GR onder curatele van de EU
#41
(31 January 2012, 13:47)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik het inderdaad beter meen te weten

Precies goed geformuleerd Aleko. Met de nadruk op meen.

Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#42
@Koukla.Probeer nu ook eens het positieve, het goede in mijn comments te lezen.Datgene wat ik hierboven aan @Jan schreef méén ik niet alleen beter te weten dan de zozeer door mij verfoeide bail-out verstrekkers, ik
wéét heel zeker dat het fout is en uitsluitend op eigenbelang gericht. Het is gewoon crimineel om 130 miljard euro ter hand te stellen aan een door en door corrupt(e) regering/systeem met als enige afdwingbare voorwaarde, dat je het op termijn terugkrijgt vermeerderd met 6%(of zoiets) rente, welke alleen maar uit het kwetsbare gedeelte van de bevolking geperst kan worden.@Koukla.Zó moeilijk,controversieel of arrogant is het bovernstaande toch ook weer niet.Of wèl?
Quote
#43
Ik denk dat men zich moet focussen op twee zaken:

* laat de gewone man niet kapot gaan in Griekenland en doe iets aan de honger en armoede die er nu ontstaat. Om een "eigen" EU-land zo naar de klote te laten gaan, maar wel miljoenen naar bananenrepublieken in de rest van de wereld te sturen, waarvan men weet dat het merendeel in de zak van de dictator en het leger verdwijnt, is schande!

* maak schoon schip. Met behulp van integere en deskundige hulp van buitenaf kun je alle rotte appels verwijderen, en een nieuwe start maken.

Door miljarden erin te pompen en die vervolgens tegen hoge rentes terug te willen vangen gaat niet werken, zolang de gewone man die moet ophoesten.

Mvg
Martin
Quote
#44
Aleko schreef:
"dat hele stelletje hoogbetaalde, belastingvrije uitvreters van de EU in Brussel en de uitsluitend op eigenbelang uit zijnde grootgraaiers van de Bankwereld en andere speculanten"

- "dat hele stelletje hoogbetaalde, belastingvrije uitvreters van de EU in Brussel ": daarnet zag ik op het VRT-journaal een live vraaggesprek met Herman Van Rompuy, je weet wel, Europees President. Van Rompuy vertelde dat hij vandaag een gesprek gevoerd heeft met de Griekse overheid, waarin Griekenland denkt dat er in alle waarschijnlijkheid binnen de komende dagen een oplossing zou komen voor de gedeeltelijke schuldherschikking. Van Rompuy zei ook al zijn krachten en mogelijkheden te willen aanwenden om dit tot een goede oplossing te kunnen brengen. De reporter vroeg of er kans in zit dat de drachme opnieuw kan ingevoerd worden. Van Rompuy antwoordde dat dit voor hem geenszins een optie is, en dat hij uitdrukkelijk wenst dat ALLE landen in de eurozone blijven, én dat ALLE 17 landen dat eveneens zelf ook wensen.
Zijn antwoord leek mij - op mijn aanvoelen - vrij eerlijk.

- "de uitsluitend op eigenbelang uit zijnde grootgraaiers van de Bankwereld": de CEO's van verschillende banken hebben zich inderdaad gigantische bonussen toegeëigend waar de gewone man van achterover valt. Maar men kan er niet om heen dat heel wat banken in het bezit zijn van Griekse obligaties; wat zijn die obligaties nu nog waard? Een aantal van die banken zijn - precies omwille van dat verlies - al begonnen met besparingen, niet in het minst op personeelsvlak (ik weet waar ik over spreek). Als de bank een obligatie van pakweg 1000 euro aangekocht hebt, en je weet dat men er (hopelijk) nog 300 euro van terug zal zien, of misschien helemaal niets, wie is dan de pineut? Niet die CEO, maar wel de gewone bankbediende die zijn job in de problemen ziet komen. Om maar 1 voorbeeld in België te noemen: Dexia. Vooral - en ik zeg niet 'enkel en alleen met deze reden' - door die obligaties ging de Dexia holding virtueel over kop, en moest Dexia genationaliseerd worden door de Belgische (en gedeeltelijk door de Franse) overheid. De Belgische staat moet nu voor maar liefst 60 % garant staan. Als er een echt probleem komt, dan kan de Belgische staat dat gigantisch bedrag niet aan, en dreigen we in zwaar stormweer te komen. En wie is er dan de dupe? Juist, ja, de bevolking. Kijk maar eens naar een zoveelste bericht vandaag, in de krant:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





A propos, een vrij zware besparingsronde is net achter de rug (december), en binnen twee weken komt de volgende er aan. Nog wat extra belastingen en besparingen...



vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#45
En dat onze vrienden, hier in België, ook in moeilijker dagen aan Griekenland denken:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Enkele leuke suggesties voor onder de kerstboom! Ger 1 1.551 09 December 2020, 18:00
Laatste bericht: iakovos
  Hermes onder trottoir lucy 1 1.267 16 November 2020, 10:25
Laatste bericht: Viviane
  Opus steekt Grieken hart onder de riem Dafne 15 8.722 18 August 2012, 08:53
Laatste bericht: Dafne
  GR onder curatele revisited. Aleko 10 6.283 04 February 2012, 15:47
Laatste bericht: Aleko
  All-in niet populair onder Griekenland-gangers Ger 0 2.850 26 November 2009, 11:27
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)