Grieksegids nieuws
warm
#1
Ben nu ruim een maand op Kreta en sinds een paar weken komt de temperatuur niet onder de 30 graden en dat voor april/mei!
Maandag zelfs 37 graden pfffff en nauwelijks wind.

Dit zijn toch temperaturen voor juli/aug. of vergis ik me?

Begrijp me niet verkeerd, heerlijk dit mooie weer, maar voor mij iets te hoge temperaturen. Gelukkig heb ik de heerlijk frisse zee voor de deur.

Overigens is het leuk te zien hoe langzaam het dorp tot leven komt, winkeltjes gaan open, heel voorzichtig meer toeristen. Begin april was nog veel dicht en heel erg rustig, vond ik ook heel prettig. Heb nog een maand te gaan, ben benieuwd of het weer zo blijft.............
Quote
#2
@Connie, als je over 4 weken naar NL gaat denk je met weemoed terug aan deze heerlijke temperaturen, daar lopen nu de ijsberen met een bontjas aan.koud
Hier een kleine update
De Bilt
76% 3 Bft NO
9.4°C
Leeuwarden
68% 4 Bft NO
9.8°C
Maastricht
94% 3 Bft NNO
8.2°C
Rotterdam
89% 3 Bft NO
7.7°C
Schiphol
72% 4 Bft NO
9.2°C
Twente
77% 3 Bft NO
8.9°C
Vlissingen
90% 3 Bft NNO
8.3°C
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Ja Arthur ik weet het, wordt door vrienden op de hoogte gehouden van de temperaturen back home. Gelukkig heb ik nog een maand en wie weet zijn de temperaturen daar ook iets gestegen. Zo'n tweedehands jas heb ik gelukkig niet:)))

Maar wat ik me afvraag of deze hoge temperaturen normaal zijn voor de tijd van het jaar. Ik kom nou toch al jaren hier, in het voorjaar en in het najaar, maar zooooooo hoog heb ik ze nog nooit meegemaakt. Vorig jaar was ik hier eind april, begin juni en toen was het gewoon koud!
Quote
#4
(05 May 2012, 09:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Connie, als je over 4 weken naar NL gaat denk je met weemoed terug aan deze heerlijke temperaturen

Nou, het is maar wat je 'heerlijk' noemt.......
Een aantal jaren geleden was het half mei 41 graden op Karpathos (dus het komt schijnbaar wel vaker voor zo vroeg in het seizoen). We vonden het vreselijk; je kon amper naar buiten. Persoonlijk vind ik ergens tussen 25 en 30 graden de lekkerste temperatuur in Griekenland. Je kunt er dan nog lekker opuit trekken en hoeft niet de gehele dag verkoeling te zoeken.
Even ter info: de afgelopen 2 weken hebben we hier in Zuid-Limburg heerlijk weer gehad met temperaturen rond de 21 graden. Dit weekend &*%#@-weer met veel regen; na dinsdag weer stijgende temperaturen. Over 4 weken als Connie terugkomt zetten we de thermostaat nog wat hoger Big Grin . Deal, Connie ;) ?
Quote
#5
Op dit ogenblik op Ios ben ik toch lekker met trui, lange broek en leren jas. wel een hoed om niet te verbranden. 's avonds is het zelfs koud... Met maar 25 graden of zo... Brrrrrr
Quote
#6
deal Ger. Voor mij is dit ook iets te warm. Heb voor vandaag een dagje binnen met de deuren open met uitzicht op zee gepland. Misschien ondankbaar, maar ik heb nog vier weken...........
Quote
#7
(05 May 2012, 11:20)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




deal Ger. Voor mij is dit ook iets te warm. Heb voor vandaag een dagje binnen met de deuren open met uitzicht op zee gepland. Misschien ondankbaar, maar ik heb nog vier weken...........

Waarom zou je naar ergens anders dan Ellada willen. Ti Thelis, Pou Meines;
Quote
#8
Hallo, ik volg al het weer op Karpathos(heb er inmiddels een thuisbasis), maar het is er nu wel erg lekker!!
Ik ga er over ruim 2wkn heen. Momenteel 26-29 gr. daar. Niet verkeerd dacht ik.En dat terwijl ik naar buiten kijk, het (nog)steeds regent!! Ik kom uit zuid-Limburg,waar het normaal toch iets beter/warmer is als de rest van Nederland, maar hier krijg ik ook snel genoeg van. Maar er is wel verschil van jaar tot jaar.Ook op karpathos zie je het weer veranderen door de jaren,en ik kom er toch al sinds 1999.Maar zoals een bekend gezegde luidt; Na regen.........juist!!(als je maar lang genoeg wacht.!!)
Quote
#9
ellada?
Quote
#10
(05 May 2012, 12:05)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ellada?

Niet goed?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&form=APIPA1
Quote
#11
oeps sorry, weer wat geleerd. poli kala

Moet tot mijn schande bekennen dat de cursus Grieks on uitgepakt thuis ligt.
Ga thuis er echt werk van maken.............................
Quote
#12
Wacht tot dinsdag ze verwachten daar in de regio +/- 36° in de schaduw... zonneschijn Veel zwemplezier in de baai van Makrigialos!!!
Quote
#13
Vandaag, kort na het middaguur, zag ik op een thermometer dat het bij ons in Vlaanderen amper 7,6 graden was.
Ook merk ik aan de bloesems in de boomgaard dat we dit jaar niet de weelderige pracht zoals op andere jaren konden zien. Drie weken geleden heb ik een rijtje aardappelen geplant maar ze komen nog niet boven het oppervlak piepen (ze wagen zich niet aan de koude lucht boven de grond).
Vandaag is het wel een dieptepunt van temperatuur, maar het is wel al koud en grijs sinds begin april!
Ook voor de komende dagen wordt nog even koud weer voorspeld.
Ik ben dus een beetje jaloers op jullie...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
Connie 37 graden is lekker
mijn vraag hoe warm is het in september nog in Griekenland
wij willen er de eerste 2 weken van september heen als het weer er nog lekker warm is

groeten ger
Quote
#15
@ Ger64

In September zijn de temperaturen nog prima, eigenlijk beter dan in Augustus! Geen zorgen over het weer zou ik zeggen.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Carien bedankt voor de reactie maar wat is nog prima wij vinden 30 plus wel lekker

groeten ger
Quote
#17
Ik had ook eerst en het topic over welke temperatuur iedereen lekker vind moeten spieken naar wat jullie aangenaam vinden.

Maar dan als nog, je geeft aan dat jullie begin september gaan, die temperaturen zullen zeker worden gehaald!
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
en de temperatuur is aangenamer dan nu. Op zich is het nu ook te doen maar je moet eerst even brrrrrrrrrrrrr en na brrrrrrrrrrrrrrr is het lekkerWink
Quote
#19
Nou wij wonen nu al een jaar of 8 hier op Kreta, en nu gaan wij de grieken steeds beter begrijpen, het hoeft van ons nu ook niet zo meer, die erge hitte.
Vorig jaar een koelere zomer, geen hittegolven meer, wat meer neerslag, maar nog altijd zo tussen de 30 - 35 graden, gewoon HEERLIJK!
Hier dus géén problemen met de spoorwegen vanwege vallende bladeren, slippende wielen en vertragingen, maar iets héél anders, sterk uitzende rails, daardoor ontsporingen ., gelukkig ZONDER persoonlijk letsel, de machines was wel erg geschrokken
[Afbeelding: Foto-AVOGBLUN-D.jpg] [Afbeelding: Foto-4TAZBUAS-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-4TAZBUAS-D.jpg][Afbeelding: Foto-A8IR3KCB-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-HMICRMYG-D.jpg]
maar door vakkundig kraan werk is alles weer goed gekomen
[Afbeelding: Foto-7CAH6HIF-D.jpg][Afbeelding: Foto-IEEMXETD-D.jpg]
En zo gebeurd er buiten de verkiezingen toch nog andere dingen
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)