Even voorstellen: Marianneke
#1
Hoi,
Mijn naam is Marianne en ben sinds '76 een Griekenlandfan.

Laat ik eerst iets vertellen over mijn eerste contact met dit mooie land.
In de zomer van '76 besloten mijn ex en ik om naar Griekenland te gaan.
Dus zo gezegd ,zo gedaan, een Interrailkaart gekocht(je kon daar mee heel Europa mee bereizen)en zijn toen geheel onvoorbereidt naar Corfu gegaan.Daar wilden we gaan kamperen!
Rugzak,wat geld en vooral veel blijdschap.
Na anderhalve dag kwamen we op Corfu aan en vroegen aan de havenmeester of een bus langs de campings over het eiland ging.
Ja,hoor was het antwoord,neem die bus maar.
Afijn, wij die bus genomen en het duurde en het duurde maar,op een gegeven moment zelfs met een veerboot gegaan en vervolgens kwamen we op een snelweg!!!!!!!!!!!!!!!!
Hahahaha,op een bepaald moment zag mijn ex een bord met daarop ATHENE,je begrijpt't al we waren op weg naar iets waar we niet naar toe wilden.
Maar goed,eind van de middag in een snikhete temp.gedropt in het midden van Athene met rugzak en al.
Ik zat er helemaal doorheen,wat moesten we nu?
Ten einde raad aan een politieagent om raad gevraagd maar helaas in die tijd spraken nog maar weinig Griekse mensen een andere taal.
Gelukkig hadden we van een vriend van ons een campingadres gekregen in Thessaloniki.
En ja hoor,aan het eind van de avond,na wat traantjes en iets gegeten te hebben,de moed weer opgepakt en een hele nacht in de trein gezeten.
Maar wat was dat mooi!,het landschap,de vriendelijke mensen etc.
Toen heb ik mijn hart verloren aan het mooie Griekenland met haar mooie eilanden
Quote
#2
welkom op het forum
Ger en Jose
Quote
#3
Welkom hier Marianneke!
Quote
#4
Hoi Ger en Jose,

Dit forum is heel erg leuk!!!!!
Mijn huidige partner heeft een aantal jaren op Rhodos gewoond maar heeft uiteindelijk toch gekozen om weer in NL. te wonen.(hahahaha ja hoor voor mij)
Pffffffffffffffff voor mij,als verpleegkundige,een hele opluchting want ik zou mijn beroep daar nooit op die manier kunnen uitoefenen.
Onze droom blijft bestaan ondanks recesie's etc,wij blijven geloven dat we OOIT in het voor ons mooie land kunnen gaan wonen.En als het niet gebeurd dan hebben we in ieder geval onze droom gehad!

Groet,Marianne
Quote
#5
Hoi Marianne
Allereerst welkom hier op dit gezellige en leuke forum
En inderdaad blijf dromen ,en misschien komen ze ooit uit

groeten janoslovegreece
Quote
#6
Dromen? Het hoeven geen dromen te blijven. Wel moet je sparen om het geld bij elkaar te krijgen om iets te kopen/cq hypotheek te kunnen krijgen. Plus inrichting. Plus aansluitkosten voor vanallesennogwat. En dan nog een buffer van 20%. Heb je dat bij elkaar, dan gewoon .......DOEN!
Hebben wij ook gedaan en tot nu toe bevalt het uitstekend. Binnenkort gaan we weer naar ons paleisje daar. Paleisje ja want we voelen ons de koning te rijk als we er weer zijn.
Quote
#7
Oh,ja dat weten we en we doen ons best om dat te realiseren.
Weet je ik ben NOOIT het moment vergeten toen ik voor het eerst in Griekenland aankwam.
Het was in de zomer en we kwamen om ong.06.00 uur bij Corfu,het was een beetje mistig maar voor mij was het een paradijs.Die aanblik zal ik nooit vergeten,Toen ben ik verliefd geworden op het land en zijn/haar bevolking.
Quote
#8
Hoi welkom op dit mooie forum !!
Ook wij hebben met zn 4 tjes 4 jaar geleden de stap gezet, dus gewoon doen !! je leeft maar een keer..toch ?!
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Welkom op dit inderdaad leuke forum. Een forum voor en door liefhebbers van Ellada

Jan, woonachtig op Naxos
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)