Mobiel bellen in Greece
#1
Hi beste lezers, ik heb een vraag voor die geen die in Greece wonen en bijvoorbeeld via een soort internetverbinding via (b.v) een dongel, zoals je dat dan ziet in Holland hebt, zoiets ook in Griekenland bestaat.

Kan zijn, dat het een andere vorm word gewerkt, of iets totaal anders.

Graag hoor ik daar jullie ervaring mee.

P/s ik heb dit ook geplaatst op het bord, onder tel:
Quote
#2
(17 February 2012, 02:34)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi beste lezers, ik heb een vraag voor die geen die in Greece wonen en bijvoorbeeld via een soort internetverbinding via (b.v) een dongel, zoals je dat dan ziet in Holland hebt, zoiets ook in Griekenland bestaat.

Kan zijn, dat het een andere vorm word gewerkt, of iets totaal anders.

Graag hoor ik daar jullie ervaring mee.

P/s ik heb dit ook geplaatst op het bord, onder tel:

Beste Papajani,

Ook hier in Griekenland wordt de USB dongel gebruikt om mobiel te internetten. Kwaliteit is afhankelijk van de afstand tot de antennemast en het aantal gebruikers. De dichtheid van antennes is in Griekenland niet zo als in Nederland. Een alternatief voor de dongel is een abonnement bij OTE speciaal voor vakantiehuizen, dit speciaal voor mensen die niet het hele jaar in Griekenland wonen. Op de website van OTE kun je hier meer over lezen (in het Engels).

Kali Mera,

Dick
Quote
#3
Ja dat is mogelijk. Vanaf € 10,00 voor 1 GB. Dat is de prijs bij Vodafone.
Bij een abonnement voor 6 maanden is de dongel gratis.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#4
(17 February 2012, 11:21)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een alternatief voor de dongel is een abonnement bij OTE speciaal voor vakantiehuizen, dit speciaal voor mensen die niet het hele jaar in Griekenland wonen. Op de website van OTE kun je hier meer over lezen (in het Engels).

Kali Mera,

Dick

Ik ben op de website van OTE gaan zoeken.
Ik kan alleen een telefoonaansluiting voor vakantiehuizen vinden.
Waar kan ik nu de aanbieding(en) voor een 'deeltijd' internetaansluiting vinden ?
Weet iemand dat ?
Quote
#5
Hebben jullie hier wat aan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Foteshop.ote.gr%2Fstorefront%2Fen%2Ffor-the-home%2Fconn-x%2Fconn-x%2Fprodconnx_super_offer.html
even links klikken op internet en dan 2e regel voor het vakantiehuis
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Bij het Kruidvat komt binnenkort een simlockvrije dongen in de aanbieding voor 40 euro. Die kun je in NL op je computer installeren en dan in Gr een sim-only abonnement nemen. Wij zijn zeer tevreden over Vodafone (in Karlovassi op Samos, spreken goed Engels). Contract sluit je voor 2 jaar maar je kunt het opschorten als je weer in NL bent. Om te bewijzen dat je een (tijdelijke) bewoner bent moet je wel je laatste elektriciteitsrekening overleggen.
Ik zag dat het steeds goedkoper wordt daar bij Vodafone (ze hebben een Engelse pagina op Vodafone.gr) nu €20 p mnd voor 2 GB en het eerste half jaar 50% korting. Wij gebruiken het internet gematigd intensief (kranten, e-mails) als we er zijn en zitten gemiddeld op 1GB/mnd. Streaming video moet je alleen wel vergeten, daarvoor zijn de verbindingen meestal niet snel genoeg. Ofschoon ze wel claimen dat het 3G is. Ik denk dat de snelheid in theorie wel hoog is maar de capaciteit in de praktijk gering. Vooral 's middags tijdens de siësta kom je er soms moeilijk tussen. "s Morgens vroeg gaat het altijd goed.
Wij maken van onze MacBook met dongel altijd een wireless router en kunnen dan op het terras de iPad of de iPhone gebruiken met WiFi.
Quote
#7
@ Arthur: Thanks !
@ ElsR
Ik denk dat de situatie in GR niet overal hetzelfde is.

Op Kreta heb ik met Vodafone GR altijd bereik, en overal (waar ik ben geweest) werkt internet op mijn smartphone.
Ik gebruik uitsluitend de Email (controle op nieuwe email iedere 5 minuten van 8 verschillende email accounts), Whatsapp, NU, en dat soort zaken.
Nooit data intensieve apps. Ik schat in dat ik iets van 300 Mb aan data verbruik in een maand.

De snelheid van het mobiele internet wisselt inderdaad nog wel eens, vooral als je buiten de bewoonde wereld komt zeg maar.
Dan valt de verbinding terug op 'G'. Traag, maar het blijft wel werken. Meestal is de verbinding echter snel en dan geeft de telefoon een H (HSDPA) aan.
Quote
#8
@Xander
Bereik hebben we goed maar de downloadsnelheid van de dataverbinding wil nog wel eens laag zijn. Dat komt omdat de capaciteit niet toereikend is voor alle internetters. Dat hebben we hier in NL ook wel eens op een regenachtige zondagmiddag als iedereen YouTube filmpjes zit te kijken..... (ofzo)
Quote
#9
Beste Mensen,

Bereik en capaciteit zijn twee verschillende dingen en voor een data verbinding heb je capaciteit nodig. Het netwerk in Griekenland is niet zo klein vermaast als in Nederland waar je voor 3G tussen de 1 a 2 KM een antennemast vind. Bij meerdere gebruikers van het datanet op dezelfde antenne schakeld de verbinding over op GPRS en dat kun je dan weer vergelijken met de oude modemverbinding.
Dus de kans op een snelle verbinding heb je in stedelijk gebied waar meestal meer antennes zijn.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#10
Bedankt alle, voor de snelle antwoorden. Even iets wat ik had in Griekenland, dit t/m afgelopen jaar 2011 t/w oktober. Bij het opzeggen er van, wat je gewoon per dag kan doen, werd mij verteld, bij Ote, dat ik inderdaad een 6 maanden contract kon afsluiten, met nummer behoud. Ik ben verhuist (in Perdika) en ben daar waarschijnlijk nu 5/tot maanden per jaar. Op dit moment is daar nog geen telefoon/aansluiting, in die woning. Wat de ervaring bederft in Perdika, klopt het wel, wat Dick nog aanvulden, als het om de datanet gaat enz enz, want ik had daar altijd een slechte verbinding, dat zal dan wel te maken hebben met de slechte tussen stations !!!.

Wat Vladdada als een mogelijkheid beschreef, klinkt ook niet slecht, en zal alles to nu toe verkregen info: ff tot me nemen.

Tot zover alle bedankt.

Cornelios
Quote
#11
(17 February 2012, 21:26)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op dit moment is daar nog geen telefoon/aansluiting, in die woning. Wat de ervaring bederft in Perdika, klopt het wel, wat Dick nog aanvulden, als het om de datanet gaat enz enz, want ik had daar altijd een slechte verbinding, dat zal dan wel te maken hebben met de slechte tussen stations !!!.

Tot zover alle bedankt.

Cornelios

Beste Cornelios,

Ja daar in Perdika is het dun gezaaid met de antennes. Tegenwoordig hoef je geen telefoonaansluiting te hebben om een ADSL verbinding te krijgen. Net als in Nederland kun je alleen een ADSL aansluiting krijgen, kijjk even bij Conex van OTE.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#12
Oke Dick bedankt voor de aanvulling. En heb nog ff de tijd, om het na te lopen welke het beste bij me past.

Gr:Cornelios en als iemand nog iets naar binnen schiet, wat van belang is, hoo ik dat graag.
Quote
#13
Kijk ook eens bij Vodafone, heb er zelf goede ervaringen mee, ook op kleine einlandjes en midden op zee goede ontvangst. Alleen met zonsopkomst en ondergang is het minder.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oeps! Even Apeldoorn bellen........ Ger 8 2.144 11 May 2020, 22:44
Laatste bericht: Elphida
  Even Apeldoorn bellen!!!! Ernst 4 2.003 14 August 2018, 00:31
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)