Wasdahnuweer?
#1
Zomaar een stukje uit een veel grotere foto.

Wat is het? Hoe heet het? En waar bevindt het zich?

[Afbeelding: 5b9r2p.jpg]

Quote
#2
Zalongo? Het standbeeld nabij Preveza? De vrouwen van Souli die dansend met hun kinderen hand in hand van de rotsen afsprongen om zich op de wijze te ontdoen van een overgave aan de Turken?
Quote
#3
Ik dacht, ik maak het eens wat moeilijker, dan raden ze het niet zo één, twee, drie. Maar nee hoor, binnen 9 minuten geraden Blush

We zijn er afgelopen jaar geweest, het is een hele klim naar boven via 404 smalle, ongelijke en met geitenkeutels bezaaide traptreden, maar ook erg indrukwekkend. Mocht je er eens in de buurt zijn, neem de moeite en ga naar boven. Wij vonden het een onvergetelijke belevenis.

[Afbeelding: 2q38zlk.jpg]


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Eindelijk een raadplaatje wat ik weet. Wij waren er in dezelfde week, Ger, jammer alleen dat t in de steigers stond.
Quote
#5
(28 March 2012, 20:41)marion schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eindelijk een raadplaatje wat ik weet. Wij waren er in dezelfde week, Ger, jammer alleen dat t in de steigers stond.

Klopt, dat was inderdaad jammer maar daarom niet minder indrukwekkend.
Het schijnt dat de bliksem in één van de beelden was ingeslagen waardoor het beschadigd werd (is ook te zien op de eerste foto).

[Afbeelding: 23m7dom.jpg]

Trouwens, de archeologische site daar vlakbij was ook interessant. Ben helaas de naam kwijt, weet jij die nog?




Quote
#6
Bedoel je Nicopolis? Ik kwam vanaf Arta aangereden en had een prachtige autotocht naar boven met fraaie vergezichten. Ook het klooster voor je de voettocht naar boven aanvangt is erg fraai.
Quote
#7
(28 March 2012, 20:58)Vassiliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedoel je Nicopolis? Ik kwam vanaf Arta aangereden en had een prachtige autotocht naar boven met fraaie vergezichten. Ook het klooster voor je de voettocht naar boven aanvangt is erg fraai.

Nee, ik weet het niet zeker maar volgens mij heette het anders; als je vanaf het kleine kloostertje onderaan de trappen bij het monument weer terug naar beneden rijdt kom je al binnen enkele kilometers (of misschien zelfs minder) aan de rand van het bos bij deze site met een riant uitzicht.

Quote
#8
Nee, ger je bedoelt Kassopi denk ik, vanaf het monument kon je het zien liggen. Het was die dag al wat laat in de middag dus we moesten terug naar Parga, waar we bij terugkomst werden verrast door een gigantische stortbui.
We zijn wel in het Nekromanteion geweest waar we ons konden aansluiten bij een Duitser, Uwe genaamd, die zijn gasten daar rondleidde. Hij woonde in Kamailaki en wist er veel van te vertellen.


Quote
#9
Klopt Marion, het was inderdaad Kassopi, nu je het zegt weet ik het weer :)

efxaristo

Ger

Quote
#10
Multiquote:Trouwens, de archeologische site daar vlakbij was ook interessant. Ben helaas de naam kwijt, weet jij die nog?

Nee, ger je bedoelt Kassopi denk ik, vanaf het monument kon je het zien liggen. Het was die dag al wat laat in de middag dus we moesten terug naar Parga, waar we bij terugkomst werden verrast door een gigantische stortbui.
We zijn wel in het Nekromanteion geweest waar we ons konden aansluiten bij een Duitser, Uwe genaamd, die zijn gasten daar rondleidde. Hij woonde in Kamailaki en wist er veel van te vertellen.



Ik denk dat die archeologische plek Nikopoli is even voor Preveza.
Uwe woont niet in Kanalaki maar in Amoudia daar is hij zeer bekend. Hij heeft daar ook en leuk jacht liggen waarmee hij zijn gasten mee uit varen neemt.

Kali Mera,

Dick

Quote
#11
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)