Kun je hier Grieks praten?
#1
Een Grieks koffiehoekje, daar moet je misschien Grieks spreken, hè.
????????, ?? ??????;

Eén Nes Metrio alstublieft. Me gala.

lol
Quote
#2
Yassas Yoyogro en Kalos irthate op dit forum!

Mijn Grieks is nog niet "je-van-het", maar ik probeer het wel te leren. Wij, mijn vrouw en ik, komen al jaren elk jaar minstens één keertje naar Griekenland, elk jaar neer een andere bestemming. We zoeken meestal de wat minder gebruikelijke plekjes op, afgelopen jaar bijvoorbeeld Kythira.

Op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vindt je reisverslagen van onze vakanties in Griekenland.

Via de Griekse zenders probeer ik ook m'n Grieks een beetje op te vijzelen en moet zeggen dat dat aardig lukt. Ik versta de taal redelijk; het spreken begint (langzaam maar zeker) te komen. Ook ben ik op zoek naar een plek om Grieks te leren maar die zijn meestal te vinden in de randstad en omstreken. Zelf woon ik in Heerlen dus da's een stuk uit de richting.

Wat zijn jouw bindingen met Griekenland?

Ger
Quote
#3
Hoi Ger, in Hasselt en Genk zijn goeie scholen om grieks te leren. Veel luisteren radio ,tv helpt zeker en vast. Als je wat verder zou zijn, kan ik je wel grammatica bezorgen die ik zelf schreef ( na 6 jaar griekse les), beknopt en helder.

Groetjes,

Dirk
Quote
#4
Dag Dirk,

Allereerst welkom op dit nieuwe forum!


Heb je misschien een website van die aanbieders van die cursussen? Genk en Hasselt zijn vanaf Heerlen goed te doen, dus wie weet.
Quote
#5
Hoi,

In Hasselt is dat :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Goeie school met goeie leraars. Ik zat hier zelf vier jaar. Ik liet me vertellen dat hier nu heel wat Nederlanders les volgen omdat er een school in Maastricht stopte ?

Tweede mogelijkheid = Elliniki Koinotita ( griekse gemeenschapshuis ) in Genk. Hier wordt trouwens ook griekse dansles gegeven:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met vriendelijke groet,

Dirk
Quote
#6
Bedankt voor de tips Dirk, we gaan ons binnenkort eens oriënteren over de mogelijkheden.

Ger
Quote
#7
Grieks praten is best moeilijk , na twintig jaar blijft het bij wat standaard woorden en zinnen , probleem ligt ook aan de grieken waar we mee omgaan in de vakanties op rhodos , die proberen zoveel mogelijk engels en slechts een paar duits te praten , want dat willen hun onder de knie krijgen .
Als ik ooit een keer een rustige periode heb , wil ik toch een cursus gaan doen , maar ja dat roep ik ook al weer een paar jaar Big Grin
djdakman's signatuur
Quote
#8
Bij mij is het nog veel erger; ik ben 25 jaar geleden begonnen wat Grieks te leren, daarna weer een tijdje niet en dan weer wel, etcetera. Eerlijk gezegd ben ik nog altijd op beginners-niveau!
Toen ik begon was het nog onmogelijk om in Nederland Griekse teksten, kranten, films, radio etc te vinden.. later kwam internet, maar Griekenland stond niet voorop met het aanbieden van websites. Tegenwoordig is het Grieks ook in Nederland wel helemaal binnen handbereik via internet. En met de satelliet. Maar de taal blijft moeilijk.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kun jij tot 10 tellen? Karidiès 0 652 26 July 2023, 10:26
Laatste bericht: Karidiès
  grieks praten gnikolakak 7 5.733 10 March 2012, 19:29
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)