Grieksegids nieuws
Seizoen 2012 begint!
#1
Vandaag de eerste toeristen in korte broek en hemdje gesignaleerd. Blijft leuk om te zien tussen de vele grieken die nog met dikke truien en jassen aan lopen ! De eerste Ryan air vluchten zijn hier 25 maart al aangekomen. Morgen de allereerste rechtstreekse vlucht vanuit Nederland. Kalo Kalokairi! ( Goeie zomer gewenst!)
Quote
#2
Ik was al even op Samos. Lekker weer. De Griekse televisie schijnt gezegd te hebben dat (Duitse) toeristen massaal Griekenland gaan mijden dus de Grieken zelf zijn erg pessimistisch over het toeristenseizoen. Laten we met zijn allen hopen dat dat niet bewaarheid wordt! Ik stimuleer in elk geval iedereen om me heen om toch vooral naar dat mooie land te gaan, mede omdat de mensen werkzaam in de toeristenindustrie euro's van de Noord/West Europeanen zo hard kunnen gebruiken!
Quote
#3
Inderdaad waren de berichten hier op Kos wat betreft Duitsland ook erg negatief. 20% minder dan vorig jaar.Maar een dag of 10 terug is er een intervieuw op de Duitse tv geweest waaraan Duitse vrouwen die hier op Kos wonen meegewerkt hebben, onder andere een Duitse hoteleigenares. Zij hebben uitgelegd waarom de angst onggegrond is etc. Ook zijn er 6 Duitse touroperators met een campagne voor Griekenland begonnen en het schijnt nu wat beter te gaan met de boekingen.
Quote
#4
Nou fijn om te horen! Ook de aflevering "Droomhuis gezocht" over Griekenland heeft hopelijk een beter beeld van ons geliefde Ellada gegeven. Eigenlijk zou er bij de Ster een promotiefilmpje gedraaid moeten worden net als over Turkije en Egypte.
Quote
#5
Nou ik ga in iedergeval,ik gun de grieken het allerbeste en zolang ik mijn vakantie,s kan blijven betalen,zal ik naar griekenland blijven gaan
Quote
#6
Hoi Els.
Zag dat jij al op Samos geweest bent,heerlijk zo vroeg in het voorjaar.
Mijn vraag aan jou is:Geen probleem met geld pinnen?
Hoorde van Griekse vrienden in de winter dat het wel een probleem zou kunnen worden,ik dacht zal best wel goed komen, om nu voor 4 weken contant geld mee te nemen lijkt me ook niet wat.
Jij bent geweest,Wick woont er dus jullie beiden kunnen me vast gerust stellen.
Ik ga over 6 weken naar ons paradijsje,tel de dagen af.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#7
Er was in Karlovassi 1 geldautomaat stuk maar in dezelfde (hoofd-)straat zijn er nog 2 en die deden het wel.
De andere plaatsen heb ik niet geprobeerd maar ik heb niks gehoord van problemen verder. Ja als de enige atm in Votsalakia leeg of stuk zou zijn moet je een 10 km verder rijden, maar dat is toch geen probleem dacht ik.
Quote
#8
Nee joh, ik woon in een grieks huisje tussen Chora en Pythogorio,bij de berg omhoog,vanaf mijn terras kijk ik uit op de zee en links de luchthaven iets verder dan het Samos Sun hotel.
Geen probleem dus ben er blij mee,dank je,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#9
Hier bij ons op Kreta in Kalyves zijn ook al de eerste toeristen gespot. Uit Engeland en de Scandinavische landen. Veel vroeger dan de vorige jaren. Omdat de vluchten al zijn begonnen vanaf de 3e week maart. Wel weer gezellig. Het grote hotel Kalyves Beach wat altijd pas begin mei open gaat wordt nu al geopend net voor de Griekse Pasen. Gezellig. Na al die slechte verhalen zou het toch geweldig zijn dat de mensen toch weer gewoon lekker komen naar Greece. Ivonne Kalyves
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#10
Gisteren bij ons ook de eerste toeristen ontmoet...Inglisch.

Nu ons altijd mooie eiland op zijn mooist gaat worden komen er elke week wel meer toeristen, meestal ouderen die weten wat genieten van de natuur is.
Maar extra geld in het laatje brengen voor de horeca is er weinig.
Eten en drinken achter in de rugzak en een broodje eten op een bankje.
Dus wordt het wachten op de toeristen van het echte zomerseizoen. Maar ook die gaan steeds meer (voornamelijk) lunchen op hun kamer. Ja, alle inwoners van Europa zijn aan het bezuinigen vandaar.
Maar....alle beetjes helpen.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Wink seizoen voorbij Dick Gerrits 24 20.049 31 March 2012, 16:25
Laatste bericht: Gerard

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)