Nieuwe smartfone-app: rent a sunbed
#1
Uit onderzoek onder 10412 klanten van reisbureaus uit geheel Europa is gebleken dat het tevergeefs zoeken naar een vrij strandbed op de Griekse stranden ergernis nummer 1 is.
Het Griekse nationale toeristenbureau heeft daarom, in samenwerking met Google Earth, een app voor I-phones en Android-smartfones ontwikkeld waardoor dit probleem binnenkort tot het verleden zal gaan behoren.

Het werkt vrij simpel: zoom vanaf zonsopgang (bijvoorbeeld tijdens het ontbijt) vanuit je appartement of hotel met je smartfone via de (gratis) app in op je vakantieplaats en zoek een strandstoel naar keuze. Indien deze nog 'groen' (dus vrij) is kan deze door een simpele druk op de 'accept'-knop worden gereserveerd. Er wordt nu een foto met bijbehorende GPS/QR-code op je smartfone gegenereerd waarmee men zich tot 6 uur na de reservering bij de strandbeddenexploitant kan melden. In eerste instantie zijn alleen strandbedden op deze manier te reserveren; parasols helaas nog niet; in verband met de aanwezige metalen onderdelen kan Google Earth daaronder (nog)niet scannen. Verwacht wordt dat deze tekortkoming in een volgende versie van de app zal worden opgelost.

De app wordt zondagmiddag tijdens de officiële opening van het vakantieseizoen 2012 door de Griekse minister van toerisme online beschikbaar gesteld, waarna men deze kan downladen via de 'Market' of 'AppStore' van het besturingssysteem naar keuze (Andoid of I-phone).
Quote
#2
[Afbeelding: 1-april.jpg]
Quote
#3
Ger
Ik heb een iPhone en geen I-phone anders had ik het bijna geloofd
Quote
#4
Waarom zou dit niet kunnen? Je kunt tegenwoordig vanalles en nog wat online regelen.
Quote
#5
Nou, ik denk voor Griekse begrippen nog wat vroeg dit systeem.
En dan denk ik erbij gelukkig, dan heb ik toch nog weer liever dat gezeur over handdoeken die al vanaf 6 uur smorgens de plaats bezet houden, dan een online systeem. Ik weet niet waarom, ik vind t niet passen, maar ik hou gewoon niet zo van al die technische snufjes.
Maar het idee is wel erg leuk bedacht, komt dat nu echt even zo bij jou aanwaaien Ger? Je moet er maar opkomen.
Quote
#6
Ik trok vroeger gewoon die handdoeken eraf en als de mensen dan hun zonnebedje kwamen claimen zei ik doodleuk dat er geen handdoek op lag toen ik kwam. En ik sprak opeens ook geen enkele vreemde taal meer. Die idioten gingen al om 7 uur 's morgens een (gratis) bedje claimen door er hun handdoek overheen te hangen. En daarna dan uitgebreid (gratis) ontbijten in het hotel binnen. Ja doei!!
Quote
#7
Wie het eerst komt het eerst maalt, gelijk heb je!
Quote
#8
Al zie ik 'm een dag te laat: leuk bedacht, ik zie het helemaal voor me haha!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Corona app of geel boekje Peterthijs 22 1.707 21 July 2021, 22:26
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)