Het is koud, ook in Griekenland
#1
Dat Koning Winter inmiddels niet alleen bij ons in Nederland en Vlaanderen heeft toegeslagen bewijzen deze webcams op wintersportgebieden in Griekenland.
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er zó veel wintersportgebieden in Griekenland waren. Ben een paar jaar geleden bij Agriolefkes op Pilion geweest maar dan heb je bij 30+ graden geen idee dat hier over een paar maanden auto's met sneeuwkettingen plus ski-uitrusting naar boven rijden.
Er ligt sneeuw, veel sneeuw.......
Het is koud in Griekenland koud

[Afbeelding: pelion-ski-3.jpg]

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#2
Misschien een domme vraag maar hoe gaan de Grieken om met een dergelijke koude en sneeuwval? Is men daarop voorbereid en heeft men bijvoorbeeld winterbanden, sneeuwruimers en sleeën voor de kinderen?
Kent men daar ook speciale gewoontes tijdens de winter?
Wij eten bijvoorbeeld typische wintergerechten zoals erwtensoep en stamppotten en drinken warme chocolademelk, hebben de Grieken ook van die speciale wintergewoontes?
Sommige kenners zullen dit wel een domme vraag vinden (mijn excuses alvast) maar als zomertoeriste ken ik alleen de periode ruim boven 0 celsius.
En mocht er nog iemand een foto van Griekenland in de sneeuw hebben ;)
Quote
#3
Omdat er geen domme vragen zijn, hier een paar antwoorden. Op Pilion eten we het traditionele spetsofai vooral in de winter. Gekruide worst in een wat scherpe paprikasaus. Heerlijk! Op de markt zijn er niet zoveel groenten als zomers, maar wel rode en witte kool. Verder veel broccoli en snijbiet.

In principe zijn de huizen goed te verwarmen. Alleen met de olieprijzen van nu hebben veel Grieken het koud. Wij stoken alleen olie in de ochtend en zijn per maand zo'n 350 euro kwijt. 's middags stoken we de houtkachel en blijven we in de woonkamer. Scholen zijn dicht vanwege de kou. Je ziet bij ons ook vaker dat ouders bij hun kinderen gaan wonen in de winter. Scheelt een huis te verwarmen. De hoofdwegen worden redelijk goed schoongehouden door sneeuwschuivers. Maar sneeuwkettingen zijn geen overbodige luxe.

En wat volgens mij universeel is...de kinderen maken op dit moment sneeuwpoppen.

Als je ooit eens in de gelegenheid bent om Griekenland (en dan natuurlijk Pelion) te bezoeken in de winter moet je het zeker doen. De sfeer is anders dan zomers. Nog gemoedelijker.

groet,

Jan

Quote
#4
Zelfs op Kreta is het koud, kijk eens op deze site,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Daar komt bij dat 99% van de huizen niet geisoleerd zijn en zoals Jan schrijft de olie schrikbarend duur is en hij wordt nog duurder.
Het lag niet lang en het was niet veel, vorig maart in Agios Nikolaos, in de bergen ligt het vol nu.
[[Afbeelding: k0k0va.jpg]
[Afbeelding: 2psj87t.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(31 January 2012, 13:07)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Pilion eten we het traditionele spetsofai vooral in de winter. Gekruide worst in een wat scherpe paprikasaus. Heerlijk!

Ha, lekker, spetsofai dat ken ik wel. Heerlijk, we hebben het eens in Portaria in een plaatselijke taverne gegeten. In de zomer, dat wel.
Ik zou eerlijk gezegd best eens in de winter naar Pilion willen komen om eens te zien hoe het leven daar gaat als de toeristen verdwenen zijn en de taverneuitbaters met andere dingen bezig zijn. Ja, waarmee eigenlijk? Als de tavernes aan de boulevards dicht zijn en de olijvenoogst binnen, wat doet men daar dan zo over het algemeen, zonder uiteraard te generaliseren?

Quote
#6
Wij doen ook gedeeltelijk stookolie en gedeeltelijk openhaard, wel vind ik
dat veel huizen incl. het onze, slecht is geïsoleerd. De herfst, winter
en voorjaar vind ik prettig in Griekenland. Het mooie is dat er nog zoveel
bloeit in de winter en natuurlijk de overvolle bomen met rijpe
sinaasappels, citroenen etc. Er is hier veel meer kleur in de winter
dan ik uit nl ken. Verder gaan veel dingen in een wat gemoedelijker tempo,
in de zomer heeft iedereen haast, werkdruk ligt extreem hoog in de toeristensector.
Ondanks de kou zijn er nog veel dagen met bijna voorjaarsweer, strak blauwe lucht en zon.
Hier met het eten meer stoofpotten en gerechten met noten en kastanjes.

De Pilion is een mooi
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar Kalavryta op de pelop ook
en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is wat mij betreft echt een plek die je gezien moet hebben als je winter in Gr wilt zien.

In de bergen hier nu veel sneeuw maar aan de kust geen sneeuw
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(31 January 2012, 14:57)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2012, 13:07)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Pilion eten we het traditionele spetsofai vooral in de winter. Gekruide worst in een wat scherpe paprikasaus. Heerlijk!

Ha, lekker, spetsofai dat ken ik wel. Heerlijk, we hebben het eens in Portaria in een plaatselijke taverne gegeten. In de zomer, dat wel.
Ik zou eerlijk gezegd best eens in de winter naar Pilion willen komen om eens te zien hoe het leven daar gaat als de toeristen verdwenen zijn en de taverneuitbaters met andere dingen bezig zijn. Ja, waarmee eigenlijk? Als de tavernes aan de boulevards dicht zijn en de olijvenoogst binnen, wat doet men daar dan zo over het algemeen, zonder uiteraard te generaliseren?
Uitslapen, ontbijten, mail bekijken, even in de kafenion de laatste roddels horen en zelf meedoen natuurlijkBig Grin ,met goed weer even vissen en na het avondeten tv kijken, lekker bij de kachel zitten en vroeg in bed.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(31 January 2012, 16:48)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Uitslapen, ontbijten, mail bekijken, even in de kafenion de laatste roddels horen en zelf meedoen natuurlijkBig Grin ,met goed weer even vissen en na het avondeten tv kijken, lekker bij de kachel zitten en vroeg in bed.

Ik bedoelde eigenlijk wat de 'gewone werkende' Griek doet in de winter. Als ze jou allemaal nadoen is het inderdaad begrijpelijk dat het land in de problemen zit.

Quote
#9
Hier is het koud, vandaag +1 met een dun windje maar met zon. De sneeuw laat op zich wachten, nu hebben ze dat voor donderdag beloofd.
Wij leven hier in zo'n huisje met een plakka zonder dak dus. In de zomer loei heet en in de winter een groot koelvlak. Gelukkig heb ik het dak vorige lente geisoleerd en daar hebben we de vruchten al van geplukt. Nu nog de wanden isoleren want die zijn echt koud.
De winter duurd dit jaar erg lang, sinds half oktober al vorst in de nacht dus stoken geblazen, ben blij met mijn pellet ketel scheeld erg veel euris in vergelijk met olie.
Het ziet er naar uit dat aan het eind van de week de temperatuur weer omhoog gaat en eerlijk gezegd ben ik daar blij mee, maar eerst voelen en dan geloven.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#10
(31 January 2012, 17:57)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2012, 16:48)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Uitslapen, ontbijten, mail bekijken, even in de kafenion de laatste roddels horen en zelf meedoen natuurlijkBig Grin ,met goed weer even vissen en na het avondeten tv kijken, lekker bij de kachel zitten en vroeg in bed.

Ik bedoelde eigenlijk wat de 'gewone werkende' Griek doet in de winter. Als ze jou allemaal nadoen is het inderdaad begrijpelijk dat het land in de problemen zit.
@Jill jij snapt het niet hé. Dat dit land in de problemen zit komt niet door wat veel Grieken ( ze hebben erg genoeg niks anders) en ik in de winter doen maar door dat stelletje zakkenvullers van hoog tot laag. Ik heb hard en lang genoeg gewerkt en pluk er nu de vruchten van, maar ik help met deze levensstijl wel de Griekse economie. Eten, drinken, winkelen, wonen, belastingen, enz. Dus aan mij en al die andere die wil willen maar geen werk hebben ligt het niet.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Tja wat is de gewone werkende Griek, veel die ik ken en in het toerisme werken, plukken in de winter olijven en
zitten achter vergunningen aan voor volgend jaar, in het voorjaar de boel gaan schilderen.
Quote
#12
Hedenmorgen toen ik opstond 06.00 uur -/- 2 graden op ons balkon wat impliceert dat het in 't open veld minstens 4 graden lager ligt.
Dus Samos heeft nu een echt serieuze winter.
Onze energiekosten waren in de afgelopen 50 dagen 210,00 € dus dat valt best wel mee. Wij verwarmen/koken op electra, hebben wel c.v. maar dat is momenteel niet meer te betalen met die dure stookolie.
Ook ons app. is niet geïsoleerd...isoleren wat is dat!?
Warm water via de zonne-energie boiler en dat kan af en toe wel eens problemen opleveren als er een paar dagen geen zon is. Dan is het 'back to basic' met een keteltje warm water je eigen wassen, ook dat heeft zijn charme maar moet niet te lang duren.

Wij vermaken ons met zoveel dingen: wandelen,kunst schilderen,puzzle,lezen,film kijken etc etc en niet te vergeten af en toe een wijntje in ons heerlijke dorp Ormos.
De Grieken doen bijna hetzelfde met dien verstande dat zij die een boot of een stukje land hebben daar deels hun tijdverdrijf in zoeken.

Vanaf morgen gaat de temp. alweer omhoog dus die extreme kou is dan weer verdwenen....voor hoelang?

Grtz.Wick


Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#13
Ook hier in het noorden van de Aegean is het bar koud. Vanmorgen -4 (ook op het balkon zoals Wick zei). De stookdiesel is voor velen niet te betalen en de verkoop van houtkachels tiert welig. Helaas ook de illegale houtkap Sad
Zag vanmorgen op het nieuws dat de verkoop van stookdiesel met 25 tot 50% gedaald was. Je snapt wel waarom.
Maar net als gisteren schijnt hier het zonnetje dus, als je je goed inpakt, heerlijk weer voor een frisse wandeling. Voor de rest heerlijk bij de houtkachel met een boek of een film of naar het kafeneio voor een ouzo ;)
Quote
#14
Wick
Ons huis is in 2008-2009 gebouwd en helemaal geïsoleerd. Dus de Grieken weten wel wat isolatie is!
Dit even terzijde.
Quote
#15
wick,
Wij willen deze zomer naar Samos en met name Ormos. Waarom zou ik naar Ormos moeten gaan en niet naar andere plaatsen op Samos. Graag je reactie Albert
Quote
#16
(01 February 2012, 11:19)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wick
Ons huis is in 2008-2009 gebouwd en helemaal geïsoleerd. Dus de Grieken weten wel wat isolatie is!
Dit even terzijde.

Sorry Els,
Natuurlijk weten ze wat isolatie is.
Het is zoals met zoveel (o.a.) materialen ze weten het wel maar passen het niet toe of weten niet hoe ze het moeten verwerken!!!!!!

(01 February 2012, 11:35)albert6 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wick,
Wij willen deze zomer naar Samos en met name Ormos. Waarom zou ik naar Ormos moeten gaan en niet naar andere plaatsen op Samos. Graag je reactie Albert

Neem deze site maar eens door albert.
En niemand, ook ik niet zegt dat je naar Ormos moet gaan/komen.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




› ... › samos › appartementen samos › ormos -
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#17
(01 February 2012, 13:43)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Natuurlijk weten ze wat isolatie is.
Het is zoals met zoveel (o.a.) materialen ze weten het wel maar passen het niet toe of weten niet hoe ze het moeten verwerken!!!!!!

Beste Wick,

Is dit niet een beetje generaliserend?
De noodzaak van isoleren zoals in Nederland is niet aanwezig. De koudebrug isolatie, betonnen kolommen + liggers, wordt wel degelijk toegepast bij de huidige bouwwerken.

Nog een prettige dag,

Dick
Quote
#18
@Albert
Van de zomer zul je Wick niet meer tegen komen in Ormos want hij gaat weer naar NL met zijn vrouw, heeft hij gemeld. Ormos is een leuk plaatsje, een beetje toeristisch maar niet overmatig, met een gezellig klein boulevardje aan de haven met terrasjes en restaurantjes. Het laatste restaurantje aan de boulevard, gerekend vanaf de hoek met het supermarktje, serveert de beste garides saganaki van het eiland.
Het achterland is ook mooi om tochtjes te maken. Kortom: doen!
Quote
#19
Ja, zo kan het draadje ineens anders lopen, daar waar het voor bedoeld was, maar dat gebeurt veelal en is dit geen uitzondering. Wil toch nog ff terug naar "het is koud. ook in Griekenland"

Zelf heb Ik de ervaring opgedaan in het noorden van Griekenland, dat in tegenstelling van alleen de bekende Pilion gebergte, alwaar Jan iets over schreef. In 1992 was ik bij een kennis, van Griekse afkomst, een aantal dagen op bezoek en dat was “ Agios Athanasios” Tijdens ons bezoek, liet hij zijn de oude woning zien, waar hij gewoond heeft en geboren was. Verder verraste hij ons met een sneeuw piste " Voras gebergte" die er niet ver van zijn geboorte plaats aanwezig was.

Vele jaren later 2008 was ik daar wederom, niets bijzonders overigens, alleen was dat in het noorden van Griekenland, met name Agios Athanasios, een 40 km bij Edessa vandaan, een totale verandering plaats gevonden.

Het oude dorp, daar waar onze kennis was geboren, had een totale metamorfose ondergaan. De oude woningen waren voor 80 % verdwenen en in de plaats daarvan, waren er nieuwe woningen gebouwd, die allemaal met de zelfde soort steen waren opgebouwd, maar geen huis was het zelfde.

Op mijn vraag, wie de bezitters daar van waren, werd mij gezegd, dat het een tweede huis was, voor vooraanstaande personen zoals doctoren, directeuren, voetbal, managers en nog vele met vooraanstaande bewoners, die veelal van Saloniki komen.

Het dorp ligt tegen het ski gebied en zoals ik het heb vernomen, ligt er sneeuw vanaf oktober t/m eind april en som zelfs tot eind mei. Dit wilde ik er nog aan toevoegen, als het om ski gebieden gaat en het dan ook daar in die maanden erg koud is.
[Afbeelding: 2hxrt5x.jpg]
[Afbeelding: w7yoao.jpg]
Gr Cornelios
Quote
#20
Ik probeer Ormos te vinden op de kaart, is het op Andros??
Quote
#21
Ormos (Marathokampos) ligt op Samos.
Quote
#22
Wij zijn vorig jaar ook naar Ormos geweest, is zeker aan te bevelen.
Tussen de grieken leven, ze zijn er bijzonder vriendelijk.Gaan nu zelfs dit jaar weer terug naar Samos.Vond dit toch wel leuk voor Arzubel om dit te laten weten. Maar heeft inderdaad niets met de kou te maken. Toch niet zo erg?
Quote
#23
(01 February 2012, 15:16)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Albert
Van de zomer zul je Wick niet meer tegen komen in Ormos want hij gaat weer naar NL met zijn vrouw, heeft hij gemeld. Ormos is een leuk plaatsje, een beetje toeristisch maar niet overmatig, met een gezellig klein boulevardje aan de haven met terrasjes en restaurantjes. Het laatste restaurantje aan de boulevard, gerekend vanaf de hoek met het supermarktje, serveert de beste garides saganaki van het eiland.
Het achterland is ook mooi om tochtjes te maken. Kortom: doen!

Ben je ons aan het be(onder)graven Els!!!!!?????

Voorlopig zijn wij nog niet vertrokken uit Ormos en zeker nog niet deze zomer. IK heb eind vorig jaar gemeld dat wij binnen een á twee jaar weer terug gaan naar Nederland. Dus kan het nog ff duren en mag je mij vertolken op dit forum. En ElsR, als je dat echt zo graag wilt mag je nu al; alle forum vragen gesteld aan mij, beantwoorden hoor.
Ik pas er zodoende voorlopig even mee (op dit forum dan).

Grtz.Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#24
Wick
Ik heb blijkbaar iets verkeerd begrepen. Ik stuur je effe een PB
Quote
#25
Beste mensen,

Ik heb een leuke site gevonden waar je het weer realtime kan volgen sommige ook met webcams er bij.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel plezier er mee,

Kalo Vradi,

Dick

PS: Arthur in Agios Nikolaos is ook een weerstationBig Grin
Quote
#26
(02 February 2012, 17:58)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een leuke site gevonden waar je het weer realtime kan volgen sommige ook met webcams er bij.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Goeie tip Dick, ik heb 'm meteen op de Oríste!-
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gezet.

Quote
#27
(02 February 2012, 17:58)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




PS: Arthur in Agios Nikolaos is ook een weerstationBig Grin

Ik kon het niet vinden op die site Huh

Wel een andere gevonden van Agios Nikolaos ...Brr het is nu lekker frisjes daar.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




15:23:52


Hier nog eentje van heel griekenland...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Greetz

Quote
#28
M'n voorraadje hout was op en ik heb het toch koud,
dus vandaag hout gekocht bij een handelaartje. Hij vraagt een
kiloprijs of per ton, hoe dan ook per gewicht dus.
Maar dit hout wat ik nu heb is niet echt droog, ligt in ieder geval
niet al een jaar of langer te drogen. Voor mijn gekochte 300 kilo
vins ik dus dat ik weinig hout heb. Mijn vraag: wat vinden jullie
een normale prijs voor hout in gremo ?
Quote
#29
Thumbs Up 
Hallo Yvon,

Hout wordt meestal per kuub berekend. Op een normale pick-up gaat ongeveer anderhalve kuub.
Wij betaalden in oost-kreta voor droog goed hout, dus geen dunne takken
130 euro.

Quote
#30
Ja, ik dacht dus ook dat de prijs per kuub hoorde te zijn.
Maar deze handelaar doet het met een weegschaal en iedereen
betaald per gewicht. Ik kreeg 300 kg voor 50 E.
Quote
#31
In Zuid- Pilion is de gemiddelde prijs 130 euro voor 1000 kilo. 13 per 100 dus. Vorig jaar was het 110. Vanaf 500 kilo wordt het gratis thuisbezorgd. Ik heb goed droog hout en klein gekapt. Zodat het direct in de kachel geschoven kan worden.

Aanmaakhout zoeken we zelf. Op strand of in de rivier. Nog leuk om te doen ook.

Warme groet,

Jan
Quote
#32
Ja, ik herken de prijs van 130 € wel, heb daar eigenlijk niet veel mee te maken gehad, maar een kennis van mij dus wel, en je bent er snel door heen. Vond wel, dat de afvoer pijp, v/d kachel, wel snel zwart werd, dit mede omdat het olijfbomen hout is, maar dat schijnbaar gewoon te zijn.

Maar las ook elders, dat iemand 350 € betaalde voor de brandstof (Olie) dat per maand. Waar ik eerst woonde, was dat ook het geval, dat ik zoveel kwijt was p/m.Ja het schiet te pan uit, voorwat de prijzen betreft met de brandstof.

Gr CG
Quote
#33
Ja kijk die warme groet helpt ;)

bedankt voor de prijzen, Jan, duidelijk. Strand en bos doen we hier ook,
voor het kleine hout, maar het is druk dit jaar met kleine houtrapers Cool

In dit huis heb ik cv, openhaard en airco die kan verwarmen maar vind het lastig berekenen wat nu het meest betaalbare blijft.

Het olijfbomenhout van het snoeien is al op Cor, de houthandelaar heeft alleen dennenhout.
Quote
#34
(03 February 2012, 15:16)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 February 2012, 17:58)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een leuke site gevonden waar je het weer realtime kan volgen sommige ook met webcams er bij.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Goeie tip Dick, ik heb 'm meteen op de Oríste!-
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gezet.

Dank je Ger
(03 February 2012, 17:02)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kon het niet vinden op die site Huh

He Wilma toch even goed kijken Arthur heeft zijn eigen weerstationBig Grin

Kali Nigta,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koud, storm en veel sneeuw in Griekenland Ger 40 10.507 05 February 2020, 13:23
Laatste bericht: Jef Dockx
  koud!! Berendw 22 12.033 23 November 2018, 13:45
Laatste bericht: Arthur
  Petitie v/h behoud van Nederlands onderwijs in het buitenland ook in griekenland. elena2006 1 2.352 31 May 2013, 21:55
Laatste bericht: Aleko
  Beetje nat en koud Cornelius 2 2.615 14 February 2013, 18:29
Laatste bericht: Connie
  Ook dit is het leven in Griekenland vlagreco 42 31.789 06 May 2012, 22:04
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)