Grieksegids nieuws     
Give Greece a chance
#1
Give Greece a chance campagne:
[Afbeelding: GGAC21.jpg]

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Of hier, in het Nederlands:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









Quote
#2
Delen deze boodschap via social media, waar je maar kan, zou ik zeggen!
Quote
#3
Goeie aktie, hoopt dat het werkt en men weer anders tegen de Grieken aan gaat kijken!
Quote
#4
Prima campagne, laten we hopen dat het iets oplevert :)
Quote
#5
Kijk dit gaat de goede kant uit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Uiteraard heb ik dit gedeeld: ik hoop dat het zal helpen!
Quote
#7
Klasse Exclamation
Leuk dat Oriste ook meedoet :)
Quote
#8
Ook geplaatst:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alle kleine beetjes helpen, niet waar?

Ik ben wel wat zorgelijk hoe het allemaal verder moet in Griekenland. Zolang er zo'n overheidswanorde is en zoveel corruptie zal het niet meevallen om de grootverdieners (of meer de grote graaiers wellicht) aan te pakken en degenen die echt in de problemen zitten wat te sparen. En verder vooral veel ruimte te geven aan mensen die het land echt willen hervormen en opbouwen tot een beter land om te wonen, te werken en een fijn leven te hebben.
Quote
#9
heb het op facebook geplaatst,veel reactie vooral duitsers
Quote
#10
Mijn ouders lieten mij de advertentie in het AD zien! Is wel goed denk ik, hoop dat het kan bijdragen aan het duwtje in de rug dat hard nodig is.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
In elke mail die ik nu verstuur staat dit "logo" als standaard ingesteld
[Afbeelding: nb2782.png]
Want geef toe, enkel de Europeanen die solidair zijn met het Euopees volk kunnen elkaar steunen. De Europese "leiders" hebben al lang geen voeling meer met het volk. Wat nu met de Grieken gebeurt kan morgen met ons allen gebeuren.
[Afbeelding: 24bnoeo.gif]
Quote
#12
@ Rhodos.

Goed idee, ga ik ook doen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
ik heb de pagina ook op mijn facebook gezet.
Quote
#14
Dit logo zou ik ook graag in mijn mailtjes zetten maar....weet niet hoe dat moet!
Wil iemand mij in Jip en Janneketaal uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Antonette.
Quote
#15
Shocked 
(26 February 2012, 12:50)Antoinette schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit logo zou ik ook graag in mijn mailtjes zetten maar....weet niet hoe dat moet!
Wil iemand mij in Jip en Janneketaal uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Antonette.

Ga met je muis op de foto/logo .. klik met je rechtermuisknop op .. oplaan als..
daarna op ..opslaan.. en dan staat het op jouw computer .
vandaar uit kan je het op je mailtjes zetten .. ;) succes

Quote
#16
Inderdaad een goed idee om het logo in je handtekening bij mailverkeer te zetten. Je krijgt er ongetwijfeld vragen over waardoor je Griekenland nog meer kunt promoten :)
Fleurootje's signatuur Bij vlagen ben ik geniaal maar helaas is het vrijwel altijd windstil......
Quote
#17
Ik heb gemengde gevoelens over deze reclamecampagne voor Griekenland.Give Greece a change, mooie slogan hoor maar laten we vooral niet vergeten dat de kans wel gepakt moet worden...
Er is in GR veel mis en dat is niet van de laatste jaren, ik zou willen dat een dagblad advertentie dit in een klap kon oplossen maar ik geloof niet in sprookjes.

Ik geloof wel dat Griekenland het gaat redden maar dit zal een proces van jaren zijn. Blijven jullie in ieder geval hier met vakantie naar toe komen, we hebben iedere toerist hard nodig!
Quote
#18
Syl, ενα θαυμα θα μας εσωζε μοναχα. Αλλα η Ελπις πεθαινει παντα τελευταια.
een wonder en hoop hebben wij nodig.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
We zagen al dat Mikis Theodorakis naar Syntagma ging.
Nu geeft Dalaras een prachtig signaal:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#20
(26 February 2012, 21:09)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We zagen al dat Mikis Theodorakis naar Syntagma ging.
Nu geeft Dalaras een prachtig signaal:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Mooi gebaar, niet meer en niet minder. Hij treedt ook op in de wijk waar ik woon, we zullen er zeker naar toe gaan. Daar tegenover staat (en dat houdt de gemoederen hier meer bezig dan Dalaras) dat er een parlementslid is die een miljoen op een buitenlandse bank heeft gezet.
Anyway beste mensen, zoals ik al eerder aangaf, kom hier gewoon lekker op vakantie!

Vandaag Καθαρά Δευτέρα, ik ga gauw aan de slag eerst de lagana bij de bakker halen en dan in de keuken voor de Χταπόδι,Σουπιές Καλαμάρια, etc.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas werkt het weer vandaag niet mee en kunnen we niet buiten zitten... Geen probleem, ook binnen maken we er een feest van!

Fijne dag allemaal!

Quote
#21
Ik doe alvast mee, het logo zal vermeld worden in mijn mails!
Quote
#22
Lees dit initiatief
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Hallo Wilma,
het is gelukt! Hartelijk dank voor je hulp, Antoinette.
Quote
#24
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





και φυσικα διαφορες μαλακιες που διαβαζω και εδω συχνα , αλλα τι να κανω στην δημοκρατια ο καθε μαλακας μπορει να λεει οτι θελει. και ουτε αει στο διαολο δεν μπορεις να πεις.
Quote
#25
Als je gaat mopperen op anderen, doe dat dan niet in het Grieks want dat kan lang niet iedereen lezen.
Quote
#26
dat hoef ook niet.ο νοών νοείτω.
er is ook een translate knoop op je browser.
Quote
#27
Vind het toch een beetje flauw dat de lezer dat dan zelf moet gaan zitten uitzoeken. Als je zo graag wilt dat mensen je lezen -en begrijpen - waarom zet je het er dan zelf niet even bij? Uit beleefdheid?
Quote
#28
(01 March 2012, 23:45)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind het toch een beetje flauw dat de lezer dat dan zelf moet gaan zitten uitzoeken. Als je zo graag wilt dat mensen je lezen -en begrijpen - waarom zet je het er dan zelf niet even bij? Uit beleefdheid?

Ik ben het helemaal met Els eens!
Het allergrootste deel van dit prikbord kunnen geen Grieks!!OF misschien wel spreken, maar niet kunnen lezen!!
Ik zou het ook zeer op prijs stellen dat er gewoon in het Nederlands geschreven word.. het staat misschien wel heel erg Interessant die griekse lettertjes maar niet iedereen heeft een ,,translate knop ;)..op zijn browser ..Of wilt zo'n knop niet gebruiken omdat de computer dan wat trager is/word en heeft het dan uitgeschakeld! en je moet dan idd weer een vertaalmachine in gaan zetten... om het eventueel nog te kunnen volgen!
hier even 2 vertalingen

nr1 is van de vertaalknop en van de google vertaalmachine ..
nr2 van Bing
er komen 2 totaal verschillende vertalingen uit... die tenslotte ook nog niet eens te begrijpen zijn , zo onsamenhangend Her lijkt wel een cryptogram .. hihi eigenlijk moet dat ook nog eens extra vertaald moeten kunnen worden .

Tzimis schreef:
και φυσικα διαφορες μαλακιες που διαβαζω και εδω συχνα , αλλα τι να κανω στην δημοκρατια ο καθε μαλακας μπορει να λεει οτι θελει. και ουτε αει στο διαολο δεν μπορεις να πεις.

1-Google vertaling (die ook eventueel op de knop zit)

diverse zachte en natuurlijk, en ik lees hier vaak, maar wat ik doe in elke democratie van de weekdieren mogen zeggen dat hij wil. en universiteiten, noch in de hel kun je niet zeggen.

2-Bing ( eigenlijk ook niet te begrijpen)

en natuurlijke verschillen en hier zij diabazw malakies zelden, maar wat naar 2000 (& prijs) in de Republiek elk zegt dat malakas kan thelei. en universiteiten in noch niet beschuldigend diaolo optioneel beperken

Kan iemand dit even voor mij vertalen s.v.b



Quote
#29
"Tzimis zei: και φυσικα διαφορες μαλακιες που διαβαζω και εδω συχνα , αλλα τι να κανω στην δημοκρατια ο καθε μαλακας μπορει να λεει οτι θελει. και ουτε αει στο διαολο δεν μπορεις να πεις."

De vertaling is: "En natuurlijk verschillende onzinnigheden die ik hier regelmatig lees, maar wat doe ik eraan in een democratie; elke (tja dat woord vertaal ik even niet) kan zeggen wat hij wil. Hier kan je niet eens 'ga naar de hel' (maar dat wordt hier gezegd als een soort potjandrie dubbeltjes, maar dan met klemtoon Angry) zeggen.

@Tzimis: Ik heb het even voor je vertaald als je het niet erg vindt ;)

Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#30
Dank voor de bijval! Ik heb van mijn leraar Grieks geleerd dat μαλακας - malakas - "klootzak" betekent dus dat vind ik niet zo netjes omdat in een forum zoals dit te gebruiken. Roosmarijn vertaalt verder μαλακιες als "onzinnigheden" maar ik denk dat het toch wat scherper bedoeld was. Mede daardoor vroeg ik of T B dit eens in het Nederlands wilde/durfde te schrijven.
Ikzelf spreek en schrijf namelijk wel een beetje Grieks.
Quote
#31
Nee hoor Els, μαλακιες kan je echt zo interpreteren.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#32
Malakas betekent niet per definitie klootzak. Flinke fout van je Griekse leraar. Grieken gebruiken dit woord te pas en te onpas in zachtere en hardere betekenis. In dit geval kun je ook lezen dat iedere gek mag zeggen wat hij wil. Nederland kent veel betekenissen voor het woord malakas, afhankelijk van de hardheid waarmee het bedoeld wordt.
Quote
#33
Bravo Maria. gisteren was ik het een beetje zat. je lees zo veel onzin hier ,om niet weer de woord malakies te gebruiken.
maar goed dat is al geschiedenis. nu komt het mooiste,. eerst hebben wij griekenland en de rest van zuid europa zwart gemaakt, stinkende luie knooflok landen, en wat zegt de corespondent van Ns van uit Brussels ?? nederlander zijn die de minste uren werken in europa en ook nog het gaat nederland niet voor elkaar krijgen om de schuld onder het 3% te krijgen volgende jaar. nu na zo veel jaaren heb mijn griekse eigen groot deels achter gelaten en heb geleert regels zij regels.. hoe kun je regels oplegen en een heel volk uithongeren terwijl zelf dezelfde egels niet kan volgen??
nog eens die discussie over grieks schrijven die maak ik mee jaaren lang. gek genoeg op mijn werk hebben ze minder last dan hier. hoe kan dat?? zijn mensen op internet nieuwsgieriger dan op de echte leven??
groetjes en kalmpjes aan, mensen, leven is mooi
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=results_video&playnext=1&list=PLC5509D5F6EDA38FA
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)