Ook dit is het leven in Griekenland
#1
Hoe fantastisch wij Griekenland ook mogen zien als vakantieland,
hoe positief mogelijk wij ook naar de toekomst mogen/moeten kijken,
hoe optimistisch Europese economisten ook hun grafieken mogen bekijken,
hoe realistisch wij ook moeten zijn dat het niet allemaal kommer en kwel is,

... toch moeten we ook aandacht blijven hebben voor de zwaksten in de samenleving. Die groep van zwaksten groeit jammer genoeg aan:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Deze reportage, hoe kort ook, werkte op mijn emoties.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#2
Dieptriest maar waar. Artsen zonder grenzen schijnen inderdaad nu meer Grieken dan vluchtelingen als patient te hebben. Niet e geloven toch?
Mijn man ging gisteren voor een bloedtest, werd altijd door zijn verzekering betaald. Maar die dokter werkt nu alleen nog maar cash, zonder verzekering. Ze is bang ( en zeer terecht helaas) dat ze d'r geld nooit zal krijgen. Dus mijn man kon die 70 euro neertellen. Of je gaat een afspraak maken in het ziekenhuis, dan duurt t nog een maandje of 3 voor je aan de beurt bent. Maar dan is het dus wel (vrijwel) gratis.

Quote
#3
Nog twee merkwaardige artikels, vandaag in de krant:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






en

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
AFSCHUWELIJK.
Ook jou bovenstaande filmpje raakte mij diep.
Dit kan toch niet.
Waarom staat de vreselijk rijke kerk nu niet klaar om hun mensen financieel te ondersteunen?
Overal in Griekenland heeft men ze nu nodig,jonge gezinnen en ook oude mensen met hun hele kleine pensioentjes.
Begrijp daar echt niets van.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#5
Margaritha, ik geloof ook mijn ogen en oren haast niet als ik dit allemaal lees en hoor.
Wat de kerk betreft: een aantal weken geleden zag ik een reportage, ik denk dat het zich in een buitenwijk van Athene afspeelde, waar de kerk een dagelijkse voedselbedeling organiseerde. De kerk doet dus wel iets, al is het soms op kleine of plaatselijke schaal. Wat kan de kerk trouwens doen? Oproepen tot medeleven en menselijkheid, en de gewone man helpen in zijn dagelijkse noden. Het is echter niet zozeer aan de kerk, maar wel aan de overheid, om er voor te zorgen dat een deel van de bevolking niet in armoede verglijdt.

Allé vooruit, nog een artikel, daarstraks op Het Laatste Nieuws gekomen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit artikel is wel wat in dezelfde zin als het filmpje van gisteren, bovenaan dit onderwerp.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
@Vlagreco ik denk ook dat het de taak van de overheid is dat we er weer bovenop komen. Natuurlijk is een 'eerstehulpactie' in noodgevallen heel goed, het is een feit dat kinderen nooit schuld treffen en altijd verzorgd moeten worden. Wij hebben hier als school contact met 'to gamolgelo tou padiou'. ( Een landelijke stichting die kinderen op alle gebieden helpt, van de straat houden tot en met een operaatie die ouders niet kunnen betalen bekostigen) Ik vind dat zij erg nuttig werk verrichten.
Hier op Kos is er een 'Mitropolitis', hoe noem je dat een 'hoofdpriester' of zo, die zich ook sterk inzet voor ouderen, daklozen etc. Ook erg goed.
Maar, zonder dat ik nu te hard wil overkomen, ik denk wel dat er een grens aan de hulp is. We kunnen niet aan het inzamelen blijven, er moeten echt dingen grondig veranderen. En die veranderingen moeten toch zeer zeker van de overheid komen.
Quote
#7
Er voor zorgen dat kinderen het goed hebben, en absoluut geen kennis mogen maken met armoede (laat staan honger), is de allereerste prioriteit.

Het is goed dat er eerstehulpacties ontstaan, en dat de kerk en andere organisaties acties opzetten. Die acties zijn echter een tijdelijke en zeer lokale oplossing. Bovendien zullen er wel een aantal mensen zijn die zich zullen schamen om beroep te doen op die bedelingen van voedsel en kledij.
Ook is het goed dat bijvoorbeeld de kunstenwereld, zoals dat theater in Thessaloniki, of een aantal bekende zangers, gratis acties opzetten of de opbrengst van activiteiten aan de minstbedeelden schenken.

Dit zijn echter druppels op een hete plaat. Wie een voedselpakket of kledingpakket krijgt, kan misschien wel heel eventjes uit de eerste nood, maar hierdoor wordt niets grondig aan zijn/haar situatie verbeterd. Het probleem zelf wordt er niet mee opgelost. Dat probleem kan alleen opgelost worden door de overheid. De overheid moet, via weldoordachte maatregelen, er voor zorgen dat niemand koude of honger lijdt. Met een goed functionerende overheid staat of valt de hele samenleving. De Griekse overheid zeult nu wel een miljardenschuld achter zich aan, maar ze moet zich nu vooral concentreren op het stelselmatig terug opbouwen van een land waar het goed is om te wonen. Helemaal niet evident in deze omstandigheden. Bovenaan haar prioriteitenlijst moet de overheid er voor zorgen dat armoede verdwijnt of alleszins sterk vermindert. Die overheid kan opnieuw krediet krijgen als ze geen honger of koude toelaat. Want dat zal het imago van dit mooie land bepalen: dit soort berichten. Misschien kan je dan zeggen dat ik dit soort krantenartikels niet zou mogen posten, maar dit leed verzwijgen of wegmoffelen zou nog erger zijn.
En laat me duidelijk zijn: ik hou van Griekenland, van de cultuur, van het klimaat, van de muziek, van de gerechten, van het volk... maar ik kan niet tegen de oneerlijkheid van armoede.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
"Vlagreco zei: Bovendien zullen er wel een aantal mensen zijn die zich zullen schamen om beroep te doen op die bedelingen van voedsel en kledij.
Dit zijn echter druppels op een hete plaat. Wie een voedselpakket of kledingpakket krijgt, kan misschien wel heel eventjes uit de eerste nood, maar hierdoor wordt niets grondig aan zijn/haar situatie verbeterd. Het probleem zelf wordt er niet mee opgelost. Dat probleem kan alleen opgelost worden door de overheid."

Mensen schamen zich (uiteraard onterecht) inderdaad voor hun situatie. Ook al hebben we het nu ook zwaar, wij als gezin zijn nog niet noodlijdend. Hier op het eiland zijn er echter al wel gezinnen die dat zijn. Vanuit de stad Kato Polemidia op Cyprus waar de gemeente Skiros een zusterverbond mee heeft is voedselhulp aangeboden. Nikos coordineert deze hulp nu. In groot vertrouwen en privacy zullen deze voedselpakketten straks worden uitgedeeld, zodat niemand het gevoel zal hebben zich te hoeven schamen. Alleen, dit is ook zoals Vlagreco en Nanny al zeiden: de overheid hoort in te grijpen. Helaas is deze waarschijnlijk te druk met het plannen van de verkiezingen om zich daarna weer met volle aandacht te storten op de nieuwe bezuinigingsronde in juni. Treurig maar waar. Dus voor nu maar doorgaan met pleisters op de wond zo goed en wel als we kunnen.

Ik heb dit nog maar aan weinigen verteld, maar ik heb al een poosje een radio-column op radio1. Daarin vertel ik alles dat ik om mij heen zie, wat er in ons leven gebeurt en geef ik ook reacties op vooroordelen. Mijn excuses dat ik dit van jullie heb gehouden, maar wilde het niet aan de grote klok hangen aangezien ik vrij onzeker ben. Toch wilde ik het echt doen toen ze het mij vroegen (dit nav van het interview in december), omdat ik zo graag wil dat mensen zien en horen wat er hier echt gebeurt. En dat zijn dus ook de sombere berichten die Vlagreco heeft geplaatst.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#9
Waar blijft de solidariteit van de Europese burgers? Waar zit het hart van onze rijke graaiers? Deze toestanden zijn inderdaad hartverscheurend! Het wordt hoog tijd dat de mensen hun hart tonen en steun geven aan de hand van acties. Waarom kan er wel geld aan Afrika worden gegeven terwijl onze eigen Europese medemens crepeert in ellende en armoede?
Quote
#10
ROOS, Wat een ontroerend mooi verhaal jouw dagboek deel 6,recht uit je hart,je hebt helemaal gelijk ,blijf dit gevoel,ondanks alle problemen vast houden.
Compliment misschien is je onzekerheid onterecht en mogen we nog eens een kijkje nemen in jou dagboek.
Ik verheug me erop.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#11
@Roos, weg met die onzekerheid want die is echt nergens voor nodig, en ga vooral zo door met je schrijven!

Zeker is er een grote groep mensen die zich schaamt voor de armoede.
Maar, en ik hoop dat niemand me hier verkeerd begrijpt, ik denk ook dat er een groep mensen is die het zo gauw ze hun natje en droogje krijgen wel 'oke' vinden. ( Die mensen heb je overal ook in NL) En dat vind ik dan ook weer niet kloppen, het is inderdaad de bedoeling dat dit soort acties en voedselpakketten tijdelijk is. Dus we moeten alert blijven van ons laten horen, acties, demonstraties etc. Het is niet de bedoeling dat mensen met hun voedselpakketje op de bank gaan zitten wachten tot er veranderingen plaats vinden. Volgens mij gebeurt en dan helemaal niks meer, de overheid vindt het dan ook lekker makkelijk.
Quote
#12
Hoi,

Toen ik het bericht op het journaal zag schaamde ik me diep!
Want ik heb een paar weken terug een pilot geplaatst met als onderwerp:Is onze droom voorbij!!!!!!!!!
We wilden immers, ooit gaan emigreren naar Griekenland?
Daar,rustig van de mooie natuur genieten, zonder alle stress die je in de randstad van Nederland hebt.
Natuurlijk was ik van plan om,na mijn pensioenering,ook wat te gaan betekenen voor de plaatselijke bevolking.
Ik ben immers een verpleegkundige en zou sowieso een helpende hand kunnen bieden aan degenen die dat nodig hebben.

Wat een arrogantie toen ik bedacht dat er mensen zijn die geen geld hebben om hun kinderen te eten te geven of voor een warm en veilig huis kunnen zorgen!

Het arrogante gevoel is een gevoel dat ik naar mezelf uitspreek en niet naar iemand anders.

Roos, bedankt dat je me weer met beide benen op de grond hebt gezet want na het lezen van jouw verhalen realiseer ik me dat wij het hier nog niet zo slecht hebben.

Groetjes,Marianne.

Quote
#13
Hoi Roos
Op welke dag van de week ben jij te horen op radio 1 in het programma Dit is de dag ??
Ik wil je graag volgen. Je hebt een prettige stem om naar te luisteren, dus geen onzekereid hoor!!
groetjes Maria A.
Quote
#14
Hai Maria,

Dankjewel. Lief van je. Ik vind het overigens vreselijk mezelf te horen, dus na de eerste keer luister ik bewust niet meer terug Wink) Als het goed is, is het elke maandag, maar vorige week was er iets met hun opname apparatuur en hebben we het meerdere malen op moeten nemen. Vandaag wordt dus de zesde column alsnog uitgezonden. De zevende is al opgenomen, maar wanneer dat in het programma komt weet ik niet.

Ben blij dat ik iets kan doen en hoop dat het sommige mensen aan het denken zet. @Marianne Jij hoeft jezelf absoluut geen arrogantie te verwijten. Dat je dromen hebt is alleen maar mooi.

Liefs, Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#15
Kalo mina aan de in griekenland wonende,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Kalo Mina!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#17
(30 March 2012, 21:04)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dieptriest maar waar. Artsen zonder grenzen schijnen inderdaad nu meer Grieken dan vluchtelingen als patient te hebben. Niet e geloven toch?
Mijn man ging gisteren voor een bloedtest, werd altijd door zijn verzekering betaald. Maar die dokter werkt nu alleen nog maar cash, zonder verzekering. Ze is bang ( en zeer terecht helaas) dat ze d'r geld nooit zal krijgen. Dus mijn man kon die 70 euro neertellen. Of je gaat een afspraak maken in het ziekenhuis, dan duurt t nog een maandje of 3 voor je aan de beurt bent. Maar dan is het dus wel (vrijwel) gratis.
Hallo Nanny,

Ook ik heb een maand geleden wat bloedtesten laten doen, kosten: 150,00€
Ons lukt het nog maar hoeveel Grieken moeten dit ongewilt uitstellen.
Deze ongekende extra kosten en de onzekerheden in de zorg zijn voor ons o.a. een reden om terug te keren naar Nederland.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#18
@Ik kan me daar wel een voorstelling bij maken, moet ik zeggen.

De laatste paar jaar hebben (helaas) meerdere familieleden van mij met ernstige problemen in het ziekenhuis gelegen. Zowel in Nederland als in in Giekenland. Toen vielen de verschillen pas echt op. Dan merk ik ook weer hoe erg ik vergriekst ben trouwens, is maar goed ook waarschijnlijk anders is het helemaal niet te doen.
Quote
#19
Wick, en andere in Griekenland wonende Nederlanders. Ik laat ook geregeld bloedtesten doen, en tot nu toe betaalde ik mon of meer het volle pond bij privebedrijven. Degene waar ik tot voor kort een korting kreeg van 20% op de kosten is nu over gegaan tot samenwekren met de IKA. ALs je nu als privepersoon gaat dan neem je je IKAboekje mee en geef je aan dat je kratiko timologio wil betalen. Dat houdt in dat je hun net zo veel betaald als dat de IKA hun betaald. Een test die ik 1X per maand doe kost me nu 4 wueo tegen 12 euro ervoor. Ook ander ondezeoken die ik er gedaan heb zijn tot wel 70% goedkoper geworden voor mij. Het loont dus de moeite om in je buurt een klein marktonderzoek te doen naar de beste prijzen.
Veel succes er mee.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#20
(02 April 2012, 13:10)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook ik heb een maand geleden wat bloedtesten laten doen, kosten: 150,00€
Ons lukt het nog maar hoeveel Grieken moeten dit ongewilt uitstellen.
Deze ongekende extra kosten en de onzekerheden in de zorg zijn voor ons o.a. een reden om terug te keren naar Nederland.

Beste Wick,

Ik weet niet of je bij een prive arts was en hoe je verzekerd bent maar als je gewoon naar de kliniek ga dan kun je via IKA gewoon een bloedtest laten doen.
Ik heb het laatste jaar heel wat onderzoeken gehad tot een harttest met een kateter aan toe in Thessaloniki maar heb niets hoeven te betalen. Alleen de eigen bijdragen aan medicijnen heb ik betaald.
Als het aan de "Cardioloog" in het ziekenhuis van Drama had gelegen was ik doorgestuurd naar een prive kliniek voor een test en een Pacemaker en ja dan zijn de rapen gaar, daar loop je werkelijk op leeg! Maar gelukkig heb ik een buurman die chirurg is in Papa Nikolau te Thessaloniki en via de beste man heeft zijn collega mij onderzocht en bleek er niets aan de hand te zijn.
Wat ik maar zeggen wil pas op met welke arts je je inlaat en zeker als ze je naar een prive kliniek willen sturen.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#21
De IKA bestaat toch niet meer en is nu een overkoepelend eopie of zo geworden van alle verzekeringen, sinds een paar maand? Dat is voor ons hier volgens mij het probleem, de meeste artsen willen daar niks mee te maken hebben. Marktonderzoek hier op t eiland heeft volgens mij daarom weinig nut.

@Ado, wat is een kratiko timologio?
Quote
#22
Hoi allemaal,

Ik pretendeer niet die mooie,Griekse taal te kennen, begrijpen of te verstaan.Ik doe wel mijn best het te leren maar het blijft moeilijk.

Wat me opvalt is dat er een bericht op deze site gezet wordt met daarin de moeilijkheden waaronder de Griekse bevolking moet leven.
Daarin kon ik me vinden,wat schetste mijn verbazing toen ik op een gegeven moment las dat het alleen maar ging over hoe "duur'de doktersrekeningen waren voor de 'buitenlanders"die in Griekeland wonen!
Natuurlijk belangrijk, maar dat was niet het uitgangspunt van de discussie.
Het uitgangspunt was hoe zwaar de Griekse bevolking het door alle maatregels het heeft.

Groet, Marianne
Quote
#23
Nee Marianneke je hebt t volgens mij verkeerd begrepen. Deze rekeningen betalen de inwoners van Griekenland, dus zeker ook de grieken. Ik schaar mezelf hier ook onder de Grieken, ik ben zelfstandige getrouwd met een Griek en wij hebben 2 kinderen in de puberleeftijd. Maar wij zijn dus verzekerd ( voor zover je daar nog van kunt spreken) volgens het Griekse systeem. En de bedragen die hier genoemd zijn betalen de grieken net zo goed.

Ik ben het trouwens helemaal met Roos eens dat je je dromen gewoon moet houden hoor, niks verkeerds aan.
Quote
#24
Inderdaad hebben erg veel mensen in Perama het erg moeilijk. Mijn vrouw komt daar vandaan en een groot deel van haar familie woont daar nog steeds. We komen daar een paar keer per jaar en de laatste tijd is de situatie behoorlijk verslechterd. Je ziet inderdaad mensen (grieken) de vuilniscontainers langs gaan om iets eetbaars te vinden, dat zag je 2 jaar geleden absoluut niet. Toch is het niet alleen maar ellende en hebben we onlangs (begin maart) daar weer een gezellige tijd gehad en is onze dochter daar gedoopt! De hele familie bij elkaar en een groot feest!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#25
Het Griekse gezondheidsysteem heet nu EOPPY. Op het moment kunnen bijna alle artsen in Griekenland medicijnen voorschrijven via de EOPPY. Dit gebeurt via een centraal systeem waarbij de arts de eerste gegevens invult en de apotheker het recept afmaakt. Als patient krijg je van de arts een copy van het recept om die aan de apotheker te geven. Je hoeft ook niet meer eerst naar een IKA controleur als de medicijnen wat duurder zijn.
Alleen zijn erstrikte beperkingen ingesteld zodat er niet te veel medicijnen worden voorgeschreven. Als je dus ieder dag een pilletje tegen te hoge bloeddruk moet innnemen dan krijg je bv 2 doosjes met 40 pilletjes. Daarna moet je weer naar de arts voor een nieuw recept. Je blijft dus heen en weer gaan :) .
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#26
(02 April 2012, 14:11)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ik kan me daar wel een voorstelling bij maken, moet ik zeggen.

De laatste paar jaar hebben (helaas) meerdere familieleden van mij met ernstige problemen in het ziekenhuis gelegen. Zowel in Nederland als in in Giekenland. Toen vielen de verschillen pas echt op. Dan merk ik ook weer hoe erg ik vergriekst ben trouwens, is maar goed ook waarschijnlijk anders is het helemaal niet te doen.

Beste allemaal,

Wij zijn verzekerd via de IKA, maar laat nou net de testen die ik nodig had niet uitgevoerd hunnen worden in het ziekenhuis van Karlovasi (Samos). Ook waren er net veranderingen aangaande de overname van de IKA. Dus moest ik die wel in een privé instelling laten doen.
Verder gaan wij hier naar de Nederlandse arts Renske Mast de enige huisarts die altijd aanwezig is, wel moeten wij voor een bezoek 20,00 € betalen maar dat hebben wij er voor over.

Een geval apart zijn de Griekse dokters (stage lopers); zijn er meestal maar voor enkele maanden en dan kun je weer aan de volgende alles over jouw problemen gaan uitleggen.
Hebben ze dan zitting van 08.00-12.00 uur en b.v. om 11.00 zijn er geen klanten meer dan gooien ze de boel op slot en die dan later komt moet de volgende week maar terug komen. Ze kunnen amper een recept uitschrijven en maken fouten bij het leven , kortom er deugd geen ene sode***** van. Ze verwijzen je voor een kleinigheid uit voorzorg naar het ziekenhuis in Samosstad en daar wil je nog niet
dood gevonden worden!! De artsen zijn best kundig maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Nee, wonen in Griekenland daar moet je ingegroeid zijn vooral als er gezondheids-problemen komen opduiken wil je terug naar dat goed verzorgde Nederland. Dan maar wat meer belasting betalen en waar je comfort en kundigheid niet hoeft te gaan zoeken.
Wij hebben hier fantastische jaren gehad en zijn 'nog' heel gezond maar wij moeten er niet aan denken om hier in een ziekenhuis opgenomen te moeten worden.

Dus na al die super fijne jaren terug naar Nederland en ons geliefde Griekenland maar weer als vakantieganger gaan bezoeken.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#27
(02 April 2012, 22:37)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De IKA bestaat toch niet meer en is nu een overkoepelend eopie of zo geworden van alle verzekeringen, sinds een paar maand? Dat is voor ons hier volgens mij het probleem, de meeste artsen willen daar niks mee te maken hebben. Marktonderzoek hier op t eiland heeft volgens mij daarom weinig nut.

@Ado, wat is een kratiko timologio?

Kratiko timologio,dat is het bedrag wat de IKA , nu dus EOPPY, betaald aan het labaratorium voor ieder onderzoek. En dat zijn over het algemeen veel lagere bedragen dan wat een particulier betaald aan het lab.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#28
@Ado, ik ga het eens uit proberen. Maar wat ik al zei hier zijn maar weinig artsen happy met de EOPPY als ik het me zo bekijk.
Krijgen ze ook nog de hele computerrompslomp erbij, wat ook nogal wat te betekenen heeft voordat dat allemaal functioneert.
Quote
#29
Of ze nou happy zijn of niet, dat is een andere zaak. Als deze methode goed gaat lopen dan is er o.a. de mogelijkheid om artsen beter te controleren op de hoeveelheid en kosten van hun recepten, vandaar dat sommige artsen er tegen zijn. :)
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#30
@Ado, ja ik ben er ook helemaal voor, om de artsen te controleren en de fakelakja business te beeindigen, en dit zou inderdaad een manier zijn. Maar ze zijn toch (nog) niet verplicht om zich bij die EOPPY aan te sluiten? [/font]
Quote
#31
Onder de noemer "Ook dit is het leven in Griekenland": volgend artikel, van vandaag:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zeer treffend!!!!!!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#32
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





dit is ook het leven daar, momenteel wordt een photo reporter geopereert aan een gat in zijn hoofd door een klap met de stok van de politie. hij heeft alle oorlogen die hij heeft gereporteert van Afganistan tot waar dan ook, maar hij zou sterven door een klap van een griekse varken.
Quote
#33
Tzimi, ik zag dit live via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Dit soort dingen is al meer gebeurd. Het is absurd dat er verder niets aan gedaan wordt. Er is een zgn intern onderzoek aangekondigd, maar dit soort onderzoeken bij de politie heeft nooit enig resultaat, dat is al van te voren bekend. Naar mijn mening zijn dit soort agenten gewoon gevaarlijk en moeten direct uit dienst getrapt worden.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#34
Hoe triest is het als je geen andere uitweg meer ziet dan jezelf van het leven te benemen!
Als je je hele leven hard gewerkt hebt en wanneer je gepensioneerd bent tot de conclusie moet komen dat er (misschien) niets meer is.
Dat je je kinderen niet wil opzadelen met een schuld die jij,maar ook je kinderen niet, zal kunnen betalen.

Twee dagen terug zag ik het bericht op 't journaal dat een gepensioneerde apotheker zich van het leven beroofde omdat hij niet kon leven met alle bezuinigings maatregelen die er door de regering werden genomen.

Vandaag hoorde ik op 't journaal dat het aantal zelfmoorden in het afgelopen jaar met 40 % is toegenomen.

Hoe triest is het dan niet dat we niet de handen ineen kunnen slaan en een volk willen/kunnen helpen die dat hard nodig hebben.

Weet je,er zijn altijd mensen die proberen positief te blijven en proberen er het beste van te maken!
Maar er zijn ook mensen die dat positieve niet meer zien en dan tot zo'n wanhoopsdaad overgaan.
Deze mensen mogen niet veroordeeldt worden,zij verdienen net zoveel respect als degenen die nog wel de kracht vinden om door te gaan.


Groet ,Marianne
Quote
#35
Daar ben ik het volkomen mee eens Marianneke, een ieder beslist in zijn leven, en over zijn leven, al naar gelang zijn karakter, zijn levenshouding en zijn levenservaringen. Een ander heeft daar niets over te zeggen.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#36
R.I.P. Dimitris Christoulas

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#37
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Deze bovenstaand link naar een artikel toont maar weer dat aandeelhouders en banken meer rechten hebben dan de 'gewone burger'.

Dat dit niet alleen voor Griekenland opgaat bewijst de volgende link! Misschien interessant om te zien. Vanaf 1 minuut 15 stelt een Ierse journalist een vraag. Het heeft misschien geen directe band met de Griekse situatie, maar het tekent hoe de ECB en ook Brussel hele landen en VOLKEN, dwingt het bankensysteem zoals het is in stand te houden en de mensen verder de ondergang in duwt. Wie er baat bij hebben; alleen de rijken. Gelukkig zorgde deze ontzettend dappere, op leeftijd zijnde Ierse journalist dat Klaus Masuch met zijn mond vol tanden aan die tafel zat. BRAVO!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Interessante grafiek over de armoede. Ook de verhouding tussen Nederland en Belgie. Griekenland spant natuurlijk de kroon op dit moment.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#38
Bedankt Roos voor het plaatsen van deze links. Vooral het het filmpje van de Ierse journalist is erg treffend!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#39
(08 April 2012, 09:24)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt Roos voor het plaatsen van deze links. Vooral het het filmpje van de Ierse journalist is erg treffend!

Het toont treffend aan hoeveel waarde gehecht wordt aan de mening én de toestand van de 'gewone' mens: 0,0000000
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
In de tabel die Roos ons bezorgt, over het risico op armoede in de verschillende EU-landen, merk ik dat België in de niet benijdenswaardige tweede helft van het peloton bengelt. Mijn verrassing is groot dat België bijna dubbel zo slecht scoort als Nederland. Enkel de landen waar nu dikwijls over gesproken wordt als slechtste leerlingen (Ierland, Portugal, Italië, Spanje en Griekenland) bengelen nog achter België.
Hier in West-Europa hebben we het nu nog heel goed, maar wie zegt ons dat dit zo blijft? Economen durven er hun hand niet voor in het vuur te steken.
Intussen worden we belast tot we er niet goed van worden. Grote nutsbedrijven (zeg maar multinationals) lachen ons intussen vierkant uit: de Belgische regering had beslist dat er tussen 1 april en eindejaar geen verhoging van energieprijzen meer mag komen... en precies op 1 april (!!!) slaat de prijs van gas nogmaals met 3 % op.
Intussen verlagen de banken de rente op het spaarboekje. Hoera, we krijgen nu nog 0,75 % basisrente + 0 ,25 % getrouwheidspremie = 1 % in totaal (= rente op het spaarboekje bij BNP Paribas, de bank waar het meeste spaargeld geparkeerd staat). Intussen bedraagt de inflatie 3,37 %. Met andere woorden: we verliezen er ferm op, en ook de banken lachen ons uit.
Toegegeven, we leven hier nog zo veel beter... maar ik durf er geen weddenschap op te doen dat dit binnen pakweg 5 jaar nog het geval is.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Openbare leven in Griekenland stilgelegd door hevige sneeuw iakovos 14 2.383 29 January 2022, 13:53
Laatste bericht: metaxa
  Ook dit is Griekenland - Anno 2017 Patrick 4 2.924 09 November 2017, 14:50
Laatste bericht: Karel
  Griekenland slechtste land om te leven als expat Ger 10 4.018 17 September 2017, 22:57
Laatste bericht: El Greco
  Ook dit is Griekenland Damiaatje 2 2.481 06 October 2016, 09:19
Laatste bericht: Computer Boy
  Petitie v/h behoud van Nederlands onderwijs in het buitenland ook in griekenland. elena2006 1 2.352 31 May 2013, 21:55
Laatste bericht: Aleko
  Gezond leven op Ikaria - artikel NT Corry 1 2.189 16 December 2012, 22:02
Laatste bericht: Patrick
  Is dit het begin van het einde? Wick 7 6.003 15 May 2012, 23:10
Laatste bericht: vlagreco
  Het is koud, ook in Griekenland Ger 33 22.650 03 February 2012, 21:44
Laatste bericht: Beems
  Een teken van leven van uit Perdika papajani 27 17.606 27 January 2012, 21:21
Laatste bericht: papajani
  Ook dit is Griekenland Arthur 8 5.878 13 March 2011, 00:59
Laatste bericht: Yvon

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)