wat is dit?
#1
Momenteel ben ik in Makrigialos zuid-oost Kreta aan de Libische zee. Gisteren in de ochtend ging ik de zee in en voelde en zag miniscule kleine doorschijnende dingetjes. Moeilijk te omschrijven, misschien als mislukte gelatine. Zag ook dingetjes van ongeveer 2 cm. en toen kreeg ik het bange vermoeden dat het kwalletjes in wording zijn. Nu ben ik allergisch voor kwallen, ga er niet dood aan, maar is wel erg vervelend (krijg een soort van verlammingsverschijnselen). Kan iemand mij vertellen wat die 'dingetjes' zijn en hopelijk mijn ongerustheid wegnemen.

Overigens is het weer meer dan zalig op mijn vertrouwde stekje te zijn. Het is super stil, bijna geen toeristen, dus heb het gevoel dat het strand, de zee en de zon van mij zijnCool Veel winkeltjes en tavernes zijn nog dicht.
Quote
#2
@Conny, dat waren onderwaterwebcammetjesBig Grin die waren jou aan het begluren.
Even zonder gekheid, kwam de wind net als vandaag uit het zuiden, dan kunnen het kwalletjes zijn die aanspoelen, vraag eens aan Maria of het tsouchtres zijn
Hoe ist voor de rest bij Maria maar vooral hoe was je vlucht en je rit naar Makrigialos.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
(04 April 2012, 07:30)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Momenteel ben ik in Makrigialos zuid-oost Kreta aan de Libische zee. Gisteren in de ochtend ging ik de zee in en voelde en zag miniscule kleine doorschijnende dingetjes. Moeilijk te omschrijven, misschien als mislukte gelatine. Zag ook dingetjes van ongeveer 2 cm. en toen kreeg ik het bange vermoeden dat het kwalletjes in wording zijn. Nu ben ik allergisch voor kwallen, ga er niet dood aan, maar is wel erg vervelend (krijg een soort van verlammingsverschijnselen). Kan iemand mij vertellen wat die 'dingetjes' zijn en hopelijk mijn ongerustheid wegnemen.

Overigens is het weer meer dan zalig op mijn vertrouwde stekje te zijn. Het is super stil, bijna geen toeristen, dus heb het gevoel dat het strand, de zee en de zon van mij zijnCool Veel winkeltjes en tavernes zijn nog dicht.

Veel kans dat het inderdaad kwalletjes in wording zijn. Maart/April is de tijd dat er veel leven "wakker" wordt of in ontwikkeling zit. De fauna & flora zit dan ook onderwater in deze fase. Moet daarom geen ramp zijn, na verloop van tijd trekken ze weg, de wijde zeeën in. Is ook afhankelijk van het klimaat en kan het ene jaar anders zijn dan het andere jaar. Een kwallenplaag hoeft het daarom niet te worden.

Is ondertussen de "ringweg" al volledig af? Is restaurant Tramoudana er nog?
Veel plezier zondag op de "bazaar-dag" ;)
Quote
#4
Het gekke is dat ze geen tentakels of hoe heten die slingers aan de onderkant. Ze zijn langwerpig en nauwelijks een cm. lang en misschien een paar milimeter breed. Ik heb geen verschijnselen van allergie dus zal het wel meevallen. Ik kom toch al jaren hier en nog nooit een kwalletje gezien.

Arthur, de reis ging perfect. Keurig op tijd gevlogen, zelfs eerder geland, bagage kon ik meteen van de band plukken. De zwager van de familie stond te wachten en met 'griekse' spoed richting Makrigialos. Gelukkig hoefden we niet meer door dat vreselijke Malia, de nieuwe weg is klaar!
Onderweg boodschappen gedaan en de familie stond, zoals gebruikelijk me met open armen op te wachten.

Het weer is fantastisch, of het zuidenwind is, geen idee, er is helemaal geen wind! Trouwens muggen ook niet.

Er is nog heel veel dicht hier, winkeltjes en ook tavernes. Ga volgende week wel eens struinen.
Quote
#5
Connie, zoals jij het beschrijft zijn het zeedruifjes (kleine kwalletjes) en ze steken niet ;)
Als de stroming anders wordt..zullen ze wel weer verdwijnen!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel Plezier op Kreta !
Quote
#6
Eerlijk gezegd betwijfel ik of het zeedruifjes zijn, ze waren helemaal doorzichtig en die structuur zat er niet op. hoe dan ook ben ik min of meer gerust gesteld, overigens waren ze er 's middags niet meer. Vandaag ben ik de zee niet in geweest, te hoge golven voor mij. Was vreemd weer, geen zuchtje wind, geen felle zon, tegen het eind van de dag kwam er meer bewolking opzetten, maar het was behoorlijk warm en dat op 4 april. Ik hoorde dat in Nederland regent en niet warm is. Ik prijs me gelukkig!

vraagje wat en waar is de bazaardag? El Greco
Quote
#7
(04 April 2012, 19:09)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vraagje wat en waar is de bazaardag? El Greco

Rommelmarkt, gaat door in Agios Stépanos ;)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wat was dit? Alberto 11 5.179 09 May 2017, 10:45
Laatste bericht: Alberto
  wat betekent dit verkeersbord? corrys 5 4.753 25 May 2013, 10:07
Laatste bericht: papajani
  Wat voor vrucht is dit? Tom Dekkers 16 10.955 05 June 2012, 13:24
Laatste bericht: Wilma
  Wat me opvalt aan dit prikbord en alle andere!!!! Marianneke 26 18.191 17 April 2012, 15:33
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)