Is onze droom voorbij?????????????
#41
Ik ben altijd blij als ik zie dat ook anderen dit soort dingen overkomt.......
Quote
#42
(22 March 2012, 16:53)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Aniet,

Ik geen mail van je ontvangen hoor!

Groetjes,marianne

Net opnieuw geprobeerd!
Quote
#43
Hoi Aniet, ik weet niet of het gelukt is maar ik heb je net een email gestuurd.

Groetjes,Marianne.
Quote
#44
(23 March 2012, 00:24)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Aniet, ik weet niet of het gelukt is maar ik heb je net een email gestuurd.

Groetjes,Marianne.
Hallo Aniet,

Ook ik heb een pers. mail (de 22e) gestuurd op vragen van Marianne. Maar tot op heden geen bevestiging van ontvangst.
Zou Marianne zo erg geschrokken zijn van onze antwoorden?**
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#45
@ Parasoudi

Ik heb zelf een huis gevonden via deze site
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Er staan koop en huur woningen op zowel gemeubileerd als ongemeubileerd, direct van de eigenaar of via een makelaar.
De ervaring die ik heb met de makelaars is dat ze een halve maand huur vragen, de huizen die ze verhuren zijn over het algemeen in goede staat.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#46
Sorry hoor Wick dat ik nog niet gereageerd heb op je mail maar ik had 't onzettend druk op mijn werk en kwam afgepeigerd thuisBlush
Ik stuur je vandaag nog even een mail.

Groetjes,Marianne
Quote
#47
(24 March 2012, 09:25)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry hoor Wick dat ik nog niet gereageerd heb op je mail maar ik had 't onzettend druk op mijn werk en kwam afgepeigerd thuisBlush
Ik stuur je vandaag nog even een mail.

Groetjes,Marianne

Marianne,
Als je afgepeigerd van je werk komt wordt het tijd om ......vul zelf maar in en Griekenland heet je welkom.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#48
(18 March 2012, 18:47)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi allemaal,

Is onze droom voorbij?
Wij,mijn partner en ik hadden een droom om ,zodra ik gepensioeneerd zou zijn,op Lesvos zouden gaan wonen.
Misschien een koophuis of anders een huurhuis,in ieder geval om het even.
Het koophuis kan niet doorgaan,een huurhuis dan wellicht?
Maar waar liggen dan de rechten of kunnen de verhuurders je er zomaar uitzetten.
Quote
#49
Zorg bij huren altijd voor een contact. En nu kopen in GR is zeer onverstandig. De woningmarkt is volledig gestagneerd en het evt verkopen van een huis zal de komende decennia zeer moeilijk worden. Let op de maaregelen die volgen na de verkiezingen van 6 mei as.

Jan
vanuit een huurwoning op Naxos
Quote
#50
Toevallig zag ik gister op t nieuws dat er op dit moment zoveel onroerend goed gekocht wordt in Griekenland door buitenlanders. Zowel grote bedrijven, hotelketens als door particulieren. In dit stukje werden Zwitsers, Duitsers en Russen genoemd. Prijzen zijn natuurlijk wel erg laag op t moment. Maar Jan heeft wel gelijk dat de toekomst wat onzeker is. Voor dat je t weet weer een nieuwe heffing of belasting erbij bedoelt hij denk ik.
Quote
#51
@ Jan, dat nu kopen zeer onverstandig is ben ik niet met je eens, tenminste het is wat te kort door de bocht om dat zo te stellen. De afweging om te kopen of huren is een zeer persoonlijke, daar hoort ook bij voor welk doel je het wilt gebruiken. Als je geenzins van plan bent het op korte termijn weer te verkopen, dan maakt het ook niet uit dat prijzen dalen of verkopen stagneren, je wilt tenslotte genieten van je eigen huis en alles wat daarbij hoort. De prijzen zijn nu interessant du wellicht juist voor mensen een kans om een droom waar te maken. Dat er onzekerheid is over belastingmaatregelen is een feit, maar waar is dat niet en zekerheid krijg je daar nooit in, ook niet als een economie goed draait. Er kunnen altijd zaken verann, maar dat kan ook van invloed zijn om je huurwoning in welke mate dan ook. Gelukkig kan men kiezen wat het beste bij hen past en wat tot de mogelijkheden behoort.
Quote
#52
Tja, zelfs Willem Alexander en Maxima konden een aanbiedingetje niet werstaan!
Quote
#53
Goede morgen,

Als ik dit allemaal zo lees en de foto's zie dan vraag ik me af wat doe ik hier nog eigenlijk. Voor de huurprijs die ik hier in NL betaal, een slordige €565,= zou ik in GR een riante woning voor hebben. Als wij de mogelijkheid hebben om hier uit NL te vertrekken, zal het ook huren worden. Kopen is voor ons zo-wie-zo geen optie. Het enige wat ons (ik en mijn kids) nu eigenlijk nog altijd hier in NL houdt is de werkgelegenheid in GR die er helaas niet voldoende aanwezig is. En +punt is wel weer dat ze hier hun VMBO school kunnen afmaken. Mijn zoon moet hierna nog een jaar en dochter nog 2 jaar. Ik geef de droom niet op, en blijf dus ook druk bezig met het verzammelen en opschrijven van de practische zaken die ik hier moet doen en afsluiten en daar dus weer moet gaan opstarten. In iedergeval goed voorbereid voor zover mogelijk. Sparen probeer ik nog altijd, lukt alleen niet erg, maar opgeven NOOIT!!!

DUS: LEEF JE DROOM WERK ER NAAR TOE EN GEEF NIET OP!!

Succes

Imogen zwaaivlag

(16 April 2012, 21:33)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tja, zelfs Willem Alexander en Maxima konden een aanbiedingetje niet werstaan!

En dan te bedenken dat wij als belasting betaler er ook aan mee betaald hebben. En dan de kosten nog eens van beveiliging de koks en nannies, ook daar betalen wij aan mee. Dat er ook hier in NL armoede is maakt ze geen fluit uit, daar weet de NL regering wel weer een oplossing voor. Schaffen ze toch gewoon de huur en zorg toeslag af Confused , extra belasting innen bv, moet je zien wat ze overhouden, dat daarin tegen 3/4 van de NL bevolking op straat komt te staan, ook dat maakt ze niets uit, als zij hun riante villa maar hebben.
"geweldig" toch een koningspaar!!!!! Angry

Imogen Huh
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#54
@Arthur, als ik dit zo zie, dan wil ik vandaag nog weg. Ik betaal me hier scheel aan huur voor een kleine 66m2 €565 pm en wordt per 1-7-2012 €578 pm. Uitkering (bijstand dizzy Confused )kan ik niet meenemen anders was ik allang weg van hier.

(20 March 2012, 13:34)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En huren is nu goedkoper dan ooit, de huisbazen willen graag verhuren tegen flink gereduceerde prijzen, omdat hun vaste lasten sinds de invoering van de Griekse WOZ doorloopt kun je mooi onderhandelen.
Een voorbeeld het huis wat ik nu huur voor €350 koste 2 jaar geleden nog €550 voor die €350 krijg je 85m2 huis, aan zeekant een terras van 50m2,een uitzicht waar je u tegen zegt, 100 meter van het strand, grote tuin, mooie carport voor 2 auto's, prive weg naar de achterkant waar alles gelijkvloers is ook de ingang naar het huis.
zoiets dus[Afbeelding: ndodh3.jpg]


Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#55
@Imogen, denk wel goed na voor je overhaaste beslissingen neemt om je koffers te pakken. Huurprijzen zijn misschien laag voor jouw idee of in vergelijking met wat jij nu als uitkering krijgt. Maar als je die 350 moet betalen van een Griekse uitkering of een Grieks loon is het echt niet zo gemakkelijk.
Quote
#56
Hoi, lieve Imogen,

Ik heb deze topic gestart met de gedachte dat,ik/wij,als ouderen een nieuw leven zouden kunnen beginnen.
Ik heb me niet gerealiseerd dat er mensen zijn die,soms,wanhopig zijn en die dan zomaar het roer om zouden willen gooien.
Vergeef me dus voor deze stelling,mijn intentie had zeker niet de bedoeling om mensen in verwarring te brengen.
Ik wilde alleen wat antwoorden op mijn vragen hebben.
Ik denk niet dat het leven in Griekenland 'rozengeur en manenschijn'zal zijn.Dus als jij door deze topic dat idee hebt gekregen vindt ik dat erg jammer!

Groet,Marainne.
Denk a.u.b. goed na voordat je een (overhaaste) beslissing neemt.
Quote
#57
(19 March 2012, 00:59)mart schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo,

Ik kies zelfs voor huren ,niet kopen. Klussen is aan ons niet besteedt en altijd dezelfde plek lijkt me ook niet zo als dat een verplichting is.
Dus kop op,wat soms eerst een grote teleurstelling is, kan later nog wel eens in je voordeel werken.

Wat ik me afvraag is hoe de wet spreekt over onderhuur... In Belgie volledig verboden en bekeken als groot vergrijp zelfs...
Quote
#58
(21 April 2012, 14:40)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Imogen, denk wel goed na voor je overhaaste beslissingen neemt om je koffers te pakken. Huurprijzen zijn misschien laag voor jouw idee of in vergelijking met wat jij nu als uitkering krijgt. Maar als je die 350 moet betalen van een Griekse uitkering of een Grieks loon is het echt niet zo gemakkelijk.

@Nanny, klopt ben ik ook met je eens, dan verzuip je gewoon, en dat risico zal ik niet willen lopen. Heb nog 2 pubers die ik ook op een zo goede manier wil groot krijgen en niet in armoede, hoewel ze zo iets hebben van we willen wel weg, maar ja moet wel kunnen natuurlijk. Zolang ik geen baan kan vinden, blijf ik hier in NL en kunnen ze gewoon hun school afmaken en eventueel beginnen aan een vervolg opleiding, zodat ze goed beslagen ten ijs komen.

(21 April 2012, 16:46)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi, lieve Imogen,

Ik heb deze topic gestart met de gedachte dat,ik/wij,als ouderen een nieuw leven zouden kunnen beginnen.
Ik heb me niet gerealiseerd dat er mensen zijn die,soms,wanhopig zijn en die dan zomaar het roer om zouden willen gooien.
Vergeef me dus voor deze stelling,mijn intentie had zeker niet de bedoeling om mensen in verwarring te brengen.
Ik wilde alleen wat antwoorden op mijn vragen hebben.
Ik denk niet dat het leven in Griekenland 'rozengeur en manenschijn'zal zijn.Dus als jij door deze topic dat idee hebt gekregen vindt ik dat erg jammer!


Groet,Marainne.
Denk a.u.b. goed na voordat je een (overhaaste) beslissing neemt.

@Marianneke, geen nood, het roer gaat hier echt nog wel om, en dan vertrekken we we ook echt wel, maar er moet wel een mogelijkeheid zijn om die te verwezelijke. Het is echt niet zo dat ik alles hier in huis verkoop om vervolgens met het weinige dat er overblijft mee te nemen en we zien wel. Ik heb het echt niet verkeerd opgevat, maar weet wel, mijn tijd gaat ook komen dat wij er wel kunnen gaan wonen, en dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, geef je droom niet op, in elk land is wel wat, maar laat je dat niet weerhouden. Goed geïnformeerd is vaak al het halve werk.

Een uitkering (pensioen, aow, wao)kun je in vele gevallen meenemen, maar een WW is maar voor 3mnd en we weten allemaal wel denk ik dat je binnen 3mnd geen baan zal vinden, en dan zit je in GR met de gebakken peren van het uiteindelijk op straat moeten leven, en daar is het niet om te doen. Wil je voor een GR ww-uitkering in aanmerking komen, moet je aan kunnen tonen dat je minstens 2 zomers hebt gewerkt, zoniet krijg je niets, en een uitkering in GR is maximaal voor een jaar, heel anders dan hier, ook dat weet ik.

Dus geen nood en voel je niet schuldig, komt echt allemaal wel goed.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#59
Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken op de verhuursites,maar ik heb wel een paar vraagjes:
Als er staat 300 huur per maand,wat komt daar nog extra bij
En wat betekent als er staat: Detached house ?
Quote
#60
(06 May 2012, 11:34)hennie2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken op de verhuursites,maar ik heb wel een paar vraagjes:
Als er staat 300 huur per maand,wat komt daar nog extra bij
En wat betekent als er staat: Detached house ?

De huur is kale huur, er komt in ieder geval stroom bij en water.
Stoken hangt er vanaf of je centrale verwarming hebt op stookolie, dat is wel erg duur, maar er zijn alternatieven (gaskachel, houtkachel).
En het is fijn als je je warme water hebt van de zonnepanelen, lekker goedkoop.

Detached house is een vrijstaand huis.
Quote
#61
De eerste maand ben je wel veel geld kwijt, 1 maand huur, 1 maandhuur borg en 1maandhuur kosten van de makelaar, dan zit je op €900, dan de borg van de DEI de elektro dus €50. Als de stroom en het water niet zijn afgesloten komt er niks meer bij of er moet weer iets veranderd zijn sinds ik verhuisd ben.
Als je echt alles wilt weten neem even contact op met Petronella, zij is bij uitstek de beste hier op Kreta.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is nog lang niet voorbij in België. Arthur 7 1.136 28 October 2021, 15:23
Laatste bericht: Patrick
  Celebrities en hun droom huizen in Griekenland El Greco 12 5.299 09 February 2018, 19:47
Laatste bericht: Electra63
  Verjaardag van onze moderator Ger Els Cuijpers 27 14.186 14 June 2015, 20:03
Laatste bericht: Erwin
  Onze Oosterbuur 'n idee of... Wick 2 2.396 18 July 2012, 18:46
Laatste bericht: metaxa
  Griekenland, de illusie voorbij Koukla 1 1.795 10 April 2012, 19:17
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Onze trip naar Cyprus Choreftis 12 7.649 26 May 2010, 06:48
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)