Grieksegids nieuws
ProWein
#1
Morgen, maandag 5 maart gaan we naar ProWein in Dusseldorf. De grootste internationale wijnbeurs van Europa, met een ook een hele grote hal met Griekse wijnproducenten. Beetje contacten onderhouden, maar ook kijken of we nog wat nieuws tegenkomen, want daar zijn we natuurlijk altijd voor in.

Ben benieuwd.

Mvg
Martin
Quote
#2
(04 March 2012, 11:00)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Morgen, maandag 5 maart gaan we naar ProWein in Dusseldorf. De grootste internationale wijnbeurs van Europa, met een ook een hele grote hal met Griekse wijnproducenten. Beetje contacten onderhouden, maar ook kijken of we nog wat nieuws tegenkomen, want daar zijn we natuurlijk altijd voor in.

Ben benieuwd.

Mvg
Martin

Hoi Martin,

Kijk ook eens naar de Bulgaarse wijnen die zijn ook heeellllll erg lekker en wat voor jou belangrijk is goedkoop.

Veel plezier op de beurs.

Dick
Quote
#3
Dank je wel Dick, ik zal eens kijken.

Mvg
Martin
Quote
#4
(04 March 2012, 19:22)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel Dick, ik zal eens kijken.

Mvg
Martin

Mocht je later in willen kopen, een tolk is hier voorhanden.

Groet,

Dick
Quote
#5
Heb een aantal Bulgaren geproefd Dick, maar dat was toch niet echt mijn ding moet ik zeggen. Wel goedkoop, maar kwalitatief vond ik het niet geweldig.

Mvg
Martin
Quote
#6
(06 March 2012, 14:56)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb een aantal Bulgaren geproefd Dick, maar dat was toch niet echt mijn ding moet ik zeggen. Wel goedkoop, maar kwalitatief vond ik het niet geweldig.

Mvg
Martin

OK Martin smaken verschillen, moet zeggen dat ik in Bulgarije best heerlijke wijnen heb geproefd die zeker de moeite waard zijn. Heb je misschien nog wat namen onthouden?

Groet,

Dick
Quote
#7
Burgozone uit Sofia. Ik denk een cooperatie want ze hadden wijnen van diverse wijnhuizen bij zich.

Bij de afweging of wij een wijn importeren maken we altijd de afwegingen:

* is er voldoende kwaliteit
* is de prijs-kwaliteitverhouding in orde
* is er een doelgroep voor

"Lekker" is een subjectief begrip. Daar kan ik wat minder mee.

Bij de Bulgaren vond ik de wijnen vooral:

* soms erg alcoholisch
* soms duidelijk niet in balans
* soms veel beloven in de geur, maar het niet waarmaken in de smaak

Maar misschien heb ik de juiste wijnen niet geproefd. Wij vinden ook lang niet alles wat er uit Griekenland komt even goed.

Tijdens onze proeverijen ontstaan deze discussies ook altijd. De een vind de wijn heerlijk, de ander helemaal niet. Dat zijn subjectieve discussies, geen van beide heeft nl. gelijk. Het gaat er (ons) om dat de wijn een goede kwaliteit heeft. Dus, goede zuurgraad, bitters, tannines, fruit.

Dat vond ik bij de Bulgaren niet.

Mvg
Martin
Quote
#8
Hallo Martin,
misschien een overbodige vraag, maar heb je de (Griekse) moschofilero wijn al eens geproefd?
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#9
Uiteraard! Wij hebben de Moschofilero van Boutari en van Tselepos in ons assortiment!

Mvg
Martin
Quote
#10
De beste !! (naar mijn smaak).
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#11
Mee eens!Big Grin

Mvg
Martin
Quote
#12
@ Martin

Regelmatig zie ik berichten van je waarin een aankondiging van 'proeverijen' gemaakt wordt. Jammer genoeg is dat voor ons, en ik reken daar ook de meeste Vlamingen op dit forum bij, steeds een eind weg (voor ons Vlamingen dan).
Organiseren jullie dit ook wel eens in Vlaanderen, of is er eventueel een mogelijkheid om dit in diverse (want voor iemand uit West-Vlaanderen is het ook een paar 100km heen/terug als het ergens in Belgisch Limburg zou zijn) plaatsen in Vlaanderen ook te gaan doen?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Met alle plezier. Als je een lokatie kunt regelen........

Mvg
Martin
Quote
#14
(08 March 2012, 23:03)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met alle plezier. Als je een lokatie kunt regelen........

Mvg
Martin

Ik zal mijn best doen. Denk dat ik dan best een PB stuur om afspraken te maken?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Ja lijkt me beter. Ik zal ook eens informeren bij onze klanten in (west-) Vlaanderen, omgeving Gent.

Leuk idee!

Mvg
Martin
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)