Grieks faillissement??
(13 February 2012, 16:39)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien kunnen we weer wat positieve (als dit mogelijk is) berichten gaan posten. En bijv. mooie foto's plaatsen van dit prachtige land wat ons allen zo lief is. Dat is ook voor de passanten die dit forum bezoeken goed om te zien. Zien ze ook de andere mooie kant van Griekenland. Ik ben een grote promoter voor vakanties naar Griekenland maar inderdaad door al die negativiteit op het nieuws lukt mij dat niet meer. Mensen verklaren ons voor gek dat wij een vakantie naar Griekenland hebben geboekt. Maar ik ben aan het aftellen om hopelijk wel te kunnen gaan genieten van Kreta en een klein steentje bij te dragen.

Niemand houd je hiervan tegen. Open nieuwe mooie topics. Daarom is dit een alles omvattend forum waar het Griekenland betreft.

Maar laat ook degenen die dagelijks met de ellende te maken hebben, al dan niet door familiebanden, het Griek zijn, daar woonachtig zijnde en geïnteresseerden ook hun dingetje zeggen.

Ik ben het met Sylvia eens dat men niet op de man moet spelen. Een ieder heeft recht op zijn/haar mening.
Quote
(13 February 2012, 17:31)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar laat ook degenen die dagelijks met de ellende te maken hebben, al dan niet door familiebanden, het Griek zijn, daar woonachtig zijnde en geïnteresseerden ook hun dingetje zeggen.

Ik ben het met Sylvia eens dat men niet op de man moet spelen. Een ieder heeft recht op zijn/haar mening.

Wat mij betreft wel. Respect is in mijn opvoeding meegegeven. Ik heb dan ook nergens aangegeven dat men zijn ding niet mag zeggen. Vooral doen maar een positieve touch op zijn tijd is toch best prettig lijkt mij. Vooralsnog ga ik maar eens in de voorbereiding van de aankomende vakantie. Mooie routes en leuke plaatsen uitzoeken. Daar kan ik waarschijnlijk wel wat positieve energie uit putten.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
dagen zo als gisteren zullen weer komen deze jaar. liederen genoeg door mijn hoofd. ik neem een pauze, ga mijn wonden likken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ο Θεος βοηθος......ισως καποτε τον πιστεψω.
Quote
Er valt heel veel goeds te zeggen over Griekenland. Waar moet ik beginnen? Er zijn waarschijnlijk weinig landen met zoveel eilanden. En op de eilanden zowel als op het vaste land zijn er énorm veel historische kunstschatten. Als je een beetje van Griekenland houdt, geraak je er zelfs nooit op uitgekeken. En de Griekse keuken is fantastisch! En ten opzichte van de rest van Europa is 't ook echt een exotisch land met het totaal verschillende schrift en de kleurrijkere Orthodoxe kerk. Bezienswaardige kloosters als Megaspilion of Osious Loukas krijg je écht niet te zien in België of Nederland. En niet te vergeten: héél mooie vrouwen! Cool
Quote
Heel verhelderende reportage over het Griekse probleem:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Roland, ik raad je aan de reportage eens te bekijken...
Quote
In het VRT-nieuws van vandaag, over wat gisteren gebeurd is:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een zeer speciale kijk van professor De Grauwe, in 'Terzake' vanavond op de VRT:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nog in 'Terzake': hoe de middenklasse de situatie momenteel ervaart:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






-------------------

En tenslotte:
Ik begrijp de woede van de betogers (en de zware emotie en omstandigheden van het moment), maar wat vinden jullie van de uitspraken, halverwege volgend fragment:
"We zijn erg boos op alle Europeanen (...) dan worden ze ook onze vijanden (...) Als ze onze vijanden zijn, dan komen ze ons land niet binnen; en krijgen ze de zee niet meer te zien en ook niet het blauwe water."
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik moet u zeggen: op het moment van het tv-journaal, zaten kennissen bij ons. Er ontstond een vrij zware discussie, waarin ik het Griekse volk probeerde te verdedigen, en de omstandigheden probeerde te duiden, maar die uitspraken van op Syntagma maakten het mij niet gemakkelijk...


@Giorgino: ik was met mijn reactie bezig, toen ik pas na het posten ervan merkte dat jij ook al dezelfde link geplaatst had Wink
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Zo'n reactie begrijp ik goed. Ik denk dat ik ook zo zou reageren, veel solidariteit vanuit Europa krijgen ze niet, sterker nog er is alleen maar kritiek op de Grieken en dat zullen zij ook wel te horen en te lezen krijgen. Wat ik niet begrijp, is dat de demonstraties niet verder gaan, dat de bevolking niet verder in opstand komt. Dit kan toch niet zo langer doorgaan?
Quote
@Vlagreco, begrijpelijk dat mensen schrikken van dergelijke uitspraken, maar .............. het is wel typisch mediterraans. Maar aangezien we het hier over Griekenland hebben, een Griek(se) kan exploderen en je in 1 minuut volledig de grond in boren om vervolgens de dag erna (want jij laat je toch een dag niet meer zien Big Grin ) met je te gaan borrelen eten etc.. volledig "vergeten" wat de dag ervoor gebeurd is. Temperament heet dat. Is het bij die persoon toevallig menens zijn, dan is het risico dat je hem tegen het lijf loopt in Griekenland wel heel erg klein niet?
Quote
(13 February 2012, 11:49)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vreemd genoeg zingt bij mij nu continu het niet gehouden referendum door mijn hoofd. Waarom is de stem niet aan het volk gelaten? Maar ja wie zou hen goed en exact geinformeerd hebben over wat er dan stond te gebeuren?
Ook dit lied van Mikis speelt in mijn hoofd.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=player_embedded#!
Maria, er ging een rilling door mij heen toen ik naar dit liedje luisterde. In 2009 was ik, tijdens een (veel kalmere) demonstratie (op 1 mei) ook op het Syntagmaplein, en toen zong Giannis Parios ook heel krachtig dit lied van Theodorakis.

@ Connie: inderdaad, met zo 'n drastisch en onmenselijk besparingsplan kàn men niet anders dan hard protesteren. Maar hopelijk beseffen de demonstranten dat er vele Europeanen zijn die Griekenland wél een warm hart toedragen, alleen al omwille van het feit dat ze zo dikwijls Griekenland bezocht hebben, en de Griekse ziel begrijpen.

(13 February 2012, 22:54)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vlagreco, begrijpelijk dat mensen schrikken van dergelijke uitspraken, maar .............. het is wel typisch mediterraans. Maar aangezien we het hier over Griekenland hebben, een Griek(se) kan exploderen en je in 1 minuut volledig de grond in boren om vervolgens de dag erna (want jij laat je toch een dag niet meer zien Big Grin ) met je te gaan borrelen eten etc.. volledig "vergeten" wat de dag ervoor gebeurd is. Temperament heet dat. Is het bij die persoon toevallig menens zijn, dan is het risico dat je hem tegen het lijf loopt in Griekenland wel heel erg klein niet?

Maria, dat besef ik zelf ook wel. Daarvoor ken ik 'de' Griek al goed, en ik hou van zijn directe stijl.
Eigenlijk had die reporter niet net dié man in zijn videoverslag mogen laten, want vele 'half onwetende' nieuwskijkers zullen geschrokken zijn van die heftigheid. Maar ja, hier speelt dan weer voor een stukje het sensatiegehalte in de media. Hoewel we dat van de VRT niet gewoon zijn; meestal zijn die vrij objectief en oplettend in die zaken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Allemaal goed en wel om empathie te tonen voor de "gewone Griek", maar dat verandert natuurlijk niets aan het feit dat het het probleem van de Grieken is. Als wij hier in België een corrupte regering hebben die alles verknoeit en de EU bestraft België daar dan voor, moeten Belgische burgers dan boos worden op alle Europeanen? Dan maakt een referendum volgens mij ook niets uit. Dan zouden het toch uiteindelijk de Belgen zijn die het probleem moeten oplossen... Of zie ik dat verkeerd?

(13 February 2012, 23:02)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 February 2012, 22:54)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vlagreco, begrijpelijk dat mensen schrikken van dergelijke uitspraken, maar .............. het is wel typisch mediterraans. Maar aangezien we het hier over Griekenland hebben, een Griek(se) kan exploderen en je in 1 minuut volledig de grond in boren om vervolgens de dag erna (want jij laat je toch een dag niet meer zien Big Grin ) met je te gaan borrelen eten etc.. volledig "vergeten" wat de dag ervoor gebeurd is. Temperament heet dat. Is het bij die persoon toevallig menens zijn, dan is het risico dat je hem tegen het lijf loopt in Griekenland wel heel erg klein niet?

Maria, dat besef ik zelf ook wel. Daarvoor ken ik 'de' Griek al goed, en ik hou van zijn directe stijl.
Eigenlijk had die reporter niet net dié man in zijn videoverslag mogen laten, want vele 'half onwetende' nieuwskijkers zullen geschrokken zijn van die heftigheid. Maar ja, hier speelt dan weer voor een stukje het sensatiegehalte in de media. Hoewel we dat van de VRT niet gewoon zijn; meestal zijn die vrij objectief en oplettend in die zaken.

Langs de andere kant: ik weet dat de nazi's en de Turken het in hun oorlogen bij de Grieken zwaar te verduren hebben gehad! Big Grin Om de Duitsers tot een mini-holocaust als die van Kalavryta (alle jongens vanaf vijftien jaar werden gefusilleerd) te pushen, moet je ze volgens mij toch al serieus tot frustratie kunnen brengen. En hoe zat dat weer met het Mani-schiereiland, aka het Sicilië van Griekenland? Dat hebben de Turken nooit durven binnenvallen zeker?
Quote
(13 February 2012, 23:15)Giorgino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Allemaal goed en wel om empathie te tonen voor de "gewone Griek", maar dat verandert natuurlijk niets aan het feit dat het het probleem van de Grieken is. Als wij hier in België een corrupte regering hebben die alles verknoeit en de EU bestraft België daar dan voor, moeten Belgische burgers dan boos worden op alle Europeanen? Dan maakt een referendum volgens mij ook niets uit. Dan zouden het toch uiteindelijk de Belgen zijn die het probleem moeten oplossen... Of zie ik dat verkeerd?

Beste, dat zou ik nu wel eens willen zien en geloven dat Belgen, Nederlanders of wie dan ook die gemangeld worden door buitenlandse mogendheden (Troika) niet de schuld aan die mogendheden en hun bevolking zouden geven, maar allemaal zouden roepen "mea culpa", ik heb fout gedaan, dus ik moet boeten. Ik wil je wijzer hebben. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje genoemd "de mens", waarbij de meesten de neiging hebben de hand niet in eigen boezem te steken en de splinter in andermans ogen groter is dan de balk in eigen.
Het referendum had het volk de keus gegeven, mits ze goed geïnformeerd zouden zijn van de voor en nadelen, wel of niet bankroet. Uiteraard voorkom je daarmee niet alles, maar wel een deel. Maar ja dat is nu eenmaal niet aan de orde.
Quote
Mijn punt is dat je niet van andere volkeren kan verlangen dat ze voor de problemen van Griekenland gaan opdraaien. Natuurlijk zal je altijd populisten hebben, maar dat verandert uiteindelijk niets aan het probleem.
Quote
@ Giorgino, we zullen gaan zien hoe burgers van andere landen het zal gaan aanpakken, wellicht de belgen als een van de eersten, als ik zo de meest recente nieuwsberichten over Belgie lees?? Ik hoop overigens dat geen land en mens hoeft door te maken waar Griekenland doorgaat!!! Het blijft makkelijk praten voor een buitenstaander als jezelf niet met de gevolgen wordt geconfronteerd.
Quote
Er komt een moment dat Griekenland zijn begrotingstekort wegwerkt. Misschien al binnen enkele jaren.
Wat zal er dan gebeuren met al die maatregelingen welke er nu genomen zijn. Worden die dan weer terug gedraaid?
Is daar iets over afgesproken?

Een vriend van mij heeft een restaurant op Karpathos wat geweldig goed loopt. Het probleem waar hij mee te maken krijgt is of hij nog wel personeel kan vinden wat voor de nieuwe minimum lonen wil werken. Hij verwacht dat zelfs Albanezen, Bulgaren etc., welke in veel restaurants werkten, weg zullen blijven. Hij weet nu nog niet of hij dadelijk weer open kan.
Quote
Je mag toch altijd meer betalen dan het minimum.....
Quote
Dat zal moeilijk gaan met die nieuwe hoge lasten welke hij moet betalen.
Quote
Oke, dat was niet duidelijk in je bericht waarin je meldt dat het geweldig goed loopt en dat hij maar maar een probleem zat: hoe mensen te krijgen voor het nieuwe lagere loon............
Ik denk trouwens dat de belastingmaatregelen niet zullen worden teruggedraaid. De lonen wel op termijn.
Quote
@griogino las toevallig vandaag iets over een boek geschreven door Michel Maus over het chronisch belastingontduiken in België (is te vergelijken met Griekenland, Spanje etc). 20 % van de Belgen werkt zwart. Dus als België straks ook in de problemen komt, mogen wij met onze armen over elkaar blijven zitten?
Belastingontduiking en zwart werken is funest voor de economie, maar is zo begrijpelijk in een land waar armoede is. Wat wel verwerpelijk is dat diezelfde arme bevolking leeg geplukt wordt en dat er mensen vanaf de zijlijn hun vingertje opsteken, dus doe die hand gerust in eigen boezem.
Quote
(14 February 2012, 00:37)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@griogino las toevallig vandaag iets over een boek geschreven door Michel Maus over het chronisch belastingontduiken in België (is te vergelijken met Griekenland, Spanje etc). 20 % van de Belgen werkt zwart. Dus als België straks ook in de problemen komt, mogen wij met onze armen over elkaar blijven zitten?
Belastingontduiking en zwart werken is funest voor de economie, maar is zo begrijpelijk in een land waar armoede is. Wat wel verwerpelijk is dat diezelfde arme bevolking leeg geplukt wordt en dat er mensen vanaf de zijlijn hun vingertje opsteken, dus doe die hand gerust in eigen boezem.

Een kleine nuance: 20 % van de Belgen zegt wel eens iets (of meerdere dingen) in het zwart te doen. Daarom zijn ze nog niet volledig in het zwart circuit aan het werk. 'Iets' in het zwart doen kan betekenen: een gedeelte van de aankoopsom van een huis onder tafel betalen in plaats van voor de notaris, of een muur laten metselen in het zwart. Daarom is de persoon, die het toepast, zelf nog geen 100 % zwartwerker.
Maar, inderdaad, de meesten onder ons hebben er wel eens mee te maken. En dat zal beslist niet enkel in België zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
ik citeer alleen maar wat hij heeft geschreven. ik wil hier alleen maar mee aangeven, dat geen enkele bevolking beter is dan de andere. maar niemand verdient het zo uitgeknepen te worden, zoals nu gebeurt bij de Grieken.
Quote
(14 February 2012, 00:37)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat wel verwerpelijk is dat diezelfde arme bevolking leeg geplukt wordt en dat er mensen vanaf de zijlijn hun vingertje opsteken, dus doe die hand gerust in eigen boezem.

Dat is helemaal geen beschuldigend vingertje. Eerder een reality check. De crisis is geen oorlog van de Grieken tegen andere Europeanen, maar één van de Grieken tegen hun eigen verleden waar ze nu mee moeten afrekenen.

En wat er over België gezegd wordt, zullen wij moeten afwachten hé... Ik betwijfel dat wij in zo'n grote problemen terecht zullen komen, maar wij zullen waarschijnlijk inderdaad ook nog wel wat pijn moeten lijden.
Quote
ik wijs niet met het vingertje naar griekenland, want wat daar gebeurd kan bij ons in belgie ook.
Ik zie gelijkenissen tussen belgie en griekenland.
Ook hier in belgie is zwart sjoemelen de nationale sport, en elke belg zal zo weinig mogelijk belastingen proberen te betalen.
Ook hier in belgie zijn er multinationals (acelor, electrabel, inbev) die miljarden winst maken maar nauwelijks belastingen betalen. Hier zijn fraudeurs die hun gerechtelijke vervolging afkopen voor 25miljoen euro en dus niet verder vervolgd worden (rara hoeveel ze dan wel gefraudeerd hebben).
Ook hier heeft de staat in het verleden met het geld gesmeten, mensen die hun huis isoleerden kregen meer subsidies dan de werkelijke kost van de investering.
Ook belgie heeft enorm veel ministers,volksvertegenwoordigers we hebben 5 regeringen voor een piepklein apelandje. Wel vroeg of laat krijgt iemand de rekening gepresenteerd, en het zal de gewone man zijn.
Dus zeggen dat wij hier in belgie goed bezig zijn durf ik niet.
Quote
Ik begin een steunfonds (voor de gewone mensen in Griekenland, niet voor de regering) voor Griekenland eigenlijk wel meer en meer een goed idee te vinden. Als heel veel mensen daar een beetje geld op overschrijven, kan dat al een heel grote impact hebben!

Ik heb mezelf vandaag trouwens een abonnement cadeau gedaan op Griekenland Magazine:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Intussen ook veel solidariteit in Griekenland zelf:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Vandaag, op Evia:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Wat ik mij nou afvraag: Waarom zien wij op de Nederlandse tv dit soort berichten niet? Wij zien alleen maar de rellen in Athene, waardoor er een beeld geschetst wordt, dat dat in heel Griekenland zo is. In kranten alleen maar negatieve berichtgeving. Waarom kan dit niet in Nederland? Dan was er misschien een beetje meer begrip!
Quote
Omdat cultureel gezien NL eigenlijk onder Scandinavië ondergedeeld kan worden (kil en zakelijk) en België onder Zuid Europa
(sociaal maar zakelijk zeer hierarchisch).
Quote
The Truth about Greece – an open letter by Mikis Theodorakis to International Public Opinion .: Κατηγορία: Επικαιρότητα The Truth about Greece – an open letter by Mikis Theodorakis to International Public Opinion .: Είδα
Source: 207.46.192.232
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco,bedankt die werkt wel
had hem gekregen via mijn vrienden uit kreta,om hier in nederland de andere kant eens te laten zien

Quote
(15 February 2012, 19:14)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




The Truth about Greece – an open letter by Mikis Theodorakis to International Public Opinion .: Κατηγορία: Επικαιρότητα The Truth about Greece – an open letter by Mikis Theodorakis to International Public Opinion .: Είδα
Source: 207.46.192.232

Voor wie een rechtstreekse link zou zoeken:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat een man, die Grote Mikis! Wat een opmerkelijke kijk op de situatie! Wat een signaal! En dan te zeggen dat hij 87 is.
Petje af.
Respect.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
in 2011 is mikis begonnen met lezingen te geven ,hij begon 21 september 2011 op kreta,chania
waar ik zijn toespaak live mee kon maken,was iets minder ter been,maar zijn mond sprak zeer duidelijke taal
net als zijn muziek,ook super
Quote
Iets positiefs over Rhodos:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een leuk filmpje

Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





mooie link
Quote
(15 February 2012, 20:13)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in 2011 is mikis begonnen met lezingen te geven ,hij begon 21 september 2011 op kreta,chania
waar ik zijn toespaak live mee kon maken,was iets minder ter been,maar zijn mond sprak zeer duidelijke taal
net als zijn muziek,ook super

Mikis was vorige zondag zelf ook op Syntagma, maar de politie vond het nodig om ook hem met traangas weg te jagen. Kijk vooral op het einde van dit videofragment:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





SCHANDALIG Angry
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Inderdaad schandalig, en dat in het land waar ooit de westerse beschaving geboren is. Vrijheid van meningsuiting schijnt ook al geen recht meer te zijn in Griekenland. Het begint steeds meer op een derdewereldland te lijken met al dat geweld. En dan vindt men het gek dat men Griekenland dit jaar massaal links laten liggen. Eerlijk gezegd kan ik het goed begrijpen dat veel mensen walgen bij het zien van deze beelden en het land niet meer op hun vakantielijstje hebben staan.
Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik, na ruim 20 jaar elk jaar wel een keertje Griekenland, dit jaar voor een andere bestemming heb gekozen. Voor mij hoeft het zo niet meer Angry
Ik ben boos, erg boos! Dit is niet meer het land waar ik ooit zo veel van hield.
Quote
(15 February 2012, 19:02)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Omdat cultureel gezien NL eigenlijk onder Scandinavië ondergedeeld kan worden (kil en zakelijk) en België onder Zuid Europa
(sociaal maar zakelijk zeer hierarchisch).

Je hoeft nu ook niet te overdrijven... Wij zijn een land op de scheiding van de twee culturen... Er is bij de linkse partijen in Vlaanderen (SP.A, PVDA, Groen) veel begrip voor de miserie van de gewone Griek...

Quote
(15 February 2012, 23:44)Giorgino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 February 2012, 19:02)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Omdat cultureel gezien NL eigenlijk onder Scandinavië ondergedeeld kan worden (kil en zakelijk) en België onder Zuid Europa
(sociaal maar zakelijk zeer hierarchisch).

Je hoeft nu ook niet te overdrijven... Wij zijn een land op de scheiding van de twee culturen... Er is bij de linkse partijen in Vlaanderen (SP.A, PVDA, Groen) veel begrip voor de miserie van de gewone Griek...

Eigenlijk dwalen we een beetje van het onderwerp 'Grieks faillissement?' af. Maar als we het dan toch even over België hebben, moeten we beamen dat die twee culturen ons ook al aan de rand van het waanzinnige gebracht hebben. Het heeft meer dan 500 dagen geduurd om een federale regering te vormen, mede door de grote meningsverschillen tussen de beide culturen.
Het begrip voor de miserie van het Griekse volk is zelfs niet te beperken tot de linkse partijen. Ik ken verscheidene CD&V'ers die het Griekse volk een warm hart toedragen in de huidige miserie. En vorig weekend sprak ik met iemand die namens NV-A in een gemeenteraad zit: hij joeg zich ook op in het onrecht dat de Griekse bevolking nu wordt aangedaan met de besparingen. Ik denk dus dat, boven de partijgrenzen heen, er in ons land veel menselijk begrip is voor wat in Griekenland nu gebeurt.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Er zijn volgens mij trouwens veel opportuniteiten voor Griekse ondernemers in de rest van Europa. Hoeveel Kebap-zaken zie je in België niet? En waarom zo weinig Gyros-zaken? Als ik de keuze had, ik zou het wel weten, hoor... En mijn Griekse collega klaagt altijd over het feit dat het Belgische gebak zo saai is (chocokoeken, etc...). In de steden is er volgens mij echt wel een gat in de markt voor Griekse bakkers...
Quote
(16 February 2012, 00:02)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 February 2012, 23:44)Giorgino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 February 2012, 19:02)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Omdat cultureel gezien NL eigenlijk onder Scandinavië ondergedeeld kan worden (kil en zakelijk) en België onder Zuid Europa
(sociaal maar zakelijk zeer hierarchisch).

Je hoeft nu ook niet te overdrijven... Wij zijn een land op de scheiding van de twee culturen... Er is bij de linkse partijen in Vlaanderen (SP.A, PVDA, Groen) veel begrip voor de miserie van de gewone Griek...

Eigenlijk dwalen we een beetje van het onderwerp 'Grieks faillissement?' af. Maar als we het dan toch even over België hebben, moeten we beamen dat die twee culturen ons ook al aan de rand van het waanzinnige gebracht hebben. Het heeft meer dan 500 dagen geduurd om een federale regering te vormen, mede door de grote meningsverschillen tussen de beide culturen.
Het begrip voor de miserie van het Griekse volk is zelfs niet te beperken tot de linkse partijen. Ik ken verscheidene CD&V'ers die het Griekse volk een warm hart toedragen in de huidige miserie. En vorig weekend sprak ik met iemand die namens NV-A in een gemeenteraad zit: hij joeg zich ook op in het onrecht dat de Griekse bevolking nu wordt aangedaan met de besparingen. Ik denk dus dat, boven de partijgrenzen heen, er in ons land veel menselijk begrip is voor wat in Griekenland nu gebeurt.

Ik beantwoordde een vraag op het verschil tussen NL en BE en niet tussen Vlamen en Walen. Goed lezen mensen.
Quote
wij gaan na 32 jaar griekenland weer terug ,alleen al voor de kretenzer vrienden
april juni september,we laten ze niet vallen,onze vrienden op kreta
Quote
(15 February 2012, 23:30)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad schandalig, en dat in het land waar ooit de westerse beschaving geboren is. Vrijheid van meningsuiting schijnt ook al geen recht meer te zijn in Griekenland. Het begint steeds meer op een derdewereldland te lijken met al dat geweld. En dan vindt men het gek dat men Griekenland dit jaar massaal links laten liggen. Eerlijk gezegd kan ik het goed begrijpen dat veel mensen walgen bij het zien van deze beelden en het land niet meer op hun vakantielijstje hebben staan.
Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik, na ruim 20 jaar elk jaar wel een keertje Griekenland, dit jaar voor een andere bestemming heb gekozen. Voor mij hoeft het zo niet meer Angry
Ik ben boos, erg boos! Dit is niet meer het land waar ik ooit zo veel van hield.

Kun je nagaan hoe boos en wanhopig de bevolking is. Jij bent boos, omdat je je ineens gedwongen voelt een ander vakantieland te kiezen. Deze mensen om de reden dat hun hele leven ineenstort.

Hun regering die daar op die beelden nu binnen vergadert had de opdracht gegeven aan de politiemachten alles, maar dan ook alles te doen om te zorgen dat demonstranten niet te dicht bij de deur kwamen. Ik zag hier geen geweld van de bevolking, enkel van de politie. Schandalig ja, tegenover de mensen hier!

Overigens wil ik dan nog een ding kwijt, want dat moet gezegd worden. Ik snap dat dit toeristen afschrikt, maar dit zijn beelden uit Athene. Nee, het centrum van Athene. Dit land is verder nog steeds onveranderd mooi met zijn bergen, de zee en al zijn dorpen en culturele bezienswaardigheden.
Deze inmiddels menselijke crisis doet daar niets aan af en de steun kan het land en zijn bevolking goed gebruiken. Dus, ook al begrijp ik diegenen die hier niet meer heen komen, ik wil bij deze iedereen nog eens extra bedanken die ons dit jaar niet links laat liggen.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)