Draadloos internet Griekenland-wijd beschikbaar?
#1
Ik zit eraan te denken om op vakantie volgend jaar m'n laptop mee te nemen. Hoe zit het momenteel met de draadloze netwerken aldaar?

Begint dat nu al serieuze vormen aan te nemen of gaat dat alleen via kaartjes van de bekende telefoonoperators. In veel landen in Europa kan je inmiddels in de nabijheid van bedrijven zoals Q8-benzinestations, hotelketens en McDonalds gratis gebruik maken van het net. Kennen ze dat ook in Greece?
Heeft iemand ervaringen hiermee?

Grz, Yorgos
Quote
#2
(10 October 2009, 14:34)Yorgos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zit eraan te denken om op vakantie volgend jaar m'n laptop mee te nemen. Hoe zit het momenteel met de draadloze netwerken aldaar?

Begint dat nu al serieuze vormen aan te nemen of gaat dat alleen via kaartjes van de bekende telefoonoperators. In veel landen in Europa kan je inmiddels in de nabijheid van bedrijven zoals Q8-benzinestations, hotelketens en McDonalds gratis gebruik maken van het net. Kennen ze dat ook in Greece?
Heeft iemand ervaringen hiermee?

Grz, Yorgos

Hi Yorgos,
Op het Griekse eiland waar ik woon hebben de meeste hotels een WIFI mogelijkheid, vaak in de receptie/lounge. Maar ook meer en meer cafe's bieden de mogelijkheid, soms gratis -bestel een drankje zou ik zeggen - om gratis van draadloos internet gebruik te maken.
Quote
#3
Waar ik elk jaar kom , rhodos zoals sommige al weten , zijn er ook wel wat mogelijkheden met wifi , in ons hotel zijn er adsl aansluitingen die je er in kunt prikken , is niet gratis maar ach het is dan toch vakantie.. :)
djdakman's signatuur
Quote
#4
Klopt Marikaki, dat zie je inderdaad veel gebeuren in Griekenland. Vorig jaar in Pilion én dit jaar op Kythira zagen we kafenions er mee adverteren. Was ook grappig om te zien al die frappé-drinkende klanten met een laptopje voor zich. Ik denk dat ik 'm volgend jaar ook mee neem, makkelijk om de foto's alvast wat te sorteren en af en toe m'n mail te checken. Ook even Skypen met het thuisfront is natuurlijk veel leuker (en goedkoper) dan bellen.

Ger


(14 October 2009, 13:30)Marikaki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




meer en meer cafe's bieden de mogelijkheid, soms gratis -bestel een drankje zou ik zeggen - om gratis van draadloos internet gebruik te maken.
Quote
#5
Het neemt zeker behoorlijk toe in Griekenland, de WIFI netwerken. Soms neemt een gemeente WIFI, zoals in Agia Efimia op Kefalonia en kan iedereen in de haven (boten en terrasjes) gewoon gratis op het netwerk. Op Zakynthos waren ze hier ook mee bezig in Zakynthos-stad, maar ik weet niet zeker of dit al klaar is.
Quote
#6
Wij hebben op Samos een abonnement van Vodafone genomen voor 3G draadloos internet. Kost 15 euro per maand voor 500 MB; je kan het stopzetten als je weer in Nederland bent. Je moet wel een recente elektriciteitsrekening kunnen tonen om te laten zien dat je er woont ..... Anders kun je prepaid nemen probeerpakket 10 dagen voor 19 euro onbeperkt. Alles werkt maar het is wel traag. 'sMorgens vroeg gaat het beste.
Er is sprake van dat sommige gemeente gratis wifi willen gaan aanbieden maar dat is nog afwachten. Buiten op de stoep voor de wiskundefaculteit van de Egeïsche Universiteit in Karlovassi kun je sinds een paar jaar wel gratis draadloos wifi gebruiken.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)