Makrigialos
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#2
Dit zijn de dorpen waardoor ik zo dol ben op Griekenland. Gelukkig hebben we al heel veel van dit soort dorpen gezien in Griekenland en op de vele eilanden die we hebben bezocht.
Quote
#3
Daarom voelen de meeste van ons zich thuis op dit heerlijke eiland KRETA,mooi filmpje Chrisn,kunnen wij alvast warm draaien.
Groe Leo en Sonja.

goedgedaan
Quote
#4
Heerlijk om weer te zien. Over twee weken ben ik daar voor negen weken. Kan niet wachten.
Quote
#5
(15 March 2012, 16:57)Chrisn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Ai ai, niet te veel propaganda maken voor die regio, het mag/moet daar nog wel wat rustig blijven hé...;)

Quote
#6
Nog erg leuk daar.
Wel jammer dat de projectontwikkelaars ook daar aan de gang gaan met het bouwen van een resort. Dan is het (op termijn) ook daar gedaan met de rust.
Quote
#7
Het zal zo'n vaart niet lopen. Sunwing is er al jaren en daar merk je niet zoveel van, zeker nu het all inclusive is, zie je de gasten nauwelijks. Het blijft voorlopig wel heerlijk kneuterig. Bovendien in het dorp zelf is geen plek voor een groot resort, dus ik ga er vanuit dat het ergens buiten gebeurt en het zal wel weer all inclusive worden, dus die mensen doen geen stap verder dan nodig.
Quote
#8
Wat wij ontwikkelen is net buiten Makrigialos (Lagada) en alle lokale horeca in Makrigialos is ontzettend blij met de ontwikkeling van dit resort. Het is een self catering complex wat de afgelopen jaren meer dan 1000 extra toeristen gebracht heeft die allemaal hun geld besteden bij de plaatselijke horeca. Iedere lokale taverna is echt hel erg blij met deze ontwikkeling. Daarnaast zorgt het voor de nodige werkzaamheden voor de lokale bouw ondernemers.
Quote
#9
En wat voor toeristen komen er dan, toch geen Russen he?? Vorig jaar heb ik er niets van gemerkt, maar ja ik ga ook nooit in het hoogseizoen. De schreeuwende, zuipende jeugd zal zeker niet komen, want in Makrigialos zijn niet veel bars die zij leuk vinden en discotheken al helemaal niet. Dat zou betekenen dat er weinig gesloten zal zijn. Gelukkig, hoewel ik ga deze keer extreem vroeg 1 april, maar goed dan zie ik alles vanzelf open gaan.
Quote
#10
De meeste toeristen komen uit Engeland en het zijn allemaal toeristen die de wat meer rustige kant van Kreta prefereren en al helemaal niets van all inclusive moeten hebben. Gemiddelde leeftijd van boven de 40. We hebben ook een klein aantal mensen uit Rusland gehad en beter kun je ze niet wensen. Sommige toeristen uit Rusland namen zelfs hun eigen souvenir mee uit St. Petersburg naar Makrigialos, waar maak je dat tegenwoordig nou nog mee.
Quote
#11
hi hi, zoals ik jaren geleden sleutelhangers met Delfts blauwe klompjes had meegenomen voor de familie. Heb ze nooit meer gezien. Nu hou ik het bij bloembollen, ontbijtkoek en stroopwafels. Begrijp ik goed dat het resort al een paar jaar open is?? Dan valt het allemaal mee, want Makrigialos is er niet door veranderd in de afgelopen jaren, daarbij als de middenstand blij is met het resort is toch prima. Ze klaagden steen en been over Sunwing toen ze op all inclusive overgingen. Ook was er een paar jaar geleden een gerucht over Club Med. Aan zoiets heb je ook niet veel, all inclusive en de winst gaat onmiddellijk naar het buitenland. Maar goed daar heb ik nooit meer iets over gehoord. Wel worden er kleinschalige appartementen complexen gebouwd, maar dat gaat niet hard, zodra er weer geld is, worden een paar muren gemetseld. Nee ik ben niet zo bang voor het sfeertje in Makrigialos.
Quote
#12
Klopt, valt allemaal best wel mee. Kom gezellig een keer koffie drinken als je binnen kort in Makrigialos bent dan kun je het zelf even bekijken. Het laatste nieuws over Sitia airport is dat de nieuwe terminal volgend jaar Mei klaar is. We moeten het allemaal nog zien gebeuren natuurlijk maar toen ik er van de week even ging kijken waren er heel veel mensen heel druk aan het werk.
Quote
#13
Over twee weken ben ik Makrigialos voor 9 weken. Helaas geen vervoer, maar wie weet.............. Heb ik wel wat gegevens nodig. Ja Sitia, zou een uitkomst zijn. Heb dit jaar geprobeerd om op Sitia te vliegen, maar helaas is niet gelukt, dus nu weer gewoon naar Heraklion en dan ruim twee uur de autorit, maar dan krijg je ook wat.
Quote
#14
(16 March 2012, 08:48)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog erg leuk daar.
Wel jammer dat de projectontwikkelaars ook daar aan de gang gaan met het bouwen van een resort. Dan is het (op termijn) ook daar gedaan met de rust.

(16 March 2012, 10:12)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het zal zo'n vaart niet lopen. Sunwing is er al jaren en daar merk je niet zoveel van, zeker nu het all inclusive is, zie je de gasten nauwelijks. Het blijft voorlopig wel heerlijk kneuterig. Bovendien in het dorp zelf is geen plek voor een groot resort, dus ik ga er vanuit dat het ergens buiten gebeurt en het zal wel weer all inclusive worden, dus die mensen doen geen stap verder dan nodig.

(16 March 2012, 13:15)Chrisn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat wij ontwikkelen is net buiten Makrigialos (Lagada) en alle lokale horeca in Makrigialos is ontzettend blij met de ontwikkeling van dit resort. Het is een self catering complex wat de afgelopen jaren meer dan 1000 extra toeristen gebracht heeft die allemaal hun geld besteden bij de plaatselijke horeca. Iedere lokale taverna is echt hel erg blij met deze ontwikkeling. Daarnaast zorgt het voor de nodige werkzaamheden voor de lokale bouw ondernemers.

Inderdaad, in Lagada en nog iets verder richting Kalo Nero, is er wat ontwikkeling.
van de twee hotels Sunwing en Mikri Poli heb ik op het strand van Makrigialos nog niet veel gemerkt. (wij gaan wel steeds buiten het seizoen).

Als het maar rustig blijft tussen Achlia & Koutsouras...;)


(16 March 2012, 19:11)Chrisn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klopt, valt allemaal best wel mee. Kom gezellig een keer koffie drinken als je binnen kort in Makrigialos bent dan kun je het zelf even bekijken. Het laatste nieuws over Sitia airport is dat de nieuwe terminal volgend jaar Mei klaar is. We moeten het allemaal nog zien gebeuren natuurlijk maar toen ik er van de week even ging kijken waren er heel veel mensen heel druk aan het werk.

(16 March 2012, 19:18)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Over twee weken ben ik Makrigialos voor 9 weken. Helaas geen vervoer, maar wie weet.............. Heb ik wel wat gegevens nodig. Ja Sitia, zou een uitkomst zijn. Heb dit jaar geprobeerd om op Sitia te vliegen, maar helaas is niet gelukt, dus nu weer gewoon naar Heraklion en dan ruim twee uur de autorit, maar dan krijg je ook wat.

Hier ook interesse om via Sitia te reizen, zou inderdaad ongeveer een klein uurtje korter zijn dan over Heraklion. De prijzen zouden dan ook moeten zakken want de luchthaventaksen waren opmerkelijk hoger dan op de "grote luchthaven".

Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)