Toerisme.
#1
Hallo allemaal,dit stukje las ik op de blog van parakalo.Huh

Duitse toeristen durven niet naar Griekenland

Duitse toeristen durven niet naar Griekenland te gaan. Ze vrezen de woede van de Grieken vanwege bezuinigingen die door de EU werden opgelegd.

“Ze hebben het gevoel dat ze, na wat is gebeurd, niet meer welkom zullen zijn bij de Grieken. We moeten dat klimaat veranderen”, meent minister van Cultuur Pavlos Geroulanos, na een bezoek aan een internationale toerismebeurs in Berlijn.

Verschillende Duitse ministers kwamen onder vuur te liggen bij de Griekse bevolking omdat ze snellere hervormingen eisten van Griekenland. Dat leidde tot meer belastingen en lagere lonen en pensioenen voor de Grieken.

Duitse toeristen zijn een belangrijke inkomstenbron voor de Griekse toeristenindustrie. Vorig jaar brachten ongeveer twee miljoen Duitsers een bezoek aan Griekenland.
Groet Leo en Sonja.
Quote
#2
Zou voor Nederlanders ook kunnen gelden.
Jan Kees heeft zich ook niet erg populair gemaakt met zijn uitspraken. De Jager's naam is door de Griekse president in een adem genoemd met Schäuble in een tirade van hem voor de GR televisie over het eindeloze gedram van Schäuble en de Jager over het voldoen aan de door de EU geëiste (extra) bezuinigen en maatregelen.
Achteraf ging Jan Kees kletsnat toen bleek dat hij de financiën in eigen land niet op orde had (tekort van 4,5% i.p.v. de maximaal toegestane 3 %), terwijl hij eerder niet ophield tegen de Grieken te keffen. Dat levert strafpunten op. Voor hem, niet voor toeristen denk ik.
Iedere weldenkende Griek zal weten dat politici tot een ander ras behoren. Dat is in GR immers niet anders.

Daarnaast hebben toeristen, dus ook de Duitse, eurootjes in de zak die de Grieken graag willen hebben !
Het zal allemaal wel loslopen.
Quote
#3
(13 March 2012, 12:38)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal,dit stukje las ik op de blog van parakalo.Huh

Duitse toeristen durven niet naar Griekenland

Duitse toeristen durven niet naar Griekenland te gaan. Ze vrezen de woede van de Grieken vanwege bezuinigingen die door de EU werden opgelegd.

“Ze hebben het gevoel dat ze, na wat is gebeurd, niet meer welkom zullen zijn bij de Grieken. We moeten dat klimaat veranderen”, meent minister van Cultuur Pavlos Geroulanos, na een bezoek aan een internationale toerismebeurs in Berlijn.

Verschillende Duitse ministers kwamen onder vuur te liggen bij de Griekse bevolking omdat ze snellere hervormingen eisten van Griekenland. Dat leidde tot meer belastingen en lagere lonen en pensioenen voor de Grieken.

Duitse toeristen zijn een belangrijke inkomstenbron voor de Griekse toeristenindustrie. Vorig jaar brachten ongeveer twee miljoen Duitsers een bezoek aan Griekenland.
Groet Leo en Sonja.

Beste Mensen,

Ik denk dat de Duitsers zich in een slagtofferrol trekken angst voor de Grieken laat me niet lachen?
Zoals deze Duitsers zich benemen tegenover de Grieken die in Duitsland wonen en werken is bij de konijnen af. Allemaal tot zelfs een Pfarer op de kansel laten zich laatdunkend uit tegenover de Grieken. En ja in Griekenland weten ze precies hoe er over hun gedacht wordt, de luie Griek die alleen maar aan de koffie en ouzo zit.
En dat dat de Grieken steekt en zeer pijn doet is zeer begrijpelijk, maar de Griek zal zich niet op een zelfde manier benemen. En dat is nu het verschil met de hooghartige Duitsers die denken dat alle hulp uit eigen zak betaald wordt.
Sorry mensen als ik een beetje boos klink maar het is werkelijk weerzindwekkend wat vrienden van ons in Duitsland wordt toegeworpen. Ik dacht een goed beeld te hebben maar helaas moet ik zeggen "Het blijven Duitsers".

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#4
Ik ben kennelijk toch niet de enige die er (wat betreft onze oosterburen) ook zo over denkt. Ik werd er op aangevallen, want ik kweekte haat!
Quote
#5
ik ken wel Duitsers die geen last van hebben hoor!!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ik lees nogal wat af op de Duitse fora over GR.
Op die fora merk ik niets van hetgeen jullie schrijven!

Een beetje genuanceerder graag.
Quote
#7
Daarom Xander wat je al aangaf,het zal wel meevallen,maar ik heb dit bericht ook van een blog,en eerlijk gezegd geloof ik ook niet alles.
Quote
#8
Als je als toerist naar GR gaat met een air van, wij hebben al genoeg betaald aan jullie, dus wat krijgen we extra voor ons geld, dan mag je voor mij afgeschoten worden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Nou Arthur beetje minder kan ook wel he. Er is al teveel geweld op de wereld. Negeren is beter.
Quote
#10
Misschien is afschieten wel iets TE @Els, maar als ik de sommige berichten hoor en lees uit NL en andere landen van (jullie) zitten de de hele dag op je krent te wachten tot wij komen, zijn we er zie ik je niks doen met mijn centen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Hoe dan ook Arthur mensen willen altijd wel wat zeggen,maar hoe dan ook,wij gaan gewoon zoals altijd heerlijk van dit mooie eiland genieten voor 4 wkn,heerlijk mijn pensioen vieren met grieken,is weer eens wat anders op kreta.

[Afbeelding: nzlmd0.jpg]
Quote
#12
Hier op Kos wordt gezegd dat er 20% minder duiste toeristen zullen komen. Maar ik denk niet dat dat komt van die angst.
Volgens mij kun je niet alle Duitsers over een kam scheren. Net zo goed als niet alle Grieken aardig gastvrij en grappig zijn....laten we eerlijk zijn.
Quote
#13
Ik ga ze er alleszins niet missen!
Quote
#14
Zouden ze ook over ons zo denken? Ik hoop van niet?
Quote
#15
zwaaivlagzwaaivlag Nederlanders zijn altijd welkom op griekse eilanden,hoe dat komt?,ik denk,de meeste dan,om onze vriendelijkheid.
Quote
#16
We krijgen opnieuw wat de tekening van DE Duitser, DE Griek,...
Minstens eenmaal per jaar ben ik een aantal dagen in Duitsland. Ik ontmoet daar telkens heel leuke mensen en houd er goede contacten aan over. Ook ontmoet ik er hooghartige of onvriendelijke mensen, maar dan is het de kunst om die snel links te laten liggen.
En, het moet gezegd, in mijn eigen land erger ik me ook vaak aan dikkenekken en ambetanteriken.
Geen enkel volk is hier totaal vrij van, ook het Duitse volk niet, maar ook andere volkeren niet.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#17
(14 March 2012, 18:21)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zwaaivlagzwaaivlag Nederlanders zijn altijd welkom op griekse eilanden,hoe dat komt?,ik denk,de meeste dan,om onze vriendelijkheid.

Inderdaad, vriendelijke mensen zijn altijd welkom, en natuurlijk niet alleen in Griekenland. De normale toeristen zullen hier geen enkel probleem hebben volgens mij, ik woon zelf hier en heb tot nu toe geen woorden gehad met wie dan ook.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#18
Goede avond
Vandaag bij een dokter geweest voor de verlenging van het rijbewijs, de aardige vrouw is afgelopen September voor een seminar in Amsterdam geweest.
Zij riep over Nederland, mooi land en een "aardige mensen" op de bediening in Amsterdam na. Wat een stel arrogante huftersdown op verschillende terrassen
krijgen zij nogal sympathieke opmerking over Griekenland, en of zij maar even VOORAF willen betalen, want je weet nooit met dat volk!scheld
Ook bij de organisatie moesten zij vooraf betalen, terwijl het voor andere landen gewoon op rekening ging.
Zij was verbaasd dat wij voor een Grieks rijbewijs kwamen, had het even laten weten, dan mag je voor, behoef je niet te wachten, maar wij sluiten gewoon in de rij aan,
heeft alles bij elkaar 1 uurtje geduurd voor 2 personen, ook stelde zij het op prijs, dat wij proberen Grieks te praten, vinden wij normaal, als je in
een land woont zal je minsten moeten proberen, hoe moeilijk het al is. Maar in deze tijd, leer je daardoor wel de goede kant van de Grieken kennen.
De engelse hier in het dorp, worden bij de politie enz. gewoon weg gestuurd, kom maar terug met een vertaler, en wij, als je binnen bent, spreken zij ineens
WEL engels, het is maar hoe je je opsteld.efxaristo
Afijn, wij blijven nog wel even hier, helpen de economie op poten te zetten, al gaat dat wel héél langzaam met ons kleine pensioentje.Dodgy
Quote
#19
Nou op terrassen in Amsterdam moet je al sinds de jaren 90 direct afrekenen, zo ook in Rotterdam, Scheveningen etc etc heeft er weinig mee te maken dat je buitenlander bent, maar meer met het feit dat "afnemers" onbetaald weglopen. Alleen in buurtkroegen hoef je niet gelijk af te rekenen.
Quote
#20
(14 March 2012, 22:01)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We krijgen opnieuw wat de tekening van DE Duitser, DE Griek,...
Minstens eenmaal per jaar ben ik een aantal dagen in Duitsland. Ik ontmoet daar telkens heel leuke mensen en houd er goede contacten aan over. Ook ontmoet ik er hooghartige of onvriendelijke mensen, maar dan is het de kunst om die snel links te laten liggen.
En, het moet gezegd, in mijn eigen land erger ik me ook vaak aan dikkenekken en ambetanteriken.
Geen enkel volk is hier totaal vrij van, ook het Duitse volk niet, maar ook andere volkeren niet.


Het is gewooon een feit dat als je geregeld reist je een hele andere indruk krijgt van de mensen en afstand gaat nemen van dat generaliseren. Leuke, aardige mensen vind je overal, net zoals onbeschofte horken.
Helaas zijn er stereotiepen die overal te lezen en te horen zijn, en daardoor worden we nog wel eens beïnvloed. Persoonlijk had ik ook nooit zo'n best indruk van "de Duitsers", maar ik heb in Duitsland mensen ontmoet die minstens net zo gastvrij waren als de gastvrije Grieken hier in Griekenland. Als je je positief opstelt t.o.v. de mensen dan kom je (zelfs in deze tijd) vaak nog een heel eind.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#21
Vlagreco en Ado helemaal met jullie eens. ' De Russen' hebben toch ook een 'slechte' naam? Ik ben afgelopen jaar toch vele heel aardige nette mensen tegen gekomen. 'De Engelsen' hebben ook de naam alleen maar te drineken? Ik ben t er niet mee eens. En de Grieken en de Nederlanders alleen maar vriendelijk, aardig en gezellig , ook niet mee eens!

Ik hoor ook vaak mensen over bijv. Samos vorig jaar, allemaal zulke aardige/ of juist onaardige mensen. Vaak vraag ik dan wanneer ze op die plaats waren. Volgens mij is nl de bediening, receptie etc. personeel dat met de toeristen te maken heeft, in april/mei 'aardiger' dan eind augustus! Ik merk het aan mezelf ook. Eind aug. is iedereen moe en uitgeput zeker als t ook nog eens 40graden is. In Mei heb je gewoon meer zin in een praatje, en kun je meer hebben.
Quote
#22
Maar als je dit leest in het blog van Bruno (wat ook bij de links staat) bedenk je je toch om de 2e keer weer naar Griekenland te komen, de toerist denkt dan toch dat ze overal afgezet worden.

Olympische Vlam wordt vandaag aangestoken
10/05/2012 — Bruno

De media zet de Griekse crisis even opzij om zich te richten op het ontsteken van de Olympische Vlam in Olympia, aan de Peloponnesos. Ik maak even een zijsprongetje.

Bent u ooit in Olympia geweest? Hoe? Een auto gehuurd en er naartoe gereden? De wegen er naar toe zijn niet bepaald van goede kwaliteit, nietwaar? Nochtans is daar behoorlijk wat geld voor uitgetrokken. Geld dat nooit besteed is waarvoor het bedoeld was. Allemaal in de zakken verdwenen van aannemers die goede contacten hadden met de politici en die een werk van minderwaardige kwaliteit afleverden.

Heb u in Olympia ooit voor een gesloten deur gestaan? Toeristen komen van over de hele wereld, maar om 15u moeten ze er wel uit. Er is geen geld om de ambtenaren (want de wachters worden betaald door de staat) langer aan het werk te houden. Dat zou trouwens ook wel wat problemen met de overheidsvakbond kunnen veroorzaken. Daar sta je dan, en in Olympia is er weinig te beleven. Voor een biertje betaalt u even veel, zo niet meer, dan in centraal Athene, indien u toch besluit om er even op een terrasje te gaan zitten.

Het haventje van Katakolo is uiteindelijk niet meer dan een betonnen pier. Katakolo ligt dicht bij Olympia en er meren heel veel cruiseschepen aan. Toeristen kunnen dan makkelijk Olympia bezoeken. De overheid heeft een toeristisch treintje voorzien dat je voor 6 euro heen en terug naar Olympia brengt. Ooit waren er mooie bordjes in Katakolo gezet die de toeristen naar dat treintje leidden. Die borden zijn allemaal vernield. Niet door hooligans of jongeren die zich verveelden, maar door de vereniging van buschauffeurs die de toeristen naar Olympia brengen voor 80 (tachtig!) euro per persoon. Die prijs hebben ze onder elkaar afgesproken en omdat het beroep buschauffeur een gesloten beroep is, kunnen er geen nieuwe spelers op de markt dat monopolie van overprijsde tickets doorbreken. Heel wat toeristen vinden dat natuurlijk veel te duur en blijven dan maar wat in Katakolo rondhangen. Anderen zijn slimmer en huren een taxi met zijn vieren: dat is veel goedkoper. Ze moeten dan wel buiten het gezichtsveld van de buschauffeurs blijven, of die zouden de taxi wel eens kunnen vernielen.

Olympia: het zou een testament moeten zijn van wat de Oude Grieken vertegenwoordigden, maar het is jammer genoeg ook een getuige van hoe het nieuwe Griekenland (niet) werkt.

Dit maar een klein voorbeeld hoe de toerist behandeld wordt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#23
(17 March 2012, 00:03)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou op terrassen in Amsterdam moet je al sinds de jaren 90 direct afrekenen, zo ook in Rotterdam, Scheveningen etc etc heeft er weinig mee te maken dat je buitenlander bent, maar meer met het feit dat "afnemers" onbetaald weglopen. Alleen in buurtkroegen hoef je niet gelijk af te rekenen.

dat direct afrekenen heeft er waarschijnlijk mee te maken dat degene die het brengt ook zelf de fooi krijgt!!!
En dat die niet naar een andere collega gaat. Maar een vriendelijk gezicht zal waarschijnlijk meer opbrengen dan een arrogant iemand.
Quote
#24
Ik ben zelf jaren geleden in Olympia geweest. Gewoon met de lijnbus. Niks aan de hand.
Vergeet niet dat er ten tijde van de "oude" Olympische spelen ook hordes "toeristen" uit de rest van Griekenland naar toe kwamen en dat deze "boertjes van buut'n" ook afgezet werden door souvenirverkopers en herbergiers. Zie "Asterix en de Olympische Spelen".
Alle gekheid op een stokje, als je je goed voorbereid op de hoogte stelt van alle mogelijkheden valt het allemaal reuze mee. Afzetten van toeristen is van alle tijden en gebeurt overal ter wereld. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je niet op reis gaan maar thuis blijven.
Quote
#25
Nederlanders ziet men over het algemeen liever omdat de Nederlander meer geld uitgeeft op vakantie,en makkelijker is in de omgang.Wij staan er om bekend als "de zuinige Hollander, maar op vakantie geeft men meer uit als bijv . de Duitser of de Scandinavier.
Wij zeuren wat minder als er problemen zijn met bijv. de accomodatie.Wij krijgen twee dagen even een andere lokatie, en dan zijn we weer terug in ons geboekte hotel.Een Duitser zal hier meer stampij maken omdat hij er voor betaald heeft.
Daarom vinden de Grieken ons over het algemeen ook wat makkelijker in de omgang.En wij zijn natuurlijk ook wat taalgevoeliger als de oosterburen. Dan merk je in landen als Italie en Frankrijk, dat het ons iets makkelijker af gaat.
Verder kun je overal ter wereld belazerd worden als je niet uitkijkt.
Zelfs op het terras in Nederland
Quote
#26
@Hugo, denk jij echt dat de nederlander meer geld uitgeeft in zijn vakantie? Kan best dat je gelijk hebt hoor, misschien zijn er wel statistieken van of zo.
Quote
#27
Nou nee, geen statestieken.Maar dit hoor ik toch al langer tijdens mijn vakanties van de Grieken zelf.Let wel; het is een signaal binnen mijn vakantie omgeving.Ik heb een eigen stekkie in "Ellada" en begeef mij tijdens mijn vakanties meestal tussen de plaatselijke Grieken.Ik heb door de jaren heen toch wel wat vriendschappen ontwikkeld. IK kom er toch al gauw zo'n 23jaar.Ieder geeft natuurlijk naar zijn eigen beurs geld uit.
Niets mis mee hoor, maar het was gewoon een persoonlijke constatering.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen chris 36 5.510 28 September 2020, 13:11
Laatste bericht: Patrick
  Begin toerisme RenJ 897 114.558 17 July 2020, 21:21
Laatste bericht: cors
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.191 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 86.021 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.600 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.672 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.512 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.755 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
  Reclamefoto voor toerisme in Griekenland ADO 4 3.768 20 March 2012, 12:53
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)