25 maart is een zondag
#1
25 maart is een nationale feestdag in Griekenland (in 1821 begon toen de opstand tegen de Turken). Dit jaar valt dat op een zondag. Weet iemand van de in Griekenland woonachtige forumleden of dan maandag de 26e ook alles dicht is, om de (kleine groep werkende) mensen een extra vrije dag te geven??
Overigens wordt verwacht dat er dan overal weer geprotesteerd gaat worden - ik blijf in elk geval "thuis" in mijn kleine dorpje op Samos.
Quote
#2
Misschien is dit wel interessant om te lezen.
Groet Leo en Sonja.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&title=Speciaal%3AZoeken
Quote
#3
Ik heb begrepen dat de 'parellasie' dus de officiele viering op de 25e is en dat scholen de vrijdag ervoor de viering op school hebben. Scholen gaan dan om een uur of half 11 dicht. Mij lijkt eigenlijk niet dat supermarkten een extra dag dicht zullen zijn. Met overheidssinstellingen en banken zet ik nog ff een ?
Quote
#4
Els als je in griekenland woont je doet toch gewoon mee. yoghhurt gooien en als je niet wil voor minder geld aardapellen kopen zijn nu overal goedkoop te krijgen in griekenland , en gooien. de juiste doelen zou je zo erkennen.
gewoon mee doen.
Quote
#5
@Tzimis: Ik mag mogelijk over vijf jaar meestemmen voor de nieuwe burgemeester; zal ik me kandidaat stellen?
Of wil je dat ik yoghurt ga gooien naar de vroegere burgemeester van ons dorpje? Maar die past 's winters wel op de huizen van de pensionado's en houdt in de gaten of er rekeningen komen .... en hij doet ook klussen voor ons ...
Onvoorstelbaar he een Griekse politicus die hard werkt ... (dit laatste is ironisch bedoeld)
Quote
#6
Hallo Tzimis Bazoukas bedoel je deze aardappelBig Grin
Groet van Leo en Sonja.
[Afbeelding: 2iiwd5i.jpg]
Quote
#7
Els ,uitzondering bevestigt de regel, niet alle grieken zijn waardelos. als de beste man daar goed is mischien kun je een mooi stampot maken met die aardapelen ,en hem uitnodigen aan tafel.
in elke andere geval als er protesten zijn , aardapelen ipv yoghurt.
Leo dat is een prima format om mee te gooien.
Quote
#8
(15 March 2012, 09:43)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




25 maart is een nationale feestdag in Griekenland (in 1821 begon toen de opstand tegen de Turken). Dit jaar valt dat op een zondag. Weet iemand van de in Griekenland woonachtige forumleden of dan maandag de 26e ook alles dicht is, om de (kleine groep werkende) mensen een extra vrije dag te geven??
Overigens wordt verwacht dat er dan overal weer geprotesteerd gaat worden - ik blijf in elk geval "thuis" in mijn kleine dorpje op Samos.

Els volgens deze site is de 26e een gewone werkdag.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  lekker Grieks eten op zondag,wat eten jullie? chris 54 9.955 21 April 2020, 14:37
Laatste bericht: chris
  Griekse dag in Utrecht op zondag 13 maart 2016 Ger 13 6.468 14 March 2016, 06:31
Laatste bericht: Johannes=+10

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)