Autohuur iDrive/Yes-Rent-A-Car
#1
Als je een goed autoverhuurbedrijf zoekt voor je vakantie, met online boeken in het Nederlands, vanaf en totaan het vliegveld, kijk dan eens op de website van iDrive en Yes-Rent-A-Car. Begonnen op Samos verhuurt de Nederlander Sandy zeer goede auto's tegen zeer scherpe prijzen met zeer goede service. Filialen in/op
Samos, Naxos, Lesbos, Paros, Chios, Rhodos, Athene en Kos. Wij hebben er zelf gebruik van gemaakt toen we nog geen eigen auto hadden op Samos en we kunnen het van harte aanbevelen.
Kijk op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik huur altijd een auto via Sunny Cars. Valt niet te kloppen qua verzekering! Mijn kameraad was vorig jaar in Calabrië met de auto tegen een muurtje gebotst. Dat heeft ons niet gekost omdat wij zo goed verzekerd waren. Bij een ander autoverhuurbedrijf zou dat waarschijnlijk niet zo geweest zijn, omdat je daar pas verzekerd bent vanaf een bepaald bedrag. Met een paar krassen op de auto waren wij zeker niet aan dat bedrag geraakt en had ons dat geld gekost! Het kost wel wat meer, maar als je al de opties die Sunny Cars je biedt wil hebben bij een ander autoverhuurbedrijf, kost het je waarschijnlijk nog meer!
Quote
#3
Wij huurden ook altijd via Sunny Cars maar ik vond ze erg duur geworden. Vorig jaar op Lesbos hebben wij gehuurd bij Number 1 in Petra (aanbevolen door een forumlid hier) en dat is ook erg goed gegaan en een stuk goedkoper. Dit jaar voor de vakantie op Kreta heb ik gereserveerd bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(via de banner hier op de Oriste site) Zij verhuren ook o.b.v. all inclusive net als Sunny.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
Ik ga in juni naar Israël voor tien dagen en heb daar een auto via Sunny Cars gehuurd met maximum verzekering. Dat heeft mij 250 Euro gekost met vroegboekkorting. Maar in Calabrië heeft het mij vorig jaar veel meer gekost. Ik heb de verkoper om uitleg gevraagd en hij legde mij uit dat daar totaal geen logica in zit en dat van jaar tot jaar heel fel kan verschillen. Vernieuwing van het wagenpark, herberekening van de verzekeringskosten na een jaar met veel ongevallen, een nieuw contract met een andere autoverhuurmaatschappij, etc... Er zijn veel factoren om dat te beïnvloeden. Maar wanneer je dat gaat boeken, heb je nog altijd de keuze om akkoord of niet akkoord te gaan met de prijs...
Quote
#5
Ook bij andere verhuurders hoeft het niet altijd wat te kosten als je schade hebt hoor. Wij hadden ook een keer schade, moest het eerst zelf betalen, 110 euro of zo en kregen het later netjes op onze rekening gestort.
Persoonlijk zou ik (zeker in deze tijd) eerst kijken wat locale verhuurders aan biden. Ik steun toch liever een Griek die auto's verhuurt dan een groot internationaal bedrijf! Maar het moet wel goed geregeld zijn allemaal natuurlijk.
Quote
#6
Maar Sunny Cars werkt wel altijd via locale bedrijven hé... En aangezien er bij het afhalen niet eens de moeite wordt gedaan om te checken welke schade de auto op dat moment al heeft, heb ik de indruk dat het vertrouwen van dat soort bedrijven in Sunny Cars' verzekeringen vrij groot is. Smile
Quote
#7
(23 February 2012, 22:22)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je een goed autoverhuurbedrijf zoekt voor je vakantie, met online boeken in het Nederlands, vanaf en totaan het vliegveld, kijk dan eens op de website van iDrive en Yes-Rent-A-Car. Begonnen op Samos verhuurt de Nederlander Sandy zeer goede auto's tegen zeer scherpe prijzen met zeer goede service. Filialen in/op
Samos, Naxos, Lesbos, Paros, Chios, Rhodos, Athene en Kos. Wij hebben er zelf gebruik van gemaakt toen we nog geen eigen auto hadden op Samos en we kunnen het van harte aanbevelen.
Kijk op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoi Els,

Had dit niet verwacht van je dat jij een auto huurt of aanbeveelt van een Nederlandse ondernemer in Griekenland.

In deze zo moeilijke tijden hebben de Griekse ondernemers het véél harder nodig. En over het algemeen zijn er geen slechte verhuur bedrijven. Wel is het noodzakelijk om vooral in voor en naseizoen te onderhandelen over de prijzen, die zijn dan soms 30% omlaag te krijgen.
Er is zeker niets mis met YRAC, die mensen doen het goed maar ook zeker de Griekse autoverhuurbedrijven.

En lieve mensen als jullie je vakantie in het zuidwesten van Samos (Vosalakia of Ormos) doorbrengen huur dan bij de daar aanwezige Griekse verhuurbedrijven o.a. Galaxy, Mirto en Hermes. Allen te vinden via het internet.
Moeite met Engelse taal? mail mij even en ik help je graag.

Grtz.Wick








Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#8
Els is niet de enige, ik kreeg vanuit Samos ook het advies om bij Sandy een auto te huren, en dat ook gedaan.
Quote
#9
Wij huren al 8 jaar een auto bij Auto Motor Sport in Rethymnon altijd perfect geregeld en een stuk
goed koper dan via een Reis organisatie.
Een keer een schade gehad kwam in een gat in de weg velg,band en wieldop kapot maar heb niets
hoeven betalen aan hun.
Dit is ook een echt Grieks bedrijf ik maakte me er drukker om dan zij top bedrijf.
Quote
#10
(26 February 2012, 07:59)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Had dit niet verwacht van je dat jij een auto huurt of aanbeveelt van een Nederlandse ondernemer in Griekenland.

In deze zo moeilijke tijden hebben de Griekse ondernemers het véél harder nodig. En over het algemeen zijn er geen slechte verhuur bedrijven. Wel is het noodzakelijk om vooral in voor en naseizoen te onderhandelen over de prijzen, die zijn dan soms 30% omlaag te krijgen.
Er is zeker niets mis met YRAC, die mensen doen het goed maar ook zeker de Griekse autoverhuurbedrijven.

Dus als ik als Nederlandse ondernemer in Griekenland een bedrijf heb/start is dat slecht? En wat als ik Griekse werknemers in dienst heb??? Wat als een Nederlandse, Engelse, Zweedse of weet ik het wat met een Griek getrouwd ben die een dergelijk bedrijf heeft? Wat als ik een coöperatie start met diverse autobedrijven op diverse eilanden met van origine Griekse bedrijven om zo de kosten te drukken?? Mag je daar dan allemaal niet huren? Ik ken zat Grieken met verhuurbedrijven die met buitenlandse vrouwen getrouwd zijn.
Quote
#11
(26 February 2012, 13:31)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 February 2012, 07:59)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Had dit niet verwacht van je dat jij een auto huurt of aanbeveelt van een Nederlandse ondernemer in Griekenland.

In deze zo moeilijke tijden hebben de Griekse ondernemers het véél harder nodig. En over het algemeen zijn er geen slechte verhuur bedrijven. Wel is het noodzakelijk om vooral in voor en naseizoen te onderhandelen over de prijzen, die zijn dan soms 30% omlaag te krijgen.
Er is zeker niets mis met YRAC, die mensen doen het goed maar ook zeker de Griekse autoverhuurbedrijven.

Dus als ik als Nederlandse ondernemer in Griekenland een bedrijf heb/start is dat slecht? En wat als ik Griekse werknemers in dienst heb??? Wat als een Nederlandse, Engelse, Zweedse of weet ik het wat met een Griek getrouwd ben die een dergelijk bedrijf heeft? Wat als ik een coöperatie start met diverse autobedrijven op diverse eilanden met van origine Griekse bedrijven om zo de kosten te drukken?? Mag je daar dan allemaal niet huren? Ik ken zat Grieken met verhuurbedrijven die met buitenlandse vrouwen getrouwd zijn.

Bravo Maria! Heerlijk z'on nuchtere blik op dit onderwerp!
Quote
#12
Sandy is, naar ik via-via gehoord heb, begonnen bij een Griek die auto's verhuurde maar er op een gegeven moment geen zin meer in had. Toen heeft Sandy de zaak overgenomen en flink wat investeringen gedaan. Nu heeft hij een flink aantal filialen op een heel aantal eilanden en hij neemt lokaal personeel aan. Hij leeft met zijn gezin in een klein plaatsje op Samos. ik weet niet of hij een Griekse vrouw heeft maar dat zou best kunnen. Zijn kinderen gaan naar een Griekse school. En waarschijnlijk laat hij de auto's ook servicen bij een Grieks bedrijf.
Hij sponsort het plaatselijke voetbalteam en promoot ook Animal Care Samos.
I rest my case.
Gewoon doen!
Quote
#13
(26 February 2012, 13:31)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 February 2012, 07:59)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Had dit niet verwacht van je dat jij een auto huurt of aanbeveelt van een Nederlandse ondernemer in Griekenland.

In deze zo moeilijke tijden hebben de Griekse ondernemers het véél harder nodig. En over het algemeen zijn er geen slechte verhuur bedrijven. Wel is het noodzakelijk om vooral in voor en naseizoen te onderhandelen over de prijzen, die zijn dan soms 30% omlaag te krijgen.
Er is zeker niets mis met YRAC, die mensen doen het goed maar ook zeker de Griekse autoverhuurbedrijven.

Dus als ik als Nederlandse ondernemer in Griekenland een bedrijf heb/start is dat slecht? En wat als ik Griekse werknemers in dienst heb??? Wat als een Nederlandse, Engelse, Zweedse of weet ik het wat met een Griek getrouwd ben die een dergelijk bedrijf heeft? Wat als ik een coöperatie start met diverse autobedrijven op diverse eilanden met van origine Griekse bedrijven om zo de kosten te drukken?? Mag je daar dan allemaal niet huren? Ik ken zat Grieken met verhuurbedrijven die met buitenlandse vrouwen getrouwd zijn.

Natuurlijk moet het mogelijk zijn om als buitenlander in Griekenland een bedrijf te beginnen!!
Breng het alleen niet zo naar voren dat je een Nederlander of een andere nationaliteit hebt. Het is ook mogelijk om je niet zo te profileren en de Grieken (die toch al snel jaloers zijn) tegen je in het harnas te jagen.
Laat alleen via welke vorm van promotie dan ook weten dat er bij jouw bedrijf ook Nederlands of een andere taal meer gesproken wordt, ik denk dat dat volstaat en de rust onder collega's bewaard.
De broodjes van Kootje en kroketten van Piet etc. etc. hebben o.a. heel de Spaanse kust bedorven.

Grtz.Wick


Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#14
Dag allemaal,

Wij huren steeds bij Economycarrentals....heel voordelige prijs en prima verzekering.

Groetjes,
Viviane.
Quote
#15
citaat van Wick : Natuurlijk moet het mogelijk zijn om als buitenlander in Griekenland een bedrijf te beginnen!!
Breng het alleen niet zo naar voren dat je een Nederlander of een andere nationaliteit hebt. Het is ook mogelijk om je niet zo te profileren en de Grieken (die toch al snel jaloers zijn) tegen je in het harnas te jagen.
Laat alleen via welke vorm van promotie dan ook weten dat er bij jouw bedrijf ook Nederlands of een andere taal meer gesproken wordt, ik denk dat dat volstaat en de rust onder collega's bewaard.
De broodjes van Kootje en kroketten van Piet etc. etc. hebben o.a. heel de Spaanse kust bedorven.

#######################################
Moeten we bovengenoemde uitspraken nu echt serieus nemen? Mag een grieks restaurant in nederland dan slechts "restaurant"genoemd worden?

Natuurlijk zal een nederlander in griekenland zich als zodanig profileren. Niks mis mee .
Quote
#16
Els, bedankt voor de tip.
Ik heb Yes-rent a car ervaren als een fijne, betrouwbare, goede en ook nog eens betaalbare verhuurder. Sandy bracht de vrijwel nieuwe auto persoonlijk naar ons appartement in Ireon en voorzag ons ook nog eens van de leukste tips én gezellige Griekse muziek in de auto. Na afloop werd de auto weer opgehaald bij het appartement. Bovendien steunt hij ook nog eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, een broodnodige organisatie t.b.v. het welzijn van (zwerf)dieren op het eiland.
M'n complimenten, wat mij betreft een absolute aanrader up

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger
Quote
#17
@Wick, enerzijds hebben de Griekse ondernemers het moeilijk, anderzijds moeten we dus proberen 30% van de prijs af te onderhandelen? Onze Hollandse handelsgeest, maar die zal ons onder deze omstandigheden niet populairder maken, of mis ik iets?
Quote
#18
ik heb naar aanleiding van dit draadje een offerte gevraagd bij genoemde onderneming in het voorjaar al ,en kreeg een voorstel die een kleine 100euro hoger lag dan bij de onderneming waar we al enige jaren een auto huren (grieks),dus zijn we daar niet op in gegaan.heeft waarschijnlijk met de locatie te maken! waar we eigenlijk wel nieuwsgierig naar zijn of er ook nog verhuurbedrijven zijn die campers verhuren in griekenland , omgeving athene of volos, die op het eiland ten westen van athene kennen we al (nederlanders) te minste hun prijzen!verder niks mis mee! maar zijn er nog meer mogenlijkheden om een camper te huren?op het vaste land van griekenland?
Quote
#19
En als je dan 30% `korting` hebt gekregen, hoe komt de toch al in de shit-zittende ondernemer dan in goede balans met zijn inkomsten-uitgaven? Dan moet ie dus maar weer geen bonnetje (???!!!) geven, maar dat geeft natuurlijk niet want je hoeft ook werkelijk geen bonnetje (of wil je de kosten van huur soms ook nog ergens declareren). En zo kun je eerst 'de Grieken' leren wat handelsgeest is, laten (dood-)concurreren en vervolgens kun je wijzen wat een oplichters het zijn.....
Of zie ik dit fout ?
Quote
#20
Ik vind deze verhuurder veel te duur. In het voorjaar heb ik een offerte opgevraagd en men vroeg mij EUR 26 per dag voor 19 dagen. Terwijl meerdere plaatselijke verhuurders - gewoon via internet benaderd - EUR 20 per dag vragen. Dit dus zonder onderhandelen. Zelfde verzekeringen enz.. Dus ik heb bij een plaatselijk bedrijf gehuurd waar ik al een keer eerder had gehuurd tegen dezelfde EUR 20 per dag. De laatste jaren heb ik overigens nooit meer betaald dan dat. En dat bij diverse bedrijven.

En dan vindt mijn Griekse familie nog dat ik afgezet ben en de prijs lager had kunnen zijn en kreeg ik het advies te onderhandelen. Dus stuur ik nu mijn familie eropaf Big Grin Ik ben benieuwd waar zij mee aan komen zetten. Een 2e handse koopauto erbuiten gelaten, want dat is wat zij mij echt adviseren. Dit jaar heb ik daar even geen oren naar, maar waarschijnlijk wel volgend jaar.
Quote
#21
@Maria,heb ik nog een tip voor je als je een auto wilt kopen in Griekenland.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Samos autohuur Bowie 20 3.904 23 January 2023, 16:06
Laatste bericht: Bowie

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 9 gast(en)