Hoe ontvangen jullie HellasSat-2?
#1
[Afbeelding: hellassat.gif]

Er zijn nogal wat meningsverschillen over de benodigde apparatuur voor de ontvangst van HellasSat-2 op 39 graden oost. Voor aspirant HellasSat-ontvangers misschien handig om te weten wat ze minimaal nodig hebben.

Ik ben dus reuze benieuwd hoe jullie deze ontvangen en wat de sterkte is. Ontvangen jullie bijvoorbeeld ook de zwakkere RIK-sat transponder (11146V/3333) of de nóg zwkkere GNET-transponder (10956V/4123)?

Zelf gebruik ik een simpel 60cm schoteltje die overigens wél 100% is uitgericht (inclusief skewaanpassing). Prima ontvangst m.u.v. regenachtig weer; dan valt GNET snel uit. Uitval bij RIK-sat alleen bij zeer heftig weer, maar dan ontstaan er normaliter ook op de Astra wel probelemen.

Wat gebruiken jullie?
Quote
#2
Een draaibare en dat werkt uitstekend , hij stond van de week toevallig een beetje scheef door de wind denk ik , weer de buis waar die aanhangt waterpas gezet en het scheelde metteen 2db signaal :)

DJ
djdakman's signatuur
Quote
#3
Ik neem aan dat ie wat groter is dan mijn 60cm'tje?

Ger
Quote
#4
88cm Ger , maar ik zie nu dat mijn schotel Rik Sat ook even niet vind , staat ie toch nog niet jofel denk ik , zal eens scannen.......
140 zenders gevonden maar geen Rik Sat , wel ert en ant1 en nog veel meer goeie zenders Huh
djdakman's signatuur
Quote
#5
Hoi, ik ontvang hem met een schotel van 1.0 m en nooit probs met ontvangst.

On‌tvangers = dreambox 500+ en dreambox 7020
Eigenlijk wel beetje teleurgesteld over het aanbod van kanalen op hellas-2
Het aanbod van Nova op hotbird is veel uitgebreider en echt de moeite.

Binnenkort ga ik een bigsat visiosat plaatsen voor satelliet of .... 6 ?

mvg,

Dirk
Quote
#6
Hier een 68 cm schoteltje en behalve bij (erg) slecht weer geen problemen. Vreemd dat je RIK niet kunt laden DJDakman; heb zojuist even gekeken en hij is gewoon in de lucht hoor up

Jan(nis)

(10 October 2009, 10:00)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




140 zenders gevonden maar geen Rik Sat , wel ert en ant1 en nog veel meer goeie zenders Huh
Quote
#7
Maar daar hangt helaas ook een flink
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




aan Dirk

Ger

(10 October 2009, 10:50)Dirk schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het aanbod van Nova op hotbird is veel uitgebreider en echt de moeite.

mvg,

Dirk
Quote
#8
(10 October 2009, 11:11)Yiannis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier een 68 cm schoteltje en behalve bij (erg) slecht weer geen problemen. Vreemd dat je RIK niet kunt laden DJDakman; heb zojuist even gekeken en hij is gewoon in de lucht hoor up

Jan(nis)

(10 October 2009, 10:00)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




140 zenders gevonden maar geen Rik Sat , wel ert en ant1 en nog veel meer goeie zenders Huh


Ik zal eens verder kijken , maar verder geen probleem hoor op de 13 nova kan ik wel kijken , maar ik wil mijn schotel(s) goed uitgericht hebben :)
djdakman's signatuur
Quote
#9
hier ontvang ik hem ook goed met de BIGSAT.....
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#10
(10 October 2009, 09:25)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat gebruiken jullie?

Wavefrontier T55 met 6 lnb's met een twin lnb op Hellas gericht zodat we zowel in de woonkamer als op de slaapkamer naar HellasSat kunnen kijken. GNET ontvang ik helaas niet, Riksat wel maar die is wel bij wat regen vrij snel weg.

Rico
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#11
Ook GNET/MAD op 10956V/4123 Eddie?
[Afbeelding: mad_tv.jpg]

(11 October 2009, 16:09)edbe schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hier ontvang ik hem ook goed met de BIGSAT.....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Opnemen programma Hellassat Yiannakis 1 1.400 20 December 2021, 17:19
Laatste bericht: Ger
Information Actuele zenderlijst HellasSat-2 (Pay-TV en FTA) oriste 23 18.845 26 December 2020, 14:27
Laatste bericht: Yiannakis
  Zenders Eutelsat te ontvangen met Maxdigital 220s ? jeronimo2 2 7.494 27 February 2015, 23:45
Laatste bericht: jeronimo2
  NERIT-sport vrij te ontvangen op 3.1 oost Ger 28 22.589 28 January 2015, 13:43
Laatste bericht: Ger
  Rik op Hellassat Yiannakis 2 5.010 12 December 2013, 00:04
Laatste bericht: Yiannakis
  griekse tv ontvangen zonder per maand betalen. bel mij op. xristos 14 9.999 28 December 2012, 23:01
Laatste bericht: papajani
  OTE-pakket op HellasSat-2 en Eurobird-9 Ger 13 10.453 09 July 2012, 18:25
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  ANT-1 ongecodeerd op HellasSat Ger 8 7.542 10 July 2011, 16:04
Laatste bericht: Ger
  Hotbird en HellasSat op één schotel? prasoudi 6 7.765 07 October 2010, 10:16
Laatste bericht: prasoudi
Music Wat is jullie favoriete Griekse radiozender? Ger 10 8.358 24 August 2010, 10:02
Laatste bericht: Gast

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)