Ik ben Carien
#1
Dag allemaal,

Ik ben Carien en ben sinds November 2010 in Griekenland. Na een omzwerving ben ik in Athene geland en probeer hier nu alles op zijn pootjes terecht te laten komen, het gaat met vallen en opstaan. Maar het belangrijkste is dat ik het naar mijn zin heb hier! Val nog regelmatig van de ene verbazing in de andere!

Groetjes Carien
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Welkom, Carien!

Kan je wat meer vertellen? Wat je schrijft 'met vallen en opstaan': bedoel je hiermee de veranderingen in de Griekse samenleving naar aanleiding van de economische/financiële crisis? Voel jij persoonlijk veel van die veranderingen, in Athene? Hoe zie jij daar het doen en laten van de omwonenden?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Welkom op Oríste! Carien, fijn dat je ons gevonden hebt.
Veel lees- en schrijfplezier hier op 't forum!

[Afbeelding: kalosirthate.jpg]

Ger
Quote
#4
Ja sorry de introductie was een beetje kort. Ben niet zo goed in zo'n welkomst praatje.

Wat ik bedoel met vallen en opstaan, is eigenlijk alles. Er veranderd zo veel als je weg gaat uit je eigen land, het land waar je de weg kent, waarvan je weet hoe de regels zijn, (hoe onlogisch soms ook), de taal. De manier hoe mensen met elkaar omgaan, gebruiken en gewoontes. Het is te veel om op te noemen.
Ik ben in Griekenland gekomen toen het al vol op crises was, voor mij is er de afgelopen tijd niet veel veranderd. Wat ik wel merk is dat steeds meer mensen er over denken om terug te gaan/ weg te gaan naar het land waar hun vader of moeder vandaan komt. Ik werk in een call center, en ben dus omringt met half Grieken. Het is het gesprek van de dag. Zelf probeer ik dat gesprek uit de weg te gaan omdat je er niet vrolijk van wordt. Je moet toch verder, ik maak er het beste van en geniet.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Hoi Carien
Welkom op dit leuke en gezellige forum
Misschien is het een leuke idee om iedere week kort stukje over leuke ,rare gekke belevenisse in Griekenland met ons te delen.Big Grin

groeten janos
Quote
#6
Goede morgen,

Hier nog even snel een reactie voordat ik naar mijn werk ga.

Ik schrijf regelmatig op mijn blog over de rare dingen die ik mee maak. Hier is de link naar het betalen van de water rekening.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ik heb een aantal verhalen van je blog gelezen. Je schrijft erg euk, interessant om een "kijkje" in jouw leven te nemen. Welkom hier op het forum!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#8
Hallo Carien,
Welkom hier!
We hebben mekaar eens ontmoet in het Stekkie in Athene toen je er pas woonde. Blij te horen/lezen dat je een leuke job hebt gevonden. Ga je nog zeilen?
Groetjes,
Erna
Quote
#9
Hoi, wat leuk om je verhalen op je blog te lezen.....en hoe herkenbaar !
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
welkom welkom
op het forum
ger en jose
Quote
#11
In eerste plaats bedankt voor het warme welkom hier!


(18 February 2012, 13:54)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een aantal verhalen van je blog gelezen. Je schrijft erg euk, interessant om een "kijkje" in jouw leven te nemen. Welkom hier op het forum!

Bedankt voor je complimentje. Het schrijven van het blog is begonnen om iedereen op de hoogt te houden van het avontuur, en ben er achter gekomen dat ik het heel erg leuk vind om te schrijven. Dit in tegenstelling met de opstellen die vroeger op school geschreven moesten worden.

(18 February 2012, 14:57)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Carien,
Welkom hier!
We hebben mekaar eens ontmoet in het Stekkie in Athene toen je er pas woonde. Blij te horen/lezen dat je een leuke job hebt gevonden. Ga je nog zeilen?
Groetjes,
Erna

En ik zit er nog steeds en wil ook niet weg. Zeker op een dag als vandaag, ben even naar het centrum gegaan. Al die kraampjes met vlees en mensen buiten de zon, lekker zonder jas naar buiten.

(18 February 2012, 17:26)Sabine schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi, wat leuk om je verhalen op je blog te lezen.....en hoe herkenbaar !

Herkenbaar? Je bent ook vertrokken uit Nederland begrijp ik? Ik had nooit gedacht toen ik begon met schrijven dat het voor buitenstaanders ook leuk was om te lezen. Grappig


Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Hallo Carien en welkom op dit leuke forum.
Wat leuk dat je ook een weblog bijhoudt en net als ik tot de ontdekking komt dat heel wat meer mensen het lezen dan waar het om begonnen was. Je zult zien dat je heel wat leuke reacties krijgt. Ik heb er zelfs blijvende contacten aan over gehouden :)
Quote
#13
Hallo Carien, welkom hier!
Leuk om verhalen en ervaringen te lezen van mensen zoals jij die de stap, die wij binnenkort gaan zetten, emigreren naar het mooie Griekenland al genomen hebben.
Quote
#14
Welkom Carien op dit forum.
Leuk om je verhalen te lezen:)
Quote
#15
Welkom hier Carien!

Petra
Quote
#16
Hi Carien, zo te lezen ben je aardig bekend wat zich zoal allemaal gebeurd in, het voor vele. een paradijs. Treft mij ook, dat ik het een paradijs vind. Veelal wordt dit gebaseerd op wat je in de loop der jaren heb ondervonden. Want je doet at sowieso niet, van het ééne moment, op het andere moment. Zelf heb ik naar ruim dertig jaar nu besloten om het niet te doen. Zo heeft ieder zijn verhaal er in. Bij ons heeft het de doorslag gegeven het niet te doen, dat we te maken kregen met vele bezoeken in een hospitaal. Niet bij één, maar bij meerdere.

Neemt niet weg dat ik je welkom heet op Oriste. Ik heb al een antwoord van je gehad, namelijk over het mobile internet verkeer, met name.

Gr: Cornelios
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)