vervoer naar en van Kreta
#1
Ik breng het nog maar eens onder de aandacht. Twee keer per jaar,in mei en september, ga ik naar kreta met een grote bestelbus. Ik heb al een vrachtje, maar er is nog genoeg ruimte over om en en ander mee te nemen. Dit geld voor zowel de heen, als de terugreis. Prijs nader overeen te komen.Referenties verkrijgbaar bij diverse forumleden.
Quote
#2
Bijna weer vol voor de terugreis naar nl. Heb nog en beetje plaats. Ook eventueel iets oppikken tussen Piraeus en Patras.Stuur maar een pb bij interesse.
Quote
#3
September komt al weer dichterbij. Heb nog plek voor wat dozen en dergelijke.
Quote
#4
[Afbeelding: 4uglqx.jpg]chris
is het mogenlijk vanuit kreta kretenzer wijn mee te brengen,volgende keer
de rode lokale bruinachtige wijn ,wat de kretenzers zelf maken en drinken
Quote
#5
@Grek, hou er wel rekening mee dat de houdbaarheid heel kort is als het in plastic flessen staat, de beste opslag is in houten vaatjes, koel en donker bewaren anders wordt het azijn.
Dat is mijn ervaring, hoor graag andere opties.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
JA dat klopt heb ze altijd in rvs vaatjes,en dat gaat prima
ik had er in september mee genomen van vrienden 2,6 en 8 jaar oud,ik hou van deze wijn
maar bedankt voor de tip
Quote
#7
En hij is heerlijk, je kunt er bijna in bijten net als een donker Belgisch tripel biertje.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
we zitten nu net achter een glaasje van 6 jaar oud,met wat heerlijke olijven van de markt in chania
en een stukje brood
wel de houtkachel aan in de serre,gaat afkoelen vanacht naar 6 graden
Quote
#9
(06 October 2012, 20:58)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




we zitten nu net achter een glaasje van 6 jaar oud,met wat heerlijke olijven van de markt in chania
en een stukje brood
wel de houtkachel aan in de serre,gaat afkoelen vanacht naar 6 graden
Wat een luxe Grek, vanmiddag 28 gr in de schaduw en nu nog 24 gr in Ammoudara, volgens mijn weerbericht blijft het tot eind okt mooi weer met hier en daar een buitje wat weer goed is voor de planten, en niet onbelangrijk, goed weer om te gaan vissen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
ja verschil moet er zijn,ben dit jaar 7 weken op kreta geweest,het valt dan altijd weer tegen in nederland
ik hoop binnen enkele jaren ook wat langer te kunnen blijven
als we maar gezond blijven,ja en een heerlijk visje is ook wel lekker
mvrg ger en jose
Quote
#11
Hallo Grek,
in principe kan ik wel wat meenemen, mits het niet te gek wordt met het oog op de douane. ben net terug, had ook deze keer wat wijn mee voor iemand en Tsikoudia voor mezelf.
Quote
#12
ok als je weer gaat hoor ik het wel,wij zijn in juni en september 2013 normaal weer op kreta west
mvrg ger en jose
Quote
#13
Goede reis gehad Chris?,je bus was weer lekker vol zagen we in Heraklion.
Ook voor ons heeft Chris spullen uit Nederland meegenomen,prima verzorgd,beslist een aanrader voor degenen die ook wat te vervoeren hebben.Onze tafel staat weer in elkaar en ook onze andere spullen zijn goed overgekomen.Volgend voorjaar op herhaling.
Quote
#14
Ik sluit me hier nogmaals bij aan; Chris heeft fantastisch meegeholpen toen de firma die het voor ons zou overladen uit zijn bus in Piraeus even helemaal "de weg kwijt was". Als we nog eens iets groots te transporteren hebben zullen we Chris zeker weer vragen!
Quote
#15
Ook ik zal Chris een veer op zijn hoed steken, ik ben september 2010 van Brunssum naar Agios Nikolaos met Chris mee gereden, omdat ik al lang niet meer die kant was opgeweest met de auto was het een mooie gelegenheid om weer eens de route te bekijken, (en even kijken of die rare snijboon de spullen veilig naar Kreta brachtBig Grin)
Brunssum Ancona. Ancona Patras. Pireus Heraklion.
In nov zijn we toen met onze eigen auto ook vol met spullen naar Kreta gereden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
woon je er nu permanent Arthur?
Quote
#17
(09 October 2012, 10:14)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




woon je er nu permanent Arthur?

Laten we zeggen dat we 12 maanden per jaar vakantie houden, we hebben nog steeds ons huis in Brunssum zijn er verzekerd en blijven ook daar ingeschreven, als er ooit iets gebeurd kunnen we altijd zonder poespas terug, gewoon hier de huur opzeggen en gaan.
Neem wel de kat mee en zet de kaik op transport.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(09 October 2012, 10:54)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 October 2012, 10:14)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




woon je er nu permanent Arthur?

Laten we zeggen dat we 12 maanden per jaar vakantie houden, we hebben nog steeds ons huis in Brunssum zijn er verzekerd en blijven ook daar ingeschreven, als er ooit iets gebeurd kunnen we altijd zonder poespas terug, gewoon hier de huur opzeggen en gaan.
Neem wel de kat mee en zet de kaik op transport.

het betere leven dus. Goed zo!
Quote
#19
Egbert Ja , goede reis gehad en op zondagavond thuis gekomen. Bus is nu weer ongeveer leeg en klaar voor mijn "winterhandel, houtkachels opknappen en verkopen.

Overigens dank aan allen voor de lovende woorden !!
Quote
#20
Nog een veer Chris!
Je bent super bedankt voor het meenemen en leveren van olijfolie voor mijn zus!
Ze is hartstikke blij met de echte olie.
Dat je nog maar vele jaren in gezondheid heen en weer mag rijden tussen Nederland en Kreta..:>))
Groet van ons allemaal, Marieke &fam. en Ella &fam.
Quote
#21
Blush Ik word er verlegen van. Blij dat de olie zo gewaardeerd wordt.
Quote
#22
Chris wij willen zaterdag onze olijfolie komen op halen bij je als dit mogelijk is .

Gerrit
Quote
#23
Even weer dit topic omhoog zetten. Eind april weer mogelijkheid om spullen te vervoeren naar en van Kreta. Bij interesse, stuur me een persoonlijk bericht of een mail.
Quote
#24
Zie openingspost.
Quote
#25
Ik breng dit topic mar weer even onder de aandacht. Begin mei vertrek ik weer naar kreta met mijn bus. Heb vice versa nog ruimte over.
Quote
#26
Chris ga je dit jaar nog vaker? Mogelijk is begin mei te vroeg voor mijn geplande transport
Quote
#27
@Els, ja, ik ga nog een keer in september.
Quote
#28
Hey Chris
Ikheb een boot met trailer op het oog. Die staat op Kreta
Is t mogelijk om die in Nederland te krijgen
En aan wat voor kosten plaatje moet ik dan aan denken
Is daar ok veel papier werk voor nodig?
Ik hoor graag van u
Quote
#29
Helaas , ik neem geen trailer mee, wordt me allemaal te lang, bus en trailer. (Ik denk dat ik de boot wel ken) de prijzen voor een overtocht kun je vinden op bijv. Minoan.gr of via anek.gr
Is niet bepaald goedkoop.
Quote
#30
@Chris ons "grote" transport gaat dit jaar hoogstwaarschijnlijk niet door, hopelijk volgend jaar (een koepeltje voor de blokhut voor een telescoop)
Quote
#31
Ben momenteel op Kreta, ga over een kleine 2 weken terug met mijn bus naar Nederland. Ik heb nog wat ruimte om spullen mee te nemen. Bij interesse, neem even contact op.

Een of twee weken later rij ik dan weer terug naar Kreta. Ook daar heb ik nog wat ruimte.
Quote
#32
Binnenkort rij ik van Kreta naar Nederland, via Italië, Oostenrijk en Duitsland .tegen vergoeding kan er weer vracht mee. Bij interesse, stuur me een pb.t
Quote
#33
Hoi Chris. laat even weten wanneer je precies gaat. Kan ik onze vrienden evt. weer wat laten brengen. ivonne en willem
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#34
Hai Chris,

Wij, Sylvia Klink en ik Yvonne van Dijkhuizen, hebben regelmatig voor de hondenopvang op Kreta benches en hondenvervoerskooien die weer terug moeten naar Kreta zodat we daar weer opnieuw honden in over kunnen laten vliegen. Wij plaatsen honden die vooral op het midden van Kreta in de shelter (rond Gouves)zitten of bij één van onze vrijwilligers ondergebracht zijn. En als wij voor een van deze honden een baasje kunnen vinden in Nederland dan vliegen deze honden in deze kooien naar Nederland. Eenmaal hier aangekomen moeten deze kooien ook weer terug naar Kreta voor een eventuele volgende hond. Dit kost ons een hoop geld, geld wat wij eigenlijk weer in de shelter willen geven zodat de honden daar weer eten hebben want de honden op Kreta hebben het al zo zwaar. Mijn vraag aan jou is dan ook, Zou jij een aantal van deze benches voor ons mee terug kunnen nemen? En zou je dit ook vaker willen doen?

Ik hoor graag snel van je aangezien we weer een aantal van die kooien hebben staan.

Met vriendelijke groet,

Yvonne van Dijkhuizen


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
Helaas, ik rij binnenkort terug en dan verkoop ik de bus. Vanwege oogproblemen moet ik stoppen.
Overigens is vervoer van wat dan ook een dure zaak. Kijk maar eens wat een trip kost qua diesel, kilometers, overnachtingen en ferry.
Quote
#36
Dat is jammer....

Maar sterkte met je gezondheid.

Groetjes Yvonne
Quote
#37
(04 March 2015, 21:23)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas, ik rij binnenkort terug en dan verkoop ik de bus. Vanwege oogproblemen moet ik stoppen.
Overigens is vervoer van wat dan ook een dure zaak. Kijk maar eens wat een trip kost qua diesel, kilometers, overnachtingen en ferry.

Jammer Chris, maar tot hoelang ben je nog in Vamos?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#38
Ik vertrek 15 mrt. Vanuit heraklion.
Quote
#39
(05 March 2015, 13:36)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vertrek 15 mrt. Vanuit heraklion.
Hoe laat gaat de ferry of beter hoe laat ben je in de haven? Kan zijn dat ik die zondag in Heraklion ben.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#40
Meestal ben ik om 18.00 uur in de haven. Moet eerst nog wat vracht oppikken in de buurt.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Goederen vervoer van en naar Griekenland, Damiaatje 23 16.999 19 October 2022, 17:24
Laatste bericht: Cretenzer
  Vervoer,transport naar/van Kreta chris 12 5.643 06 September 2020, 16:50
Laatste bericht: chris
  Vervoer naar kos Miranda888 0 4.410 02 February 2017, 18:50
Laatste bericht: Miranda888
  Vervoer naar Lefkas of Ioannina Katouna 0 4.514 08 January 2017, 10:48
Laatste bericht: Katouna
  Vervoer naar Peloponnesos pimstrik 0 6.076 27 August 2015, 13:29
Laatste bericht: pimstrik
  Vervoer naar Poros Bertha 2 7.786 23 May 2015, 21:57
Laatste bericht: ATHL
  Vervoer van Nederland naar Kreta Michele 8 12.466 24 March 2012, 20:05
Laatste bericht: TreinopStad
  Goedkoop vervoer naar de eilanden? Georgeos 14 15.687 05 February 2012, 20:51
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)