48-uursstaking GR-ferries op 10 en 11 april
#1
April 10 and 11: Ferries and ships in Greece will not sail, due to 48-hour strike by seafarer union PNO, starting at 00:01. — Naftemporiki (in Greek), PNO Press Release
– There is usually a last ship or ferry departure after the strike has begun, as many must sail back to its slip in Athens. Check with the port.
– It is not a strike by ferries, as they have no reason to lose money. It is a strike by sailors.
– Ferries running between Italy/Greece unaffected, if staffed with Italian crew.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het stakingsseizoen is blijkbaar weer gestart dus misschien is het handig om bovenstaande website de komende tijd regelmatig te raadplegen.

Ger
Quote
#2
Ben ik blij dat ik dit jaar nog niet geboekt heb, maar gewoon op de bonnefooi naar Venetië gaHypocrite:)
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#3
Ik heb begrepen dat Venetië geen afvaart meer heeft.
zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Beste Leo,

Alleen Minoan is er deels mee gestopt, vaart nog wel half juni tot begin september. Zie de site van Greek ferys.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#5
Hieronder de link naar het nieuwe vaarschema van de Minoan van dit jaar:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Laten wij nu nét de 10e aankomen in Igoumenitsa en naar Corfu moeten; dus 2 dagen wachten.
Als iemand nog een goedkoop hotelletje weet in die buurt houden wij ons aanbevolen.
Quote
#6
Van wanneer is 't geleden dat ze nogmaals twee dagen gestaakt hebben? Ongeveer 14 dagen geleden?
Dit opent weeral de discussie over het promoten van het toerisme, versus het rechtmatig protest van de kleine arbeider die zich genekt voelt door de besparingen.

Eindeloos...
Waar zit de gulden middenweg? Of is die er niet (meer)?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
(03 April 2012, 21:21)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van wanneer is 't geleden dat ze nogmaals twee dagen gestaakt hebben? Ongeveer 14 dagen geleden?
Dit opent weeral de discussie over het promoten van het toerisme, versus het rechtmatig protest van de kleine arbeider die zich genekt voelt door de besparingen.

Eindeloos...
Waar zit de gulden middenweg? Of is die er niet (meer)?

Beste Vlagreco,

Ik denk niet dat de toerist nu al de dupe is van de staking. Wat ik erger vind is dat de tuinders op o.a. Kreta weer de dupe zijn en hun produkten niet kwijt kunnen en dat is een direct meetbare kostenpost.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#8
Ik denk dat dit een soort symboolstaking is omdat ze met de Griekse Paasdagen niet durven staken. Dat hebben de luchtverkeersleiders vorig jaar geprobeerd en toen kregen ze de hele Griekse bevolking over zich heen zodat ze het maar in een soort stiptheidsacties hebben veranderd.
Quote
#9
@ Dick:
Inderdaad, de toerist is niet de dupe van 'eens' een staking. Een toerist is iemand die geld over heeft, om er zich het extraatje van vakantie mee te permitteren. Als zijn vakantie niet vlekkeloos verloopt, omwille van een staking, dan zijn daarmee geen primaire behoeften gebroken.
Ik ben er me wel van bewust dat de tuinders hun produkten niet kunnen laten verschepen op die dagen, en dat zij daardoor een grote bron aan inkomsten verloren zien gaan. Idem voor de consument die op het vasteland zit te wachten op zijn groenten en fruit uit Kreta.
Ik weet maar al te goed dat de plaatselijke economie het meer dan broodnodig heeft dat de boel draaiend blijft. Zonder transport van produkten is er meteen een weerslag op de economie van de kleine en grotere zelfstandigen.
Een toerist zal niet zitten wenen als hij, eens in Griekenland aangekomen, niet van die heerlijke vruchten uit Kreta kan proeven. Hij koopt dan wel wat anders. En ik ga er volledig mee akkoord dat de allereerste, die geholpen moet worden in deze crisissituatie, de Griek (daar gaan we weer, ik betrap er mezelf op: DE Griek) is die zijn best doet om zijn eigen winkel open te houden en te zorgen voor zijn levensonderhoud en dat van zijn familieleden.

De keerzijde van de medaille is wel dat de toerist, die lusteloos aan de havenkade zit te wachten, met zicht op een ferry-aan-de-ketting, misschien wel aan andere plannen denkt voor het jaar nadien. En ik dacht dat het toerisme wel een van de belangrijkste sectoren is... waar ook andere sectoren goed van worden. Hoe je het draait of keert: dat heeft een onmiskenbare invloed.

Los van dit alles heb ik volle begrip voor de motivaties die achter de stakingsaanzeggingen zitten. De Griekse bevolking wordt uitgeknepen als citroenen. Tot zodanig ver dat het niet meer mooi is.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#10
(03 April 2012, 22:14)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat dit een soort symboolstaking is omdat ze met de Griekse Paasdagen niet durven staken. Dat hebben de luchtverkeersleiders vorig jaar geprobeerd en toen kregen ze de hele Griekse bevolking over zich heen zodat ze het maar in een soort stiptheidsacties hebben veranderd.

Met de Griekse Paasdagen zullen ze misschien niet durven staken, maar de tickets zijn wel met 6 procent omhoog gegaan en de loodvrije benzine is over de kaap van de 2 € gegaan. En dit terwijl de lonen , pensioenen en uitkeringen steeds meer afgeroomd worden. En duizende mensen staan aan te schuiven aan de gaarkeukens.Hopelijk geeft de Papas dit jaar iets meer dan een homp droog paasbrood, de kerk in Gr is immers stinkend rijk net als die ******* van het vatikaan.Angry
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(03 April 2012, 22:27)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Dick:
Inderdaad, de toerist is niet de dupe van 'eens' een staking. Een toerist is iemand die geld over heeft, om er zich het extraatje van vakantie mee te permitteren. Als zijn vakantie niet vlekkeloos verloopt, omwille van een staking, dan zijn daarmee geen primaire behoeften gebroken.

Beste Vlagreco,

IK heb geschreven: ik denk niet dat de toerist NU al last heeft van de stakingen het seizoen is nog amper aangevangen. Je hebt gelijk als de stakingen een maand later zijn. Nu zijn het de producenten op de eilanden die hier ongekend last van hebben en weer mist de Griekse overheid inkomsten.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, denk niet eerst aan de "Toerist" maar aan het Griekse volk dat door allerlei stromingen wordt geregeerd. UIteindelijk is de kleine vrouw/man de dupe en hebben bonden, politieke partijen nog steeds niet door dat het land bij AF is en weer opnieuw moet worden opgebouwd.

KAli Mera,

Dick
Quote
#12
En inderdaad het toerisme is de meest zekere inkomstenbron voor Griekenland. Als de stakingen nu gaan beginnen denk ik dat er toch wel een flink aantal mensen is dat nog zit te dubben over waar op vaknatie te gaan, Griekanland als keuze laat vallen. Ook reisbureaus gaan dan andere bestemmingen aanraden enz.
Maar zeker moeten de grieken ook van zich laten horen en in opstand komen. Dus waar die gulden middenweg is, ik weet t ook niet.
Quote
#13
(03 April 2012, 18:36)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hieronder de link naar het nieuwe vaarschema van de Minoan van dit jaar:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Laten wij nu nét de 10e aankomen in Igoumenitsa en naar Corfu moeten; dus 2 dagen wachten.
Als iemand nog een goedkoop hotelletje weet in die buurt houden wij ons aanbevolen.

En kan je niet met ANEK naar Corfu? Als ze er Italiaanse mensen opzetten varen ze gewoon door.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Heb vanmiddag via reisbureau tickets voor de ANEK van 8 april gereserveert!
Boot vaart ook naar Igoumenitsa, maar dan ontlopen we de staking van 10e en 11e april.
En nu maar hopen dat er niet wéér veranderingen komen...........
Quote
#15
Morgen, vrijdag 6/4 wordt er waarschijnlijk besloten over de stakingen.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#16
De staking is nog niet helemaal van kracht.
Inderdaad wordt er een dezer dagen een echte beslissing over genomen. Dus niet te voorbarig zijn en afwachten, wat zo onderhand met alles moet nu hier.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#17
De beslissing om door te gaan met deze staking is vandaag aangekondigd.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe staking ferries chris 40 15.835 24 January 2023, 10:23
Laatste bericht: JohannesGR
  Staking, geen ferries op 16 en 17 mei 2017 metaxa 15 7.145 20 May 2017, 21:06
Laatste bericht: Electra63
  24 uurs-staking: Geen ferries op 1 mei 2017 Ger 3 4.425 01 May 2017, 15:14
Laatste bericht: Patrick
  1 Mei - staking ferries metaxa 0 3.051 26 April 2015, 09:49
Laatste bericht: metaxa
  Schema ANEK-ferries tijdelijk aangepast Ger 13 8.046 19 July 2011, 22:32
Laatste bericht: Caroline
  48-uursstaking op 28-29 juni Ger 8 9.292 27 June 2011, 19:28
Laatste bericht: Sylvia
  NEL Ferries Patrick 0 1.979 21 March 2011, 21:29
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)