Liedteksten zichtbaar maken
#1
Ik heb een tip voor wie graag de tekst van de prachtige Griekse liedjes meezingt.
In iTunes kan je de muziek matchen met de teksten maar veelal geldt dat niet voor Griekse muziek die daar te koop is. Of je hebt je eigen CD's in iTunes gezet die niet in de iTunes Store te koop zijn. Dan werkt het ook niet. Dan kun je handmatig de tekst erbij zetten als volgt (de gebruiksaanwijzing is voor de Mac maar wellicht werkt het ook onder Windows; lees dan "ctrl" voor "cmd" hieronder).
1. Open iTunes en klik eenmaal op het nummer; doe dan cmd + i voor info. Kies het vakje "songtekst" .
2. Open nu ernaast je browser en ga naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(of nog een andere website waar veel teksten van Griekse liedjes staan).
3. Zoek het liedje, selecteer de tekst en kopieer het (cmd + c).
4.Plak dit in in iTunes in het vakje van de songtekst (cmd + v). En voilà.
5. Als je de tekst vervolgens op je desktop zichtbaar wilt maken moet je terwijl het liedje speelt het programmaatje/appje "desktoplyrics" aan zetten. (Appje even googelen, downloaden en in de programmamap slepen; icoontje daarna in het dock slepen).
6. Voor de iPhone hoef je dat niet te doen; na synchronisatie moet je alleen twee keer op de album cover te tikken. Dan schijnt de tekst ook zichtbaar te worden. Ik heb het dit laatste nog niet geprobeerd. Voor de iPad werkt dit helaas niet (meer?).
Quote
#2
Dat ziet er goed uit. Zal er morgen eens voor gaan "zitten", kijken of mij dit ook lukt Huh Bedankt!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#3
Ik moet even een correctie aanbrengen. Het werkt prima op de computer maar de iPhone kan de Griekse lettertjes niet behappen bij de songteksten. Vreemd, want ik kan op de iPhone bij emailen ed wel het Griekse toetsenbord instellen en dan kan ik keurig Griekse letters typen. Maar dus niet bij de songteksten van de muziek in iTunes. Wellicht komt dat nog in een update.
Ik had zelf al een andere oplossing: Ik maak een .pdf bestand van de songtekst, daar maak ik een .jpg bestand van (met Photoshop bijvoorbeeld) en dat zet ik in een apart album "songteksten" bij mijn foto's op de iPhone. De muziek kun je dan laten spelen terwijl je bij je foto's de songtekst zichtbaar maakt.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)