Goedkoop vervoer naar de eilanden?
#1
Ik heb al gezien dat er via Ryanair goedkope vluchten zijn naar Corfu, Kefalonia, Rhodos, Kos, Kreta en Cyprus, maar de andere eilanden lijken duur te blijven... Chios, Lesbos en Samos bijvoorbeeld... Of ben ik gewoon niet goed geïnformeerd? Zijn er in Nederland misschien al meer mogelijkheden dan in België?
Quote
#2
In Nederland kun je alleen maar naar Griekenland met Transavia en Arkefly, dus daar ben je sowieso véél duurder uit dan met Ryanair. Is Jetair geen optie voor jou? Wij vliegen vanaf Charleroi (terwijl wij bij Schiphol wonen) voor 142 euro p.p. naar Rhodos. Bij Transavia kostte ons dat 335 euro p.p.
Quote
#3
Daar staat dan wel tegenover dat de Nederlanders een veel ruimer aanbod naar Griekenland hebben, dan de Belgen.
Vanuit Nederland kan je bijvoorbeeld gemakkelijk naar Epirus, Karpathos, Kefalonia, Lefkas, Parga, Pilion, Skiathos, Skopelos, Alonissos, Thassos,... en dat is niet het geval vanuit België (althans met een touroperator, tenzij je op eigen initiatief naar Athene of een groot eiland vliegt, en van daar uit op eigen initiatief de ferry neemt).

Stel dat je vanuit België naar Karpathos wil. Dan kan je dat 'gemakkelijk' van op Schiphol doen. Maar dan moet je wel je vervoer heen en terug naar Schiphol regelen, en misschien ook nog eens een extra overnachting kort bij Schiphol. Wij hebben het eens gedaan, en kwamen toch aan een extra kostenplaatje van 260 euro: benzine heen/terug + overnachting kort bij Schiphol + parking op Schiphol. Pakketreizen vanuit Nederland zijn dan wel wat goedkoper dan vanuit België, maar dat voordeel wordt helaas teniet gedaan door dat extra kostenplaatje.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Hoi Vlagreco,

Ik lees hier dat jullie EN geld kwijt waren voor een hotel op Schiphol EN parkeergeld. Dat is niet nodig, er zijn een aantal hotels waar je een normale prijs voor een overnachting betaalt, en waar je je auto gratis kunt laten staan. Wel is er een max. duur aan verbonden, aan dat gratis parkeren. Bij sommige 2, bij andere 3 weken meen ik. Na die tijd ga je per dag parkeergeld betalen.
Quote
#5
@Giorgino Ik weet niet waar in België je woont maar Düsseldorf en Keulen zijn misschien ook opties? In Keulen zit GermanWings dacht ik die misschien ook goedkope charters hebben? En verder is Air Berlin in Düsseldorf niet echt duur (maar ook niet spotgoedkoop).
Bedenk overigens dat Schiphol heel goed bereikbaar is met de trein, dat kan soms goedkoper zijn dan de auto parkeren. Wij doen wel de laatste avondtrein naar Schiphol nemen en dan ben je daar zo half een. Dan even wachten een paar uurtjes voor de in kan checken op de eerste charter (half 4 inchecken, 06.00u vliegen). Let ook eens op aanbiedingen van goedkope (NL) treinkaartjes bij het Kruidvat enzo (15 euro), wellicht kan een Nederlandse kennis die voor jullie ophalen?
Quote
#6
Düsseldorf heeft inderdaad interessante vluchten, maar je moet er dan wel nog geraken. En hoe ga je dat dan doen? Met de trein? Iemand die je brengt? Of een parkeerplaats huren? En dan is het ineens al een stuk minder goedkoop... Hetzelfde voor Schiphol: dat zijn zaken die je allemaal goed moet afwegen en als je dan merkt dat er nog een hoop andere Griekse plaatsen zijn waar je wél goedkoop kan geraken via Ryanair, is je keuze vlug gemaakt... 't is eigenlijk gewoon een gemiste kans voor eilanden als Lesbos, Chios en Samos om geen connectie met goedkope vliegmaatschappijen te hebben... Dat zou erg bevorderend kunnen zijn voor het toerisme!
Quote
#7
Voortbouwend op wat Giorgino hierboven schrijft:
Precies daar is een grote rol weggelegd voor het overkoepelend Grieks verkeersbureau voor toerisme, maar meer nog voor de Minister van toerisme in Griekenland. Door zo veel mogelijk een overeenkomst te maken met luchtvaartmaatschappijen, om te kunnen landen op vliegvelden die er nu praktisch werkloos bij liggen, zouden de inkomsten in de toeristische sector enorm kunnen verhogen. Misschien moet er eerst eventjes een beetje geïnvesteerd worden in voorzieningen of aanpassingen op die vliegvelden, maar binnen de kortste keren haalt het toerisme, en dus ook de overheid, daar heel positieve effecten uit.
Ik denk bijvoorbeeld aan het vliegveld van Skyros, waar vroeger ook Transavia landde, maar nu niet meer.
Dit zou enorme mogelijkheden creëren!

(Tussen ons gezegd en gezwegen: ik zou veel liever met Transavia vliegen dan met Ryanair. Als er ook maar een kleinigheid fout loopt, dan laat Ryanair je in de steek. Ik ben jammer genoeg ervaringsdeskundige op dat vlak. Maar goed, die zeer negatieve ervaring wil ik niet veralgemenen.)
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
(05 February 2012, 19:25)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Tussen ons gezegd en gezwegen: ik zou veel liever met Transavia vliegen dan met Ryanair. Als er ook maar een kleinigheid fout loopt, dan laat Ryanair je in de steek. Ik ben jammer genoeg ervaringsdeskundige op dat vlak. Maar goed, die zeer negatieve ervaring wil ik niet veralgemenen.)

Ik hoor dat vaak, maar heb tot nu toe geen slechte ervaringen. Wat kan er zoal vreselijk mislopen?
Quote
#9
Wel eens echt met Ryanair gevlogen? Wanneer je een bedrijf zoekt die zijn toekomstige klanten als vijanden benadert : Ryanair!!
Quote
#10
Ik vlieg over vier weken met Ryanair naar Fuerteventura voor iets van een 140 Euro. En vorig jaar ben ik voor hetzelfde geld naar Lanzarote geweest. Ik heb er bijvoorbeeld niet minder beenruimte dan met Brussels Airlines. Dus please, tell me...
Quote
#11
vlgs Een onderzoek heeft Transavia de minste beenruimte van alle luchtvloten (inkl. Ryanair en Easyjet.)
Zo slecht hoeft Ryanair dus niet te zijn. Het is alleen vergelijkbaar met een bus- of treinreis. Geen gereserveerde plaats.
Voor mij maakt het weinig uit. Met mijn 203cm zit ik bij alle maatschappijen slecht als ik niet vooraf kan reserveren. Sad
Quote
#12
@Giorgino: Wat er zoal kan mislopen met Ryanair? Voor onze terugvlucht vanuit Pisa (Italië) heeft Ryanair de vlucht afgeschaft omwille van een 4 uur durende staking. Bij de andere luchtvaartmaatschappijen werden de vluchten uitgesteld, maar bij Ryanair AFGESCHAFT. De reizigers werden in de steek gelaten. We mochten het daar zelf uitzoeken. Zo hadden we ten einde raad een vlucht naar Londen, en we hoopten om met de trein gemakkelijk terug in België te geraken. Maar dat is ons niet gelukt. We moesten een nacht in Londen overnachten, en met een bus terugkomen naar België. De Eurostar was immers volzet.
O ja... alle kosten mochten we ZELF ophoesten.
Ryanair heeft geen contactadres in België. Dus stuurde ik een brief, in het Engels, en met alle bewijsstukken van betalingen, naar hun zetel in Dublin. Ze hebben niet eens de beleefdheid gehad om mij te willen antwoorden. Pfoehhh!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
Een vraagje. Ryanair, Eaysyjet etc kunnen zo goedkoop vliegen omdat o.a. de handlingskosten laag worden gehouden. Maar zijn de handlingskosten voor de andere maatschappijen dan zo idioot hoog, per vliegtuig bekeken. Laten we eerlijk zijn een ticket van EUR 19,99 voor een vlucht naar bijv. Barcelona, betaalt dit de kerosine en het onderhoud aan het vliegtuig? Of nemen dergelijke maatschappijen meer risico's? Alle maatschappijen zijn gebonden aan bepaalde regels, dat weet ik. Ik ken deze regels echter niet.
Quote
#14
Wat je daar vertelt over Ryanair, vlagreco, is een risico waar je inderdaad wel rekening mee kan houden. Maar als je dat soort tegenslag niet krijgt, ben je natuurlijk wel goedkoper af. Hoewel, wanneer je bijvoorbeeld merkt dat je met Brussels Airlines voor 150 Euro naar Turijn kan en met Ryanair kost je dat 70 Euro, dan is het waarschijnlijk beter om met Brussels Airlines te gaan. Om maar een voorbeeld te noemen. Maar dat is afwegen hé...
Quote
#15
Inderdaad, Giorgino, als ik nu de keuze zou hebben tussen een vlucht van 150 euro bij Brussels Airlines, of een vlucht van 70 euro bij Ryanair, dan teken ik met twee handen voor die vlucht van Brussels Airlines.
Mijn vlucht met Ryanair was vóór vertrek goedkoop, maar na een helse tweedaagse terugkeer een ferme duurkoop, met een hoop frustraties en zenuwen en oververmoeidheid er bovenop!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Goederen vervoer van en naar Griekenland, Damiaatje 23 16.995 19 October 2022, 17:24
Laatste bericht: Cretenzer
  Vervoer,transport naar/van Kreta chris 12 5.640 06 September 2020, 16:50
Laatste bericht: chris
  Vervoer naar kos Miranda888 0 4.410 02 February 2017, 18:50
Laatste bericht: Miranda888
  Vervoer naar Lefkas of Ioannina Katouna 0 4.513 08 January 2017, 10:48
Laatste bericht: Katouna
  Vervoer naar Peloponnesos pimstrik 0 6.076 27 August 2015, 13:29
Laatste bericht: pimstrik
  Vervoer naar Poros Bertha 2 7.786 23 May 2015, 21:57
Laatste bericht: ATHL
  vervoer naar en van Kreta chris 40 42.995 27 April 2015, 23:26
Laatste bericht: Patmos
  Vervoer van Nederland naar Kreta Michele 8 12.465 24 March 2012, 20:05
Laatste bericht: TreinopStad

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)