Fodelianakis olijfolie                 
kwark = μυζηθρα?
#1
Is mizithra nou hetzelfde als kwark?
Quote
#2
Volgens mij niet.
Mizitra is gemaakt van geitenmelk en kwark van koemelk.
Qua substantie lijkt het echter wel op kwark.
Quote
#3
Μυζήθρα is een traditionele kaas op basis van de melk van een schaap of geit. De kaas is zacht, wit, romig en ietwat vochtig. Je kunt het eten als dessert met honing, of als meze met olijfjes en tomaat. Het wordt ook wel in salades en kaasbroodjes verwerkt.

evert's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
bedankt voor de reacties. Ik heb ( ongezouten) mizithra gebruikt om kwarktaart mee te maken. Ging prima. En voor zo ver ik weet kan je in grienkenland geen kwark krijgen
Quote
#5
Smaakt het ook net als kwark? Ik vind het meer op hüttenkase lijken, misschien komt de smaak meer in die richting?
Quote
#6
Bij Carrefour is tegenwoordig meestal kwark te koop in bakken van een pond.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)