Geen dieren meer in Griekse circussen
#1
In Griekenland is een wet ingevoerd die verbiedt dieren te gebruiken in circusacts. Griekenland is het eerste land in Europa dat het gebruik van dieren in circussen en aanverwante evenmenten verbiedt.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&ssi=10
Quote
#2
eindelijk eens een goede beslissing!
Overigens vreemd voor een land, waar men overtuigd is dat een dier geen ziel heeft en dus geen pijn kan voelen..............
Quote
#3
Ik ben er blij mee. :) Ben benieuwd welke landen gaan volgen.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#4
Dat kan je toch niet geloven wat men hier ziet,wat zijn deze(mensen?) een stelletje gore beesten,en wat zou ik graag met zo'n persoon in die kooi willen staan.Angryscheld.
Quote
#5
Dieren BINNEN het circus verbieden is 1, maar hoe zit het met de dieren BUITEN het circus. Uiteraard doel ik hierbij op de loslopende honden die je overal tegenkomt. Het verbieden van de dieren in het circus komt bij mij over als dat Griekenland wil laten zien hoe diervriendelijk zij zijn. Maar wee de gebeente als je zelf een goed luisterende hond hebt die losloopt. Let je ff niet goed op dan ziet een of andere (maffe) Griek wel kans om jouw beest een trap te geven.
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#6
Hoe snel volgt Nederland?
Quote
#7
Griekenland geeft het goede voorbeeld, bravo!
In vergelijking met een aantal jaren geleden zien we dat de houding t.o.v. (zwerf)honden en katten gelukkig ook langzaam begint te veranderen. Jonge kinderen leren op school respect te hebben voor dieren, bij de restaurants wordt veel meer om doggie-bags gevraagd om de kliekjes mee te nemen voor de zwerfdieren en er komen ook steeds meer dierenasiels. In Kala Nera stoppen regelmatig mensen met de auto om de zwerfhonden nog even eten te geven ... het begin is er. Overigens zitten ook in NL de asiels overvol, worden er veel zwaar verwaarloosde dieren weggehaald bij eigenaren en worden er ook op het platteland nog steeds pasgeboren katjes en pups verzopen.
evert's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Op dit punt ben ik het met evert helemaal eens.
In nederland worden de laatste tijd ook veel verwaardeloze dieren in beslag genomen.
Dus ook nederland mag de wet weleens aanscherpen.
Maar we wijzen altijd met het vingertje naar een ander.
Groet philippos
Quote
#9
(04 February 2012, 18:48)philippos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In nederland worden de laatste tijd ook veel verwaardeloze dieren in beslag genomen.
En waar komt dit door? Juist, 114 red een dier. M.n. hierdoor is het meer onder de aandacht gekomen.
(04 February 2012, 18:48)philippos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dus ook nederland mag de wet weleens aanscherpen.
Zie hierboven, is dus reeds actie ondernomen. Overigens is het in Nederland ook aan de orde geweest om dieren in het circus te verbieden.

Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#10
Er zijn al heel wat landen die actie ondernomen hebben ..
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




..

In Nederland zijn er ook al Dierenrechtenorganisatie's die demonstreren als er een circus langs komt...en er zijn nu gelukkig ook meer Gemeente's die geen circussen in hun gemeente willen hebben... dus er is een begin(netje)
Nu de Politiek nog Confused

Het is vreselijk om te zien hoe er met die beesten omgegaan wordt!!
Zie filmpjes hieronder:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#
Quote
#11
Hallo, ook in Lefkada wordt hulp aan dieren geboden, zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Groet ditmaal vanuit Lefkada ipv vanuit NL :)
Quote
#12
Hallo @Genie , we weten allen wel dat op al die griekse eilanden hulp geboden worden aan honden en katten in nood , dat zijn we niet vergeten hoor ;)
Maar in deze topic gaat het over het verbod van dieren te gebruiken in circusacts ..in Griekenland ...
Quote
#13
@ Wilma, dit was ook een indirecte reactie op de reactie van Connie, al had ik dat misschien duidelijker moeten aangeven. Van de andere kant hoe vaak ik niet zie dat een lijntje op een forum heel anders loopt....En aandacht voor een goed doel kan nooit geen kwaad. Toch?

Fijn dat mijn bijdrage wordt gewaardeerd!

@ Connie ik ken heel veel grieken die zielsveel van hun huisdieren houden! dus wat minder generaliseren is misschien wel goed. Niet iedereen in 1 land denkt of vindt hetzelfde (gelukkig maar). Smile
Quote
#14
Helaas kennen wij een heel goede vriend op Kreta(agia galini) die echt gek was van zijn hond Carlos,wij konden dit dier ook heel goed,het probleem was dat dit dier blafte en dat sommige mensen die daar wonen er niet van gediend waren,het einde was daar omdat ze dit arme dier hebben vergiftigd,je kunt je voorstellen dat hij al het verdriet van de wereld had,ook zijn ze er achter gekomen wie het gedaan heeft,ik zal hier niet herhalen wat hij van plan was,maar ik wil hier aangeven dat er genoeg Grieken zijn die om dieren geven.
Sonja en Leo.Sad
Quote
#15
@geni volgens het grieks orthodox geloof heeft een dier geen ziel, dus voelt ook geen pijn en omdat de meeste grieken dit geloof hebben.........................., vandaar dus.
Quote
#16
@ Connie en zelfs binnen 1 geloof denken mensen niet allemaal hetzelfde.....
Quote
#17
(05 February 2012, 18:54)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@geni volgens het grieks orthodox geloof heeft een dier geen ziel, dus voelt ook geen pijn en omdat de meeste grieken dit geloof hebben.........................., vandaar dus.

Excuse me? Behalve dat ik het vind slaan als een tang op een varken. Volgens het Christendom is dit zo.
Quote
#18
@maria wat slaat als een tang op een varken? Ben toch duidelijk geweest.................... Dat het christendom zo'n regel kent, geloof ik niet, maar ieder geloof heeft regels waar je je vraagtekens bij kan zetten. Je doet net alsof ik hier iemand of een bevolkingsgroep aanval, wat geenszins het geval is, hooguit een constatering van een feit. Ik geef geen waarde oordeel.
Quote
#19
Laat ik voorop stellen dat dieren nooit mishandeld mogen worden.

Maar ik vind het van de gekke dat over belangrijke beslissingen die het gehele volk aangaan zolang wordt gesteggeld en geen besluiten worden genomen en dat de regering een beslissing neemt over het circus gebeuren. Ik denk dat er belangrijkere besluiten te nemen zijn.

Kalo Vradi kai Kali Nigta,

Dick
Quote
#20
(05 February 2012, 22:30)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@maria wat slaat als een tang op een varken? Ben toch duidelijk geweest.................... Dat het christendom zo'n regel kent, geloof ik niet, maar ieder geloof heeft regels waar je je vraagtekens bij kan zetten. Je doet net alsof ik hier iemand of een bevolkingsgroep aanval, wat geenszins het geval is, hooguit een constatering van een feit. Ik geef geen waarde oordeel.


Dat je het vreemd vindt dat mensen die het Grieks orthodox geloof aanhangen - overigens ook Christendom - een dergelijke wet uitvaardigen omdat dit niet strookt met hun geloof.

Je gelooft me niet dat het Christendom dit beweert. Google eens op "dieren hebben geen ziel" en lees dan niet alleen de wiki.
Quote
#21
lezen maria ik spreek geen waarde oordeel uit, maar ben wel prettig verbaasd. ook schrijf ik dat in ieder geloof regels zijn waarbij je je vraagtekens kan zetten. en als het christendom ook deze regel hanteert, het zij zo. voel me niet aangesproken, ik leef volgens mijn regels, ik respecteer levende wezens, dus mens en dier.
Quote
#22
Ik vraag me wel af of deze wet samenvalt met de wet die geleid heeft tot het oprichten van deze facebookpagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en daarnaast een bericht van ene Juliette op de prikpagina van t Griekenland prikbord. Vreemd niet?
Quote
#23
Hoe dan ook, ik ben er blij mee en dat de Grieken heel voorzichtig ook van dieren beginnen te houden is helemaal goed. Komt mijn inziens ook omdat er heel veel westerlingen in Griekenland en op de eilanden zich sterk maken voor de dieren. Voor die mensen een hele dikke duim.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#24
(05 February 2012, 23:27)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me wel af of deze wet samenvalt met de wet die geleid heeft tot het oprichten van deze facebookpagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en daarnaast een bericht van ene Juliette op de prikpagina van t Griekenland prikbord. Vreemd niet?

Dit is onzin want in een wet artikel staat heeeeel duidelijk dat wat betreft hulp van buitenlandse individuen of organisaties geldt de Europese wetgeving,
Dus of weten ze niet waar ze het over hebben of hebben ze andere bedoelingen
Quote
#25
Als je dit leest valt je niks meer in, je zou je schamen met zo'n bestuur, wel miljoenen uitgeven aan asfaltwegen waar niemand op rijd, trottoirs maken door het hele dorp waar je als goedziende nog je benen breekt, een viaduct bouwen en dan stoppen omdat het geld op is en nu dit.


De gemeente van Agios Nikolaos heeft deze week de shelter van PAWS Crete gesloten. Joan kreeg een boete overhandigd van 4.000 euro omdat de gebouwen illegaal zouden zijn, bij de aanvraag voor het bouwen van de shelter stonden ze nog buiten de bebouwde kom volgens de gemeente en nu zouden ze opeens in de bebouwde kom staan. Als Joan deze boete niet in de gestelde ...termijn betaald dan wordt ze gearresteerd. En al zou Joan deze boete van 4.000 euro kunnen betalen dan kost het nog eens 10.000 euro om de gebouwen illegaal te maken maar dan is het nog steeds alleen een illegaal gebouw maar geen shelter, waar dan weer nieuwe vergunningen voor aangevraagd moeten worden en voor moet worden betaald. Dit heeft Joan doen inzien dat wat er ook gebeurd de gemeente niet van ophouden weet en PAWS Crete dan ook eind maart haar activiteiten stopt en de honden die nu nog in de shelter zo snel mogelijk worden herplaatst.

Dit is een absurde en niet te geloven situatie, Joan en PAWS Crete hebben alleen maar hun stinkende best gedaan voor de zwerfhonden want in eerste instantie de verantwoordelijkheid is voor de gemeente maar die dat op de dag van vandaag verzaakt heeft.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#26
(07 February 2012, 11:16)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De gemeente van Agios Nikolaos heeft deze week de shelter van PAWS Crete gesloten. Joan kreeg een boete overhandigd van 4.000 euro omdat de gebouwen illegaal zouden zijn, bij de aanvraag voor het bouwen van de shelter stonden ze nog buiten de bebouwde kom volgens de gemeente en nu zouden ze opeens in de bebouwde kom staan. Als Joan deze boete niet in de gestelde ...termijn betaald dan wordt ze gearresteerd. En al zou Joan deze boete van 4.000 euro kunnen betalen dan kost het nog eens 10.000 euro om de gebouwen illegaal te maken maar dan is het nog steeds alleen een illegaal gebouw maar geen shelter, waar dan weer nieuwe vergunningen voor aangevraagd moeten worden en voor moet worden betaald.
[/color][/size][/font]

wat voor een dosis waarheid dit allemaal heeft weet ik niet maar beste mensen zelfs in Griekenland als je een bouwverguning hebt dat is je gebouw legaal en in orde bevonden voor het doel dat het gebouwd werd en als je dus een verguning hebt dan krijg je geen boete, tenzij het niet volgens het bouwplan is.PUNT
En dat ze gearresteerd zou worden voor openstaande 4000 euro wegens illegale bouwpraktijken wettelijk klopt ook niet, je kan niet gearesteerd worden voor zo iets,
dus zoals het verhaal hierboven is gepresenteerd is niet anders dan lariekoek.

over de nieuwe wet zelf is misschien goed om te weten dat deze tot stand is gekomen in samewerking met,en goedkeuring van alle dierenorganisaties in het land.
Verder, het gaat niet alleen om de circusdieren maar over de huisdieren in het algemeen met of zonder eigenaar , en sommige voorzieningen laten de nederlandse wetgeving lichtjaren achter.
In de overlegcommissie de minister kreeg de felicitaties van alle betrokkene politieke partijen en dierenorganisaties vertegewoordigers.

ik begrijp heel goed dat de nieuwe wet schaadt de belangen van sommigen en zo gaan ze piepen met onzin verhalen.

voor de griekssprekende gene die zijn eigen mening wil vormen de wet is te vinden hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&view=article&id=4296:katebaste-ton-neo-nomo-40392012-gia-ta-zoa-stin-ellada&catid=35:generalnews&Itemid=67




Quote
#27
Griekenland en zijn wetten, die worden te pas en onpas toegepast als het de een of andere ambtenaar uitkomt of als er zakken mee gevuld kunnen worden, dan mag en kan opeens alles.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
(07 February 2012, 14:47)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekenland en zijn wetten, die worden te pas en onpas toegepast als het de een of andere ambtenaar uitkomt of als er zakken mee gevuld kunnen worden, dan mag en kan opeens alles.

gaan we nu filosoferen of concreet praten??
Quote
#29
wat is er mis met filosoferen? ligt de basis niet in Griekenland?

volgens mij heeft de gemiddelde griek een broertje dood aan wetten, alleen wanneer het in zijn/haar straatje past worden ze toegepast.
en dit kwam waarschijnlijk goed uit, een kat in het nauw maakt rare sprongen.

vraag me trouwens af wat voor onzinnige maatregelen nog getroffen gaan worden ivm de bezuinigingen. je zou zo langzamerhand denken dat er van een kale kip niet meer te plukken valt.


Quote
#30
Ik moet Arthur hierin gelijk geven. Ik ken ook meer van dit soort verhalen waarbij er heel erg werd tegengewerkt bij dit soort projecten. Zelfs een keer uitgezonden op de Griekse televisie een aantal jaren terug. Ik vermoed niet dat zij gearresteerd zal worden (omdat dit inderdaad wettelijk niet mag), maar zeker wel dat ermee gedreigd is. Helaas is het vaak maar net wie je treft; welke ambtenaar. Hier, maar ook in de Nederland. Daar heb ik ook genoeg voorbeelden van (tegenwerken met regelzaken omtrent mijn emigratie, aanvraag paspoort van dochter ed).

En hoe vaak ik niet de rijdende rechter heb gezien die moet beslissen over schuttingen, schuren en bomen die ineens over iemands tuin hellen en elke centimeter die wordt gemeten. Over geluidsoverlast van bedrijven of kennels ed. Iemands hond die midden in de nacht 'afgaat'. Ik wil hier maar mee zeggen dat dit soort nare voorbeelden ook in de Lage Landen spelen en ook daar mensen ineens de gemeente inschakelen. Waarvan ik dan ook regelmatig denk, heeft men niets beters te doen?

Maar de vraag waarom dit met meerdere mooie projecten hier zo gebeurt is mij een groot raadsel en dan denk ik ook: Ga eens iets nuttigers doen, zoals een baanbrekende oplossing voor de crisis bedenken dan deze mensen die goed werk verrichten dwars te liggen.


"Connie zei: volgens mij heeft de gemiddelde griek een broertje dood aan wetten, alleen wanneer het in zijn/haar straatje past worden ze toegepast. en dit kwam waarschijnlijk goed uit, een kat in het nauw maakt rare sprongen."

Filosoferen of generaliseren?

"Connie zei: vraag me trouwens af wat voor onzinnige maatregelen nog getroffen gaan worden ivm de bezuinigingen. je zou zo langzamerhand denken dat er van een kale kip niet meer te plukken valt."

Zo langzamerhand? Die tijd zijn wij allang voorbij. Maar een kip valt natuurlijk altijd nog te slachten.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen Epirus site meer. papajani 7 4.677 04 November 2014, 13:26
Laatste bericht: Karel
Question Geen Euro 95 benzine meer in Griekenland? Ger 10 10.815 26 August 2011, 06:17
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)