijke doodverklaring moeten afwachten. Fijn!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#11
roosmarijn jij snapt kennelijk meer van het verhaal van tzimis, want ik snap er geen jota van. wat mij in het bijzonder stoort is dat beweerd wordt, dat ingeborg zou roddelen. ik schat penw iets hoger in en ingeborg ook. ik blijf erbij dat ik ingeborg een verademing vind.
Quote
#12
(25 January 2012, 19:48)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wat mij in het bijzonder stoort is dat beweerd wordt, dat ingeborg zou roddelen. ik schat penw iets hoger in en ingeborg ook. ik blijf erbij dat ik ingeborg een verademing vind.

De Griekse zanger Voskopoulos is getrouwd met de voormalig staatsecretaris van weet ik het wat, die in de playboy heeft gestaan en haar lippen heeft opgespoten. Welke nieuwswaarde heeft dat in vredesnaam? Het lijkt dan ook meer op roddelen en is idd goed voor de Story, Prive of Shownieuws als ze dan per se op TV wil. 't Is dat ik te lui was om de afstandsbediening te pakken, want ook verder vertelde ze niets nieuws.




Quote
#13
en niet aleen zulke onzin dat zij vertelt. zij weet niet eens waar over zij spreek. de photo van die man met die mooi lila stropdas was niet van de man met de meeste schulden ,maar van zijn baas Psomiadis ,hoofd van de district van Thessaloniki bijnaam Zorro.
en de griekse ict is ouderwets. ik heb mijn eerste griekse eu passport ergens in 89 gekregen. sinds die jaaren miliarden ecus zijn griekenland binnen gestroomd om zulke dingen te realiseren, de staat modernizeren en op eurpese niveau brengen. gedeeltelijk is het ook zo ,want de griekse belasting dienst heeft wel een ict ook. maar ik heb haar niet horen zeggen dat als de griek de juiste vrienden heeft ,niemand die hem achterna zou zitten om zijn belastingen te betalen.
zij spreek en zij heeft niet door dat zij meer een clown wordt dan een serious informatie bron over griekenland. nog eens ze weten gianis Varoufakis te vinden en als ze dat niet weten dan vragen ze maar aan Nieuwsuur.
Roosmarijn de greek heeft zich zelf monddood gemaakt. heb je enige idee hoe veel zijn ze geweest ,op de syntagma plein ,op de laaste demonstratie 10 dagen geleden?? heel weinig. en zeker geen een van buiten Athene.
ik wil niet meer de zelfde discussie beginnen. zo lang dat de meeste grieken van uit hun bankje kijken naar de ondergang van griekenland, zou denken zo als ik denk.
ps zelfs Conny Keessen van uit Athene vertel ze iets better dan Ingeborg.
Quote
#14
die griekse zanger staat ook de lijst en dat haalde ze aan. haar opmerking over opgespoten lippen heeft inderdaad geen politieke nieuwswaarde, maar ik kreeg de indruk dat zij hiermee wilde aangeven wat voor een type zij is/was. dus dan heeft het wel nieuwswaarde. hoe dan ook is die opgemerking geen roddel, want kennelijk is het waar.
Quote
#15
stond al jaaren want zij is al jaaren terug afgetreden zo dat op dat positie een andere vriend van Gap kon komen. maar eigenlijk wat maakt het uit. er is zo veel bagger in de griekse matschapij dat zo een Ingeborg is mijn minste probleem. ik hoop dat zij blijf komen op de buis en dat zou ze doen ,omdat voor lang nog zou de griekse probleem een item op de europese journaals zou zijn.
sand er over ,iedereen blij mee.
Quote
#16
Gisterenavond 6 april 2012 was ze weer eens te gast bij P&W om haar visie te geven op de zelfmoord van de 77-jarige man op het Syntagmaplein:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=26206&tx_ttnews%5BbackPid%5D=116&cHash=50f1eba739326d15574a9638b9a67793
Quote
#17
juist waneer van de week iemand vroeg waarom zo weinig griekenland op de nieuws komt. nee , niet weer haar. de helft van wat zij zegt is onzin. zij heeft op Hydra gebelt met de apotheker om haar te vertelen hoe en wat. aub Ingeborg, ase mas ston pono mas.

ze kunnen beter Bruno belen, of een keer hier naar toe halen.
Quote
#18
(07 April 2012, 12:48)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




juist waneer van de week iemand vroeg waarom zo weinig griekenland op de nieuws komt. nee , niet weer haar. de helft van wat zij zegt is onzin. zij heeft op Hydra gebelt met de apotheker om haar te vertelen hoe en wat. aub Ingeborg, ase mas ston pono mas.

ze kunnen beter Bruno belen, of een keer hier naar toe halen.

Hahaha, nee dit ging even niet goed!

Ik wilde een reactie plaatsen maar in plaats van een reactie, zette ik mijn vinger op de verkeerde toets"et voila"Weer een verkeerd berichtje verstuurd!Big Grin

Gisteren naar Pauw en Witteman gekeken en ja hoor! Daar zat ze weer!
Voor de economische crisis wist w.s. niemand wie ze was maar ze heeft zich behoorlijk geprofileerd ,de afgelopen maanden.

Natuurlijk wil ik niet haar, goede wil, ter discussie stellen maar waarom komt ze altijd zo agressief over? Ik begrijp het niet!
Iedere keer dat ze op t.v. is verteld ze over het griekse volk alsof ze er alles vanaf weet.Maar ze verteld dat op een manier die,bij mij,de haren doen rijzen.


Groet,Marianne
Quote
#19
ik begrijp niet wat jullie tegen Ingeborg hebben. Deze keer heb ik het niet gezien, want ik ben op Kreta, maar ik vind altijd verfrissend en zeker niet negatief over Griekenland en de Grieken.
Quote
#20
zij is ver van de gemidelde griek en de leven daar. zij heeft goed begonnen toen, maar zij maakt door haar pasie zichzelf een clown en vaak is zij verkeerd geinformeert. zo als ik zei vergelijk met bv Bruno, is zij ver van af het probleem. ik denk dat zij enkel nederland haar huis op de eiland doet. aan de andere kant voldoet precies wat die Jeroen wil en die oude naast hem ,want toen de griekse mvr in nederland wonende haar verhaal moest doen was geen tijd voor, tijd geleden.
Quote
#21
Heb zojuist even naar Ingeborg geluisterd. Ik ben niet anti of pro Ingeborg, dat wil ik even stellen.
Ik vond het verhaal over de drogist die zelfmoord pleegde een beetje verwarrend om eerlijk te zijn.
Dat over die gaarkeukens is wat overtrokken naar mijn mening.
Er zijn inderdaad Grieken die het woord Duits niet willen horen, maar dat is zeer zeker niet de meerderheid volgens mij.

Al met al een verhaal dat wat overdreven werd verteld, we moeten natuurlijk ook aan de kijkcijfers denken......
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#22
Het zou beter zijn om haar van de buis te laten,zij brengt meer schade toe aan Griekenland
en de eilanden. Door deze mensen blijven er steeds meer vacantie gangers weg dus schieten
ze er niets mee op.
Dus nog minder inkomsten voor hun.
Quote
#23
(07 April 2012, 22:27)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vond het verhaal over de drogist die zelfmoord pleegde een beetje verwarrend om eerlijk te zijn.

Ik vond het wel duidelijk..zij probeerde uit te leggen dat deze man een goed pensioen had en nog een extra achter het handje had doordat hij zijn apotheek verkocht had..dus hij deed het niet omdat hij (nog niet) financieel totaal aan de grond zat zoals vele berichten voordeden.. dat wou ze blijkbaar even ,,rechtzetten,, Maar even later vertelde ze wel dat die man al ernstig ziekte had en dat de behandelingskosten hiervan in de toekomst hem wel behoorlijk in de problemen zouden gaan brengen!
Quote
#24
(08 April 2012, 01:50)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 April 2012, 22:27)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vond het verhaal over de drogist die zelfmoord pleegde een beetje verwarrend om eerlijk te zijn.

Ik vond het wel duidelijk..zij probeerde uit te leggen dat deze man een goed pensioen had en nog een extra achter het handje had doordat hij zijn apotheek verkocht had..dus hij deed het niet omdat hij (nog niet) financieel totaal aan de grond zat zoals vele berichten voordeden.. dat wou ze blijkbaar even ,,rechtzetten,, Maar even later vertelde ze wel dat die man al ernstig ziekte had en dat de behandelingskosten hiervan in de toekomst hem wel behoorlijk in de problemen zouden gaan brengen!


Dat bedoel ik, het was daarom niet echt duidelijk of die man nou financiële problemen had of niet. Vandaag las ik in een uitgebreid artikel in de krant Proto Thema dat hij met vervroegd pensioen was gegaan en dat zijn pensieon ongeveer 500 euro per maand was. En dat is niet echt veel.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#25
(08 April 2012, 23:01)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 April 2012, 01:50)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 April 2012, 22:27)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vond het verhaal over de drogist die zelfmoord pleegde een beetje verwarrend om eerlijk te zijn.

Ik vond het wel duidelijk..zij probeerde uit te leggen dat deze man een goed pensioen had en nog een extra achter het handje had doordat hij zijn apotheek verkocht had..dus hij deed het niet omdat hij (nog niet) financieel totaal aan de grond zat zoals vele berichten voordeden.. dat wou ze blijkbaar even ,,rechtzetten,, Maar even later vertelde ze wel dat die man al ernstig ziekte had en dat de behandelingskosten hiervan in de toekomst hem wel behoorlijk in de problemen zouden gaan brengen!


Dat bedoel ik, het was daarom niet echt duidelijk of die man nou financiële problemen had of niet. Vandaag las ik in een uitgebreid artikel in de krant Proto Thema dat hij met vervroegd pensioen was gegaan en dat zijn pensieon ongeveer 500 euro per maand was. En dat is niet echt veel.

@Ado ,het is en blijft heel erg als iemand zo'n daad doet!!
Maar het was wel duidelijk hoe het gesteld was met zijn financiële situatie ..zij heeft 3 naaste (bronnen) van deze man ondervraagt..dat hij met vervroegd pensioen was gegaan zei Ib ook
Volgens Ingeborg zou deze man het niet uit financiele problemen het hebben gedaan, maar meer uit een soort van ideologische idealisme en als een soort van martelaarschap en een politieke statement neer willen zetten ..ook schijnt zijn eigen dochter het zelf op de Griekse T.V te hebben gezegd! Deze man was nu ernstig ziek..en eigenlijk niet meer te genezen en niet lang meer te gaan had in het leven..Kijk de video even terug tussen ca. 1.13 en 5.10
Tja, De vraag is nu..Wie spreekt nu ,,echt,, de waarheid?? Ingeborg of Proto Thema Of andere Griekse kranten?
Ook al s is het en blijft het berooerd dat iemand zoiets doet!!
Quote
#26
Ik denk dat de beste man de toekomst niet meer zag zitten. En dan toekomnst op alle gebieden, en niet alleen persoonlijk. Alles zag er negatief uit. Erg ziek en de ziekenzorg is op dit moment 0.0. Wie gaat bij die man aan t bed zitten als dat nodig is? De apotherswereld waar hij in zat, dus collega's vrienden en bekenden etc die niet betaald worden door de staat. Werkloosheid om hem heen, armoede etc. Volgens mij maakt het dan weinig uit of hij op dit moment wel of niet rond kon komen van 500 euro en of hij nog een spaarpotje achter de hand had.
Hij wilde ook nog eens mensen wakker schudden, van het kan zo niet langer.
Ergens las of hoorde ik ook dat hij geschreven zou hebben als ik jonger was geweest was ik met een pistool naar de politici gegaan. Maar omdat ik daar te oude enniet sterk genoeg voor ben maak ik in plaats van aan hun leven een eind aan mijn eigen leven.
Quote
#27
Hij was niet met vervroegd pensioen.
Tot niet zo lang geleden kon je in GR met pensioen als je 35 jaar had gewerkt en pensioen had opgebouwd, en dat had hij. Niet de pensioengerechtigde leeftijd was van belang, maar of je de 35 werkzame (en pensioenpremieplichtige) jaren had gehaald. Als je bijv. op je 20e was begonnen met werken en pensioenpremie betalen kon je dus met 55 jaar met pensioen. Daarom zijn er ook zoveel relatief jonge Grieken die al met pensioen zijn. Dit systeem is inmiddels veranderd.

Deze apotheker had dus een volledig pensioen (dat inmiddels helaas flink is uitgekleed door de politiek).

Vergeleken met vele anderen van zijn leeftijd zal hij er niet heel slecht bij hebben gezeten. Andere factoren (die ik niet weet) kunnen daar uiteraard flink op van invloed zijn.
Quote
#28
Of hij nu zelfmoord pleegde om een statement te maken, omdat hij het leven (van nu of in de toekomst) niet meer zag zitten, of misschien een mengeling van beide, het blijft allemaal even treurig. Zelfs al heb je een ongeneeslijke ziekte dan nog pak je niet zomaar een pistool om ermee door je hoofd te schieten. En al helemaal niet op het Syntagma-plein. Hij wilde hoe dan ook een signaal afgeven blijkt wel uit zijn daad en zijn brief. Het punt is dan ook dat hoe je het ook wendt of keert, dit een 'wake-up call' zou moeten zijn naar alle politici in Griekenland en Brussel toe. Helaas is zijn daad door de media in het buitenland -naar mijn mening- gedegradeerd tot een snel vergeten sensatieverhaaltje en zal het waarschijnlijk ook daarbij blijven.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#29
Niet iedere regering kan het als een 'wake up call' opvatten wanneer iemand zich om politieke reden van het leven beneemt. Hoe schrijnend het ook kan zijn. Je kan je als regering niet door een dergelijk voorval laten leiden.

Stel nu eens dat een uitgeprocedeerde asielzoeker zich op het binnenhof door het hoofd schiet omdat deze het niet eens is met de relevante wetgeving in ons land. Moeten we dan ineens een ander beleid te dien aangaande gaan voeren ? Wetten aanpassen ? Misschien moet dat toch wel, maar ik denk niet omdat een individu zich door het hoofd schiet.

En ja, helaas worden dit soort gebeurtenissen vaak breed uitgemeten in het nieuws, en zijn er kranten en TV zenders die het laten verworden tot een sensatieverhaal.
Quote
#30
@Xander. Dan verschillen wij van mening. Ik denk namelijk dat steeds vaker de mens wordt vergeten in alles dat er op politiek gebied speelt. Dus ook in Nederland zou ik mij als politici achter de oren krabben als er iemand zich om de reden die jij noemde van het leven zou beroven. Die persoon heeft er namelijk niets meer aan, dus kun je het niet als chantagemiddel beschouwen.
Ik ben van mening dat de regeringen zich juist iets vaker door bepaalde nare en trieste voorvallen zou moeten laten leiden en wat minder vaak door de abstracte zaken. Alles wordt tegenwoordig beschouwd als cijfertjes en nummers. Dat maakt dat de politici steeds verder van de burgers af staan.

In het geval van deze man noem ik niet alleen de Griekse regering, maar bewust ook de leiders in Brussel, omdat er nu mede door hen voor Griekenland en de Grieken besloten wordt, waardoor de situatie in dit land binnen twee jaar tijd zo enorm uit de hand is gelopen dat steeds meer mensen zich van het leven beroven. Deze man was een van de velen, alleen door zijn brief en keuze in plek stapte hij uit de anonimiteit van de statestieken.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#31
@Xander. Dan verschillen wij van mening. Ik vind dat de mens te vaak vergeten wordt binnen de politiek. Ook in Nederland zou ik mij als politici eens achter de oren krabben als iemand om een reden zoals die jij noemde zelfmoord zou plegen. Die persoon zou er zelf niets meer aan hebben, mocht er een wet veranderd worden, dus je kunt het ook niet als chantagemiddel beschouwen. Het is immers geen dreiging, maar een uiterste wanhoopsdaad geworden.
De regeringen zouden zich eens wat meer moeten laten leiden door dit soort nare en trieste gevallen in plaats van steeds maar de abstracte zaken. Mensen worden nu teveel opzij geschoven door cijfertjes.

In het geval van deze man noem ik niet alleen de Griekse regering, maar bewust ook de leiders in Brussel, omdat er nu mede door hen voor Griekenland en de Grieken besloten wordt, waardoor de situatie in dit land binnen twee jaar tijd zo enorm uit de hand is gelopen dat steeds meer mensen zich van het leven beroven. Mede doordat de armoede zo uit de pan is gerezen.

De daad van deze man staat zeker niet op zichzelf, alleen door zijn brief en keuze in plek stapte hij uit de anonimiteit van de statestieken.

Door een elektriciteitsstoring (waarschijnlijk veroorzaakt door mijn lieve, klussende man), dacht ik dat het voorgaande bericht verloren was gegaan. Vandaar dat het er nu met twee keer staat, hoewel net iets anders geformuleerd.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#32
Begrijp me niet verkeerd.
Uit eerdere discussies tussen jou en mij is al gebleken dat wij met onze standpunten ten aanzien van de situatie in GR niet zo ver van elkaar af staan.

Ik zie alleen niets in een pressiemiddel als jezelf van het leven benemen, ook al heb je van een eventuele oplossing zelf geen enkel profijt. Het blijft een individuele actie, en daar kan een regering nu eenmaal niet op gaan acteren.

Als een volk iets teweeg wil brengen zal een (groot aantal) massaprotesten denk ik eerder resultaat sorteren dan een individuele protestactie, hoe aangrijpend deze ook mag zijn.

Met betrekking tot de situatie in GR denk ik echter dat het 'point of no return' allang is gepasseerd. Je kan protesteren wat je wilt, er van vinden wat je wilt, deze trein dendert door.
Quote
#33
als je duikt , je hoop dat je de bodem raakt om omhoog te kunnen veeren,maar in onze situatie er was een gat in de bodem.
Quote
#34
@Kyriakis, dan mag ik toch hopen dat je met je handen of voeten de bodem raakt en niet met je hoofd, anders is het net als de gewone bevolking ook misschien afgelopen met je.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#35
Of die massaprotesten zullen helpen?! Al die negativiteit gaat de Griek niet verder helpen, gezien alle berichten in kranten en op tv vandaag. Zoals hieronder een voorbeeld;

Griekenland uit de gratie

AMSTERDAM -  Vakantieland Griekenland heeft afgedaan voor Nederlanders. De negatieve geluiden over geld en voortdurende stakingsdreiging doen de ooit zo populaire reisbestemming de das om.

„Griekenland heeft nu een slecht imago. De consument vindt het er even niet zo gezellig en cool meer. Dat vertaalt zich onverbiddelijk in twintig tot dertig procent minder boekingen”, leert navraag bij reisbureaus.

Topman Steven van Nieuwenhuijzen van marktleider D-reizen bevestigt de Griekse malaise. „Ook al is een weekje Kreta in mei al te krijgen vanaf 200 euro, er is weinig belangstelling voor.” Volgens de ANVR-GfK Travelscan lijkt ook Frankrijk deze zomer uit de gratie bij Nederlandse toeristen.

Er is wel een run ontstaan op all-inclusive vakanties aan de Turkse en Rode Zee Rivièra. Turkije staat met stip bovenaan, maar ook de badplaatsen in Egypte zijn ineens weer gewild. „Dat komt door de lage prijzen. Voor 400 tot 500 euro kan men een week in een luxehotel verblijven, inclusief vliegreis, maaltijden en drankjes. Toeristen kiezen voor zekerheid rond bestedingen, negentig procent boekt alles inbegrepen”, zegt Van Nieuwenhuijzen.


Of
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#36
Wij denken dat je helemaal gelijk hebt Steve dit hebben wij hier ook al meer aan gegeven.
Wij kunnen al een aantal mensen die niet meer naar Kreta gaan,dit omdat er zoveel negatieve
reklame wordt gemaakt.
Deze mensen zijn alleen maar bang gemaakt en houden het voor gezien zelfs mijn twee zoons
verklaren ons voor gek om toch te gaan en zij gaan nu dus ergens anders heen ondanks dat ze
het jaren naar hun zin hebben gehad.
Dus schietten de Grieken met al deze verhalen er niet veel mee op, weg inkomsten.
Quote
#37
Wij komen al zeker 30 jaar in Griekenland, maar door de toestanden in Griekenland denken wij er toch over zal het wel net zo leuk zijn dit jaar als vorige jaren?
We hebben wel besloten om weer te gaan.
Quote
#38
Wij gaan ook en kijken er ook weer naar uit, maar wij begrijpen dat er
een groot aantal mensen net zo denkt als jullie en die haken wel af wat
zeker niet te goeden komt van hun.
De grieken lopen dan ook veel inkomsten mis en wij denken niet dat ze
hier op zitten te wachten.
Quote
#39
@albert6
Ben momenteel op Kreta en ik kan je verzekeren dat het net zo gezellig is als andere jaren en mensen blijven heel vriendelijk, behulpzaam. Dus ik zou zeggen gewoon gaan!
Quote
#40
(10 April 2012, 20:05)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Of die massaprotesten zullen helpen?! Al die negativiteit gaat de Griek niet verder helpen, gezien alle berichten in kranten en op tv vandaag. Zoals hieronder een voorbeeld;

Griekenland uit de gratie

AMSTERDAM -  Vakantieland Griekenland heeft afgedaan voor Nederlanders. De negatieve geluiden over geld en voortdurende stakingsdreiging doen de ooit zo populaire reisbestemming de das om.

„Griekenland heeft nu een slecht imago. De consument vindt het er even niet zo gezellig en cool meer. Dat vertaalt zich onverbiddelijk in twintig tot dertig procent minder boekingen”, leert navraag bij reisbureaus.

Topman Steven van Nieuwenhuijzen van marktleider D-reizen bevestigt de Griekse malaise. „Ook al is een weekje Kreta in mei al te krijgen vanaf 200 euro, er is weinig belangstelling voor.” Volgens de ANVR-GfK Travelscan lijkt ook Frankrijk deze zomer uit de gratie bij Nederlandse toeristen.

Er is wel een run ontstaan op all-inclusive vakanties aan de Turkse en Rode Zee Rivièra. Turkije staat met stip bovenaan, maar ook de badplaatsen in Egypte zijn ineens weer gewild. „Dat komt door de lage prijzen. Voor 400 tot 500 euro kan men een week in een luxehotel verblijven, inclusief vliegreis, maaltijden en drankjes. Toeristen kiezen voor zekerheid rond bestedingen, negentig procent boekt alles inbegrepen”, zegt Van Nieuwenhuijzen.


Of

Tja en zo zie je maar dat díe mening ook niet door alle touroperators wordt gedeeld. Luister naar dit fragment
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik denk dat één en ander zeker ook te maken heeft met de voorzichtigheid van de NL-er omdat men niet weet wat men de komende tijd te wachten staat. Zo worden er dus vakanties geskipt en boekt men later dan anders. Wanneer ik dan ook naar de vluchten van Arke-fly en Transavia kijk in de maanden juli/augustus zijn een behoorlijk aantal data al niet meer te boeken. En terwijl er toch 3 x per week gevlogen wordt. Daarnaast zullen er mensen zijn die bijvoorbeeld via Ryan-air goedkoop vliegen en via booking.com een hotel, appartement of pension boeken. Kun je nl. vaak goedkoper uit zijn.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)