Thema februari 2012.
#1
Of een volgende maand: Winter/honger/armoede in Griekenland.
Niet zo leuk.Wél actueel.
Quote
#2
Ik vind het een ongepast thema voor deze maand. Het is er al moeilijk genoeg. Gewoon dit thema boycotten
Quote
#3
Albert, je hebt gelijk. Boykotten dus als dit het thema zou worden, wat ik mij niet voor kan stellen!!!
Quote
#4
Dit is idd wel actueel ,maar zeer zeker niet leuk voor die mensen daar die nu ,,winter-honger en armoede,, hebben.
Ik kreeg ook een heel raar gevoel van binnen met deze thema!..en vind het ook bikkelhard en zeer ongepast om eventueel mensen (ongevraagd) in en met al hun armoede hier op een foto op internet neer te zetten..
Uit respect voor die mensen maak ik zo en zo al nooit ongevraagd foto's van hun..!! Alleen als ze alleen uit hunzelf toestemming geven!En dan nog is het de vraag of je dat zomaar op internet mag zetten!
Misschien is het wel aardig om een oud gebouw -vervoermiddel enz. neer te zetten Maar GEEN Mensen in al hun ellende!Daar zitten zij gerust niet op te wachten..
Mensen zijn geen oude armoedige gebouwen ..maar mensen! en met foto's van hun daar moet je heel voorzichtig mee zijn op internet!
Alleen al uit respect voor hun..

By the way,ik dacht dat Ger besliste wat de de Thema's van de maand zouden gaan worden?? 12 X per jaar is wel erg veel..
Als er iedere maand een nieuw thema is, verval je wel op een gegeven moment in herhaling en is het moeilijk om een nieuw thema te vinden... en kan het een soort sleur gaan worden..
Misschien een idee om 1 thema per kwartaal te gaan gebruiken?

Maar niet (ongevraagd) van die sensatie foto's over de ruggen van die arme mensen daar in al hun armoede..











Quote
#5
Ik als Griek heb absoluut geeen problemen mee, Grieken zijn extreem in alles maar zeker geen mietjes, wij Grieken als volk hebben veel erger meegemaakt en aaltijd sterker bovenop gekomen, de nieuwe generatie moet alleen een zin herontdekken waarmee generaties en generaties zijn mee opgegroeid...ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ ΚΑΙ ΥΠΕΙΡΟΧΟΝ ΕΜΜΕΝΑΙ ΑΛΛΩΝ

Laat maar komen
Quote
#6
Waarom boycotten? En waarom dit item per se niet in februari? Lijkt mij boycotten van de waarheid of je ogen ervoor (willen) sluiten. En waarom moet de topic van de maand per se met foto’s gepaard gaan? Ik maak nooit foto’s die voor een publiek media geschikt zijn. Mijn familie gaat niemand iets aan of ze rijk of arm zijn.

Aleko heeft gelijk, het is nú het item in en voor Griekenland en de meeste van haar inwoners.

Ik vind het alleen jammer dat Aleko slechts een kreet slaakt - hoe waar deze ook is –en niet aangeeft wat hij van deze topic verwacht of hoe hij er tegen aan kijkt op menselijk vlak. Cijfermatig en wie volgens hem de grote schuldigen zijn heeft hij ons meermaals uit de doeken gedaan. Tenzij ….. hij echt foto’s verwacht (kan ik me niet voorstellen), maar ja men doet niet anders in andere landen waar honger etc. heerst toch?
Quote
#7
Waarom toch gelijk zo offensief? Ik doelde bij 'winter' bijv. op de zeer extreem koude winter in Noord Griekenland.En een 'beeld' van Griekenland in de '11-'12 winter - een winter zoals heel veel grieken nog nooit meegemaakt hebben - hoeft toch niet direct onwaardig of respectloos te zijn? Zielige of kervende foto's, die mensen in hun privacy aantasten zijn natuurlijk al allerminst mijn bedoeling.Overigens houden wij hier toch allemaal van het Griekenland van nu, in al zijn aspecten?Aandacht voor en reflectie over het minder prettige lijkt mij zeer gepast en vol liefde te kunnen zijn.@Maria.Zo kort en bondig wil ik hier zijn.De uitlegger/analyticus heeft zich hier helaas terggetrokken.Sorry!

Het staat natuurlijk buiten kijf dat @Ger hier de agenda bepaalt,terecht en in alle opzichten.Ik probeerde slechts een suggestie te doen.
Quote
#8
(29 January 2012, 13:32)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom toch gelijk zo offensief? Ik doelde bij 'winter' bijv. op de zeer extreem koude winter in Noord Griekenland.

Als ik je eerste bericht zie lees ik toch héél wat anders Huh

Multiquote:Winter/honger/armoede in Griekenland.




Quote
#9
(29 January 2012, 13:32)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik doelde bij 'winter' bijv. op de zeer extreem koude winter in Noord Griekenland.En een 'beeld' van Griekenland in de '11-'12 winter - een winter zoals heel veel grieken nog nooit meegemaakt hebben - hoeft toch niet direct onwaardig of respectloos te zijn? @Maria.Zo kort en bondig wil ik hier zijn.De uitlegger/analyticus heeft zich hier helaas terggetrokken.Sorry!

Aleko als geen ander dien jij te weten dat je in berichtgevingen op internet duidelijk moet zijn en dat wanneer je dit niet bent je bericht geheel verkeerd opgepakt kan worden, als nu het geval is. Daarnaast pik je het makkelijkste onderdeel van je "kreet" als voorbeeld op. Wat bedoel je dan bij armoe en honger?
Dat de analyticus "overleden" is, daar kan ik mee leven, maar waar is de mens Alekos? Die heeft op zijn minst toch ook wel een "beeld"?
Quote
#10
Het is gewoon weer het oude verhaal van 'vorm en inhoud',@Koukla.Ik doe aan dat soort casuïstiek niet meer mee.Zoals gezegd ik ben op dat punt re-'tired'.

@Maria.Ik bedoel daarmee natuurlijk niets anders dan wat ik in zoveel eigen visie en citaten en verwijzingen en links zoveel keren, in alle varianten hier neergepend heb ("Kom vanavond met verhalen en herhaal het duizend malen ..." je kent het wel).Zo af en toe zet ik hier een kreet neer, in de hoop dat mijn zaaigoed enige hoopgevende vorm van oogst opgeleverd heeft; dan zou ik graag weer aanhaken.Nou, lees hierboven maar!Veel pijlen in mijn hart;geen autonome inbreng.
Quote
#11
(29 January 2012, 14:39)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is gewoon weer het oude verhaal van 'vorm en inhoud',@Koukla.Ik doe aan dat soort casuïstiek niet meer mee.Zoals gezegd ik ben op dat punt re-'tired'.

Misschien moet je deze vorm van 'balletjes opgooien' dan beter achterwege laten als je toch niet bereid bent om je suggestie nader uit te leggen of, om in jouw taalgebruik te blijven, 'geen casuïstiek' te bezigen.
Je wilt dus wel wat roepen maar niet ter verantwoording worden geroepen. Lekker gemakkelijk Blush

Quote
#12
@Koukla.Lees via de zoekfunktie in de bovenbalk op de naam Aleko mijn berichten van het laatste jaar en je hebt alle antwoorden en verantwoording die een geïnteresserde lezer zich maar kan wensen.Gezien de hoeveelheid en de diepte van mijn teksten ben ik één van de mensen hier, die het verwijt van vrijblijvendheid allerminst verdient.Het werk, de tijd,het denken, de emotie, die het mij gekost heeft.In vain dus ...
Quote
#13
Bescheidenheid is zeker jouw sterkste eigenschap als ik dit zo lees? Big Grin
Quote
#14
Gaat gelijk op met mijn produktiviteit!Maar als je me niet kwalijk neemt stop ik je poging tot beppen, dat hoort op andere fora thuis!
Quote
#15
Dont shoot de piano player.
Quote
#16
uit andere arme tijden een mooi text over de moreel en een arme man die in de kou sliep. text staat te bij.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  9 februari: Dag van de Griekse taal Ger 0 1.335 09 February 2017, 11:14
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)