Olympic Air schrapt ATH-AMS-ATH vanaf 25/03
#41
Jetair werkt niet met last minutes, de promo's staan het hele jaar op hun site zodat je ruim genoeg van te voren de prijzen kunt vergelijken.
En ik schreef ook erbij
(als je flexibel bent) Wat we in het verleden vaak deden met maatschappij X naar west europa en met Y terug.
Elke dag internet afzoeken en je op nieuwsbrieven abonneren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#42
Heet dat niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten Big Grin
Quote
#43
@Arthur ik werd op het verkeerde been gezet door het "last-minute" in het internet-adres.
Overigens heb ik maar heeeeeeeeeeel sporadisch promo's van JetAir voor Samos kunnen vinden in et verleden.
En vaak moet je uitkijken dat er niet allemaal taxen bijomen (ofschoon dat in België er binnenkort al aan het begin erbij moet staan)
Quote
#44
(07 August 2012, 11:05)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik weet niet meer of ik een bonnetje krijg. Ik zie het niet als mijn taak om op vakantie te controleren of mensen/firma's zwart werken. De service is goed en op vakantie vind ik dat het belangrijkste.
@Arthur Last minutes kunnen leuke voordeeltjes opleveren maar voor mensen die werken en/of hun vakantie van te voren moeten plannen werkt dat niet. Als je onder die omstandigheden naar JetAir kijkt vind ik ze vaak vrij duur. Oja, en voor vluchten naar Kreta zijn er aanzienlijk meer aanbieders (en dus concurrentie) dan naar Samos.


Hi hi, diplomatisch/politiek antwoord? Big Grin
Quote
#45
(07 August 2012, 16:57)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jetair werkt niet met last minutes, de promo's staan het hele jaar op hun site zodat je ruim genoeg van te voren de prijzen kunt vergelijken.
En ik schreef ook erbij
(als je flexibel bent) Wat we in het verleden vaak deden met maatschappij X naar west europa en met Y terug.
Elke dag internet afzoeken en je op nieuwsbrieven abonneren.

Jammer genoeg vliegen ze alleen in de zomerperiode (apr-sept) op Thessaloniki en niet in de wintermaanden.... Anders zou ik ze wel in de gaten (blijven) houden met hun vluchten.

Wij hopen dat straks Easyjet gewoon weer start met hun vluchten naar Thessaloniki na 1 seizoen (waarschijnlijk onderhandelingstechniek) niet vliegen. De vluchten zaten altijd vol, het hele jaar door.
Quote
#46
Hallo allemaal.
A.s. dinsdag 18 september vlieg ik naar Samos ,vlucht via Sunweb 309,00 Euro met kosten 331,00.incl de ruimbagage,die betaal je alleen extra 30,00 Euro heen en retour,als je rechtstreeks bij Transavia boekt,ze staan nog steeds op de site voor dezelfde 309 euro.
Prijs valt me mee,helaas met Transavia,lijnvluchten momenteel erg duur.ook ArkeFly veel te duur in vergelijking met Transavia.
Omdat ik inmiddels 60plus ben heb ik voor de heenreis en de terugreis 9 oktober met NS vanuit Leeuwarden 2x een vrije reis.Dus stap ik maandagavond 22.05 op de rechtstreekse trein naar Schiphol,voor 6euro erbij kan ik 1ste klas reizen ga ik maar doen.
Dus wie nog voordelig wil vliegen kijk even op de site bij Sunweb en ook Jiba,die heeft de vlucht voor 305,00 Euro.
Helaas bij beide maatschappijen geen aandelen, kon ik vast nog voordeliger vliegen.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#47
Fijne vakantie Margaritha!
Quote
#48
Ik heb voor vrienden die naar Samos vliegen bij Sunweb een pakketreis (vlucht + transfer + appartement) geboekt was 60 euro goedkoper per persoon dan wanneer je een los vliegticket boekt bij Sunweb. Het was wel een aanbieding maar het was voor onze vrienden net in de goede periode.
Quote
#49
Els je hebt gelijk,ik zag het ook voorbij komen,maar voor 3 weken?
In het verleden heb ik dat ook eens gedaan toen ging ik voor 2 weken,toen ik aankwam ben ik op mn scooter naar de beheerder in Ireon gegaan heb hem verteld dat ik van Griekse vrienden mn "eigen" huisje huur en tegen hem gezegd:verhuur dit appartement aan backpackers of mensen die met de vleugelboten o.i.d. aankomen.
Hij blij en vroeg wat ik er voor moest hebben,ik vertelde hem als je mij ergens in Ireon of Pythagorio op een terras ziet zitten kost je dat een kannetje wijn.En warempel we troffen elkaar samen een wijntje gedronken,heel gezellig hij blij en ik natuurlijk ook vanwege de voordelige prijs die ik had geboekt.En hij had dit appartement dezelfde dag al verhuurd.
Ik huur mn huisje al 20 jaar van een Griekse vriendin,laat daar veel spullen,kleding badlakens e.d. dus eigenlijk een beetje mn eigen huisje.Ik woon in de bergen en zie uit op de luchthaven,zij pikt me op dus geen transfer nodig.Dus mijn centjes voor huur komt direct terecht bij de mensen waar ik van houd.Een keus van mijzelf,en ik voel me er goed bij.Maar zoals ik al schreef je hebt gelijk voor je vrienden,raar eigenlijk dat die vluchten zoals in jouw verhaal nog steeds zo vlak voor vertrek zo prijzig zijn.Zal altijd wel zo blijven vrees ik.

Sofia dank je ik ga heerlijk van zon,zee mijn Griekse vrienden en alles daar genieten,
Groetjes Margaritha
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#50
Zorg je wel ervoor dat de trein wel tot Schiphol komt, de laatste tijd is weer hommeles met de NS, hun voorwaarden zeggen dat ze niet op komen voor vervolgschade.
καλο ταξιδι Margaritha.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#51
Arthur, ik heb daar ook wel een beetje een zwaar hoofd in, als alles wel goed gaat ben ik om 00.30 uur daar op Schiphol dinsdagmorgen en vlieg om 05.25 .desnoods maar een taxi verder als het maandagavond fout gaat.
Ben een positief mens en hoop er het beste van,wat kun je er meer aan doen,ik laat het maar over me komen,je moet soms een gokje wagen in het leven.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#52
Je bent tenminste mooi op tijd, wij hebben dit in het verleden ook een paar keer gedaan, de laatste trein van Sittard naar Schiphol. Sta je om 00.30 uur op Schiphol, moet je tot 03.00 wachten tot de balie open gaat, dan tot 05.30 voor de vlieger gaat, voordeel je bent vroeg op de eilanden maar helemaal geradbraakt.
Ik ben meer van als we nog eens vliegen rond de middag weg en rond de middag terug als het kan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#53
Arthur met je eens,daarom mis ik ook zo Olympic Airlines,zal wel nooit meer iets worden dat ze op Amsterdam gaan vliegen.
Wij noordelingen hadden nog steeds een stille hoop dat Transavia vanaf Eelde naar Samos zou vliegen met zoveel noordelingen die ik tref op Samos,desnoods met een tussenlanding voor de Griekenland liefhebbers uit het zuiden,zal wel een stille hoop blijven,ze vliegen vanaf Eelde naar verschillende Griekse eilanden
maar helaas niet naar Samos.Ik denk dan simpel met 7 vluchten per week laat er 1van Eelde vertrekken iedereen blij.
Gelukkig gaat s"nachts op Schiphol om 02.00 uur de incheckbalie open,ben je de koffer kwijt en dan na de douane maar aan de koffie en je verstand op 0.
Ik vertrek rond de middag weer van Samos naar Schiphol en ben daar rond 15.00uur.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#54
Is iedereen hier bekend met het feit dat KLM momenteel de Wereld-Deal-Weken heeft?

Amsterdam - Athene 199 euro. Om de week heeft Alitalia een sale welke nog 15% korting geeft over deze prijs. Zo heb ik afgelopen week 6 nieuwe vliegtickets voor later dit jaar geboekt voor 177 euro per retour. 12:00 vertrek vanaf schiphol, 17:00 vertrek vanaf Athene op de terugweg. (Inclusief 1-2 stuks bagage per persoon en lounge toegang indien Skyteam elite status).
Quote
#55
Els je hebt gelijk,ik zag het ook voorbij komen,maar voor 3 weken?
In het verleden heb ik dat ook eens gedaan toen ging ik voor 2 weken,toen ik aankwam ben ik op mn scooter naar de beheerder in Ireon gegaan heb hem verteld dat ik van Griekse vrienden mn "eigen" huisje huur en tegen hem gezegd:verhuur dit appartement aan backpackers of mensen die met de vleugelboten o.i.d. aankomen.
Hij blij en vroeg wat ik er voor moest hebben,ik vertelde hem als je mij ergens in Ireon of Pythagorio op een terras ziet zitten kost je dat een kannetje wijn.En warempel we troffen elkaar, samen een wijntje gedronken,heel gezellig hij blij en ik natuurlijk ook vanwege de voordelige prijs die ik had geboekt.En hij had dit appartement dezelfde dag al verhuurd.
Ik huur mn huisje al 20 jaar van een Griekse vriendin,laat daar veel spullen,kleding badlakens e.d. dus eigenlijk een beetje mn eigen huisje.Ik woon in de bergen en zie uit op de luchthaven,zij pikt me op dus geen transfer nodig.Dus mijn centjes voor huur komt direct terecht bij de mensen waar ik van houd.Een keus van mijzelf,en ik voel me er goed bij.Maar zoals ik al schreef je hebt gelijk voor je vrienden,raar eigenlijk dat die vluchten zoals in jouw verhaal nog steeds zo vlak voor vertrek zo prijzig zijn.Zal altijd wel zo blijven vrees ik.
Els ik kwam dit bericht (eind september j.l.)van mij voor jou tegen toen ik vanavond mijn mapjes ging opruimen,zat wonderbaarlijk in mijn opgeslagen concepten,dacht dit blijft vast actueel voor het nieuwe jaar dus toch vanavond even gepost.
Groetjes Margaritha

Sorry,zag dat ik bovenstaand berichtje wel had geplaatst,dit was op 16 september :het zal de leeftijd zijn moeke zullen mijn kinderen zeggen en heb helaas vandaag ook geen ouzo gehad,daar kan het dus ook niet aan liggen.
Ik denk maar zo beter 2x dan helemaal niet wie weet heeft iemand iets aan deze ,voor mij althans bijzondere boeking ervaring
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#56
Ik vlieg meestal vanuit Brussel naar Athene, met Brussels Airlines of Aegean Airlines. Beide maatschappijen bevallen heel goed. Ik heb even gekeken op cheaptickets maar ik zie dat de tickets voor een retourtje zomer 2013 al 100 euro p.p. duurder zijn dan afgelopen jaar. Dat is toch een flink verschil.
Quote
#57
Xandrios, waar boek je de tickets van Alitalia?? ik vond Düsseldorf altijd een prima oplossing maar dat wordt steeds duurder. ik hoop dat ze (alitalia)thessaloniki nog steeds doen.
weet iemand hoe het ziet met brussels airport. kan je zo als naar dusseldorf met 19 euro met NS ook heen??
Quote
#58
(07 December 2012, 12:41)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Xandrios, waar boek je de tickets van Alitalia?? ik vond Düsseldorf altijd een prima oplossing maar dat wordt steeds duurder. ik hoop dat ze (alitalia)thessaloniki nog steeds doen.
weet iemand hoe het ziet met brussels airport. kan je zo als naar dusseldorf met 19 euro met NS ook heen??


Oei, daar vrees ik een beetje voor want wij hebben al €36 betaald voor 1 persoon h&t in de 2° klas, en wij zitten halfweg Antwerpen en de Luchthaven...
Quote
#59
(07 December 2012, 12:41)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Xandrios, waar boek je de tickets van Alitalia?? ik vond Düsseldorf altijd een prima oplossing maar dat wordt steeds duurder. ik hoop dat ze (alitalia)thessaloniki nog steeds doen.
weet iemand hoe het ziet met brussels airport. kan je zo als naar dusseldorf met 19 euro met NS ook heen??

Forget it. De NS is beduidend duurder naar Brussel. Vanuit Leeuwarden bijv. tijdens goedkoopste uren ruim EUR 46 enkele reis en je bent ruim 4 1/2 uur onderweg.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#60
(06 December 2012, 21:44)marjan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vlieg meestal vanuit Brussel naar Athene, met Brussels Airlines of Aegean Airlines. Beide maatschappijen bevallen heel goed. Ik heb even gekeken op cheaptickets maar ik zie dat de tickets voor een retourtje zomer 2013 al 100 euro p.p. duurder zijn dan afgelopen jaar. Dat is toch een flink verschil.

In 2013 zou het aantal vluchten vanaf Brussel naar Athene teruggeschroefd worden van 4 naar 2.
Brussels Airlines moet besparen en schrapt enkele Europese bestemmingen, waaronder Athene. Dus nog enkel Aegean vanaf Brussel naar Athene.
Brussels Airlines zou wel zitjes voor Aegean blijven verkopen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#61
FYI: KLM heeft een 2e vlucht toegevoegd voor AMS-ATH in de zomer van 2013. Initieel vliegt deze extra vlucht enkel in het weekend, later (vanaf juni) dagelijks. Dan zijn er dus drie directe vluchten tussen amsterdam en Athene:

AMS-ATH 06:45 Transavia
AMS-ATH 07:50 KLM
AMS-ATH 12:05 KLM

ATH-AMS 11:50 Transavia
ATH-AMS 13:05 KLM
ATH-AMS 17:15 KLM

De transavia vluchten hebben per dag andere tijden, en ik zou transavia sowieso ten zeerste afraden. (Bijna net zo duur als KLM, slechte service, en een dierentuin bij de gate/boarding). De nieuwe (ochtend) vlucht van KLM is daarintegen wel erg fijn, met ruim de tijd om in Athene over te stappen op verder vervoer (Andere vlucht, boot/ferry, of bus). Dit is met de 12:05 KLM vlucht nog wel eens problematisch.
Quote
#62
Dat ben ik echt niet met je eens. Zowel het tarief als de service niet. Bij Transavia betaal ik 400,- voor 2 tickets inclusief 2 koffers, bij KLM betaal ik voor dezelfde data 640,-. Stel dat ik wat zou schuiven dan kom ik nog op minimaal 550,-. Dat scheelt nogal wat. Daar koop ik mijn drinken wel voor aan boord voor een 10,- incl. broodje.
Quote
#63
Het kan natuurlijk verschillen op afzonderlijke situaties, maar de laagste prijs voor Transavia is 185 (+20 voor tassen), en 228 voor KLM. Dat scheelt dus niet veel.

Daarnaast als je veel vliegt (ik neem aan dat ik niet de enige ben die meerdere keren per maand naar Athene vliegt?), dan krijg je bij KLM de Frequent Flyer benefits: Gratis eten, drinken en relaxte stoel op het vliegveld, gratis vluchten met punten etc.

Wellicht is mijn ervaring met Transavia een uitzondering, maar toen ik bijvoorbeeld twee weken geleden met ze vloog (ATH-AMS) vertrokken we bijna een half uur te laat aangezien mensen hun bagage niet kwijt konden, en de crew was zeer onbeleefd richting passagiers die met een tas het vliegtuig binnen kwamen. (In het bijzonder bij Griekse passagiers in het Engels)
Quote
#64
Olympic gaat nu ook schrappen in zijn binnenlandse vluchten:

Vanaf 30 september verdwijnt de verbinding Athene - Rhodos.

Op 13 oktober is het de beurt aan Athene - Saloniki en Athene - Heraklion.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#65
(24 July 2013, 19:55)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Olympic gaat nu ook schrappen in zijn binnenlandse vluchten:

Vanaf 30 september verdwijnt de verbinding Athene - Rhodos.

Op 13 oktober is het de beurt aan Athene - Saloniki en Athene - Heraklion.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vorige maand stonden Egean en Olympic nog naast elkaar op Rhodos airport, voor dezelfde verbinding naar ATH ???? gingen 20 à 30 mensen per toestel in.

Henk
Quote
#66
(24 July 2013, 19:55)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Olympic gaat nu ook schrappen in zijn binnenlandse vluchten:

Op 13 oktober is het de beurt aan Athene - Saloniki en Athene - Heraklion.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ai, en ze hadden nochtans een goed vluchtschema. Eerste Aegeanvlucht van de dag is/was nogal vroeg.
Wordt tijd dat Aegean, Olympic kan/mag overnemen.
Quote
#67
Goedemorgen allemaal.

Ik ben van plan eind november naar Kreta te vliegen vanaf Amsterdam. Een paar weken terug lag de prijs van een retourticket zo rond de 450 euro, met KLM naar Athene, dan met Aegean naar Heraklion. Dit op verschillende ticketsite's. Ik weet niet of ik ze hier mag noemen.
Nu heb ik de afgelopen dagen weer gekeken en nu ligt de prijs rond de 2500 euro!!!!
Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt, ik snap er niks van dat de prijzen ineens zo veranderd zijn. Ik keek voor de grap ook voor januari volgend jaar, precies hetzelfde, ook rond de 2500 euro!

Ik kan natuurlijk ook met Transavia naar Athene en dan met Aegaen verder, alleen dan heb je dus losse tickets en moet je weer opnieuw inchecken in Athene en wordt je bagage ook niet doorgelabeld naar Kreta.
Quote
#68
Ik kom bij Aegean van Amsterdam naar Heraklion (via München en Athene) aan de 525 euro voor een retour ticket.
Gewoon 1 ticket en niets overstappen op een andere maatschappij.
Wel enige uren wachten in München en Athene en de bagage wordt gewoon door gelabeld,
Quote
#69
Cookies verwijderen en van een ander IP-adres kijken, Maraki?
Quote
#70
Maraki,

Wellicht is Brussel of Dusseldorf met Aegean een optie voor je. Maar 1 keer overstappen. Brussel vanaf 341 euro, Dusseldorf vanaf 345.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
#71
Bedankt voor de nuttige reacties!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aegean Airlines: Wel AMS en BRU, géén DUS Ger 1 1.267 31 October 2020, 15:44
Laatste bericht: cors
  Treinreis thess-ath. Nanny 2 1.052 21 January 2020, 16:04
Laatste bericht: Nanny
  Ryan Air hogere prijzen? Arthur 38 8.297 08 October 2017, 09:30
Laatste bericht: Arthur
  Snelle verbinding ATH-Piraeus juni klaar JohannesGR 2 1.878 11 February 2017, 00:48
Laatste bericht: El Greco
  Air Berlin overname door Alitalia siepke 4 3.911 18 April 2014, 12:56
Laatste bericht: Xandrios
  Air Berlin - Adventskalender met kortingen Ger 2 2.818 09 December 2012, 21:40
Laatste bericht: xristina
  Ryan air komt weer naar Kos&Rhodos Nanny 6 4.524 03 December 2012, 21:02
Laatste bericht: Nanny
  Charters Air Berlin 2013 ElsR 3 2.900 08 November 2012, 19:05
Laatste bericht: ger64

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)