Grieksegids nieuws     
ferry overtocht
#1
Zoals voor vele camperaars is Griekenland voor ons ook het favoriete vakantieland geworden. Het enige wat dit jaar BEHOORLIJK tegenvaltAngry is de overtocht met de boot naar Griekenland welke dit jaar wel tot 70% duurder is geworden. We hebben inmiddels prijzen opgevraagd bij de bekende maatschappijen als Minoan en Anek/Superfast en daar worden we beslist niet vrolijk van. Maar ja het bloed kruipt waar het niet kan en we willen toch ook dit jaar weer Griekenland bezoeken.
Wie hier op het forum zegt, maar ja je moet ook niet bij die maatschappijen zijn, probeer eens Idea........... en je bent aanmerkelijk goedkoper uit.
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#2
Nou, ik heb zo juist de prijzen doorgespeeld gekregen en het is inderdaad schrikken geblazen. De vroeg boeking is van 30/ 50 % naar 10 % gegaan, daarbij nemen zij al een voorraatje op de hoge brandstof prijs, zodat het en en is geworden.

Show your Card lijkt niet meer van toepassing te zijn !!!.



Gr CG
Quote
#3
(03 February 2012, 21:10)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou, ik heb zo juist de prijzen doorgespeeld gekregen en het is inderdaad schrikken geblazen. De vroeg boeking is van 30/ 50 % naar 10 % gegaan, daarbij nemen zij al een voorraatje op de hoge brandstof prijs, zodat het en en is geworden.

Show your Card lijkt niet meer van toepassing te zijn !!!.



Gr CG

Minoan hanteert nog steeds 10% voor Show your Card.

Gr.

Dick
Quote
#4
Wink 
Vroegboekkorting naar 10% (was 30 c.q 50%) Confused
Anwb show you card/ minoan bonus card naar 10% (was 20%) Dodgy
Ouderenkorting voor 60+ verdwenen (was 10%) Angry

Tel uit je winst............... (voor Minoan dan) Big Grin
Maar ja, we gaan tóch naar ons geliefde Griekenland Tongue
Quote
#5
OKe, ik lees dan in iedergeval dat de kortingen niet meer aan die orden zijn, dat je wat goedkoperde oversteek kon maken.

Dan maar een deck boeken, dat is dan het goedkoopste, en van Ancona een vijftien uur varen.

Gr CG
Quote
#6
(03 February 2012, 23:23)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan maar een deck boeken, dat is dan het goedkoopste, en van Ancona een vijftien uur varen.
En dat doet het overgrote deel van de camperaars al, want die slapen het liefst in eigen bedje:) Qua vertrekhaven maakt het niet veel verschil in prijs. Als je van Venetië vertrekt heb je een iets duurdere oversteek, staat tegenover dat wanneer je vanaf Ancona vertrekt je veel verder moet rijden met tolwegen
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#7
Ja, dat klopt ook wel, het kost je de tol, extra bezine, die vorigjaar goedkoper was dan in Greece, en je gebruikt meer tijd. Die ervaringen hebben wij al enkele malen ondervonden. Het was toen, de laatste keer, ff zoeken, waar je je moet melden, maar dat is nu wel bekend. Het vordeel is, dat je binnen 15 uur, iets meer !!, aan de overkant bent. Met name belangrijk, als je deck neemt.

Gr uit Poeldijk
Quote
#8
Ook ik ben behoorlijk geschrokken van de prijsverhogingen bij de Minoan en Anek.
Maar ik heb nog meer ontdekt.
Zo gaan mijn man en ik al jaren met de Duitse autotrein vanuit Düsseldorf naar Verona. Vertrek op vrijdagavond en de volgende ochtend om 10 uur uitstappen in Verona, uurtje rijden naar Venetië, en om 5 uur met de Minoan naar Patras. Dit is nu dus niet meer mogelijk. De Minoan vaart in het voorseizoen niet meer op zaterdag. De eerstvolgende aansluiting is op maandagmiddag. De Anek vaart wel maar de tijd is veel te krap om op tijd bij de boot te zijn.
Het gevolg is dat we nu voor één nacht een hotel moeten nemen om op zondag met de Anek over te kunnen steken.
De Minoan had een samenwerking met de Deutsche Bundesbahn, maar dat is ook van hun site verdwenen.
Voor de terugreis ontdekte ik iets anders. De Minoan vetrekt niet meer om 23.59 uur uit Patras richting Venetië maar om 00.01 uur.
Ik denk dat heel wat mensen vreemd zullen opkijken dat hun boot er niet ligt, ja die is dan 23.58 uur eerder vertrokken.
Maar uiteindelijk hebben we geboekt, het hield de hersenen tenminste bezig. Binnenkort gaan we weer 6 maanden genieten van ons prachtige Griekenland.

Groeten Marjan
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#9
En waarom doen jullie dat eigenlijk zo? Een autotrein plus een ferry lijkt mij duurder dan gewoon een vlucht en een huurauto. En zelfs als het een beetje meer kost, is het toch nog altijd gemakkelijker om voor een vlucht en een huurauto te gaan, niet?
Quote
#10
Ik durf niet te vliegen en daarbij zit onze auto heen en terug altijd helemaal vol. Vandaar.

Groeten Marjan
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#11
(25 February 2012, 13:55)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor de terugreis ontdekte ik iets anders. De Minoan vetrekt niet meer om 23.59 uur uit Patras richting Venetië maar om 00.01 uur.
Ik denk dat heel wat mensen vreemd zullen opkijken dat hun boot er niet ligt, ja die is dan 23.58 uur eerder vertrokken.

Als ik de klok bekijk dan is dat maar 2 minuten verschil. Of mis ik ergens iets?

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
je mist een hele dag Patrick, dezelfde dag om 0.01 of 23.58. Het is niet 1 dag later zoals jij denkt.
Quote
#13
(25 February 2012, 20:18)IneT schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




je mist een hele dag Patrick, dezelfde dag om 0.01 of 23.58. Het is niet 1 dag later zoals jij denkt.

Oh, ik dacht dus inderdaad bvb. donderdag 23.58 en vrijdag 00.01.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(25 February 2012, 21:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 February 2012, 20:18)IneT schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




je mist een hele dag Patrick, dezelfde dag om 0.01 of 23.58. Het is niet 1 dag later zoals jij denkt.

Oh, ik dacht dus inderdaad bvb. donderdag 23.58 en vrijdag 00.01.

Ja zo zag ik het dus ook. Het zal je gebeuren zeg, blijkt de ferryboat inmiddels al lang en breed aan de andere kant te zijn.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)