Wie en waar ben ik?
#1
Even wat luchtigers tussendoor:

Ter nagedachtenis van wie is dit beeld gemaakt en waar staat het?

[Afbeelding: 24g20wo.jpg]

Succes,

Ger
Quote
#2
Aristotle Onassis op Lefkas! Smile (Ik ben nogal goed met google...)
Quote
#3
Klopt! Volgende keer zal ik de foto aanpassen zodat ie niet zo gemakkelijk door Google wordt gevonden ;)
Quote
#4
En het is in Nidri om precies te zijn;)
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
En waar en wie is dit.

[Afbeelding: jjwyn8.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Dat is een Nederlander ,, tuinbouwkundige Paul Kuijpers ;) die de kassenbouw op poten heeft gezet nabij Irapetra ..

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
@ Wilma de naam is juist nu nog de juiste standplaats Angel
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(03 March 2012, 21:12)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Wilma de naam is juist nu nog de juiste standplaats Angel

Volgens wikipedia... in Gra_Ligia een dorp 4,5 km ten westen van de stad Ierápetra

Eigenlijk best wel leuk om hierover te lezen ...

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#9
@ Wilma bravo
Het beeld staat inderdaad in Gra Ligia langs de weg Nr 97 van Ierapetra naar Mirtos.
( Aan de rechtse kant als je richting Mirtos rijdt.)
Dit laatste staat wel niet in wikipedia .Hypocrite

Het staat in een mooi verzorgd perkje ( in 2005 toch)
[Afbeelding: 2j0o3gx.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
hihi, nee dat stond al op de Kretainfo site ( de 2e link die ik gaf) :)
Kijk eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(03 March 2012, 16:03)Georgeos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aristotle Onassis op Lefkas! Smile (Ik ben nogal goed met google...)

Handig met google of niet, je moet wel weten waar je moet beginnen met zoeken, of heb je soms heel Griekenland op streetview niveau zitten bekijken?
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Nee hoor Carien, dat hoeft helemaal niet :)
Je gaat met de rechtermuisknop op een foto staan (in dit geval de foto die ik plaatste) en klikt op 'eigenschappen'. De URL van de foto kopiëer je en plakt 'm in de balk op deze website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vervolgens zoekt Google vergelijkbare foto's op het internet. Door op de gevonden foto's te klikken kom je dan vanzelf uit bij de bijbehorende informatie. Natuurlijk niet helemaal eerlijk maar absoluut effectief Big Grin

Ger


(04 March 2012, 12:06)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 March 2012, 16:03)Georgeos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aristotle Onassis op Lefkas! Smile (Ik ben nogal goed met google...)

Handig met google of niet, je moet wel weten waar je moet beginnen met zoeken, of heb je soms heel Griekenland op streetview niveau zitten bekijken?

Quote
#13
Het wordt toch al te makkelijkAngry. Ik ga toch nog een poging wagen.
Een merkwaardige ontmoeting in 1994 en van de weg af nauwelijks te zien. Wie en waar. In ieder geval Kreta.

[Afbeelding: 345ixp4.jpg]
Quote
#14
Cor zei:

Het wordt toch al te makkelijk. Ik ga toch nog een poging wagen.
Een merkwaardige ontmoeting in 1994 en van de weg af nauwelijks te zien. Wie en waar. In ieder geval Kreta.
_____________________________________________________________________________________________________
Nou ..de vraag van Jeff was niet zo makkelijk hoor!! en zeker niet als je het niet gezien hebt! toevallig in mijn geval was het een kwestie van logisch nadenken! ...en 1 plus 1 is 2...Het was al ooit een keer ter spaake geweest op het Kpb...dus ik had al iets gelezen over deze man! en daardoor moest ik gekijk aan deze man denken! en na even googlen matse ik direkt!!
In jou geval zou ik het zonet niet direct weten,,,,is het in ,,West Kreta?? de boompjes op de achtergrond zijn zo groen!
Hij lijkt op Alfons Heijboer maar dat zal het hem wel niet zijn! Is het in West Kreta?
Greetz
Quote
#15
@Wilma. Sorry, ik bedoelde met "makkelijk" de oplossing welke Ger aangaf van het gebruik van Google afbeeldingen, zeker niet de opgaaf van Jeff. Ik kende het verhaal van de kassenbouwer wel omdat ik een aantal keren in de buurt van Ierápetra ben geweest. Het staat er vol mee.
Heijboer? Ik heb geen bruid gezien.
West Kreta? Moeilijk, ik denk nog net provincie Rethymnon maar in ieder geval op de grens met provincie Heraklion.
Groet, Cor.
Quote
#16
@Cor, voordat het van het lijstje ,,de laatste activiteiten op dit forum,, verdwijnt.. wil ik nog wel ff weten van wie dat beeld is en waar staat het??
Ik vind het een mooi beeld! Het straalt iets creatiefs uit...duss ik dacht ..daarom.. dat het misschien wel een kunstenaar (was) geweest.. in wat voor vorm dan ook.. een zanger..een Architect of een schilder? El greco had ook een baard, hihi..en die schijnt geboren te zijn in Fodele..duss nog net in de provincie Rethymnon.. maar die man had vast niet zo'n hoed op want hij stierf in 1614 ... Gefeliciteerd, Ik kon het niet vinden op Google..
Ik wil nog wel weten wie die persoon was en waar staat het? (vind ik leuk) en is er op google ook nog informatie te vinden van hem? ik ben benieuwd...

Greetz Wilma
Quote
#17
Dank je Wilma, ik kreeg dezelfde stoute gedachte om nog wat aandacht te krijgen. Er zijn echter veel belangrijker zaken en ben blij met alle aandacht die daar voor is.
Maar toch, de foto van "jouw kunstenaar" is genomen in mei 1994 en dus klopt al dat groen. Half mei gaan we weer eens een weekje naar Kreta en trekken we een dagje uit voor dat mooie stuk gebied (grens provincie Rethymnon/Heraklion). Géén kunstenaar, alhoewel..., o.a. organisator van de eerste Griekse "Dag van de Arbeid" in 1893. Gemakshalve neem ik aan dat dus 1 mei moet zijn geweest.
We geven de club nog een kans, morgen volgt de plaatsnaam en overmorgen WIE.
Groet, Cor.
Quote
#18
Het is Stavros Kallergis (1865-1926)
Het standbeeld nabij Garazo in de gemeente Geropotamos
35.344675° N
24.797001° E
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
@Jef en @Wilma.
Ja, tot op de centimeter nauwkeurig (hoop ik). En als je daar gaat kijken, neem dan de moeite om even verder naar boven te rijden.
Het dorpje Axós (met huisweverijtjes) en omgeving vond ik de zeer de moeite waard.
En wie was Stavros G. Kallergis? Zie de steen op het gerestaureerde huisje naast het imposante beeld (kop).

[Afbeelding: 2s0fn1v.jpg]

En te vinden op internet.
Cor.
Quote
#20
(03 March 2012, 19:34)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En waar en wie is dit.

[Afbeelding: jjwyn8.jpg]

Ik kwam vandaag dit leuke filmpje tegen over Paul Kuijpers
Gemaakt door Piet..die vele mooie filmpjes over Kreta heeft gemaakt!!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Hi beste Wilma,
Dank je, wat een leuke filmpjes en dat op de site van Geldermalsen!
Er valt heel wat te snoepen voor de Kreta-gangers. Nog 2 weken en dan gaan we als tussendoortje ook even de geur van de Agora in Chania weer opsnuiven. Een weekje West-Kreta een must voor liefhebbers. Sorry Arthur. Jouw kant is ook mooi hoor.
Cor.
Quote
#22
Hi Cor, ja leuk he al die Kretafilmpjes,
Héél veel plezier daar in het westen het is daar idd heel mooi! wij zijn daar ook 4x in die omgeving geweest, maar in de buurt van Arthur (Ag.Nik.) is het ook erg mooi... wel veel ruimtelijker vond ik.. ach, eigenlijk is Kreta helemaal mooi..
Wij kunnen nu ook gaan aftellen :) na 6x Kreta gaan we over 4 weken voor het eerst naar Lesbos toe ..
Greetz
Quote
#23
Hoi Wilma,
Daar ga je het helemaal naar je zin hebben. Wij komen al een kleine 25 jaar op Kreta, ook 's winters en zijn elke keer meer westelijk gegaan. Maar kennen? Nee, dan heb je aan een mensenleven niet genoeg. We zijn via Karpathos en 2x Samos, afgelopen jaar 3 weken op Lesbos geweest. GEWELDIG. Er is hier op Oriste heel veel te vinden, doe er je voordeel mee. Wij gaan ook zeker terug, maar eerst toch even een weekje Kreta en dan in augustus 3 weken Korfu voor het eerst. Jij roept vast nog wel wat als je op Lesbos (waar?) bent geweest. Groet, Cor.
Quote
#24
Weet iemand hoe het trucje van Ger op een Mac werkt? Als ik op een foto ga staan, dan krijg ik dit te zien. Wat is het equivalent van Ger's 'eigenschappen'?


[Afbeelding: 125qsjq.jpg]


Chairetismoesjes,
Tina
Quote
#25
Wat wil je dan precies doen Tina?

Als je op de gele balk klikt wordt de foto in volle grootte getoond, als je op de foto zelf klikt opent ie in een nieuw venster. Is dat bij een Mac dan anders? Misschien dubbelklikken op de foto cq balk?
Quote
#26
Ik wil dit:

"Je gaat met de rechtermuisknop op een foto staan (in dit geval de foto die ik plaatste) en klikt op 'eigenschappen'. De URL van de foto kopiëer je en plakt 'm in de balk op deze website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"

Maar ik heb geen rechtermuisknop! En ik kan nergens de optie 'eigenschappen' vinden. Mogelijk ben ik bijziend?

Groet,
Tina

PS: Het gele gedeelte was volstrekt duidelijk. Mijn Golden Delicious voert het perfect uit. :)
Quote
#27
Kan je hier iets mee Tina?

Multiquote:Het komt wel eens voor dat ik mensen spreek die oorspronkelijk een PC gebruikte en dan op Windows of Linux gewend waren aan een rechtermuisknop. Op de MacBooks, Magic Trackpad, Magic Mouse (en de voorloper: Mighty Mouse) zit geen ‘echte’ rechtermuisknop, wat voor sommige mensen een gemis is. Gelukkig zijn er simpele manieren om hetzelfde effect te bereiken!

De eerste, meest simpele, methode werkt op elke Mac en met elke muis: houd de ctrl-knop ingedrukt terwijl je ergens klikt met je linkermuisknop en het context-menu verschijnt.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Je kunt het ook anders doen:
Klik op de foto zodat ie opent in een nieuw venster. Bovenaan dat venster zie je nu de URL. Deze dan weer kopieëren en plakken in de Google balk.
Quote
#28
Dank voor je uitleg, Ger!
Ik heb het gevonden, al is het met een omweg.

De werkwijze voor Appelaars is als volgt:
- Control+klik op de foto
- Er verschijnt een keuzemenu (als op mijn schermafbeelding hierboven)
- Kies 'open afbeelding in nieuw venster'
- Kopieer de URL
- Plak 'm in Google Afbeeldingen
- Et voilá.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar ben ik nu weer? Ger 13.547 1.964.471 Gisteren, 23:25
Laatste bericht: Suus
  Wie ben ik?? Ger 13 14.020 19 April 2016, 19:51
Laatste bericht: Patrick
  Waar ben ik? Ger 6 11.507 02 September 2015, 22:21
Laatste bericht: Vito
  Waar ben ik? Ger 11 15.556 02 December 2014, 20:23
Laatste bericht: Patrick
  Waar ben ik? Eugene 23 26.600 16 September 2014, 14:06
Laatste bericht: Eugene
  Waar ben ik? Ger 22 24.643 03 August 2014, 17:01
Laatste bericht: metaxa
Big Grin Waar staat dit, en wie wordt bedoeld? AnnaHiking 6 9.456 28 December 2013, 13:18
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Waar sta ik, wat ben ik en hoe oud ben ik? Cor Nieuw Vennep 15 18.996 05 November 2013, 19:56
Laatste bericht: Bart0riste
  Wie o wie is dit? Ger 7 8.272 22 September 2013, 20:47
Laatste bericht: Patrick
  Even een raadseltje... waar ben (was) ik? Corry 9 13.270 04 August 2013, 22:12
Laatste bericht: IngridAmsterdam

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)