Dalaras in onmin
#1
Hebben jullie het al gehoord? Dalaras is in onmin geraakt omdat hij heeft gezegd dat de Grieken nu door moeten pakken om de economie weer op te bouwen. Er was toch niks meer te veranderen aan hoe de situatie nu is; de EU hulp was hard nodig (of zoiets). Nou dat is de Grieken natuurlijk in het verkeerde keelgat geschoten; het liefst blijven ze in hun Calimero-rol zitten. Zie o.a. bij Bruno voor meer informatie.
En nu wordt de man op zijn gratis (!) concerten bekogeld met sinaasappels.
En oja ik als ik het over "de Grieken" heb bedoel ik natuurlijk NIET die eerlijke hardwerkende Grieken die er ook plenty zijn, dames en heren.
Quote
#2
Ik denk dat het meer een kwestie is van "schoenmaker, blijf bij je leest". Dalaras moet doen waar hij, volgens velen, goed in is, nl. zingen en muziek maken. De crisis zal hem financieel gezien niet zo raken, en als je dan uitspraken gaat doen naar het gewone volk dat zowat aan de geeuwhonger ligt, dan begeef je je wel op heel glad ijs.

Mvg
Martin
Quote
#3
(11 March 2012, 11:13)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En nu wordt de man op zijn gratis (!) concerten bekogeld met sinaasappels.

Het lijkt erop dat de Griekse bevolking het overzicht behoorlijk kwijt is. Ik hoop dat men zich niet zo gaat gedragen tegen degenen die elk jaar flink wat geld komen brengen, namelijk de toeristen.

Quote
#4
@ Martin: Dalaras kan inderdaad goed zingen en muziek maken. Maar hij is daarnaast ook geëngageerd; hij voelt zich betrokken in de huidige Griekse situatie door er aandacht op te trekken via gratis concerten.
In het begin van de crisis vroeg ik mij af - en ik heb dat toen hier ook gepost op dit forum - hoe al de bekende musici en kunstenaars zouden denken over de Griekse situatie. Welnu, Dalaras is - bij mijn weten - een van de weinigen, naast Theodorakis, die zijn stem laat horen.
Misschien is het zo dat Dalaras niet de beste communicator is (zoals politici dat moeten zijn) en dat hij zijn mening op een wat onhandige manier heeft uitgedrukt.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
(11 March 2012, 11:24)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het lijkt erop dat de Griekse bevolking het overzicht behoorlijk kwijt is. Ik hoop dat men zich niet zo gaat gedragen tegen degenen die elk jaar flink wat geld komen brengen, namelijk de toeristen.

Ik denk dat het kwaad al geschied is wij kunnen er al een aantal die niet meer naar Griekenland gaan omdat ze bang zijn voor rellen.
Het is wel jammer want hier schieten ze ook weinig mee op en kan
het weer jaren duren voor dat deze mensen weer naar Griekenland gaan op vacantie.
Quote
#6
(11 March 2012, 11:24)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 March 2012, 11:13)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En nu wordt de man op zijn gratis (!) concerten bekogeld met sinaasappels.

Het lijkt erop dat de Griekse bevolking het overzicht behoorlijk kwijt is. Ik hoop dat men zich niet zo gaat gedragen tegen degenen die elk jaar flink wat geld komen brengen, namelijk de toeristen.

Absoluut wel, alle Grieken werkzaam in de toeristenindustrie hebben inmiddels de afspraak gemaakt dagelijks een kilo yoghurt (het meest geliefde werpartikel) bij zich te hebben om vervelende opmerkingen van toeristen af te straffen.

Tjeezz ik wil je wijzer hebben Angry
Quote
#7
Volgens de Griekse pers was het bekogelen een reactie op Dalaras’ uitlatingen tijdens een optreden van hem in Turkije. Hij verklaarde daar dat de Egaeische zee alleen toebehoort aan de vissen, terwijl iedereen weet dat Turkije er al jaren op aast om aanspraak te maken een aantal Griekse eilanden en een deel van de Griekse wateren. Niet een echt handige uitlating van hem. De kwestie ligt uiterst gevoelig bij de Grieken gezien de enorme onderdrukking in het verleden door de Turken.

Dit las ik op het forum van parakalo.
Quote
#8
ik zeg nieks. aleen dat Martin better weet dan de rest . hoe is mogelijk de stomme grieken zo ondankbaar te zijn aan zijn gratis concerten. nog eens gratis.
jammer dat ze de yoghurt niet met de aardewerk bakje samen gooien.

hoe kan het dat Mitsias zijn concerten vredig door gaan en die van Dalaras niet.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
"Koukla zei: Ik hoop dat men zich niet zo gaat gedragen tegen degenen die elk jaar flink wat geld komen brengen, namelijk de toeristen."

Ik heb nog geen verhaal gehoord (vorige zomer) van mensen die onterecht bejegend zijn als toerist zijnde. Ook al hebben we hier geen charter op dit eiland, er zijn nog steeds veel mensen die toch nog moeite nemen om Skiros aan te doen (veelal toeristen die voorheen via Ross Holidays boekten).

Zij gaan dan vooral naar de appartementen waar zij vroeger zaten, maar dit jaar hebben ook wij voor het eerst een aantal gasten uit Nederland. Ik ben heel dankbaar, want de situatie is natuurlijk om te huilen nu. Zelfs dit handjevol toeristen bij ons zal dat niet verhelpen, maar ik ben blij met iedereen die komt Rolleyes.

MAAR, en dat is een grote maar. Er wordt nu gedaan alsof het geld ons gebracht wordt, wij daar niets voor hoeven te doen en de toerist er niets voor terugkrijgt. Als toerist betaal je voor een plaats om te slapen, een restaurantje om te eten, een terrasje om een frape te drinken. Lijkt mij logisch.

@Koukla, als jij naar de H&M (of welke andere kledingzaak dan ook) gaat, heb je dan ook het gevoel dat je je geld daar wegbrengt? Weggeeft? Nee, je koopt wat. Dat is op een vakantie niet anders. En diegenen die het eten maken, de kamers schoonmaken, de frape komen bedienen, zitten niet in een hoek met druivenrankjes over zich heen uitgestald te wachten op een kruiwagen met geld, zoals de spotprenten ook graag doen geloven (dit mbt de echte gigabedragen die Griekenland 'krijgt').

Ik denk dat geen enkele toerist zich zorgen hoeft te maken ;)! Behalve misschien diegenen die met een bepaalde houding aan komen en denken dat zij alles maar kunnen zeggen, omdat Griekenland nu zoveel geld 'krijgt' (let op de haakjes!). Ik proef die ondertoon maar al te vaak; al dan niet subtiel.

"Martin zei: Dalaras moet doen waar hij, volgens velen, goed in is, nl. zingen en muziek maken. De crisis zal hem financieel gezien niet zo raken, en als je dan uitspraken gaat doen naar het gewone volk dat zowat aan de geeuwhonger ligt, dan begeef je je wel op heel glad ijs."

Ik moet Martin hierin gelijk geven. Dalaras zal het misschien zo slecht niet menen, maar als de meeste mensen het nu zeer zwaar hebben (en geloof mij dat ik weet waar ik het over heb) en jij komt met een boodschap als: 'jongens even doorpakken hoor en schouders eronder'. Wat kan een bevolking daar dan mee? Alsof ze dat niet doen?! Men trekt er hard aan, maar als je werkeloos raakt in een land waar de banen er zeer schaars zijn, dan wordt het vrij lastig. Het is dan inderdaad TE makkelijk praten voor iemand die niet in dezelfde situatie zit.




Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#10
Mevrouw Dalaras zit ook in de politiek.

Ben t helemaal met je eens Roos. Ook hier op Kos is de toerist 'veilig'. En een toerist is toch 'klant' die hebben we hard nodig en zal dus netjes behandeld worden.
Quote
#11
in meerder forums wordt nog steeds met de fingertje naar die lui niet wetende kalimero grieken gewezen. ik heb met alle respect een ding te melden. momenteel heeft heel europa dus Duitsland Belgie en nederland genoeg problemen, dus maak maar meer druk daarover dan wijzen met het vingertje ,want anders komt wel een tijd dat als die inger voor de neus van de grieks staat , dat hij er op gaat bijten.
voor de griek sprekende over Dalaras
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





herhaling van een gouden tip.lees toch ?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Wat Dalaras betreft, hij heeft inderdaad in het verleden bepaalde dingen gezegd die niet in goede aarde vielen bij de Grieken. Vanwege zijn echtgenote-politicus wordt hij door veel mensen gezien als deel van het establishment, en dat is vooral onder de huidige omstandigheden iets negatiefs.
Hij is dus een "efkolos stochos" (gemakkelijk doelwit) voor iedereen die met geweld wil demonstreren.
Persoonlijk vind ik hem een goede zanger, maar hij zit erg hoog te paard, en daar houd ik helemaal niet van.

Buitenlandse toeristen hoeven NIET bang te zijn dat hun iets overkomt vanwege de financiële overeenkomst. Alleen als ze op een van Castricum manier gaan optreden, zo van "daar heb ik al voor betaald", dan kunnen ze wel rekenen op een meer aggressieve reactie. En dat is naar mijn mening zeer logisch, het Griekse volk staat al zo lang onder druk dat ze snel zullen ontploffen.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#13
of hij een goede zanger is of niet daar wil ik nieks over zeggen. dat is bij iedereen pesonlijk. maar hij spreek en neemt deel in de griekse polietik en niet aleen mede door zijn vrouw. wat zijn vrouw doet is een andere koek.
als hij niet wil ,moet hij concerten geven met een kaartje en niet op deze manier zich inmengen. op dat moment kan je deze reactie verwachten. personlijk had ik een andere vorm van reactie gezien , dat niemand ging naar zijn gratis concerten. maar goed legt dat maar uit aan iedere giagia en papous.
als mens is al lang niet geliefd aan meerdere grieken. vraag even je griekse vrienden of ze de uitspraak kennen
δεν μας χαιζεις ρε Νταλαρα, kijk en zoek wat Panousis, Rasoylis en Kazantzidis over hem zeggen. ik sta aan de kant van de 3 genoemde grootheden van de griekse lied.l
Quote
#14
Inderdaad Tzimi, de uitdrukking "δεν μας χέζεις ρε Νταλάρα" is mij wel bekend en wordt ook wel door mij gebruikt. Ter uitleg aan de anderen, deze uitdrukking, waarin Giorgos Dalaras dus wordt aangehaald, betekent vrij vertaald je kan de pot op (om het maar even netjes te zeggen :) ).
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#15
Hoi allemaal,

Weet je! Wij gaan lekker naar ons mooie land(eiland) en gaan genieten van alles wat de Griekse bevolking ons te bieden heeft zonder restrictie's en gaan daar (ja,ook ons zuur verdiende geld) lekker uitgeven.Want ik denk dat de we het beste kunnen helpen als we ons niet mengen in de politiek maar gewoon naar de Griekse mens op zich kijken.
Ik wordt soms zo verdrietig van de dingen die geschreven worden.
Nederlanders die menen dat ze na een genoten maaltijd niet hoeven te betalen omdat er al zoveel geld in Griekenland is gestoken.Ik walg hiervan!

Groet,Marianne
(11 March 2012, 11:24)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 March 2012, 11:13)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En nu wordt de man op zijn gratis (!) concerten bekogeld met sinaasappels.

Het lijkt erop dat de Griekse bevolking het overzicht behoorlijk kwijt is. Ik hoop dat men zich niet zo gaat gedragen tegen degenen die elk jaar flink wat geld komen brengen, namelijk de toeristen.

Quote
#16
Daar ga ik in mee Marianneke,wij gaan daar weer heerlijk ons geld uitgeven zonder bedenkingen,en deze keer gaan we gewoon 4 weken,kan niet wachten,maar het is pas in september.
Groetjes Leo en Sonja.

[Afbeelding: fqcf9.jpg]
En dan gaan wij hier weer van genieten.Cool
Quote
#17
Koukla,
Jammer dat je jezelf die naam gegeven hebt!

Weet je wel wat Koukla betekent?
Wij hebben twee jaar terug deze naam gegeven aan ons pupje dat ons uitgekozen had om verder voor haar te zorgen.
Jij geeft zoveel negatieve reactie's over Griekenland dat ik hier mijn bedenkingen bij heb.

Marianne.

P.s.
Ja,dit is een emotionele reactie maar gezien jouw uitspraken kan ik niet anders.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Yorgos Dalaras in Vamos chris 4 3.234 28 May 2015, 19:57
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)