Hoe verdient Duitsland aan de crisis in Griekenland
#1
Erg interressant filmpje, weer eens een andere kant van de zaak belicht
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit moet juist zijn.
Quote
#3
Als de nummers die in het filmpje worden genoemd juist zijn, dan kunnen we ruwweg zeggen dat Duitsland al rond de 100.000.000.000 verdiend heeft aan de Griekse crisis, terwijl ze tot nu toe 15.200.000.000 uitgegeven hebben (en wat ze dus weer met rente terugkrijgen als alles goed gaat).
Zo wil ik ook wel investeren, met een winst van minimaal 700%.

Duitsland zou als dank toch minimaal een schenking moeten doen aan Griekenland , officieel dan, het hoeft geen "fakelaki" te zijn :)
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#4
Hallo Nanny, met deze documentaire worden mijn vermoedens bewaarheid.... ik zet hem meteen op mijn facebook site.

Dank !

Dick (Keramos Kos)
Quote
#5
(28 March 2012, 20:19)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als de nummers die in het filmpje worden genoemd juist zijn, dan kunnen we ruwweg zeggen dat Duitsland al rond de 100.000.000.000 verdiend heeft aan de Griekse crisis, terwijl ze tot nu toe 15.200.000.000 uitgegeven hebben (en wat ze dus weer met rente terugkrijgen als alles goed gaat).
Zo wil ik ook wel investeren, met een winst van minimaal 700%.

Duitsland zou als dank toch minimaal een schenking moeten doen aan Griekenland , officieel dan, het hoeft geen "fakelaki" te zijn :)


Nee, die schenking mag wel een flinke 'fakelos' zijn, ik zat echt met open mond naar dat filmpje te kijken. Dat dat allemaal maar zo kan gebeuren.

@ Dick, ik ben ook al flink met dat filmpje aan t rondsturen geweest, kan zeker geen kwaad.
Quote
#6
Wat mij betreft wordt hier wel weer erg gemakkelijk Duitsland als schuldige aangewezen. De lage rente en de koers van de euro wordt niet alleen veroorzaakt door Griekenland maar ook door Italië, Spanje en Ierland. Duitsland heeft de laatste jaren de goede maatregelen genomen om zijn economie op poten te krijgen. En ja, nu profiteren zij ervan. Wees blij dat er tenminste in Europa nog een land is waarvan de economie wel goed draait. Ook de berekeningen kloppen natuurlijk voor geen meter. € 50 miljard meer exporteren betekent natuurlijk geen € 50 miljard winst. Je moet de kosten van het produceren er eerst nog afhalen. Het geeft mij te denken over het niveau van de reportage.
Quote
#7
Ik ben geen ster in dit soort dingen hoor, misschien heb je wel gelijk Rolf. Maarre de berekeningen en de hele reportage zijn wel gemaakt door Duitsland. Bij mij kwam het juist heel degelijk en punktlich Duits over.
Quote
#8
Nanny: correctie: gemaakt door Duitsers, niet door Duitsland. Der Spiegel en Bild am Sontag worden ook gemaakt door Duitsers. Tabloids zijn daar nog veel erger dan bij ons. Dus geen garantie dat alles waar is.
Als wat Rolf schrijft waar is, is die reportage dus je reinste stemmingmakerij.
Quote
#9
@ELsR Tja, mocht het zo zijn (wat ik overigens niet denk), dan is dat eens een keertje geen stemmingsmakerij jegens de Grieken, maar andersom. Bovendien zou het stemmingsmakerij zijn gemaakt door de Duitsers zelf tegen de Duitse overheid en niet door Nederlanders, Duitsers, Finnen etc tegen een geheel ander volk (Grieken) en hun land.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#10
Bovendien ging het in dit stukje over wat de Duitsers zouden verdienen aan de Griekse crisis, dit werd uitgezonden op de griekse tv. Maar nisschien verdienen ze ook wel aan Spanje en Italie. En is het onmogelijk dat Nederalnd bijvoorbeeld ook verdient aan de crisis? Ik sta nergens meer van te kijken, inmiddels.
En misschien is het niet waar, zou ook kunnen. Maar ik vind het zo opvallend dat dit nu juist in Duitsland door de Duitsers in het nieuws gebracht is. Na al die negatieve dingen die ze over Griekenland hebben verkondigd.

Quote
#11
Ik vond de rapportage een erg hoog 'Telegraaf'-gehalte of om in Duitse termen te blijven een hoog Bild-gehalte hebben. De hele economische crisis is erg complex en voor leken nauwelijks te begrijpen. Ik heb wel een economische achtergrond maar mij duizelt het af en toe ook. Ik vind een sluitende begroting voor een land wel belangrijk maar hoe snel je dat moet realiseren lijkt me moeilijk te bepalen. Voor een land geldt volgens mij hetzelfde als voor ieders eigen huishouding, je moet niet meer geld uitgeven dan dat er binnenkomt. Tijdelijke tekorten opvangen door een lening prima, maar je moet deze leningen in de toekomst wel kunnen aflossen. Het lijkt mij belangrijk dat we nu de nodige hervormingen gaan doorvoeren (geldt voor veel Europese landen, dus ook Griekenland en Nederland) en de tering naar de nering gaan zetten. Als we nu niets doen, blijven we de problemen voor ons uitschuiven.
Quote
#12
De Duitse werknemer heeft heel hard moeten bloeden om de economie draaiend te houden. Jullie weten zeker ook, dat de arbeider in D. na 1 (een) jaar (met ong. 76% van zijn nettoloon) meer of minder in de armoede wordt gestuurd: huur voor een goedkope woning wordt betaald plus 365 Euro per maand - that`s all. De lonen zijn (in verhouding tot de prijzen) op het peil van 1990 terug. De (nieuwe) banen van de laatste jaren zijn grotendeels "precaire" banen - de overheid moet bijspringen, zo laag zijn de lonen, minimumloon is een "Fremdwort".
Dit moest ik even kwijt - ondanks dit alles fijne vacantie in GR.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




m_content&view=article&id=45&Itemid=67
A propos Minoan kapt een groot deel van zijn Venetie-verbindingen (zie link)..
Johannes
Quote
#13
" Duitsland januari 2012: Voor uitzendwerk is vanaf heden een minimumloon van € 7,89 in de westelijke deelstaten voorgeschreven, in de vijf oostelijke deelstaten € 7,01. Per 1 november 2012 worden deze uurlonen verhoogd naar € 8,19 in het Westen en € 7,50 in het Oosten van de Bondsrepubliek. Dakdekkers moeten vanaf januari van dit jaar minstens € 11,00 per uur betaald krijgen, schoonmaakpersoneel minstens € 8,82 in het Westen en € 7,33 in het Oosten. Glazenwassers verdienen net als voorheen € 11,33 in het Westen en € 8,88 in het Osten.

Volgens het Bundesarbeitsministerium gelden minimumlonen voortaan in 11 branches met alles bij elkaar rond de vier miljoen tewerkgestelde personen."

Het is inderdaad nieuw in Duitsland, maar voor veel werknemers is er dus iets veranderd. In Griekenland daarentegen was het minimumloon vanaf 2007 vastgesteld op 616,- pm (28,- pd) en zoals iedereen ook weet is dat nu teruggelopen naar amper 472,- pm (voor jong volwassenen nog minder). Dat houdt zo'n 2,68 per uur in. Dit met even hoge kosten in levensonderhoud voor diegenen dit zich dat afvroegen. Een uitkering houdt hier na 1 jaar op. Deze staat nu vast op nog geen 400,-. Huur moet je zelf betalen (in tegenstelling tot in Duitsland blijkbaar).

Ik vind het overigens voor iedereen die in armoede leeft erg. Of dat nu mensen zijn uit Duitsland, Belgie, Nederland, Griekenland of waar dan ook ter wereld. En de rijken kunnen gewoon doorgaan met alles alsof hun neus bloed.

Dit moest ik even kwijt.

Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#14
@Roosmarijn, als je 2000 jaar of nog verder terug gaat zie je ook dit beeld, toen had je ook alleen maar rijken en gepeupel, die hadden teveel om te sterven en te weinig om te leven. Er is dus weinig veranderd in al die tijd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
Op een ander pb las ik een bericht van JohannesGR waarin melding werd gemaakt van een ander vaarschema Venetië - Griekenland, en wel m.i.v 1 april a.s.
Mijn reactie was: ja hoor... 1 april.
Helaas voor mij heeft JohannerGR wel degelijk gelijk.
Vanaf 1 april staakt Minoan de afvaarten vanaf Venetië.
Ik het hoogseizoen wordt er wel beperkt gevaren.
Zie onderstaand schema:
http://www.greekferries.gr/minoan-du/minoan.htm
Ik hoop dat de link werkt..........
Ik heb het boekingskantoor gemaild en deze bevestigde mijn bange vermoedens.
Keuze is: overboeken vanaf Ancona -> 10% korting + gratis maaltijden aan boord óf vanaf Venetië met ANEK, je moet dan wél bijbetalen óf de boeking annuleren en geld terug.
Wij hebben gekozen voor Ancona, maar waren liever vertrokken vanuit Venetië.

Quote
#16
Ger, ik kon niet vinden hoe ik een nieuw onderwerp moet starten, vandaar via dit item.
Misschien dat jij het kan veranderen?
Quote
#17
samengevat: de ene zijn dood is de andere zijn brood (en het is niet Jan modaal die aan de basis ervan ligt)
[Afbeelding: 2rqmtu9.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekenland eilanden te koop door crisis Dafne 0 1.797 12 July 2012, 08:16
Laatste bericht: Dafne

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)