Goedkopen Vluchten naar de Epirus
#1
Big Grin 
Hi beste prikborders, zijn er onder de lezers van het prikbord die mij wat kan doorspelen, goedkope vluchten naar b.v Saloniki/ Corfu/ Preveza en wat nogal meer van plaaten mogelijkheden zijn, om en nabij de Epirus,

Gr Cornelios
Quote
#2
Vanuit Düsseldorf vliegen met Air Berlin is het goedkoopst, zelfs goedkoper dan met de auto indien je ALLES (tol/benzine/ overnachting(en)/kop koffie meetelt. Factor tijd is ook erg belangrijk natuurlijk, indien je vliegt win je zomaar een dag of vijf t.o.v. met de auto gaan. Je eigen auto daar is natuurlijk fijn. Autootje huren heeft ook voordelen. ( Afschrijving....)
Vliegen op Preveza en Corfu is niet het gehele jaar mogelijk!!!
Vanuit Thessaloniki is vele male makkelijker om naar Perdika te gaan dan vanuit Athene.
Quote
#3
Oke Yanni, het één en ander is mij inderdaad bekend, dat vanuit Dusseldorf zeker één v/d goedkoopste is. Ik ga daarmee aan de slag. Het geen wat je ook schreef, is mij inderdaad bekend, als het gaat over de weg/boot enz enz. Doe dat eigenlijk zelf al vele jaren, maar dit is voor fam: en ja weet van vluchten weinig af, vandaar deze posting.

mvg Cornelios
Quote
#4
In je afweging natuurlijk meenemen of je ze op Preveza laat aankomen of elders. Preveza is duurder, maar relatief makkelijker/sneller is dan de familie opgehaald.
Vliegen ze op Thessaloniki dan kun je er een dagje uit van maken als je ze ophaalt.
Uit eigen ervaring weet ik dat vliegen op Corfu een heel goede optie is; eenmaal geland op Corfu kun je taxi naar de haven nemen (kwartiertje) en dan gaat er in het hoogseizoen elk half uur wel een boot richting Igoumenitsa.
Totaal dus drie opties met elk zijn voor-en nadelen. Ik lijk Cruijff wel.......
Quote
#5
Ja ja, om op het laatste zinnetje te antwoorden, zijn uitspraken zijn altijd goed overwegend te nomen, en ja hij zit goed bij kas, die vliegt altijd eerste klas.

Ja Preveza is natuurlijk ook best een optie, alleen zijn (dat weet ik nog van voorheen) relatief duurder, ook als het om een campingvlucht gaat.

Zij hebben 3 jaar geleden, de tweede optie (Corfu) gedaan en dat is goed bevallen, alleen waren zij wat vergeten mee te nemen van de airport, en dat liep ff anders. Maar uiteindelijk zijn ze zonder kleer scheuren in Perdika aangekomen.

Ik zag zelf nog ff elders staan ( Athene) 300 € drie personen. En een auto huur (eventueel) kost ook 300 € voor 14 dagen !!!. maar dat is wel een eindje rijden naar Perdika, met twee kleine kids er bij. Maar wie weet rolt er nog wat uit de bus.

Gr uit het westen v/h land.
Quote
#6
Papajani, lees het bericht dat ik geplaatst heb over Minoan.
Je kan de 9e niét vanaf Venetië varen.
Quote
#7
Hallo beste Cornelios,

zelf vliegen wij met enige regelmaat van Brussel met een ochtendvlucht naar Athene met Brusselsairlines wat ons goed bevalt. Wij gaan nu over 1,5 week en betaalde nu, net als in januari jl. per persoon, per retourticket €124,-, huren vervolgens een klein autootje op de Lhvn van Athene en rijden dan in ongeveer 4-4,5 uur naar ons huisje in Pogonia net onder Preveza. We hebben ook al gezocht naar goedkope vluchten naar Thessaloniki maar dat viel ons erg tegen evenals vliegen naar Volos, op Athene vliegen is in onze optiek erg goed te doen. PS: wij gaan 's avonds naar Brussel, overnachten in het vd Valk Brusselsairport hotel en laten onze auto in de P-garage van het hotel achter en gaan met de gratis shuttlebus van het hotel naar de Lhvn. Bij 1 overnachting kan je de auto 2 weken gratis in de afgesloten ondergrondse P-garage laten staan waarbij voor elke volgende week €15,- per week van toepassing is. Bij elkaar is dit goedkoper dan parkeren op het P-terrein van de Lhvn.

Vriendelijke groet,
Kock en Hannie.
Quote
#8
Beste Cornelios,

Ik heb een reisje gevonden naar Thessaloniki voor 2 personen vanaf Brussel-Charlerroi met Raynair vertrek op 31 mei en terug op 28-6-2012.
Kosten jawel € 69.96 voor twee personen exclusief bagage en administratiekosten. Vanaf Thessaloniki airport naar jouw stekkie is ongeveer 3 uur rijden en bijna alles autobahn.

Veel succes er mee.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#9
Ryan Air gaat binnenkort ook vliegen van Weeze Duitsland naar Thessaloniki (ook Naar Chania)
Quote
#10
@Kock wanneer heb je die retourvlucht geboekt want nu zie ik bij Brussels Airlines alleen maar enkele reizen voor 150 euro.
@Beems: inderdaad goedkoop met Ryan Air maar je moet er wel bij vermelden dat 1 koffer tot 15 kilo erbij al 40 euro extra is. Vanaf Weeze naar Thessaloniki kost minimaal 80 euro pp retour maar ook dan weer per vlucht 1 koffer erbij 40 euro extra per persoon. Als je die ook mee terug wilt nemen ben je dus 80 euro extra kwijt pp. Dus retourtje dan 160 euro pp.
Als je koffers mee wilt nemen is de vroege Transavia Amsterdam naar Athene ook een alternatief; daar kost een koffer tot 15 kilo erbij maar 10 euro.Vluchten vanaf 80 euro enkele reis en je kunt zelfs Air Miles inwisselen.
Persoonlijk vind ik de charters van Air Berlin vanaf Düsseldorf direct naar je bestemming erg relaxed. Niet al te vroeg vertrek; niet al te late aankomst. Scherp geprijsd. Nadeel daarbij is dat je wegbrengers moet hebben want anders wordt parkeren erg duur als je langer gaat. Of je moet een hotelletje nemen de avond van te voren op het vliegveld.
Quote
#11
@Els is voor jou Jetair vanuit Charleroi geen optie, €100 retour op Athene inclusief bagage, en dan de ferry of een domestic naar Samos
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
@Els, moet je bij Transavia tegenwoordig betalen voor je koffer?Of bedoel je buiten de 'standaard' 20 kilo om nog 15 kilo extra?
Quote
#13
Subsidie voor retourvluchten naar Griekse eilanden!!


Eindelijk is de kogel door de kerk.

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Afgelopen nacht heeft de Griekse regering met algemene stemmen het al lang verwachte besluit genomen om het toerisme naar Griekenland met daden te doen bevorderen. De aankomende verkiezingen hebben dit besluit waarschijnlijk doen versnellen.
In navolging met Spanje en Turkije gaat Griekenland het toerisme meer promoten met daadwerkelijke geldelijke steun, mede door adviezen van de instellingen: IMF-ECB-EU genaamd de Troika.

Subsidieregeling voor toeristenvluchten naar Griekenland gaat met terugwerkende kracht in werking vanaf 1 januari 2012.

Deze regeling zal het toerisme naar Griekenland een geweldige stimulans geven.

* De subsidie is alleen van toepassing op retourvluchten in 2012 naar de Griekse eilanden.
* In eerste instantie alleen voor vluchten vanuit de landen: België, Duitsland en Nederland.
* Elk eiland bepaald zelf de hoogte van de subsidie.

De Gouverneur van Samos en Chios heeft als eerste besloten deze regeling in te voeren en geeft een subsidie van 100,00 €!! per retourvlucht p.p. vanaf vertrek vanuit een vlieghaven in België, Duitsland of Nederland.
Deze regeling sluit aan bij de rijksregeling welke de slogan heeft meegekregen: ‘Meer Griekenland met minder’.
Hiermede worden nu ook de eilanden in Griekenland beter en goedkoper bereikbaar voor toeristen.

Samos is het eerste eiland dat deze regeling gaat uitvoeren, verwacht wordt dat andere eilanden nu ook snel zullen volgen.

De subsidie geldt dus alleen voor retourtickets van/voor het seizoen 2012. De aanvragen voor en het downloaden van de benodigde formulieren ook indien u al geboekt en betaald heeft kunt u aanvragen bij:




Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#14
Beste ElsR schreef;

@Kock wanneer heb je die retourvlucht geboekt want nu zie ik bij Brussels Airlines alleen maar enkele reizen voor 150 euro.

Beste ElsR, ik zoek met enige regelmaat op internet en als ik een leuke aanbieding zie boek ik die. Zo heb ik in december jl. geboekt bij BrusselsAirlines voor Januari en April 2012 voor de prijs van €124,- p.p. voor een retourticket zonder bijkomende kosten voor bagage, gewoon 20kg. p.p. In Januari zag ik een aanbieding bij Transavia vanaf A'dam naar Athene voor €175,- p.p. retour met vertrek begin augustus en retour medio september en heb ook die gelijk geboekt. Is aanmerkelijk goedkoper dan de losse vluchten naar Preveza dat voor ons wel weer dichterbij ons huisje ligt maar wij nemen de reistijd Athene-Pogonia/Palairos op de koop toe en genieten van de reis.

Vriendelijke groet,
Kock.
Quote
#15
@nanny
Als je bij Transavia zelf boekt moet je inderdaad voor ruimbagage bijbetalen. Geen 20 kilo vrij. Je mag wel tot 10 kilo handbagage gratis meenemen binnen de gangbare afmetingen. Ik vind 10 euro voor een koffer nog te doen; 40 euro zoal Ryan Air vraagt is gewoon een verkapte prijsverhoging.
@Arthur Amsterdam is vanuit Maastricht gemakkelijk bereikbaar per trein (wij gebruiken de vrij-reizen kaartjes van de Voordeelurenkaart ervoor) Voor Charleroi moet je weer een minibusje bestellen dus dat moet je ook in de prijs erbij rekenen(wij beschikken niet over wegbrengers)
Düsseldorf is ook redlijk goed bereikbaar met de trein voor ons.
Quote
#16
Wij gaan altijd vanaf Dortmund naar Thessaloniki met Easyjet. Spotgoedkoop als je vroeg boekt (in februari gingen wij met 2 personen voor 110 euro retour)! Wij reizen wel alleen met handbagage. Ook parkeren in Dortmund is niet duur. Vervolgens huren we een auto voor gemiddeld ca 150 euro voor 8 dagen en dan in 4 uur naar Lefkada over een super snelweg (grotendeels).
Quote
#17
@Els, mmm lang geleden dat ik met Transavia gereisd heb blijkbaar, niet meegekregen, mr goed om te weten, bedankt. Ik reis meestal ook via Dusseldorf, moet naar de Achterhoek, dan is dat prima te doen via Dusseldorf. Deze winter wel slechte verbinding met Kos trouwens, kmoest de heenweg overnachten in Athene. 2 dagen reizen om nar NL te komen is wat minder.
Quote
#18
dat bericht van Geni is geweldig. via Thessaloniki over een mooi autoweg met de mooiste panoramas naar Leukas. ik heb easy jet voor het eerst in januari gebruikt en Dortmunt veel mij ook mee, al ben ik met de trein gegaan dwars door de hele land via enschede en Hengelo.
toch is wat verandert in griekenland , de reis van Igoumenitsa naar Thessaloniki staat als een slechte droom in de gegeugen van mijn kinderen op de oude weg met al de bochten, en de berg passages, via Katara of Eptalofos alle twee een maartel weg voor wie het niet leuk vind in de bergen rijden.
Quote
#19
Vanuit Keulen-Bonn met Germanwings zijn een heleboel griekse bestemmingen ook vaak heel betaalbaar.
Ze vliegen o.a. naar Thessaloniki, Athene, Corfu, Kos, Rhodos, Kreta, Santorini, Kavala en Mykonos.
Parkeren in Keulen-Bonn is ook niet duur; wij betalen komende meivakantie 25 euro voor 8 dagen in de parkeergarage op ca. 10 minuten lopen van de terminal.
Vorig jaar zijn we naar Kreta met Germanwings gevlogen. Ik vond het een prima maatschappij. Meestal zijn de tickets voor kinderen t/m 11 jaar ook nog iets goedkoper.

Groeten Marieke
Quote
#20
keulen is ook prima, als ik zou moeten kiezen liever dat, omdat met de trein better te doen is vanwege de ICE arnhem dusseldorf keulen, ze hebben vaak vanaf welke ns station naar keulen of dusseldorf enkel voor 19 euro.
en de parkeer garage van keulen voor 25 euro per week is ook prima en heel aardig personeel, hadden ze mij prima geholpen toen ik het vout deed. als je van te voren met een aanbieding hebt via een kredit card betaalt moet je met deze card er in rijden en geen ticket uit de parkeer automaat treken.
Quote
#21
(31 March 2012, 12:45)Kock schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo beste Cornelios,

zelf vliegen wij met enige regelmaat van Brussel met een ochtendvlucht naar Athene met Brusselsairlines wat ons goed bevalt. Wij gaan nu over 1,5 week en betaalde nu, net als in januari jl. per persoon, per retourticket €124,-, huren vervolgens een klein autootje op de Lhvn van Athene en rijden dan in ongeveer 4-4,5 uur naar ons huisje in Pogonia net onder Preveza. We hebben ook al gezocht naar goedkope vluchten naar Thessaloniki maar dat viel ons erg tegen evenals vliegen naar Volos, op Athene vliegen is in onze optiek erg goed te doen. PS: wij gaan 's avonds naar Brussel, overnachten in het vd Valk Brusselsairport hotel en laten onze auto in de P-garage van het hotel achter en gaan met de gratis shuttlebus van het hotel naar de Lhvn. Bij 1 overnachting kan je de auto 2 weken gratis in de afgesloten ondergrondse P-garage laten staan waarbij voor elke volgende week €15,- per week van toepassing is. Bij elkaar is dit goedkoper dan parkeren op het P-terrein van de Lhvn.

Vriendelijke groet,
Kock en Hannie.

SN (Brussels Airlines) gaat zeer binnenkort stoppen met vluchten naar ATH.
Quote
#22
ah, ik weet niet hoelang je gaat, ik vlieg meestal op Athene of Thessoliki, pak de bus, heerlijke en fantastische excursiedag, zo kun je het zien. Met een huurautootje is het ook goed te doen en je ziet wat meer dus.
Athene is goedkoop met transavia, voortdurend goedkope dagen en ze vliegen elke dag, das een voordeel. Met de bus vanaf Kiffisou Boulevard(noorden van athene) is het een tocht van ca. 6 a 7 uur, die erg de moeite waard is en net voorbij Patras op het vasteland is er een stop.
Ik heb het zo vorig jaar juli gedaan toen ik totaal een maand aan het rondreizen was. Ook in Preveza is er een stop, je kunt verder reizen naar Parga. De ticket was goedkoop en de bus € 40,00.:)
Quote
#23
(18 April 2012, 16:11)Xandrios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 March 2012, 12:45)Kock schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo beste Cornelios,

zelf vliegen wij met enige regelmaat van Brussel met een ochtendvlucht naar Athene met Brusselsairlines wat ons goed bevalt. Wij gaan nu over 1,5 week en betaalde nu, net als in januari jl. per persoon, per retourticket €124,-, huren vervolgens een klein autootje op de Lhvn van Athene en rijden dan in ongeveer 4-4,5 uur naar ons huisje in Pogonia net onder Preveza. We hebben ook al gezocht naar goedkope vluchten naar Thessaloniki maar dat viel ons erg tegen evenals vliegen naar Volos, op Athene vliegen is in onze optiek erg goed te doen. PS: wij gaan 's avonds naar Brussel, overnachten in het vd Valk Brusselsairport hotel en laten onze auto in de P-garage van het hotel achter en gaan met de gratis shuttlebus van het hotel naar de Lhvn. Bij 1 overnachting kan je de auto 2 weken gratis in de afgesloten ondergrondse P-garage laten staan waarbij voor elke volgende week €15,- per week van toepassing is. Bij elkaar is dit goedkoper dan parkeren op het P-terrein van de Lhvn.

Vriendelijke groet,
Kock en Hannie.

SN (Brussels Airlines) gaat zeer binnenkort stoppen met vluchten naar ATH.

Nog niks van gehoord. Bron?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vluchten kan niet meer. Cor Nieuw Vennep 10 5.419 15 June 2016, 09:19
Laatste bericht: Pippelientje
  Laatste vluchten van Transaero TreinopStad 1 1.888 03 October 2015, 23:17
Laatste bericht: Karel
  goedkope vluchten Arthur 14 8.723 15 June 2014, 17:41
Laatste bericht: metaxa
  Olympic annuleert alle vluchten van en naar Brussel Dirk 1 2.187 05 March 2011, 20:09
Laatste bericht: Arthur
  Rechtstreekse vluchten op normale tijden? Arnold 6 4.736 01 December 2010, 13:53
Laatste bericht: Arnold

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)