Wij zijn allemaal Grieken......een keerpunt?
#1
Actie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook op de blog van Bruno Tersago aandacht hiervoor (met goede commentaren):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: fbhn2c.jpg]
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
kijk dit is wat griekenland en eigenlijk heel europa nodig heeft, een solidariteit van de europese inwoners tegen het ultraliberale beleid van europa, waar alles moet wijken voor het kapitaal.
Quote
#4
Nai, yes, ja pame pame pame!!!!!!
Quote
#5
Ben bernieuwd hoe er in Griekenland gereageerd werd op deze steunbetuigingen! Kan iemand daar iets over zeggen?
Quote
#6
(19 February 2012, 12:33)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben bernieuwd hoe er in Griekenland gereageerd werd op deze steunbetuigingen! Kan iemand daar iets over zeggen?

Margo,

Voor zover ik gehoord heb gisteren van de mensen die ik gesproken hebbenwaren ze zeer blij met de steunbetuigingen. "Eindelijk komt er iets positiefs voor Griekenland uit Europa". In het nieuws werd er ook volop aandacht aan besteed.
Wat ik hier verder hoor is dat veel mensen weg trekken en hun geluk buiten Griekenland gaan zoeken. Hier leven veel mensen die in de eind zestig begin zeventiger jaren al in Duitsland geleefd hebben. Hier wonen zo wie zo veel mensen, de Ponties, die hun roots aan de Zwartezee kust hebben liggen en zijn "gewend" om daar te gaan waar zij hun brood kunnen verdienen.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#7
Ik denk dat er hulp vanuit kerkelijke hoek in de steigers staat:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En dat is volgens mij de manier waarop het moet gebeuren: een bankrekening waarmee de mensen de Grieks-Orthodoxe kerk kunnen steunen zodat zij op hun beurt de meest behoeftigen in Griekenland kunnen helpen...
Quote
#8
Kleine opmerking, Giorgino: de kerk is schatrijk en betaalt geen belasting. Moet dan weer de gewone man zijn geld (voor zover hij dat nog heeft?) storten op een bankrekening van de kerk, zodat de kerk iets kan doen wat het, naar mijn mening, sowieso zou moeten doen: de zwakkeren in de samenleving helpen in tijd van nood.

Overigens worden er op diverse locaties in Volos maaltijden uitgedeeld, daklozen opgevangen en kleding ingezameld.

Groetjes, Renate

evert's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
off topic, goed bedachte naam evert, kante klik teleia tzi ar.
Quote
#10
Νά΄σαι καλά, Τζίμη!
evert's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Al jaar en dag wordt er geld gegeven aan allerhande ontwikkelingslanden waarvan ik ze zelfs nog niet op de wereldbol weet te liggen. Dit gebeurt zonder enige inspraak van het "kleine volk" en heeft geen enkele meerwaarde. Het is letterlijk geld in een bodemloze put dumpen!
Het is logisch dat steun wordt verleend aan een land dat deel uitmaakt van Europa en de Eurozone en dergelijke steun zou dan ook prioritair moeten zijn i.p.v. het geld aan allerhande apenlanden over te maken waarvan we nooit enig resultaat zien!
(20 February 2012, 10:52)evert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kleine opmerking, Giorgino: de kerk is schatrijk en betaalt geen belasting. Moet dan weer de gewone man zijn geld (voor zover hij dat nog heeft?) storten op een bankrekening van de kerk, zodat de kerk iets kan doen wat het, naar mijn mening, sowieso zou moeten doen: de zwakkeren in de samenleving helpen in tijd van nood.

Overigens worden er op diverse locaties in Volos maaltijden uitgedeeld, daklozen opgevangen en kleding ingezameld.

Groetjes, Renate
Zoals reeds aangehaald is de kerk inderdaad schatrijk en bezitten ze heel wat zwart geld.

Quote
#12
Voorstel:Het openen van een draad met als onderwerp:Wij worden allemaal Grieken.....het begin is er. Ik doel hier uiteraard op de in de lucht hangende nieuwe overeenkomst over weer 130 miljard euro toename van de schulden(de lopende oude schuldmeter komt vandaag al op 365 miljard te staan;dat is toch nooit meer af te lossen!).En de eveneens nakende haircut-overeenkomst met de banken.Hiermee zit GR twee generaties lang klemvast in de tang van het Grootkapitaal.Nú op naar het volgende landje.Dat zou zo maar eens Nederland kunnen zijn, waar Jan Kees de Jager en het zittende Kabinet hun nek qua gestrengheid van de toekomstige begrotingsdiscipline veel te vroeg en veel te ver uitgestoken hebben.Enz,enz.De sprinkhanen worden niet moe!
Quote
#13
(20 February 2012, 13:28)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al jaar en dag wordt er geld gegeven aan allerhande ontwikkelingslanden waarvan ik ze zelfs nog niet op de wereldbol weet te liggen. Dit gebeurt zonder enige inspraak van het "kleine volk" en heeft geen enkele meerwaarde. Het is letterlijk geld in een bodemloze put dumpen!
Het is logisch dat steun wordt verleend aan een land dat deel uitmaakt van Europa en de Eurozone en dergelijke steun zou dan ook prioritair moeten zijn i.p.v. het geld aan allerhande apenlanden over te maken waarvan we nooit enig resultaat zien!

Daar ben ik het mee eens, hoewel ik niet van mening dat andere volkeren (waarvan je de landen niet weet liggen) daarom geen hulp verdienen. Maar inderdaad, ik ga graag op vakantie in Griekenland en het hemd is nader dan de rok... Ik voel me Limburger, Belg en Europeaan en ik beschouw de Grieken een beetje als mijn landgenoten en ik help hen bijgevolg liever dan een volk aan de andere kant van de wereld. Ik zou het echt goed vinden als er in België en Nederland benefieten zouden worden georganiseerd om de Grieken te helpen...
Quote
#14
(19 February 2012, 12:33)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben bernieuwd hoe er in Griekenland gereageerd werd op deze steunbetuigingen! Kan iemand daar iets over zeggen?

Hier het antwoord:
   

evert's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
MOOI!!!!!!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een andere kant van Grieken. Buurman 10 2.900 01 May 2022, 06:03
Laatste bericht: metaxa
  En nu zijn wij aan de beurt….! Bart0riste 3 1.431 20 April 2022, 16:08
Laatste bericht: Bart0riste
  Vrolijk paasfeest allemaal Ger 6 1.669 17 April 2022, 20:49
Laatste bericht: Patrick
  asfalteren wij alles of...... TreinopStad 2 2.120 07 December 2016, 23:39
Laatste bericht: kokino17
  Worden wij of zij afgezet???? Maria 10 5.402 13 July 2015, 15:29
Laatste bericht: El Greco
  Die Grieken zijn zo lui nog niet! Of toch wel? Ger 8 7.699 06 October 2014, 10:01
Laatste bericht: dashboot2005
  Karelias - een werkgever met een hart voor zijn personeel ADO 14 11.960 30 December 2012, 18:13
Laatste bericht: Frederique
  Gezocht voor een artikel: Remigrerende Grieken Natascha 0 1.841 10 September 2012, 17:31
Laatste bericht: Natascha
  we maken jullie allemaal af...??? Fyfika 3 2.706 27 August 2012, 17:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Waarom de Grieken fier zijn dat ze Griek zijn. Jef Dockx 17 14.204 11 June 2012, 17:09
Laatste bericht: prasoudi

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)