Malia
#1
Big Grin 
Binnenkort gaan wij richting Kreta , naar het plaatsje Malia.
Heeft iemand nog goeie tips?
Waar liggen de wat rustigere zandstranden , in de buurt van Malia?
We verblijven er maar 6 dagen, maar willen wel graag een mix om toch wat zien en strand.

Alvast bedankt,
Tom
Quote
#2
Wij komen al jaren in Malia. En ondanks dat veel mensen die echt een partydorp vinden, is er ook genoeg ander leuks te vinden.
De meest rustige stranden liggen aan de oostelijke kant van Malia, richting de oude opgraving van het paleis. Het oude gedeelte van het dorp is ook zeker een aanrader. Dit vindt je ten zuiden van de "oude" hoofdweg die door het dorp loopt. Qua eten is er voor iedereen wel wat te vinden. Persoonlijk hou ik echt van tradioneel grieks eten en niet van Mc Donalds. Beide zijn wel te vinden. Ik kan Cretan Family Taverna zeker aanraden, en niet alleen omdat ik de eigenaren heel goed ken. Hun restaurant ligt ook ten oosten van Malia richting de opgraving.

Mocht je nog meer willen weten, vragen staat vrij. Ik beantwoord ze graag.
Quote
#3
De opgraving van het paleis van Malia is leuk om eens te bezoeken; koop wel een reisgids erover anders is het zo nietszeggend.
Quote
#4
en ik maar denken dat er op Kreta geen Mac was:))))
Wij rijden altijd snel Malia naar het Zuiden, nog twee weken en dan mag ik weer.
Quote
#5
De griekse versie van de mac is beter te pruimen. Heet Woody's geloof ik.
Quote
#6
Goody's dus Big Grin
Quote
#7
Hahaha ik hou zelf absoluut niet van de Mac, of friet van piet en dat soort dingen. Ik hou van een tafel vol met kleine hapjes met van alles en nog wat. Vlees geroosterd boven een houtskool vuurtje of gestoofd in de keuken. Heerlijk! Jammer genoeg moet ik wachten tot september...
Quote
#8
Goody's is goed, de Griekse Mac niet te pruimen vergeleken bij de Nederlandse.
Quote
#9
ik hoor het al, heb al die jaren niets gemist:)))
Quote
#10
Sissi is ook een leuk plaatsje(vlak naast Malia) met een leuk klein haventje waar je de heerlijkste Frappee van héél Kreta kan proeven :)
[Afbeelding: 9jn6fs.jpg]

(Gelijk het 1e terrasje om de hoek nemen als je het haventje inkomt ) vanaf Boulevard .... let even op de dessin van het tafeltje op de foto;)
[Afbeelding: s42nmc.jpg]

En als je daarna nog trek hebt in een heerlijke (griekse snack) even de haven uitlopen (richting uitgangsweg) en dan aan de rechterkant is een soort griekse snackbarretje aan de weg , waar je een heerlijk pita broodje giros (gemengd met patatjes) kan bestellen .. [Afbeelding: 6gad0x.jpg] p/s ik heb deze foto even van google gepikt ;)

By The Way....Ger wat een zaligheid dat je nu op deze mannier foto's met die nieuwe plugin erop kan zetten ..het gaat zoveel makkelijker!! Perfektbedankt
Quote
#11
Sissi is al genoemd, maar ook het plaatsje Milatos is zeker de moeite waard, het ligt iets verder dan Sissi.
Ja, en het eten bij de Cretan Family is erg goed, wij komen er ieder jaar wel een paar keer. Ook in het plaatsje Stalis heb je een restaurant in de stijl van de Cretan Family, het heet Hellas en ligt in een zijstraatje. Dit jaar gaan wij weer in mei en september, komen al 22 jaar op Kreta en het blijft boeien.
Quote
#12
Bedankt voor de tips, we kunnen onze buikjes vol eten.
Maar toch nog een vraagje , waar zijn in de buurt mooie rustige stranden?
Welke zijn makkelijk in een korten tijd vanuit Malia te bereiken?

Gr Tom
Quote
#13
(17 March 2012, 20:28)Tom Dekkers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor de tips, we kunnen onze buikjes vol eten.
Maar toch nog een vraagje , waar zijn in de buurt mooie rustige stranden?
Welke zijn makkelijk in een korten tijd vanuit Malia te bereiken?

Gr Tom

Hallo Tom,
Ik weet niet of je al een keer op Kreta bent geweest? Echte grote stranden heb ik bijna niet gezien daar in de de buurt van Malia ...het zijn over het algemeen ,,kleine smalle strandjes ,,
eigenlijk heeft Malia het mooiste strandje in die omgeving.
De rustigste Strandjes liggen meestal nogal erg afgelegen tussen 2 dorpen in dat zijn er maar weinig....maar erg ,,mooi,, zijn die niet ..(vonden wij)
Kijk maar eens op Google Earth, daarop kan je het heel goed zien hoe die strandjes daar zijn ..

vr gr



Quote
#14
(17 March 2012, 22:23)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 March 2012, 20:28)Tom Dekkers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor de tips, we kunnen onze buikjes vol eten.
Maar toch nog een vraagje , waar zijn in de buurt mooie rustige stranden?
Welke zijn makkelijk in een korten tijd vanuit Malia te bereiken?

Gr Tom

Hallo Tom,
Ik weet niet of je al een keer op Kreta bent geweest? Echte grote stranden heb ik bijna niet gezien daar in de de buurt van Malia ...het zijn over het algemeen ,,kleine smalle strandjes ,,
eigenlijk heeft Malia het mooiste strandje in die omgeving.
De rustigste Strandjes liggen meestal nogal erg afgelegen tussen 2 dorpen in dat zijn er maar weinig....maar erg ,,mooi,, zijn die niet ..(vonden wij)
Kijk maar eens op Google Earth, daarop kan je het heel goed zien hoe die strandjes daar zijn ..

vr gr

Wij zijn nog nooit eerder op Kreta geweest , dus zijn nog een beetje zoekende.
Wel hebben we al diversen reisgidsen gekocht , maar volgens mij is de mond op mond reclame het beste.
Ik zal eens op google eearth gaan kijken.

Bedankt voor je reactie,
Tom

Quote
#15
Er liggen ten oosten van Malia genoeg mooie stranden en ook nog breed.
Maar @Tom heb je al voor Malia geboekt dan? Ik weet wel hele mooie stranden rondom Agios Nikolaos, grote, kleine en dan de stranden waar je alleen met de boot kan komen en die echt rustig.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
(18 March 2012, 14:01)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er liggen ten oosten van Malia genoeg mooie stranden en ook nog breed.
Maar @Tom heb je al voor Malia geboekt dan? Ik weet wel hele mooie stranden rondom Agios Nikolaos, grote, kleine en dan de stranden waar je alleen met de boot kan komen en die echt rustig.


Ja we hebben algeboekt , maar is het te doen om van uit Malia daarheen te rijden?

Gr Tom
Quote
#17
Van Malia naar Agios Nikolaos is ongeveer 30-35 km via de 'snelweg'.
Halfuurtje dus.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dokter regio Stalis/Malia davy 2 1.792 16 May 2022, 08:39
Laatste bericht: davy

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)