internet met simkaart
#1
Ik heb, waarschijnlijk als een der laatsten op deze aardbol, een Ipad gekocht. Hoe zijn de ervaringen op kreta met gebruik van een (griekse) simkaart ?
Quote
#2
Chris
Griekse of niet-Griekse simkaart maakt niet uit. Het gaat om de sterkte van de ontvangst van het (3G-) signaal en de capaciteit van het draadloze net. 'sMorgens vroeg meesal snel en rond siesta tijd traag. Streaming video wordt moeilijk en grote foto's downloaden gaat soms traag.
Let goed op de kosten per MB want dat kan oplopen als je een "buitenlandse" simkaart gebruikt. Dus in NL een NL simkaart erin en in Gr een Griekse. Vodafone.gr heeft een Engelstalige site waar je de prijzen kunt bekijken; dacht dat Wind en Cosmote geen Eng. site hebben dus daar zul je in de winkel langs moeten gaan.
Veel plezier met je iPad; wij hebben een 2e gekocht omdat we er allebei mee wilden "spelen" (2 jong- pensionado's)
Quote
#3
In de buurt waar wij wonen (en jij ook) heb ik altijd een prima verbinding. Eigenlijk altijd wel 3G, en vaak ook HSDPA (snel).
Ik gebruik een Vodafone GR prepaid kaart.

Ik gebruik die simkaart in mijn smartphone en niet in de ipad, maar dat maakt voor de verbinding natuurlijk niets uit
Quote
#4
@ElsR, Zowel Cosmote als Wind hebben een Enelse website, wat wil je beide Deuts Telecom.

@Xander, HSDPA is de nieuwere uitvoering van UMTS of te wel 3G, is er geen capaciteit op dit platvorm dan valt men terug op het langzamere GPRS de data-vorm van GSM en dat scheeld aanzienlijk in snelheid te vergelijken met het telefoonmodem waarmee we de eerste internetverbindingen mee maakten.

Voor mensen die langere tijd in Griekenland verblijven op een woonadres is een internet verbinding van OTE misschien een uitkomst. Daarmee kun je een contract afsluiten speciaal voor vakantie huizen. Dit alles kun je nalezen op de site van OTE.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#5
Voafone GR heeft ook de mogelijkheid voor de Engelse taal op de website. Niet 100%, maar de voor mobiel internet relevante pagina's in ieder geal wel.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)