Grieksegids nieuws
All is quiet on the Eastern front
#1
We kregen net een berichtje van vrienden op Samos. Alles is daar rustig, er zijn daar ook helemaal geen rellen geweest. Verder wordt er met smart gewacht op toeristen die een beetje geld in het laatje komen brengen. Of we dat wilden benadrukken naar de mensen toe. De Samioten willen de toeristen graag een fijne zomer bezorgen op hun mooie eiland, dan kan iedereen weer een beetje voortgaan met het dagelijkse leven.
Dus mensen aarzel niet en kom. Ik heb al in diverse reacties toegelicht hoe je daar een fantastische vakantie kunt hebben, voor elk wat wils. Als je nog tips nodig hebt laat me het gerust weten. Wij gaan binnenkort weer, kunnen bijna niet wachten.
Een trotse half-Samiotische.
Quote
#2
Hallo Els,

Wij gaan in augustus voor de 5de keer naar Samos.
Wij vinden het daar ook helemaal geweldig.
Verheug me er enorm op om weer heen te mogen.....
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#3
Heel goed Els!!!! Maar volgens mij is dat het geval in bijna heel Griekenland!!! Ik merk dat bijvoorbeeld ook op Lefkada, maar Samos en Lefkada zijn hierin geen uitzondering!! Gelukkig.
Quote
#4
Hallo Els,
Las net je vrolijke bericht,ook ik heb regelmatig contact met Griekse vrienden op Samos,ik kom al 25 jaar in Pythagorion en hoor met het lezen van jou verhaal hun verhaal,erg herkenbaar.
Half mei ga ik voor 4 weken naar ons Paradijs daar,en heb steeds het gevoel dat ik jou ken ,wij zitten vaak op de blauwe stoeltjes bij de Busstop naast Paparazzi met een heerlijk kannetje witte wijn.
Wie weet de wereld is soms erg klein.Ik woon in het prachtige Fryslân,
Las vanavond ook over de berichten bij Olympic Airlines,afwachten ik vlieg n.l. altijd met hun via Athene, ben dus erg benieuwd hoe dit afloopt,je kunt nu n.l. gewoon via internet reisbureau"s b.v.D-reizen,Schipholtickets voor mei nog een ticket met Olympic boeken dus snap het niet helemaal.
Groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#5
Hallo,

Wij gaan in juni twee weken naar Samos. Ik hoop dat jullie laten weten hoe het daar is.
Quote
#6
@Kafka: bedoel je de taverna op de hoek bij de doorgaande weg naar Vathi? Daar lopen wij heel vaak langs maar vinden het een beetje te druk met verkeer om daar te gaan zitten. We rijden er ook wel langs ineen rode Daihatsu Terios. Overigens hebben we in 2007 in de meivakantie eens gegeten met een stel Friezen van ca. 35 jaar oud in een restaurantje helemaal achteraan links op de boulevard bij het kleine zandstrandje .... Wij zijn vroeg-pensionados qua jaren.
Quote
#7
Hoi Els.
Jouw reactie horen we heel vaak,we zitten er altijd eind van de middag gezellig met een hele ploeg,iedereen gaat door de dag zn weg, en eind van de middag hebben we daar op de blauwe stoeltjes met een karaf grazie aspro of een heerlijk Mythos biertje ons meeting-point.Voor ons is het juist leuk, je ziet daar alle bekenden langskomen,onze lokale Griekse vrienden schuiven ook gezellig aan,en zo babbelen we de dag door,spreken af wat we in de avond gezellig gaan doen. En echt waar,we zien mensen die eerst zeiden,veel te druk met al dat verkeer,een paar dagen later heel gezellig ook daar zitten.
Zo zie je maar, soms moet je even wachten je verhaal te vertellen,grote bus o.i.d. die net voor het terras in de "file"staat maar daarna keuvelen we gezellig verder,Dus als jij na 15 mei eens langskomt stop even en drink gezellig een glaasje mee.Annamaria zit erook vaak,ken je vast van Notos,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#8
@Kaffka: nou wie weet ...
Overigens is het vanuit Friesland niet handiger om ergens in Duitsland op te stappen met Air Berlin of Aegean?Tenzij je West-Fries bent natuurlijk.
Wij gaan vanuit Limburg vaak vanuit Düsseldorf; in het seizoen rechtstreeks op Samos; scherpe prijzen en je krijgt nog gratis koffie met een broodje ook.
Quote
#9
Hoi Els,
Voor mij maakt dat niet uit,ik woon in Leeuwarden dus via de Afsluitdijk vrij snel naar Schiphol, en met de trein meestal rechtstreeks of via Groningen altijd rechtstreeks.Wie weet gaan ze voor ons Noordelingen in de toekomst via Eelde met een rechtstreekse vlucht naar Samos,we blijven duimen hier in het noorden, en ook duimen voor mn vlucht met OA,nog niets gehoord via het reisbureau D-Reizen ,ben benieuwd.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#10
ElsR en @Kaffka. Bedoelen jullie deze blauwe stoeltjes?
@[Afbeelding: 9vf9dd.jpg]
@ElsR en @ Kaffka.
Dat is dus net niet op de hoek van de weg naar Vathi, want daar zitten deze heren.

[Afbeelding: et6v5h.jpg]
@ElsR en @ Kaffka. Foto's zijn gemaakt op 13 september 2010.
Groet, Cor.
Quote
#11
Hoi Cor en Els.
Ja hoor Cor, je hebt helemaal gelijk, wij wisselen zo nu en dan van terras,iedereen te vriend houden en dat is daar helemaal geen probleem.
S"morgens haal ik mn verse Jus bij Paparazzi, waar de 2 oude mannen zitten,eind vd middag op de blauwe stoeltjes ons meeting point in de kafenion.
Zondagsmorgens met de Griekse vrienden altijd ouzo time ook bij Paparazzi, maar je weet het, altijd binnen,niet ons plan maar de lokale vrienden,dan ziet niet iedereen dat ze om 11.00 uur al aan de ouzo zitten,lachen geen probleem we doen gezellig mee.
Dus zo als ik al zeiConfusedchuif in mei eens gezellig aan bij ons Kafenion Busstop,Stavros.
Groetjes Margreet
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)