Grieks faillissement??
Ik ga juist naar Griekenland, in mei en september voor mijn Griekse vrienden. For better and for worse! Een andere bestemming kiezen is voor mij helemaal geen optie. Ik houd nog steeds heel erg van Griekenland én van mijn vrienden!
Quote
Precies JUIST als je van griekenland houdt ga je dit jaar en volgende jaren wel. De mensen kunnen het heel goed gebruiken en het land en de mensen zijn nog steeds hetzelfde. Laat je niet alleen leiden door beelden uit de grote steden, dat soort beelden komen toch ook vanuit de rest van de EU. Ga gewoon genieten van alles wat Griekenland te bieden heeft en steun de gewone griek!!!!!
Quote
Het is goed om tegengeluiden en beelden te laten zien. Maar overdrijf het niet. GR is idd nog altijd het prachtige land waar veel te zien en te beleven valt. Crisis of geen crisis. Laat je niet te veel (af)leiden door de beelden van rellen in Athene op TV, hoe triest het ook is.

Een weldenkend mens weet dat er meer dan dat is. Ik zie aan onze wijnreizen die snel vollopen dat de interesse in GR, en in ons geval, de wijnen, onveranderd hoog blijft. En het is goed dat ieder zijn mening, frustratie en angst op dit forum zet maar bedenk ook dat het afschrikt.

Oppassen voor de "self fullfilling prophecy" Als iedereen maar blijft praten over het failissement van GR, dan gebeurt het ook. Probeer positief te denken, hoe moeilijk dat soms ook is, maar alleen met positivisme en visie voor de toekomst kom je eruit.

Mvg
Martin
Quote
(16 February 2012, 07:25)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jij bent boos, omdat je je ineens gedwongen voelt een ander vakantieland te kiezen. Deze mensen om de reden dat hun hele leven ineenstort.

Nee Roosmarijn, ik ben boos omdat hier de rechten van de mens op grove wijze worden geschonden. Ongewapende betogers worden hier door de onbeschofde politie als beesten behandeld. En dát had ik nooit verwacht in 'mijn' Griekenland. Of het nu in Verweggistan of in Griekenland gebeurt, dit KAN gewoon niet waar zijn in 2012.
Toen nog niet eens zo lang geleden Egypte door geweld werd geteisterd was iedereen het erover eens: wegblijven daar. Nu het in Griekenland geheel uit de hand loopt moeten we daar maar langsheen kijken.
Kijk, de echte doorgewinterde Griekenlandliefhebber, de mensen die ook hier op het forum te vinden zijn, zullen heus wel in grote getale blijven gaan. Maar de mensen die gewoon op zoek zijn naar een lekkere vakantie in een zonnig land kiezen ongetwijfeld massaal voor een probleemloos ander land in de regio. En terecht! Denk bijvoorbeeld eens aan Kroatië of Turkije, minstens even mooi als Griekenland. Ik vind het in ieder geval helemaal niet gek als de gemiddelde vakantieganger eieren voor z'n geld kiest. Laat de Grieken het ook voor ons zo zuurverdiende vakantiegeld eerst maar eens 'verdienen' te mogen ontvangen door op te houden met dit wangedrag (stakingen, betogingen, geweld door de politie enz.)
Ik weet het, men wil hier op het forum alleen maar leuk nieuws over en veel begrip voor Griekenland horen maar zo denk ik erover. En voor degenen die toch persé naar het land willen, laat je vooral niet weerhouden hoor Tongue . Mij zie je er voorlopig niet meer Exclamation






Quote
Koukla, een wel heel bijzondere ervaring om te lezen dat niet alleen de Europese leiders voorwaarden kunnen stellen met het oog op het gang brengen van een geldstroom naar de lidstaat Griekenland maar dat jij dat nog verbijzondert en doorpakt naar de Griekse bevolking zelf onder de verplichting dat de Griekse bevolking zelf moet aantonen jouw vakantiegeld 'verdiend' te hebben. Los van het beantwoorden van de vraag wat de aanleiding en oorzaak is van stakingen/betogingen etc zullen de Grieken van iemand die ze het gebruik van fundamentele (grond)rechten ontzegt, niet genegen zijn dat 'zuurverdiende' geld in ontvangst te willen nemen, athans ik zou ze het verbieden. Wat een kortzichtigheid!!
Quote
@koukla Mag ik je erop wijzen dat Turkije het niet zo nauw neemt met de mensenrechten. Wat is wangedrag?? Wangedrag is, naar mijn mening, de houding van de Nederlandse- en andere Europese regeringen ten opzichte van de Griekse bevolking. Moeten de Grieken jouw 'zuurverdiende' vakantiegeld verdienen? Dat doen ze al met bloed door al die bezuinigingen die 'wij' ze opleggen. Hoe dan ook ik wens je veel succes bij het vinden van een zonnig en vooral 'probleemloos' oord.
Quote
Overigens wil ik dan nog een ding kwijt, want dat moet gezegd worden. Ik snap dat dit toeristen afschrikt, maar dit zijn beelden uit Athene. Nee, het centrum van Athene. Dit land is verder nog steeds onveranderd mooi met zijn bergen, de zee en al zijn dorpen en culturele bezienswaardigheden.
Deze inmiddels menselijke crisis doet daar niets aan af en de steun kan het land en zijn bevolking goed gebruiken. Dus, ook al begrijp ik diegenen die hier niet meer heen komen, ik wil bij deze iedereen nog eens extra bedanken die ons dit jaar niet links laat liggen."

Dat waren mijn woorden.

En dit zijn die van jou:

"Koukla zei: Nu het in Griekenland geheel uit de hand loopt moeten we daar maar langsheen kijken.
Ik vind het in ieder geval helemaal niet gek als de gemiddelde vakantieganger eieren voor z'n geld kiest. Laat de Grieken het ook voor ons zo zuurverdiende vakantiegeld eerst maar eens 'verdienen' te mogen ontvangen door op te houden met dit wangedrag (stakingen, betogingen, geweld door de politie enz.) Ik weet het, men wil hier op het forum alleen maar leuk nieuws over en veel begrip voor Griekenland horen maar zo denk ik erover. En voor degenen die toch persé naar het land willen, laat je vooral niet weerhouden hoor . Mij zie je er voorlopig niet meer."

Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
Mooie woorden roosmarijn,omdat er in het land problemen zijn laten sommige mensen zich afschrikken om er niet heen te gaan,wij laten ons echt niet gek maken hoor,wij gaan gewoon heerlijk zonder problemen naar ons verliefde Griekenland om er net als altijd genieten wat het land nog steeds te bieden heeft.
Groetjes van Sonja en Leo.
En laten we eerlijk zijn,deze foto kan toch ook je hart doen kloppen.
[Afbeelding: zv93jb.jpg]
Quote
Mij houdt het alvast niet tegen om naar mijn geliefde Griekenland te gaan! Ik zal de plaatselijke bevolking en vrienden alvast ook dit jaar wat sponsoren en hopelijk kan ik ze een hart onder de riem steken! Ik voel me hier thuis en hou van deze mensen. Mijn hart blijft verknocht aan dit land en mijn droom om er een stekje te hebben blijft bestaande.
Quote
Roosmarijn, je hebt groot gelijk. Als wij alle bezuinigingen die de Griekse bevolking door de strot geduwd krijgen, zouden krijgen, dan stond het Binnenhof iedere dag vol. Ja, ik weet dat er veel dingen verkeerd zijn gegaan in Griekenland, maar het wordt niet bij de goede mensen teruggehaald. Stakingen zijn absoluut vervelend voor toeristen, dat ga ik echt niet ontkennen, maar het waarom van de stakingen is nog véél vervelender. Mensen die Griekenland een warm hart toedragen, haken niet af. Juist nu niet! Zij hoeven mijn vakantiegeld ook niet te verdienen, want er wordt héél hard voor gewerkt! Ik vind het echt vreselijk dat mijn vakantie in Griekenland, maar een heel klein druppeltje op de gloeiende plaat is, maar ik probeer mijn vrienden te steunen waar ik maar kan. De negatieve en opruiende berichtgeving in Nederland zal helaas niet meehelpen met het kiezen voor Griekenland als vakantiebestemming en dat is ontzettend jammer. Griekenland biedt zoveel meer dan rellen en stakingen!
Quote
mijn reis is al ruim een maand geleden geboekt en ja het is weer Griekenland niets kan we ervan weerhouden. Het is mijn lichtpunt na een jaar werken en sparen voor dit goede doel.
Με όλα την καρδία μου!
Quote
Lieve mensen, laat aub de Griekse bevolking niet vallen! Zij zijn de dupe van een heel vies politiek spel geworden.
Griekenland is als vakantieland toch fantastisch, want het heeft ALLES te bieden. Ik ga koste wat kost weer naar Griekenland en vele mensen denken er gelukkig nog steeds zo over.
Quote
Beste mensen, ik wens jullie veel plezier in Griekenland dit jaar!
Nerveus hopen of je vliegtuig wel zal vertrekken in verband met de zoveelste staking, enorme prijverhogingen, onvriendelijke Grieken die vinden dat de rest van Europa nog steeds niet genoeg doet om de door henzelf veroorzaakte chaos (inderdaad, ook een van origine Grieks woord) op te lossen terwijl ze zelf een Europawijde crisis hebben veroorzaakt en ga zo maar door.
Ik heb het hele jaar hard moeten werken om drie weekjes welverdiende vakantie te kunnen genieten en die laat ik me absoluut niet verzieken.

Kalos taxidi allemaal Big Grin Big Grin
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
(16 February 2012, 14:22)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste mensen, ik wens jullie veel plezier in Griekenland dit jaar!
Nerveus hopen of je vliegtuig wel zal vertrekken in verband met de zoveelste staking, enorme prijverhogingen, onvriendelijke Grieken die vinden dat de rest van Europa nog steeds niet genoeg doet om de door henzelf veroorzaakte chaos (inderdaad, ook een van origine Grieks woord) op te lossen terwijl ze zelf een Europawijde crisis hebben veroorzaakt en ga zo maar door.
Ik heb het hele jaar moeten werken om drie weekjes welverdiende vakantie te kunnen genieten en die laat ik me niet verzieken.

Kalos taxidi allemaal Big Grin Big Grin

Beste "Koukla"

Als ik zo lees dan pas je perfect bij de vooringenomen Duitsers die denken dat alleen zij werken voor het betalen van de crisis in Griekenland.
En wat de Grieken betreft die lijden niet op de wijze zoals je hier beschrijft. De mensen hier zijn massaal aan het inzamelen om hulp te bieden aan hen die het nog slechter hebben, dat is de Griekse mentaliteit.
Waar de Grieken wel niet goed van worden is hoe ze bestempeld worden als luie nietsnutten en dan geef ik ze nog gelijk ook.

Ik wens je veel vakantieplezier want dat schijn je hard verdient te hebben.

Kalo Dromo,

Dick
Quote
Er is sprake van een chaotische situatie, wanneer iemand het overzicht kwijt is. In deze zin kan het woord op veel manieren worden gebruikt, zoals een erg rommelige omgeving of een situatie waarin men elkaar totaal niet kan begrijpen.
Quote
(16 February 2012, 14:22)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste mensen, ik wens jullie veel plezier in Griekenland dit jaar!
Nerveus hopen of je vliegtuig wel zal vertrekken in verband met de zoveelste staking, enorme prijverhogingen, onvriendelijke Grieken die vinden dat de rest van Europa nog steeds niet genoeg doet om de door henzelf veroorzaakte chaos (inderdaad, ook een van origine Grieks woord) op te lossen terwijl ze zelf een Europawijde crisis hebben veroorzaakt en ga zo maar door.
Ik heb het hele jaar hard moeten werken om drie weekjes welverdiende vakantie te kunnen genieten en die laat ik me absoluut niet verzieken.

Kalos taxidi allemaal Big Grin Big Grin

Beste Koukla,
Ik denk dat jij inderdaad beter niet naar griekenland kan gaan. Mensen met een grondhouding en kortzichtigheid als jij kunnen ze daar missen als kiespijn. Daar zitten ze echt niet op te wachten!
Mischien is het zwarte woud wat voor je!

Groet Helma
Quote
Ik vind dat iedereen zelf, al dan niet na rijp beraad, moeten weten of hij naar Griekenland gaat of niet. Ik ga zelf wel, maar heb er toch ook wel degelijk over nagedacht wat er allemaal mis zou kunnen gaan en of het dan nog wel een leuke vakantie is. Dat weet je pas achteraf natuurlijk.
Maar ik kan zeker ook wel begrijpen dat er mensen zijn die geen risico willen lopen omdat ze een vakantie te kostbaar en bijzonder vinden en zich niet geroepen voelen om juist nu naar Griekenland op vakantie te gaan om daar de mensen te ondersteunen.
Quote
(16 February 2012, 15:34)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind dat iedereen zelf, al dan niet na rijp beraad, moeten weten of hij naar Griekenland gaat of niet. Ik ga zelf wel, maar heb er toch ook wel degelijk over nagedacht wat er allemaal mis zou kunnen gaan en of het dan nog wel een leuke vakantie is. Dat weet je pas achteraf natuurlijk.
Maar ik kan zeker ook wel begrijpen dat er mensen zijn die geen risico willen lopen omdat ze een vakantie te kostbaar en bijzonder vinden en zich niet geroepen voelen om juist nu naar Griekenland op vakantie te gaan om daar de mensen te ondersteunen.

Precies, zo is het. Het staat eenieder gelukkig vrij om op vakantie te gaan waar en wanneer hij dat wilt. Wil je de de Grieken blijven steun is dat je goed recht. Wil je geen risico lopen en het land voorlopig liever mijden is dat ook prima. Heeft niets met kortzichtigheid te maken hoor Helma.
Vakantie vier je waar en zoals je dat het fijnst vindt, toch? Ik zie het als een beloning na een jaar hard werken en bedoeld om weer frisse energie op te doen voor de komende maanden.
Ik wens iedereen een fijne vakantie, in welk land dan ook.
PS: ook voor mij dit jaar geen Griekenland maar 3 weken Kroatië. Ben er nog nooit geweest maar ben door anderen enthousiast gemaakt. Ben benieuwd :) .
Quote
Er zijn niet alleen rellen al doen de media je dat wel graag geloven, want dat verkoopt goed.
Ook in Nederland en België breken er rellen uit bij demonstraties. Dit door radicale lui welke niets met de demonstratie te maken hebben maar uit zijn op rellen. In Griekenland is dat niet anders. Je hebt daar sowieso de "Revolutionaire Strijd" groepering welke alles zullen aangrijpen om op gewelddadige wijze de overheid dwars te zitten!

Deze foto van vreedzame actie krijg je hier niet te zien.
[Afbeelding: 402973_291450804254268_210451605687522_8...0416_n.jpg]
Quote
Koukla hier Koukla daar, naar Kroatie dan maar
Koukla geeft al aan Kroatie en Turkije minstens zo mooi als Griekenland te vinden,dus is het logies dat je daar(Griekenland) ook niet heen wilt.
Wij gaan gewoon lekker naar Lefkas omdat wij Griekenland het mooist en vaak ook met hele vriendelijke mensen een heerlijk land vinden
Ieder het zijne
janoszwaaivlagvlaggetje.gifgreeksmiley2
Quote
Ook ik en mn vriend gaan gewoon weer naar griekenland eerst naar santorini in juni en daarna in september weer naar kreta in kreta komen wij al 16 jaar en het is voor ons geen optie om een ander vakantieland uit te zoeken dan moeten we het nog maar afwachten of we een ander vakantieland wel zo fijn vinden als griekenland.En we willen onze griekse vrienden ook niet laten vallen.Dus we gaan gewoon dit jaarBig Grin
Quote
@Janos leuk dat je naar het mooie Lefkada komt! Waar zit je dan ergens?
Quote
@ Geni
Wij zitten net buiten Lefkas stad aan de kant van het voetbalveld even voorbij de begraafplaats.Het huisje hebben we geboekt bij Eliza was here.
Dit woord de 2emaal Lefkas ,onze vorige keer is zeer goed bevallen.
Toen zaten we in Iliaktida via Ross
Kijken echt uit naar weerzien met dit heerlijke eiland
Hebben jullie daar een verblijf en zoja waarzo?zonneschijn
Quote
(16 February 2012, 07:25)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Overigens wil ik dan nog een ding kwijt, want dat moet gezegd worden. Ik snap dat dit toeristen afschrikt, maar dit zijn beelden uit Athene. Nee, het centrum van Athene. Dit land is verder nog steeds onveranderd mooi met zijn bergen, de zee en al zijn dorpen en culturele bezienswaardigheden.

Kan je bedenken hoe de perceptie van sommigen is: Na vorig weekend heeft de Belgische Voetbalbond aan de Ambassade in Athene gevraagd of de veiligheid van het Belgisch elftal kan gegarandeerd worden bij hun volgende wedstrijd. Een oefenpotje tegen Griekenland. Pikant detail: De wedstrijd wordt gespeeld op Kreta, in Heraklion. oops
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@Janos, ja wij zitten in Geni. Het schiereiland tegenover Nidri.
Quote
Stel - pure hypothese - dat 'het' zo ver zou komen: kijk eens hoe het Ijsland verging... en of de Ijslanders nog happig zouden zijn op een lidmaatschap van de EU:
Vandaag in 'Terzake' op de VRT:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(16 February 2012, 23:17)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel - pure hypothese - dat 'het' zo ver zou komen: kijk eens hoe het Ijsland verging... en of de Ijslanders nog happig zouden zijn op een lidmaatschap van de EU:
Vandaag in 'Terzake' op de VRT:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een tijdje geleden zag ik nog een documentaire waaruit bleek dat Griekenland wel iets zou kunnen betekenen voor Europa als producent van alternatieve energie (windenergie, zonenergie en energie gemaakt met het afval van de olijfoogst)... In het beste geval komt daar effectief iets van!
Quote
Wij zijn net terug van 3 weken Griekenland en hebben heerlijk in ons huisje gezeten tegenover het altijd mooi Lefkas. Wij gaan in april weer voor een aantal weken en laten ons niet uit het veld slaan, wij willen waar mogelijk ook onze vrienden in ons dorpje toch wat steunen door daar ook alle inkopen te doen en dagelijks te genieten van een heerlijke Griekse maaltijd in de kleine locale taverne onder het genot van een glaasje kokino krassi. Kom op beste Griekenlandleifhebbers laat hen nu niet in de steek, zij kunnen ons bezoek goed gebruiken en zelf geniet je ook van alle heerlijkheden.
Quote
(17 February 2012, 00:04)Kock schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn net terug van 3 weken Griekenland en hebben heerlijk in ons huisje gezeten tegenover het altijd mooi Lefkas. Wij gaan in april weer voor een aantal weken en laten ons niet uit het veld slaan, wij willen waar mogelijk ook onze vrienden in ons dorpje toch wat steunen door daar ook alle inkopen te doen en dagelijks te genieten van een heerlijke Griekse maaltijd in de kleine locale taverne onder het genot van een glaasje kokino krassi. Kom op beste Griekenlandleifhebbers laat hen nu niet in de steek, zij kunnen ons bezoek goed gebruiken en zelf geniet je ook van alle heerlijkheden.

Het zijn net drie heel woelige weken geweest. Hoe was het om in zo'n onrustige periode in Griekenland te verblijven?
Quote
@Giorgino wij zijn ook pas net weer terug uit Griekenland (Lefkada) en we hebben weer genoten van de gastvrijheid van onze griekse vrienden, de natuur, ons huis etc. Buiten de steden merk je niets van de onrusten. Natuurlijk hebben wij er wel met onze griekse vrienden over gesproken en hebben zij het financieel zwaar, maar ze kijken uit naar komend seizoen. We waren op dag van staking trouwens ook in Thessaloniki en niets gemerkt van onrusten op dat moment. We gaan snel weer en weer en.......... Smile
@Koukla, ik zou helemaal niet met het vliegtuig gaan als ik jou was, want je weet nooit.....zie laatste bericht over failliete australische maatschappij. Avontuur is ook heel leuk hoor!

Siga siga
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het lezen waard!
Quote
(17 February 2012, 11:17)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het lezen waard!

Helaas de link brengt mij niet bij het bericht.

Kali Mera,

Dick
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
Of het een terechte reactie van de grootste Griekse consumentenorganisatie of niet is niet relevant. Wel geeft onderstaand artikel hoezeer de (verbale) houding van Nederland tav het eisenpakket jegens Griekenland wordt ontvangen.

Athene –
De Griekse consumentenbond Inka roept op tot het boycotten van Nederlandse en Duitse waren, diensten, toerisme en winkels.

Veel Grieken zijn het niet eens met de harde opstelling van Nederland en
Duitsland in de schuldencrisis. Volgens Inka worden de schulden van
Griekenland alleen maar hoger, terwijl het land steeds meer rechten verliest. De organisatie geeft op haar website aan niet meer te geloven in de Troika, Een term waarmee de Europese Centrale Bank, het Internationaal Monetair Fonds, En de Europese Commissie worden aangeduid.

Afgelopen woensdag haalde ook de Griekse president Carolos Papoulias al naar Duitsland en Nederland uit. Consumentenbond Inka deed eerder boycot-oproepen. Volgens marketingexpert Areti Krepapa van het American College of Greece is Inka vrij invloedrijk.

Quote
over deze proffesor hebben wij hier een discussie gehad in november. ik khad hem op de nederlandse radio gehoord en ik was met hem eens ,maar er waren ook andere stemmen te horen hier. hij weet wel waar over hij praat.
Quote
Dit is zeker ook de moeite waard om te lezen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(16 February 2012, 23:17)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel - pure hypothese - dat 'het' zo ver zou komen: kijk eens hoe het Ijsland verging... en of de Ijslanders nog happig zouden zijn op een lidmaatschap van de EU:
Vandaag in 'Terzake' op de VRT:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zouden ze hier meelezen op DeRedactie? Big Grin


(16 February 2012, 23:37)Giorgino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 February 2012, 23:17)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel - pure hypothese - dat 'het' zo ver zou komen: kijk eens hoe het Ijsland verging... en of de Ijslanders nog happig zouden zijn op een lidmaatschap van de EU:
Vandaag in 'Terzake' op de VRT:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een tijdje geleden zag ik nog een documentaire waaruit bleek dat Griekenland wel iets zou kunnen betekenen voor Europa als producent van alternatieve energie ([b]windenergie, zonenergie en energie gemaakt
met het afval van de olijfoogst
)... In het beste geval komt daar effectief iets van!
[/b]

Van de eerste twee ben ik zeker dat ze hierin een grote rol zouden kunnen spelen. Met de afval van de olijfoogst ligt dat iets moeilijker vrees ik, m.a.w.: welke afval? ;)

Quote
Olympia, een van de hoogtepunten in de Griekse cultuur, werd ook getroffen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(17 February 2012, 14:02)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van de eerste twee ben ik zeker dat ze hierin een grote rol zouden kunnen spelen. Met de afval van de olijfoogst ligt dat iets moeilijker vrees ik, m.a.w.: welke afval? ;)

Het restprodukt van de olijfoogst bestaat uit de pitten en een pasta, natuurlijk zijn er ook nog blaadjes die vrijkomen.
De gebroken pitten, hebben bij verbranding een hoog calorische waarde, worden gedroogd en afgevuld in zakken. Het wordt verkocht voor € 90,00 de ton. De pasta die overblijft na het persen heeft een hoog gehalte aan oxidanten maar heeft ook een bitterstof in zich. Men kan de paste drogen en pellettiseren dan kan het als veevoer of als mest in de tuin gebruikt worden.
Ook kan men er tappenade van maken maar dan moet er eerst die bitterstof uit gehaald worden en als ik wist hoe dat moet dan zou ik zeer gelukkig zijn.
E.e.a. wat ik hier boven heb geschreven heb ik van een biologische perserij op Thassos.

Kalo Vradi

Dick
Quote
Een stukje geschiedenis over Griekenland in muntunies (meervoud):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En voor wie de recente geschiedenis over de financiële (reddings???)operatie wil lezen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nog een stukje nieuws: 2 parlementsleden van LAOS sluiten zich aan bij ND, en de Franse premier zegt dat Europa nu haar beloften moet nakomen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Merkel en Monti vandaag optimistisch over groen licht voor Griekenland:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 8 gast(en)